• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj przytrzasnął i przez ok. 10 m przeciągnął pasażera

Maciej Korolczuk
25 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (354)
aktualizacja: godz. 20:26 (25 listopada 2022)
Do wypadku doszło w piątek 25 listopada na przystanku autobusowo-tramwajowym Warneńska. Do wypadku doszło w piątek 25 listopada na przystanku autobusowo-tramwajowym Warneńska.

W piątek wczesnym wieczorem na przystanku autobusowo-tramwajowym przy WarneńskiejMapka doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Pieszy podczas wysiadania lub wsiadania do tramwaju został przytrzaśnięty drzwiami. Tramwaj ruszył i przeciągnął znajdującego się na zewnątrz mężczyznę przez ok. 10 metrów. Poszkodowany pasażer trafił do szpitala. Motorniczy był trzeźwy.



Aktualizacja, godz. 20:15.



Ruchu tramwajowy na odcinku Siedlce-Warneńska został przywrócony. Występują opóźnienia na liniach 10 i 12.



Jako pierwsi o wypadku na przystanku Warneńska, gdzie zatrzymują się zarówno autobusy, jak i tramwaje poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie. Dziękujemy za przesłane informacje i zdjęcia.



Jak wynikało z relacji świadków, w trakcie wsiadania lub wysiadania z tramwaju linii nr 10 zamykające się drzwi w pojeździe przytrzasnęły rękę jednego z pasażerów. Tramwaj ruszył, a mężczyzna został przeciągnięty przez ok. 10 metrów z ręką zablokowaną między drzwiami.

- Po godzinie 18. policjanci odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na przystanku Warneńska w kierunku ulicy Potokowej. Ze wstępnych ustaleń wynika, że podczas wysiadania lub wsiadania pasażera z lub do tramwaju drzwi przytrzasnęły mu rękę, a następnie był on ciągnięty przez pojazd przez około 10 metrów. Mężczyźnie pomogły oswobodzić się osoby, które stały na przystanku. Starszy mężczyzna został zabrany do szpitala na badania. Policjanci pracują na miejscu zdarzenia i wyjaśniają szczegółowo jego przyczyny i okoliczności - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Na miejsce wezwano nadzór ruchu, policję i karetkę pogotowia, która opatrzyła rannego mężczyznę. Trafił do szpitala na badania. Policja sprawdziła trzeźwość motorniczego. Badanie nie wykazało obecności alkoholu w jego organizmie. W celu wyjaśnienia okoliczności wypadku ma zostać zabezpieczony zapis z monitoringu w pojeździe.

Utrudnienia w kursowaniu komunikacji



Wypadek na prawie dwie godziny wstrzymał ruch tramwajów na Morenie. W czasie działania służb tramwaje linii 10 z Nowego Portu i 12 z Zaspy kursowały do Siedlec, utrzymano za to ruch tramwajów od Brętowa PKM do Lawendowego Wzgórza. Z kolei autobusy w kierunku Jasienia PKM i Niedźwiednika zatrzymywały się przy północnym skraju ul. Rakoczego. Na odcinku Siedlce-Migowo uruchomiono komunikację zastępczą.

Opinie (354) ponad 20 zablokowanych

  • Lasero (2)

    W Warszawie 2 bardzo podobne przypadki miały miejsce jakoś w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Ludzie w kosmos latają a nie potrafią rozwiązać tak prostej sprawy. Są np specjalne kurtyny świetlne, gdzie przy przerwaniu odbioru sygnału włączają alarm, wyłączają zasilanie lub np nie pozwalają zamknąć dzwi. Jedna Koszt zastosowania takiej kurtyny dla jednego tramwaju to okół 1,5 tys zł. Dlaczego ludzie odpowiedzialni za bezpieczeństwo pasażerów nic w tym kierunku nie zrobiło?

    • 25 2

    • Najbardziej to brakuje uwagi (1)

      A nie kurtyn. Kiedyś motorniczy mieli zrównoważoną pracę, nie mieli wynalazków typu tel komórkowy z internetem a kabina nie była jak w boeingu. Zbyt dużo rozwiązań technicznych sygnalizacji utrudnia pracę, której najważniejszym elementem jest uważność na przystankach

      • 3 0

      • Taaa, z pewnością w starych tramwajach było widać w lustrze, co się dzieje

        zwłaszcza na końcu tramwaju kilkuwagonowego, gdzie był skos na końcu każdego wagonu. No ale wtedy przecież nie było telefonów, wtedy motorniczowie mieli laser w oczach, który był w stanie prześwietlić poszycie tramwaju

        • 4 0

  • Starsi ludzie (5)

    Tak sie konczy wciskanie rak i nog pomiedzy zamykajace sie drzwi a nie poczekanie i wcisniecie guzika. Norma u starszych osob

    • 35 32

    • (3)

      on wysiadał ba.......ranie

      • 9 5

      • (1)

        To mógł przygotować się do wysiadania wcześniej i stanąć przy drzwiach przed zatrzymaniem tramwaju, a nie podnieść się z siedzenia dopiero jak drzwi się otworzyły

        • 5 1

        • Ale prawidlowo jest podniesc się dopiero po zatrzymaniu tramwaju

          To ze większosc robi inaczej, nie oznacza, ze robią poprawnie

          • 5 1

      • I

        motorniczy ma go jeszcze za rączkę wyprowadzić. Zwykłe morenowe dziadki gapki!

        • 0 0

    • Nie wiem czy wiesz, ale wielu z nas będzie kiedyś w tym wieku i napotka na swojej drodze kogoś młodszego,

      kto tak jak Ty zamiast szanować to będzie kpił.

      • 0 0

  • Taki jeden

    A od czego.motorniczy ma lustro musi widzieć co się dzieje i myśleć

    • 30 10

  • Drzwi się nie zamknęły i pojazd ruszył? (3)

    Jak to możliwe?

    • 31 0

    • Taki jeden

      Jak to możliwe motorniczy musiał być jakiś nieogarnięty

      • 10 3

    • magia Gait

      • 7 1

    • Podejrzewam, że czujnik uznał, iż drzwi są zamknięte. I może nawet były - ręka mogła być trzymana przez gumową uszczelkę.

      • 0 1

  • :( (3)

    Juz taka sytuacja miala miejsce kilka miesiecy temu w Warszawie, zginelo dziecko. Moglo sie skonczyc podobnie.

    • 46 10

    • Tramwaje

      To zło.

      • 2 8

    • we Wrocławiu

      straszna rzecz, totalnie... jak bym był w tym tramwaju dzisiaj to bym nie przestał opi...ć motorniczego

      • 4 3

    • mała różnica

      w Warszawie przytrzasnęły ostatnie drzwi stopiątki. Bez czujników i bez pełnej widoczności z kabiny motorniczego.
      Tutaj był, przynajmniej teoretycznie tramwaj, który nie miał możliwości ruszyć z niedomkniętymi drzwiami. Chyba że czujnik był odłączony. Jezeli był to prokurator dla prezesa Gait. Tylko czy ruszą serdecznych przyjacioł?

      • 7 0

  • (2)

    To mogło się skończyć tragicznie..dużo zdrowia dla poszkodowanego, a motorniczy lepiej niech szuka nowej roboty.

    • 22 29

    • No no

      Nie Ty będziesz o tym decydowac

      • 6 1

    • Motornicza

      Nie byles przy kabinie nie widziałeś. To się zamknij.

      • 6 0

  • Duże odszkodowanie

    Powinien dostać ten pasażer bo mógł stracić życie i z tą traumą teraz będzie żył Niby nowoczesne wszystko a lusterek nie mają

    • 30 19

  • Opinia wyróżniona

    Kazdy tutaj wylewa pomyje na motorniczego albo kierowcę autobusu (73)

    A ja zapytam się o sprzęt jakim wożą pasażerów. Gdzie były czujniki w drzwiach? Które nie powinny dopuścić do zamknięcia się drzwi. Dlaczego tak zwany rewers był niesprawny? Dlaczego dopuszczono do ruchu pojazd który ma niesprawne czujniki zapobiegające przytrzaśnięciu pasażera w momencie automatycznego zamykania się drzwi przez fotokomórkę?

    • 639 45

    • Właśnie, dlaczego dopuszczono do ruchu? (23)

      skandal! I co, znowu będziecie minusować, jak napiszę, że jakość w Polsce leci na łeb, na szyję, jak w latach 90-tych i że to wina PiSu?

      • 39 30

      • (3)

        A może właśnie wtedy się zepsuł?

        • 11 21

        • Co ma PiS do rzadzonego przez PO Gdanska (2)

          • 15 5

          • A co ma Tusk do inflacji? (1)

            taki trend

            • 7 2

            • Faktycznie nic nigdy nie robil z inflacja

              • 3 3

      • Gdzie w tramwajach znajduje się czujka? (4)

        Na jakiej wysokości drzwi? W sensie gdzie musi być już człowiek aby drzwi przestały sie zamykać? Czy czujka wyłapie wchodzące małe dziecko? Psa? "Wyczuje " wózek?

        • 21 4

        • (3)

          chodzi o to że drzwi które coś skleszczą powinny się same znowu otworzyć a niedokładnie domknięte drzwi powinny nie zwolnić hamulca przystankowego który mają wszystkie nowoczesne autobusy tramwaje ba nawet do starych kolejek SKM to założyli że pociąg z otwartymi drzwiami nie ruszy

          • 34 2

          • (2)

            Oj chyba się mylisz co do tych SKM... W weekend jechałam taką, co to jedno skrzydło się nie zamknęło... Zgłosiłam konduktorowi, ten poszedł do drzwi, szarpnął je i tyle...

            • 16 2

            • Pewnie awaria. Ile razy bylem swiadkiem, ze SKMka nie mogla ruszyc, bo jedne drzwi sie nie zamykaly. W koncu przyszedl kierownik, zamknal drzwi na stale i przykleil etykiete "drzwi zepsute".

              • 12 0

            • W SKM nie ma konduktora, jest tylko kierownik pociągu. Konduktor jest o szczebel niżej, kierpoć jest jego przełożonym.

              • 0 0

      • typowy polak zna sie na wszystkim

        • 10 2

      • (2)

        Ten wypadek to wina PISu? Nawet nie wiem jak skomentować to stwierdzenie. Szkoda mi Ciebie.

        • 6 5

        • (1)

          Była wina Tuska teraz przez kolejne 15 lat będzie wina pisu

          • 11 0

          • popieram trend

            • 6 0

      • (2)

        Oczywiście, że wina pisu, dlaczego ciagle ma być winny Tusk, Niemcy, Bruksela, kobiety a teraz nawet dzieci, a ponieważ pis to Kaczyński to on jest winien wszystkiego złego

        • 16 9

        • jaki znowu ant spam lock?

          • 2 1

        • Tak rozumujac to za kupione przez Dulkiewicz autobusy jest winien Kaczynski? Cos pomieszales

          • 8 4

      • a ja dam ci plusa, bo masz rację, to jest wina PISu i KK bo od 7 lat rządzą i wychowują ludzi w szkołach (3)

        a to jest właśnie efekt, olewajstwa, braku odpowedzialności rodem z PRL, a jak wiadomo PIS tęskni bardzo za PRLem

        • 16 10

        • Jaki chory jesteś??? (2)

          • 4 5

          • Jaki jest chory bez wątpienia, nie musisz pytać, chory jak wszyscy w PIS i okolicach (1)

            • 3 2

            • Demokracje mamy, mozesz wybiarac kogo chcesz

              • 3 1

      • Jak widac głosują pracownicy MZK i jak zawsze patologia chce wine zwalic na ofiare! (2)

        • 10 5

        • Nie to głosuja reptilianie

          • 4 2

        • Dokładnie tak to widzę.

          • 0 0

    • Pasażer też się nie popisał (13)

      Przed zamknięciem drzwi jest głośny sygnał dźwiękowy po którym wsiadanie/wysiadanie jest zabronione. Zresztą brak jakiejkolwiek informacji o tym czy pasażer też był trzeźwy.

      • 23 46

      • a skad wiesz czy sygnał dźwiękowy działał??

        • 28 8

      • Przecież to był starszy człowiek ! Nawet jak był sygnał dźwiękowy , mógł go nie usłyszeć .Starzy ludzie mają przytępione słuchy , nie mówiąc już o mniejszej sprawności przy wsiadaniu czy wysiadaniu .

        • 29 8

      • może jest niewidzą... tzn głuchy?

        • 7 1

      • (6)

        Tramwaj przyjeżdża, ludzie wsiadają, pojawia sie sygnał, drzwi się zamykają. Ale tramwaj stoi dalej- bo czerwone swiatlo, bo jeszcze nie czas odjazdu. Dochodzą nowi ludzie na przystanek, podchodzą do stojacego tramwaju, naciskają przycisk otwierania drzwi... to oni wsiadają po sygnale? Czy motorniczy w takich sytuacjach , jak zapali sie dla niego zielone i chce ruszyć, oglada sie za siebie w lusterkach, co tam przy drzwiach sie dzieje?

        • 14 0

        • (5)

          Jeśli dochodzą do zamkniętych drzwi należy nacisnąć przycisk, jeśli się otworzą to mogą wchodzić aż do sygnału dźwiękowego, czy to nie oczywiste?

          • 2 3

          • Nieoczywiste jest to jak taką sytuację widzi motorniczy (4)

            To on wlacza wtedy jakiś przycisk ktory inicjuje sygnał dźwiękowy? A może niektorym motorniczym zdarza się, ze zakladają, ze skoro mieli wczesniej pojazd zamkniety , niejako przygotowany do odjazdu, to zbyt pochopnie ruszają, bez - powtórnego- sprawdzenia co tam z pasazerami

            • 6 3

            • Musisz isc do szkoly... (3)

              ... Nie ma możliwości uruchomienia sygnalu dźwiękowego przez prowadzacego pojazd. Sygnal jest geneeowany automatycznie przez zaintalowany w maszynie drzwiowej Relais, który jest sam w sobie głośnikiem.
              Co do drugiej części, to jezeli tramwaj jest zamknięty i drzwi sa zabkokiwane, to włącza się na pulpicie tzw. zielona linia (jest to kilka kropek w kształcie koła). Bez tego tramwaj nie ruszy.
              W Niemczech jak tramwaj zamknie drzwi, to jie ma powtornego otwarcia przez pasażera jak ten czeka zielone światło. Tylko w Polsce się ludzie przyzwyczaili, że wsiada zawsze do tramwaju i później dlatego sa tego skutki.
              i jeszcze jedna bardzo ważna uwaga.
              W Niemczech tramwaj jest pociągiem i ma takie same zasady jak pociąg dalekobieżny.

              • 1 3

              • W szkolnej podstawie programowej nie ma nic o sygnałach uruchamianych przez motorniczego

                Wiec ta ironia jest nie na miejscu

                • 4 0

              • Tylko wiesz

                Jak pasażer podchodzi na przystanek i widzi tramwaj, to nie wie, czy ten tramwaj właśnie przyjechał, czy on już stoi od dawna i "tylko" czeka na zielone

                • 5 0

              • Sam idź do szkoły przyjacielu serdecznie ci radzę bo się zdzwić możesz

                • 0 0

      • a może nie dosłyszy? może aparat słuchowy nie zadziałał?

        • 5 2

      • a jest informacja czy motorniczy był naćpany bo tego chyba nie zbadano

        • 6 3

      • A skąd pasażer wie że zabronione ? Może sygnał za cichy albo podobny do np sygnalizacji akustycznej na przejściu dla pieszych

        • 0 0

    • (8)

      to że są systemy ochronne nie zwalnia motorniczego z przestrzegania zasad bezpieczeństwa! w wawie wymyślili że tramwaj był starego typu i przystanek na zakręcie. ciekawe jakie tutaj znajdą usprawiedliwienie.

      • 35 13

      • (5)

        Ale skoro tak było to nie była to wina motorniczego. Co przystanek ma wychodzić i sprawdzać czy aby na pewno czyjaś reka nie została w drzwiach?

        • 20 9

        • (4)

          Ma lusterka.

          • 11 7

          • (2)

            Zakręt, rozumiesz czy nie rozumiesz?

            • 5 7

            • No to zachodzi pytanie, kto tak mądrze zaprojektował przystanek na zakręcie.

              • 4 0

            • No i co z tego że zakręt? Wystarczy poczekać parę sekund dłużej dla pewności

              Brak wyobraźni charakteryzuje ludzi z niskim IQ

              • 2 1

          • Ma lusterka....

            Ale usiądź na miejscu motorniczego i zobacz w lusterko na długość tramwaju 50-70 metrów, do tego ciemno na dworze.
            Jak sprawdzisz jaka jest Twoja widoczność w lusterku, to wtedy porozmawiamy.
            Bo najlepiej jest wieszać psy na prowadzacym pojazd, ale nikt nie stanie (usiądzie) na jego miejscu i nie oceni sytuacji.

            • 5 3

      • tu pewnie też że starego typu (1)

        na 10 jeżdżą praktycznie same helmuty, czyli szrot

        • 10 8

        • Sam jesteś schrott

          Te tramwaje technologicznie do dzisiaj przewyższają tramwaje z Pesy.
          Sa tak zaorojektowane, zeby zatrzymać się w kazdych warunkach (niski lub wysoki peron, albo jego brak).
          Gdyby nie głupia decyzja starego dziada jeszcze w ZKM, to miałyby wszystkie tramwaje sprzęgi (szybko łączace sklady).
          Do dnia dzisiejszego we wszystkich Helmutach sa swiatla pozycyjne czerwone z obu stron (stosuje się to na torach odstawczych i w tunelach).
          Dzieki szybkim sprzegom tramwaje, ktore ida na wydłużenie nie musiałyby tego robic, bo podjeżdża sie pod sklad, nastepuje przeniesienie zarzadzania 2-im skladem do 1-ej kabiny i rusza 2-u wagonowy sklad i szczyt przewozowy rozwiązany.

          • 1 2

    • Opinia wyróżniona

      Jesli wsadził samą rękę to czujnik mial prawo niewyłapać (5)

      Dla fotokomórki za mały przekrój przeszkody. Dla czujnika oporu jeśli ręką była nieduża też mogłobyć zbyt mało zeby wyczuć.

      Tak się kończy wpychanie rąk w zamykające drzwi. Jest sygnał, to ewentualnie guzikiem wzywamy, albo całym ciałem wbijamy się do środka. Nigdy ręką czy nogą.

      • 262 44

      • Jest przecież czujnik zamknięcia drzwi (3)

        mam taki nawet w budżetowym aucie, nie ruszam jak drzwi nie są w 100% zamknięte.
        Jeśli wyjechał niesprawny to winna obsługa, jeśli motorniczy zignorował sygnał to jego wina - ale to proste scenariusze, prawdopodobnie była to kombinacja kilku czynników i wina wielu osób.
        Np. samolot spadł z braku paliwa: winna awaria czujnika, ktoś zgubił asygnatę paliwową a mechanik źle przeliczył galony na litry.

        • 9 5

        • Nie masz pojecia o czym mowisz (2)

          Czy w tym budżetowym aucie drzwi mają elektryczny napęd, zamykają się kilkaset razy dziennie, obija się o nich młodzież i menelnia i szarpią emeryci? Drzwi mają uszczelkę która łagodzi skutki uderzenia w pasażera stojącego w drzwiach. I akurat ta uszczelka jest na tyle elastyczna, że cienki przedmiot może pomiędzy nimi pozostać a drzwi i tak domkną się do końca. Tak jak w aucie mozesz psa na smyczy zostawić na zewnatrz, ale z końcówką tej smyczy wejść do środka i zamknąć drzwi - zamkną się i dostaniesz info ze są zamknięte. A smycz będzie przytrzaśnięta.

          • 21 1

          • du*a a nie nowoczesny sprzęt. (1)

            Jakoś w windach są montowane fotokomórki w taki sposób, że tworzą ścianę i wystarczy palec aby drzwi windy się nie zamknęły. W autobusach czy tramwajach producenci potrafią zamontować jedną, góra dwie linie fotokomórkowe.

            • 8 2

            • W windzie zamontowanej w moim bloku dosłownie kilka lat temu jest jeden czujnik i to na wysokości kolana. Przy stawianiu kroku w ogóle nie chwyta. Drzwi zamykają się automatycznie bez żadnego sygnału ostrzegawczego gdy do windy akurat wchodzi trzecia osoba. Mam to obliczone, bo kilka razy, będąc tą trzecią osobą, oberwałam metalem. Wchodzenie tuż po tym, jak ktoś z windy wyszedł też bywa ryzykowne, więc przeważnie trzymam dłoń przy czujniku. Taki szit.

              Ale w windach w nowszych biurowcach faktycznie działa to tak, jak napisałeś. W niektórych można złapać windę w ostatniej chwili rzucając identyfikatorem na smyczy między zamykające się drzwi - zatrzymają się i otworzą. Czyli zależy kto, gdzie i za ile montował.

              • 14 0

      • "albo całym ciałem wbijamy się do środka. Nigdy ręką czy nogą"

        Czyli lewitujemy-Buahaha!! po schodach też lewitujesz a nie stawiasz wpierw stopę na stopień?

        • 0 0

    • Zrob eksperyment (2)

      I wsadz od środka samą rękę w zamykające się drzwi. Uszczelki się zgniotą i tyle - rewers tego nie wyłapie. Co innego nogą (ale raczej taka wieksza).

      Sorry ale 30 lat temu żaden tramwaj nie miał fotokomórek i rewersów i jakoś jeździliśmy.

      • 33 5

      • (1)

        tak jeździliśmy aż stała się tragedia jak np w Szczecinie

        • 3 2

        • a teraz to niby gdzie giną te dzieci pod tramwajami?

          w Bangladeszu czy w wolsce PIS?

          • 2 2

    • Zapytaj specjalistę z reklamówką ds. inwestycji

      • 15 2

    • Racja (8)

      Najczęściej linie nr 10 to stare gruchoty, sama byłam świadkiem jak do tramwaju tej lini i takie stanu sprzętu wsiadała osoba niewidoma, a drzwi się zacieły i otwierały się i zamykały, ktoś kto widzi raczej nie zaryzykuje, poczeka lub przejdzie do kolejnych, ale osoba niewidoma. Uratowała ją jedynie laska dla niewidomych, bo to ją przycieło nie kobietę. Może wkońcu miasto Gdańsk się obudzi i wycofa pojazdy zagrażające życiu i zdrowiu pasażerów

      • 26 4

      • Wy serio myślicie, że w tych lustrach to wszystko tak pięknie widać? (5)

        • 23 9

        • Ludziom brakuje wyobraźni... (4)

          ...ostatnio pewna pani chciała włączyć się do ruchu i a priori założyła, że ją wpuszczę. Pani jechała Smartem od mojej prawej. Ja 40-tonowym zestawem...

          • 8 4

          • (3)

            Intelektualista z PO odezwał się. A Księgi Jakubowe przeczytałeś

            • 2 6

            • Nie, póki co czekam na przyszły bestseller czyli akt oskarżenia połowy PiSu o zdradę

              • 7 1

            • Nowyport i wszystko jasne. (1)

              • 0 2

              • odezwał się ten z osiedla na polu

                • 0 0

      • Czyli inaczej mówiąc, proponujesz kasację linii 10 (1)

        Zajezdnie wyrzucają do ruchu niemal wszystko co mają. A skąd mają się wziąć nowe tramwaje to nie wiem, skoro na topie wojenka z UE, a budżety miejskie są dobite cenami energii i obniżką podatków.

        • 18 7

        • Jeśli zagraża bezpieczeństwu to tak !

          • 0 0

    • skoro pozwalasz na jazde niesprawnym tramwajem to sam jestes winny!!I powinienes zostac ukarany! (2)

      • 10 13

      • dokładnie - ale tylko kasa się liczy, zero odpowiedzialności

        jak za komuny

        • 3 0

      • Zatrudnij sie i wtedy pogadamy

        Wtedy zobaczymy co powiesz kierownikowi.
        Po drugie, tramwaj mogl ulec uszkodzeniubw trakcie trwania kursu, pomimo, że wyjeżdżając z zajezdni wóz byl w 100% sprawny.
        Pomysl zanim napiszesz drugi raz. Myślenie nie boli, no che, że Ciebie.

        • 3 2

    • Przepraszam ale mnie jako pasażera mało interesuje czy jeździsz gratem czy luksusową limuzyną z oddźwiernymi (2)

      Jako kierowca masz obowiązek przestrzegać przepisów drogowych niezależnie od stanu posiadania (samochodu), ma on spełniać odpowiednie wymogi techniczne

      Jako prowadzący pojazd komunikacji publicznej masz obowiązek a nie dowolność dbania o bezpieczeństwo pasażerów, przede wszystkim podczas wsiadania i wysiadania i upewniać się, ze nik nie jest zakleszczony w drzwiach.

      jak tego nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz sie na kierowcę transportu publicznego, jak nim jesteś to powinieneś odejść z pracy, jak aspirujesz, to nie powinieneś sie ubiegać.

      To jest wbrew pozorom bardzo odpowiedzialna praca. Nie widać tego specjalnie po sposobie prowadzenia pojazdów w Polsce, ale to już inna bajka.

      • 11 2

      • jakiś kierowca napisał, że za komuny był jakiś wypadek w Szczecinie, a co mało ich obecnie?

        Niedawno przecież jakieś dziecko zabito w podobny opisany tu sposób

        • 3 0

      • Był sprawny, zepsuł się w trakcie użytkowania. Nawet mają na to protokoły i uwierz, że nie są wypisane po fakcie. Takie są procedury, ręką rękę myje

        • 3 0

    • a gdzie był kierowca , motorniczy który przed wyjazdem powinien sprawdzić stan techniczny pojazdu a dopiero potem wyjeżdzać

      • 5 1

  • Po sygnale dźwiękowym wsiadanie i wysiadanie jest zabronione. (1)

    • 36 6

    • Chyba, że ktoś głuchy i ślepy, to wtedy nie :)

      • 4 1

  • Pół roku temu we Wrocławiu tak zabito dziecko. (3)

    Czy motorniczy mają mózgi? Czy w ogóle na coś uważają? Jak zobaczę, że jeżdżą za szybko, drzwi otwierają i zamykają jakby "nerwowo", będę równo op...ł!

    • 14 30

    • (1)

      ...az trafisz na swojego,ze ktorys ci przypier..li;)

      • 9 3

      • To go wyrzucą z pracy!

        A ja założę mu sprawę sądową! Tralalaalaaaaaaaaaa

        • 1 7

    • We Wrocławiu czy w Warszawie? Skąd wiesz kiedy jeżdżą za szybko? Masz przeszkolenie, znasz przepisy wewnętrzne?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane