- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (640 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (49 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Tramwaj na Bulońskiej znowu za drogi
Ponownie, wbrew oczekiwaniom urzędników, przekroczony został budżet na realizację odnogi trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej. Tym razem najtańsza oferta, złożona przez konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson wyniosła 22,9 mln zł, czyli o ok. 4,6 mln zł więcej, niż zaplanowano na ten cel.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tym razem również nie udało się zmieścić w przewidzianym budżecie, choć po aktualizacji wyceny projektu przez urzędników zwiększono budżet na inwestycję z 15,9 mln zł do 18,3 mln zł. W przetargu wystartowały cztery firmy, przy czym najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto.
We wcześniejszym przetargu najniższą ofertę złożyło konsorcjum MTM i Rajbud - 23 369 346,92 zł brutto. Czy zatem miasto wycofa się z inwestycji?
- Zdecydowanie za wcześnie mówić o decyzjach, jakie zostaną podjęte. Obecnie skupimy się na sprawdzeniu wszystkich ofert pod względem formalnym. Następnie przedstawimy informacje finansowe na tzw. komitecie sterującym projektami w Urzędzie Miejskim, gdzie zostanie podjęta decyzja co do dalszych losów tej inwestycji. Musi ona zapaść najpóźniej w listopadzie, aby wykonawca zmieścił się w terminie dziesięciu miesięcy na wykonanie projektu [tramwaj wzdłuż ul. Bulońskiej ma być gotowy razem z "główną" trasą na Piecki-Migowo do przystanku PKM Brętowo - dop. red.] - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za ten projekt.
Realizacja tramwaju w ciągu ul. Bulońskiej jest ważna przede wszystkim ze względu na planowany dalszy rozwój sieci tramwajowej w Gdańsku.
To właśnie od skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Plany rozbudowy układu komunikacyjnego. Dokąd mogą pojechać tramwaje?
Z tego powodu w dokumentacji przetargowej na końcu ul. Bulońskiej nie zaprojektowano tradycyjnej pętli czy trójkąta torowego, a rozjazdy międzytorowe, które pozwolą "zawracać" tramwajom dwukierunkowym. W ramach inwestycji przewidziano dwa przystanki o roboczych nazwach: Budapeszteńska oraz Myśliwska.
Oprócz torów, zaplanowano też przebudowę infrastruktury kolidującej i sąsiadującej z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej. Wraz z budową trasy dla tramwajów przewidziano też realizację drogi rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Bulońskiej.
Dodatkowo wykonawca jest zobligowany do uzupełnienia infrastruktury powstającego już przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
1. Budimex SA - 25 307 456,43 zł brutto,
2. MTM Gdynia i Rajbud Tczew - 23 318 823,40 zł brutto,
3. WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto,
4. Strabag - 23 701 672,08 zł brutto.
Budżet zarezerwowany na inwestycję wynosi 18 347 020,94 zł brutto
Miejsca
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2014-09-10 22:32
Robert i Krzychu Company Sp z o.o
18 347 020,94 zł ? my to zrobimy za 10 baniek i to do świąt !
- 3 0
-
2014-09-11 07:31
22 989 618,74 = 23, nie 22,9
tak tylko
- 5 0
-
2014-09-11 10:14
no raz trzeba drożej
zawsze się chwalą, że przetargi rozstrzygają nawet 30% ceny poniżej jak planowali, to jak raz zapłacą trochę więcej się nic nie stanie ( niech dopłacą z tych zaoszczędzonych). A swoją drogą jak oni planują te koszty. Się nauczyli brać po taniości i wyciskać oferentów jak ścierki - czas wrócić do normalnych cen. Czas realizacji tej linii tramwajowej jest ważniejszy niż te parę milionów. Niech przyoszczędzą np. na kosztach utrzymania ECS - zobaczymy ilu chętnych będzie na biletowane wejście do ECS ? . Można tam zwolnić paru kolegów królika.
- 3 0
-
2014-09-11 11:03
no to tniemy zakresik:
-może nie wybudujcie przystanków
-może jeden pas torów dwukierunkowy
-może bez pętli- 1 0
-
2014-09-11 12:07
Jaki tramwaj za drogi ?
Po prostu kasy miasto nie ma i tyle
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.