• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarze kontra Uber. Wojna billboardowa przy postoju

Maciej Korolczuk
21 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach. Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach.

Najpierw napis "Złodzieje", a potem zamazane dane kontaktowe na billboardzie wiszącym przy postoju taksówkarskim we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska - trwa kolejna odsłona sporu między kierowcami zrzeszonymi w korporacjach taksówkarskich a Uberem.



Z czyich usług korzystasz zamawiając taksówkę?

Wielkoformatowa reklama Ubera pojawiła się na billboardach w całym kraju kilka tygodni temu i jest częścią kampanii reklamowej firmy, która rzuciła wyzwanie korporacjom taksówkarskim. Głównie ze względu na ceny, bo są one niższe o kilkadziesiąt procent od stawek, za jakie swoich pasażerów wożą zwykłe taksówki.

Nowy gracz na rynku wzburzył taksówkarzy. Zawrzało na forach internetowych i na ulicach. Media donosiły o przypadkach napaści na kierowców i dewastacjach pojazdów. W internecie publikowano zdjęcia kierowców Ubera i ich pojazdów, pełne ręce roboty mają też pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego wzywani do kontroli nielegalnych - zdaniem taksówkarzy - przewozów osób. Według ustawy o transporcie drogowym każdy, kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi bowiem posiadać licencję transportową.

Według danych Ubera ich statystyczny kierowca jeździ 6-letnią skodą fabią napędzaną paliwem LPG i jest mikroprzedsiębiorcą zwolnionym z podatku VAT.

Uber dzieli ich na dwie grupy: kierowców okazjonalnych (traktują współpracę dodatkowo, mają inne źródła dochodów, jeżdżą do 40 godzin w tygodniu) i stałych, dla których jest to główne źródło dochodu. Kierowca w Trójmieście, dla którego praca w Uberze jest zajęciem dorywczym, zarabia średnio od 1665 zł brutto miesięcznie do 4353 zł. Ci najbardziej aktywni mogą liczyć na pensję przekraczającą 7,5 tys. zł brutto (dane firmy Uber).

Wojna billboardowa we Wrzeszczu

Tym razem konflikt przeniósł się na nośniki reklamowe. Przy dworcu we Wrzeszczu, dokładnie na wysokości postoju dla taksówkarzy, zawisł billboard reklamujący nabór do Ubera. Pod napisem "Dołącz do Ubera jako kierowca" i stawką nawet 30 zł za godzinę widniały dane kontaktowe dla zainteresowanych kierowców. Zostały jednak zamazane czarną farbą. Wcześniej na podobnej reklamie w tym samym miejscu ktoś dopisał wielkimi literami "Złodzieje".

Pytani o Ubera taksówkarze nie chcą rozmawiać. Nie wiedzą też, kto i dlaczego niszczy reklamy konkurencyjnej firmy.

  • Postój taksówkarzy przy PKP we Wrzeszczu. W tle zamazana reklama ich konkurenta - Ubera.
  • Uber przekonuje, że jego kierowcy w Trójmieście zarabiają od 1,6 tys. zł miesięcznie do nawet 7,5 tys. zł (kwoty brutto).

Co na to Uber?

- Akty wandalizmu i niszczenia mienia pokazują tylko, jak bardzo konieczna jest racjonalna debata wokół rozwiązań z zakresu nowych technologii. Ludzie korzystają i z Ubera, i z taksówek - co więcej, badania pokazują, że Uber poszerza rynek, popularyzuje podobne rozwiązania sprawiając, że wszyscy mają więcej klientów i zachęca cały sektor do innowacji. Na te kwestie zwraca uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w wydanej w maju br. opinii UOKiK wskazał, że wejście Ubera na polski rynek pozytywnie wpływa na rozwój konkurencji i sytuację konsumentów - odpowiada Ilona Grzywińska, szef komunikacji Ubera w Polsce.
To kolejna odsłona konfliktu na rynku przewozu osób w Trójmieście. Przed miesiącem informowaliśmy o kontrolach ITD, przeprowadzonych na wniosek nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowców z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP. Zatrzymano wówczas dwóch kierowców i skierowano wniosek o ukaranie mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Opinie (650) ponad 10 zablokowanych

  • Tak to widzę jako praktyk;

    Czytam te komentarze i tak sobie myślę, że większość tu piszących nie rozumie zagadnienia.....taxi to mafia,uber super itd....
    Jestem taksówkarzem od 12u lat-jeżdżę w jednej z aplikacji gdzie klient może oceniać kierowce-średnia 4,83-czyli chyba nie tak najgorzej wykonuje swój zawód i coś o nim wiem ....
    Co to jest taxi?
    To spełnienie minimalnych (w mojej ocenie za niskich...)wymogów tj;
    -niekaralność
    -badania psychologiczne
    -badania lekarskie
    -w miastach powyżej 100 tys mieszkańców gminy decydują czy chcą dodatkowo egzamin z topografii
    -kasa fiskalna
    -dodatkowy przegląd auta
    -specjalne ubezpieczenie do zarobkowej przewozu
    To są wymogi chroniące klientów-nie taksówkarzy. Każdy kto chce i spełni te wymogi może zostać taksówkarzem.Większość taksówkarzy współpracuje z korporacjami a one mają różne ceny.Są tańsze są droższe-uwierzcie KAŻDA ma swoich klientów i każda ma swoje standardy dot.auta jak i kierowców.Każda z tych korporacji w sposób naturalny konkuruje z innymi działającymi w tym samym mieście.Niech uber zostanie następną-70mld dolarów kapitału napewno mu to ułatwi-niech zostawią (baa-niech nawet obniżą)ceny,jakość,standardy-ALE LEGALNIE i z ww minimum wymaganym ustawowo od kierowców.Dowiedziałem się tutaj,że jestem złodziejem (gdyby tak było to bym nie miał licencji....)a uber nie fiskalizując obrotu a nawet nie mając kas fiskalnych w autach to nowa technologia....oraz,że płacą podatki-ok wierze tylko pytam jak?zgłaszają darowizny skoro w samym Krakowie ponad 60 kierowców trafiło przed sądy (część już prawomocnie ukaranych)i w ŻADNYM przypadku nie stwierdzono posiadania kasy?Jak je płacą?Firma ma duży kapitał-wiele może-ALE NIECH DZIAŁA LEGALNIE tak jak to robi w Norwegii gdzie nie ma przyzwolenia społecznego na oszustwa i kombinatorstwo.

    Pozdrawiam i spokojnej nocy

    • 3 1

  • Ponoc taki spokojny i łatwy zawód

    A tym czasem mamy kolejne zabójstwo Taksówkarza tym razem niedaleko Słupska. Opisane na RadiuGdańsk

    • 0 0

  • Moralność konsumencka

    Czyli 40procent społeczeństwa woli towar kradziony , ale tańszy.brawo

    • 2 0

  • Taksówkarze twierdzą że Uber jest nielegany ;P

    Obawiam sie że nie tylko taksówkarze.

    Harmonogram najbliższych spraw sądowych lewusów.
    Zapraszamy media oraz taksówkarzy.

    22.11.2016 wtorek
    12:00
    Tomasz D. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Krowodrza,
    sala D-141
    KM-09.0750-41/2016 bez CEIDG (kontrola ITD)

    24.11.2016 czwartek
    12:00
    Dmytro K. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście,
    sala B-138
    KM-09.0750-46/2016 bez licencji

    13:00
    Tadeusz W. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście, sala B-138
    KM-09.0750-23/2016 bez CEIDG i bez licencji

    30.11.2016 środa
    10:30
    Łukasz M. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście, sala B-130
    KM-09.0750-45/2016 bez CEIDG i bez licencji

    02.12.2016 piątek
    12:45
    Robert G. UBER 1 rozprawa ul. Mogilska 17 IX Krowodrza,
    sala 407
    KM-09.0750-61/2016 bez licencji

    08.12.2016 czwartek
    11:00
    Dawid Ś. UBER 1 rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Krowodrza,
    sala D-138
    KM-09.0750-50/2016 bez licencji

    12:30
    Oskar M. UBER 1 rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście,
    sala B-027
    KM-09.0750-28/2016 bez licencji

    14.12.2016 środa
    11:00
    Tomasz D. UBER 2. rozprawa c.d. (pierwsza - odbyła się 18 października 2016 r.) ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście,
    sala B-130
    KM-09.0750-33/2016 zawieszona CEIDG i bez licencji

    20.12.2016 wtorek
    12:00
    Tomasz C. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7 II Śródmieście, sala B-125
    KM-09.0750-15/2016 bez CEIDG i bez licencji

    29.12.2016 czwartek
    9:30
    Marcin K. UBER I rozprawa ul. Przy Rondzie 7II Śródmieście,
    sala B-125
    KM-09.0750-48/2016 bez zmiany w KRS i bez licencji

    • 2 0

  • TAXI???

    16 grudzien podchodze do zetora w samochodzie z napisem taxi pod dworcem w gdyni I pytam grzecznie czy pojedzie na ul komandrska.odpowiada ze nie oplaca mu sie.podchodze do drugiego mowi ze za blisko,trzeciego juz nie pytalem.i jak chcecie miec dobrze jak wam sie pracowac nie chce?zycze wszystkim zetora ekonomicznej eksploatacji czyli stania na postojach caly czas.a normalni ludzie beda jedzic uberem ...

    • 1 0

  • uczciwy

    zapytalem grzecznie pana z taksowkarza z normlanej taksowki z korporacji co sadzi o uberze.tak sie podpalil ze prawie chcial mie bic.troche przesadzil wiec go podsumowalem szybko.przyjechal starym zlomem bez jednej wycieraczki.na tablicy kontrolka od poduszki powietrznej.abs I check engine.po tych argumetach zamknal jape powiedzialem ze dzwonie po policje bo jezdzi niesprawnym autem I wozi ludzi zarabiajac na tym.zawiozl mnie na miejsce zaplacilem specjalnie karta I niech wypierdziela pajac

    • 0 0

  • Polska to innowacyjny kraj

    Cierpy to konfidenci! Dzwonią na psy, żeby ubertasy dostali głupi mandat. Grunt to dobre imie!
    A swoja drogą w uber jeździ na całym świecie. Byłem w usa to po baletach tylko tym jeżdziliśmy

    • 0 0

  • Uber to przekręt

    Do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób samochodem osobowym potrzebna jest licencja. Wykonywanie przewozów zarobkowych osób bez licencji grozi karą w wysokości 8000 zł.
    Dodatkowo przewozy okazjonalne osób wykonywanie przez przedsiębiorcę pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu do 7 osób łącznie z kierowcą, który nie stanowi jego własności lub też nie jest użytkowany przez niego na podstawie umowy leasingu, również zagrożone są karą 8000 zł - nawet wówczas, gdy przedsiębiorca posiada licencję.
    Wszystkie przewozy UBERA to przewozy okazjonalne.

    • 0 1

  • Legalni

    Tytułem wstępu.
    Chłopczyku zanim kogoś nazwiesz złodziejem to zastanów się co piszesz i czy masz na to dowody ,bo w sieci nikt nie anonimowy i możemy Cię pozwać do Sądu za bezpodstawne oczernianie.

    Skoro apka jest przyszłością to dlaczego ITaxi i MyTaxi ( to samo co Uber) mogą działac legalnie a Uber nie musi???
    Dlaczego jest tańszy ponieważ kierowca Ubera nie płaci,
    > 100% większego OC i AC za samochód ( wymagane prawem ubezpiczenie 5 osób)
    > nie płaci kikaset złotych do korporacji lub prowizji np.MyTaxi i ITaxi
    > nie ma kasy fiskalnej i taksometru ( zakup,serwis,montaż) co obowiązkowe przy prowadzeniu powyższej działąności
    > nie płacą w Polsce podatków (siedziba w Holandii oraz brak otzrymania faktury za kurs)
    > oznakowanie auta ( logo korpo,kogut)
    > brak licencji czytaj: pozwolenia na przewóz osób samochodem w celach zarobkowych
    > droższe o 50% przeglądy techniczne

    Reasumując omijają wiele kosztów stałych które ponosi legalna Taxi i stąd niższe ceny .
    Dla mnie Uber może sobie być ale na takich warunkach jak każda Taxi i wtedy czekam na opinie ile płacicie za kursy.

    • 0 0

  • Uber

    Jechałem Uberem jak się okazało na jakimś mnożniku X 5 i zapłaciłem 3 razy więcej jak za taksówkę.
    Śmieszą mnie Ci zwolennicy tej nielegalnej działaności.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane