• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakcja SKM przejdzie remont. Ma być mniej awarii

MKo
8 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (112)
Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada. Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada.

7 mln zł ma kosztować modernizacja dwóch odcinków sieci trakcyjnej, z której na co dzień korzysta Szybka Kolej Miejska. Jak zapowiadają kolejarze, remont ma ograniczyć liczbę awarii.



Jak często korzystasz z SKM?

Prace modernizacyjne przewidziano na dwóch odcinkach linii kolejowej nr 250, po której na co dzień kursują pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Pierwszy to fragment sieci między przystankami Gdańsk Politechnika-Gdańsk Przymorze Uniwersytet, a drugi między stacją Gdynia Główna a Gdynia Grabówek.

Łącznie prace będą prowadzone na 21 sekcjach sieci trakcyjnej SKM Trójmiasto.

Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet. Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet.
W ramach kontraktu wyeksploatowana sieć trakcyjna zostanie zmodernizowana. Jak informuje Piotr Żbikowski, dyrektor biura spółki PGE Energetyka Kolejowa, która wygrała przetarg na modernizację, wymienione zostaną m.in. konstrukcje słupowe oraz elementy trakcji najszybciej ulegające zużyciu, takie jak izolatory, podwieszenia czy połączenia elektryczne z odłącznikami.

- Obecnie trwają prace projektowe. Gdy projekt będzie gotowy, poznamy dokładny termin rozpoczęcia prac. Szacujemy, że wykonawca rozpocznie modernizację linii we wrześniu. By ograniczyć uciążliwości dla pasażerów, prace będą prowadzone głównie w nocy i weekendy. W związku z tym pociągi SKM w weekendy, podczas których będzie modernizowana sieć trakcyjna, będą kursowały co 30 min. - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM



- Realizowane prace mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Trójmieście, a także dla kosztów utrzymania sieci - dodaje Sylwester Szczensnowicz, prezes zarządu spółki PGE. - Zmodernizowana infrastruktura trakcyjna będzie mniej podatna na czynniki atmosferyczne i awarie, a to oznacza mniej opóźnień pociągów. Jest to szczególne istotne dla pasażerów. Tylko w 2022 r. z SKM w Trójmieście skorzystało aż 43,58 mln osób - dodaje.
Kontrakt przewiduje zakończenie prac do 30 listopada 2023 r.

MKo

Miejsca

Opinie (112) 8 zablokowanych

  • SKM zlikwiduje rozkłady jazdy... to będzie brak spóźnień...

    jak nie ma do czego porównać to nie ma problemu... więc ludzie będą się cieszyli że coś przyjechało :)

    • 53 5

  • Potrzebna jest osobna para torów do Pruszcza lub nawet do Tczewa. Z Chyloni do Wejherowa oczywiście też. (4)

    Kiedy zostanie zelektryfikowany odcinek PKM od Osowej do Gdyni? Bez radykalnego postawienia na rozwój sieci kolei lokalnej i regionalnej z dużą częstotliwością połączeń, wymianą taboru SKM i podobnych działań w skali całej metropolii nie przezwyciężymy przekonania wielu autoholików, że budowa kolejnych "obwodnic" i pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych może zlikwidować korki, bo nie może.

    • 65 5

    • niestety mamy wojny na górze, miasto Gdańsk nawet przejść do PKM nie chce zbudowac, masz jechac autobusem albo wogóle...

      • 9 1

    • Chyba pod ziemią. Miejsca jakoś nie widzę na dodatkowy tor na całym odcinku .

      • 1 1

    • (1)

      Za modernizację wszystkich trzech odcinków odpowiada pkp plk i to do nich trzeba składać swoje uwagi. Remonty linii do Wejherowa i do Kościerzyny są już grubo opóźnione

      • 3 3

      • tak, PLK odpowiada...

        Więc uważasz, że samorząd może siedzieć sobie z założonymi rękoma i czekać na "pańską łaskę"?
        A może uważasz, że to PLK powinno samorządowi w oczy zaglądać i dopytywać się, co by tu jeszcze "włodarzom" usprawnić?

        To tak nie działa i "wspólna kołdra" wymaga zabiegów i pilnowania.
        Inaczej ktoś bardziej sprawy sobie (!!!) ją na grzbiet naciągnie...

        Tak jak robią to górale, którym wszystkie rządowe ekipy ciągną "zakopiankę", drogę o zerowym znaczeniu gospodarczym. Bo to jest góralski interes... A ostatnio ogłoszono tam modernizację sieci kolejowej za... 12 miliardów pln...

        Czym są nasze "drogi czerwone" i "tunele na Oruni" wobec tej kwoty?
        I to pokazuje na sprawność i umiejętności zarządców, którym powierzamy majątek (!!!) województwa.

        • 2 1

  • (3)

    Mam znajomych w Pesie i Newagu. W branży od jakiegoś czasu krążą słuchy o potencjalnym tajnym przetargu co do modernizacji wszystkich leciwych EN-57 vel "kibel", obsługujących nasze SKM. W grę wchodzą dwa rozwiązania. Wariant pierwszy to dostosowanie ich do tak zwanego hyper loop, a drugi będzie obejmować ewentualne dostosowanie ich do sprzęgnięcia składu z lokomotywa od Pendolino. Rozważane jest też innych składów tego typu obsługujących koleje regionalne do wariantu kolei wysokich prędkości. Co do kolejek SKM, zmodernizowane składy mają kursować już od 2027 roku. Tylko cichosza!

    • 3 7

    • Pendolino nie ma lokomotywy. (1)

      Pendolino nie ma lokomotywy. Aparatura jest "rozrzucona" po całym składzie (członach). Tak samo Francuskie AGV, czyli następca tgv. tgv natomiast mają lokomotywy (większość aparatury w lokomotywie czyli pierwszym członie)

      • 3 0

      • Facepalm!

        • 2 3

    • odstaw kabarety

      Bo przestales je odrozniac od rzeczywistosci...

      • 0 0

  • (1)

    Tu nie remont a zmiana przewoźnika jest potrzebna. Wykopać tę komunę z torów i wpuścić niemieckich albo czeskich przewoźników. Wreszcie byłby porządek.

    • 6 5

    • a kto tym przewoźnikom

      zapłaci?

      Arriva próbuje ale słodko nie jest...

      • 2 0

  • Jak to coś się nie spóźni przez powiedzmy tydzien

    To zrobię wszystko w zakresie moich możliwości i niesprzeczne z prawem i moją wolą
    Przecież to jest niemorzliwe
    Ale dam szansę

    • 3 0

  • Zamiast zakupić nowe sklady

    To oni biorą się za remont infrastruktury .....dramat!
    P.s.jeszcze kilka przystanków zróbcie to SKM będzie "szybciej"jeździć.najlepiej co 500 m wtedy całkowicie SKM straci jakikolwiek sens.to nie metro przypominam ,tylko kolej

    • 7 2

  • czyli na czas remontu ponownie czeka nas kursowanie wahadłowe pociągów? jak podczas remontów przystanków w Gdyni?

    • 7 0

  • Dlaczego (1)

    dlaczego cala SKM (od pruszcza do Wejherowa) nie ma zamiast trakcji 3 szyne? (jak Sbahn w Berlinie, Hamburgu) ? mniejsze koszty, mniejsza ingerencja w krajobraz (PKM) ? problem naprawy trakcji i 7 mln zaoszczedzone..

    • 4 3

    • pomysł...

      masz pomysł jak taką modyfikację sfinansować?

      I jak uzasadnić odstępstwo od standardu obowiązującego na kolejach?
      Jak zabezpieczyć trzecią szynę od smażenia zwierzyny?
      Akurat w metrze szczury nie są pod ochroną...

      • 3 0

  • Podróż do przeszłości! (1)

    Namówiła mnie znajoma na podróż koleją . Ostatni raz jechałem nie licząc przejazdów Pendolino zwykłym pociągiem jakieś 40 lat temu . Myślę sobie czytając różne reklamy PKP o tym jak ekologiczna i przyjemna jest podróż koleją po co jechać samochodem na drugi koniec Polski . Jak pomyślałem tak zrobiłem , 02-08 wsiadłem w Gdańsku o godzinie 11,18 do pociągu Witkacy i wg rozkładu w Zakopanem powinienem być o 22.00. Podróż rzeczywiście przebiegała wygodnie , jako ze miałem bilet na przejazd w 1 klasie gniazdko żeby podładować w razie potrzeby telefon ,wagon WARS niedaleko , siedzenie bardzo wygodne i generalnie czysto i obsługa uprzejma . Szczęście skończyło się jakieś 30 km za Krakowem . W pewnym momencie pociąg zatrzymał się w szczerym polu i po jakimś czasie usłyszeliśmy komunikat że obsługa próbuje naprawić usterkę lokomotywy poprzez reset komputera i przerwa będzie trwała ok 20 minut . Po 20 minutach następny komunikat a po tych 20 minutach że jeszcze 20 minut . Po godzinie komunikat ze usterki nie dało się usunąć i jadą po nas autobusy które przyjadą za jakieś 1,5 godziny ale żeby pierwszym autobusem pozwolić pojechać rodzinom z dziećmi . Zrozumiałe mam 70 lat pojadę drugim autobusem . Jest 23.30 i po przejściu z bagażami ok km wsiadam do autobusu w Zakopanem jestem o godz 00.50 i stamtąd jeszcze do hotelu z oddalonego tymczasowego dworca , w hotelu jestem 01.20 Pewnie , wszystko może się zdarzyć ale kupiłem bilet który upoważniał mnie do jazdy bezpośredniej bez żadnych przesiadek .Ale dobrze , jadę na urlop , rano odeśpię . Jeżeli ktoś myśli ze to koniec przygód z pkp tlc to jest kolosalnym błędzie . Wyjazd wczoraj z Zakopanego z dworca tymczasowego o godz 12, 12 planowy przyjazd do Gdańska 22,58.; Sama jazda na odcinku Zakopane - Kraków to ok 4 godzin ale widoki za oknem piękne więc ok . Tak jak wagon którym jechałem do Zakopanego super tak teraz wróciłem do lat 80 ub stulecia . Toaleta w wagonie ,a była to toaleta dla osób niepełnosprawnych zamknięta.CDN

    • 4 0

    • górale już sobie załatwili...

      12 miliardów złotych na modernizację i przebudowę sieci kolejowej między Krakowem, Sączem, Zakopanem i Wadowicami... Od lat wszystkie ekipy rządowe bez zająknięcia finansują "zakopiankę"...

      Czy są nasze "tunele na Oruni", "drogi czerwone" i "tory do Weja" przy tej kwocie??!

      Oni potrafią "kołdrę" ciągnąć.
      Na swój grzbiet...
      Na północy czeka się na Godota, w ciszy wygodnego gabinetu...

      • 2 0

  • Podróż do przeszłości CD (4)

    Tak jak napisałem toaleta w wagonie zamknięta , jedyne gniazdko koło toalety niesprawne .Zabawa zaczęła się zaraz po wyjeździe z Krakowa . Pociąg relacji Zakopane- Gdynia zatrzymał się w szczerym polu i ze skrzeczących głośników usłyszeliśmy fragmenty komunikatu ze pociąg przed nami uległ awarii i mamy przymusowy postój który nie wiadomo ile potrwa . Z przeciwnego kierunku co rusz mijały nas pociągi a myśmy stali . Żeby nie przedłużać , staliśmy w tym szczerym polu bez żadnej wiarygodnej informacji bez żadnej możliwości kupienia jakiegokolwiek posiłku z jedną czynną na 2 wagony cuchnącą toaletą , bez możliwości podładowania telefonu 4, 5 godziny!!! Kiedy w końcu pojawił się chyba kierownik pociągu zapytałem czy taka podróż dzisiejszymi pociągami PKP to standard ten obcesowo odpowiedział mi ze mogę złożyć skargę i nie zatrzymując się przeszedł dalej . W Gdańsku z pociągu zamiast o 22.59 dnia 07-08 wysiadłem 08-08 o godzinie 03.40 po podrózy trwającej 15 godzin 20 minut żegnany zdwkowym stwierdzeniem obsługi że obsługa za opóźnienie przeprasza .Oficjalnej skargi nie złożę bo szkoda mojego czasu i nerwów ale była to moja ostatnia w życiu podróż pociągami PKP. Podsumowując , nasza kolej w rękach państwowych to firma bez przyszłości , w PKP jesteśmy jeszcze w połowie lat ub wieku i nie widać światełka ze idzie ku lepszemu . No może Pendolino ale ta linie nie jedzie w wiele miejsc i dla wielu ludzi cena jest ceną zaporową . Polskie Koleje Państwowe jak spółka państwowa powinna być naszą chlubą ale po moich doświadczeniach takich widoków żeby chlubą była nie ma . Tak jak napisałem w tytule ta moja podróż to była podróż do głębokego PRL-u. Nigdy więcej

    • 3 1

    • w PRL kolej tak tragicznie nie jeździła jak teraz

      • 3 0

    • wystarczy przekroczyc poludniowa granice (2)

      Aby sie przekonac, ze moze byc inaczej.
      I relacje wlasnosciowe nie maja tu nic do rzeczy, Ceske Drahy tez sa panstwowe.

      Ale funkcjonuja tak, ze nikomu w Polsce nawet do glowy nie przyjdzie, ze tak moze byc.

      Powtorze, to my sami organizujemy sobie zycie, rowniez naszymi wyborami.
      Nie ma mitycznych "onych"...

      • 1 0

      • (1)

        Widziałem taki czeski pociąg wjeżdżający na peron we Włoszczowej więc Czesi już u nas trochę chyba jeżdżą. Co do wyborów zgoda ale ostatnimi laty o ich wyniku i o tym kto rządzi decydują ci którzy na wybory nie chodzą .

        • 1 0

        • nno coz, ktos namawial do pozostania w domu...

          "ciepla woda" dala przeciwskuteczny efekt...

          W Polsce jezdzi wiele czeskiego sprzetu i czeskich zalog. W Pomorskim widze slynne "okularniki".
          Kilka razy anonsowano wjazd "Leo Express" i "Regio Jet" ale nie wiem czy cos z tego wyszlo...

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane