• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakcja SKM przejdzie remont. Ma być mniej awarii

MKo
8 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (112)
Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada. Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada.

7 mln zł ma kosztować modernizacja dwóch odcinków sieci trakcyjnej, z której na co dzień korzysta Szybka Kolej Miejska. Jak zapowiadają kolejarze, remont ma ograniczyć liczbę awarii.



Jak często korzystasz z SKM?

Prace modernizacyjne przewidziano na dwóch odcinkach linii kolejowej nr 250, po której na co dzień kursują pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Pierwszy to fragment sieci między przystankami Gdańsk Politechnika-Gdańsk Przymorze Uniwersytet, a drugi między stacją Gdynia Główna a Gdynia Grabówek.

Łącznie prace będą prowadzone na 21 sekcjach sieci trakcyjnej SKM Trójmiasto.

Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet. Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet.
W ramach kontraktu wyeksploatowana sieć trakcyjna zostanie zmodernizowana. Jak informuje Piotr Żbikowski, dyrektor biura spółki PGE Energetyka Kolejowa, która wygrała przetarg na modernizację, wymienione zostaną m.in. konstrukcje słupowe oraz elementy trakcji najszybciej ulegające zużyciu, takie jak izolatory, podwieszenia czy połączenia elektryczne z odłącznikami.

- Obecnie trwają prace projektowe. Gdy projekt będzie gotowy, poznamy dokładny termin rozpoczęcia prac. Szacujemy, że wykonawca rozpocznie modernizację linii we wrześniu. By ograniczyć uciążliwości dla pasażerów, prace będą prowadzone głównie w nocy i weekendy. W związku z tym pociągi SKM w weekendy, podczas których będzie modernizowana sieć trakcyjna, będą kursowały co 30 min. - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM



- Realizowane prace mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Trójmieście, a także dla kosztów utrzymania sieci - dodaje Sylwester Szczensnowicz, prezes zarządu spółki PGE. - Zmodernizowana infrastruktura trakcyjna będzie mniej podatna na czynniki atmosferyczne i awarie, a to oznacza mniej opóźnień pociągów. Jest to szczególne istotne dla pasażerów. Tylko w 2022 r. z SKM w Trójmieście skorzystało aż 43,58 mln osób - dodaje.
Kontrakt przewiduje zakończenie prac do 30 listopada 2023 r.

MKo

Miejsca

Opinie (112) 8 zablokowanych

  • Bo akurat od awarii sieci się spóźniają (2)

    Większej głupoty nie czytałem

    • 8 3

    • Ja też.

      • 0 2

    • Janusz, level expert

      Nie, wtedy nie przyjeżdżają w ogóle.

      • 1 0

  • Czekam na ekspertyzę inżyniera kolejnictwa

    oraz portalowych doktorów.

    • 6 3

  • najszybciej zużywające się elementy ? (2)

    "wymienione zostaną m.in. konstrukcje słupowe oraz elementy trakcji najszybciej ulegające zużyciu, takie jak izolatory, podwieszenia czy połączenia elektryczne z odłącznikami."

    Wydawało mi się, że najszybciej zużywa się przewód , po którym ślizgają się pantografy pociągów. A tu niespodzianka - izolatory i podłączenia elektryczne!

    • 17 0

    • Pantograf (1)

      Pantograf zakończony jest szczotką węglową która się zużywa

      • 2 0

      • to oczywiste

        i te szczotki wymagają częstej wymiany. Ale te szczotki ślizgają się po przewodzie trakcyjnym i również powodują jego zużycie.

        • 0 0

  • Stan umysłu (3)

    To że SKM jeździ jak chce wiedzą wszyscy korzystający na co dzień - to że ładuje się duże pieniądze w jej działalność to też wszyscy widzą - ostatnio montaż kamer na wszystkich peronach - ale najtrudniej chyba zmienić mentalność ludzi prowadzących składy SKM - arogancja - brak empatii - zamykanie drzwi przed nosem - odzywki że trzeba szybciej biegać to się zdąży wsiąść - to częste sytuacje które się ogląda korzystając z z przewoźnika SKM. Myślę że SKM dużo by zyskała na wizerunku prowadząc lepszy dobór kadry do swoich składów - bo na niezawodność , punktualność , wiarygodną informację , działającą klimatyzację z pewnością przyjdzie nam pasażerom jeszcze długo - długo poczekać.

    • 10 1

    • duzo racji w tych stwierdzeniach...

      ...ale trzeba przyznac, ze kanarzy z SKM maja znacznie lepsze maniery i zachowania niz ci z "renomy".
      ;)

      • 3 1

    • Jak by czekali na każdego półgłówka, któremu ciężko wyjść pare minut szybciej z domu to wtedy by były opóźnienia. Jak się nie podoba to jedz autem/taksówką ewentualnie na rower czy autobus

      • 1 2

    • Ok , ale jeżeli pociag ma odjechać zgodnie z rozkładem , to nie może czekac na każdej stacji i ,, mieć serce dla każdego,, bo no. na 10-tej stacji będzie już spóźniony 10 min , to wszystko to nie jest takie oczywiste i proste żeby każdy miał dobrze :)

      • 0 0

  • Spóżniają się bo mają rozruch oporowy (3)

    Składy głównie spóźniają się bo mają powolny, przestarzały, wyeksploatowany rozruch oporowy (te po modernizacji EN57-AKM potrafią odrabiać opóźnienia bo mają szybszy rozruch i vmax 120km/h (co z tego jak przed mini jedzie stary EN57 i blokuje odstęp torowy). Do tego mała moc silników w wersji niezmodernizowanej (4x150kW=600kW prądu stałego DC), wersja zmodernizowana (4x250kW=1000kW asynchroniczne AC). Remonty P4 polegające na malowaniu pudła, wymianie siedzeń i laminatów, regeneracji przestarzałych urządzeń nic nie zmieniają. Do tego na szlaku do GDA-Śródmieście-GDY-Chylonia tylko 70km/h (już metro jeżdzi 90km/h). Tylko wymiana lub zmodernizowanie do asynchronicznych starych składów skm może zniwelować opóźnienia. Do tego jedna para torów od Chylonii do Wejherowa (w Rumii i w Redzie stoją składy skm po 10-20min. i czekają aby przepuścić spóźnione pociągi PKP Intercity (PKP Intercity mają priorytet na torach.)

    • 14 2

    • Tam złomują to co u nas brakuje... (1)

      W Warszawie już złomują modernizowane EN57-AKM a tu jeżdżą zabytki na torach. Mogliby odkupić AKMy i zastąpić nimi stare składy.

      • 1 1

      • siedzac czasto na Zachodnim

        Nie widze az takiego dobrobytu...

        • 0 0

    • Odezwał się mikol nieznajacy Trójmiasta

      Dwa tory SKM ( linia 250) są z Gdańska Śródmieścia do Rumii a dopiero potem SKM korzysta z linii 202 . A nieplanowe postoje 20 minut? W czasie robót zgadza się ale poza tym od Rumii do Wejherowa to one mają priorytet...

      • 0 1

  • Proponuję by wypuścić na tory skład obłożony panelami fotovoltaicznymi.

    Panele z pewnością przyczynią się do jeszcze bardziej bezawaryjnego funkcjonowania składów, potrzebny będzie jeszcze tylko dodatkowy wagon na magazyn energii, tzw. power bank zasilający skład pociągu w przypadku braku zasilania z trakcji elektrycznej.
    Proponuję także zamontować dynamo na kołach pociągu by w trakcie jazdy samodzielnie SKM pozyskiwała prąd do zasilania pociągu. Dodatkowo na dachu zainstalować mini farmę wiatrową napędzaną pędem powietrza stanowiącego opór dla kolejki w trakcie jazdy.
    Tym samym SKM stanie się nowoczesne i w pełni ekologiczne w źródłach pozyskiwanej energii, stając się niepodważalnym perprtuum mobile.

    • 5 0

  • Nie znoszę tezy w tytule

    Ze znakiem zapytania, to jest znak Naszych chorych czasów!

    • 2 2

  • Nidy w życiu SKM - to jest syf kiła i mogiła - wolę stać w korku w pachnącym aucie. (3)

    • 3 11

    • Powiedz, w którym korku stoisz (1)

      żebyśmy wiedzieli, gdzie Ci pomachać

      • 2 0

      • Pomachać z peronu z cieknącym dachem....

        • 0 2

    • Skm

      Kilkanaście lat temu SKM była całkiem niezłym środkiem komunikacji. Niestety z roku na rok jest coraz gorzej. Brak nowego taboru aż piszczy. Plus za renowację peronów.

      • 1 0

  • ankieta

    Dlaczego nie ma pozycji??!

    Codziennie.

    • 5 0

  • (3)

    Przecież spóźniają się dlatego że pomiędzy Rumią a Wejherowem nie ma dwóch torów i SKM przepuszcza pociągi PKP.

    • 7 2

    • A właśnie za są dwa tory. Wyjrzyj przez okno. (2)

      • 0 0

      • ale tylko dwa...

        A potrzebne sa cztery.

        • 1 0

      • Jak jadę pociągiem przez okno widzę tylko jeden.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane