• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj przytrzasnął i przez ok. 10 m przeciągnął pasażera

Maciej Korolczuk
25 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (354)
aktualizacja: godz. 20:26 (25 listopada 2022)
Do wypadku doszło w piątek 25 listopada na przystanku autobusowo-tramwajowym Warneńska. Do wypadku doszło w piątek 25 listopada na przystanku autobusowo-tramwajowym Warneńska.

W piątek wczesnym wieczorem na przystanku autobusowo-tramwajowym przy WarneńskiejMapka doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Pieszy podczas wysiadania lub wsiadania do tramwaju został przytrzaśnięty drzwiami. Tramwaj ruszył i przeciągnął znajdującego się na zewnątrz mężczyznę przez ok. 10 metrów. Poszkodowany pasażer trafił do szpitala. Motorniczy był trzeźwy.



Aktualizacja, godz. 20:15.



Ruchu tramwajowy na odcinku Siedlce-Warneńska został przywrócony. Występują opóźnienia na liniach 10 i 12.



Jako pierwsi o wypadku na przystanku Warneńska, gdzie zatrzymują się zarówno autobusy, jak i tramwaje poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie. Dziękujemy za przesłane informacje i zdjęcia.



Jak wynikało z relacji świadków, w trakcie wsiadania lub wysiadania z tramwaju linii nr 10 zamykające się drzwi w pojeździe przytrzasnęły rękę jednego z pasażerów. Tramwaj ruszył, a mężczyzna został przeciągnięty przez ok. 10 metrów z ręką zablokowaną między drzwiami.

- Po godzinie 18. policjanci odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na przystanku Warneńska w kierunku ulicy Potokowej. Ze wstępnych ustaleń wynika, że podczas wysiadania lub wsiadania pasażera z lub do tramwaju drzwi przytrzasnęły mu rękę, a następnie był on ciągnięty przez pojazd przez około 10 metrów. Mężczyźnie pomogły oswobodzić się osoby, które stały na przystanku. Starszy mężczyzna został zabrany do szpitala na badania. Policjanci pracują na miejscu zdarzenia i wyjaśniają szczegółowo jego przyczyny i okoliczności - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Na miejsce wezwano nadzór ruchu, policję i karetkę pogotowia, która opatrzyła rannego mężczyznę. Trafił do szpitala na badania. Policja sprawdziła trzeźwość motorniczego. Badanie nie wykazało obecności alkoholu w jego organizmie. W celu wyjaśnienia okoliczności wypadku ma zostać zabezpieczony zapis z monitoringu w pojeździe.

Utrudnienia w kursowaniu komunikacji



Wypadek na prawie dwie godziny wstrzymał ruch tramwajów na Morenie. W czasie działania służb tramwaje linii 10 z Nowego Portu i 12 z Zaspy kursowały do Siedlec, utrzymano za to ruch tramwajów od Brętowa PKM do Lawendowego Wzgórza. Z kolei autobusy w kierunku Jasienia PKM i Niedźwiednika zatrzymywały się przy północnym skraju ul. Rakoczego. Na odcinku Siedlce-Migowo uruchomiono komunikację zastępczą.

Opinie (354) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Motorniczy czy kierowcy autobusów nagminne rozmawiają przez telefon, obie słuchawki w uszach. Głośna muzyka z radia!!! Sorry ale raczej jest to nie wskazane do zachowania czujności i skupienia w prowadzeniu pojazdu.

    • 33 16

    • Sorry, nie znasz się

      • 0 3

  • kazdy ma swoj interes w tym

    taka prawda caly czas trzeba byc na fali

    • 5 7

  • peszek (1)

    • 5 3

    • maria?

      • 3 0

  • 666

    I dobrze szatan wymaga ofiar ave

    • 6 10

  • ???

    Wsiadał czy wysiadał?

    • 3 3

  • Dyscyplinarka (1)

    I odszkodowanie dla pasażera. Od tego mlon ma lustra żeby spojrzeć co się dzieje przy drzwiach . To jego obowiązek.

    • 18 42

    • brama czlowieka przygniotla,komu dyscyplinarka?

      • 3 1

  • (1)

    Zdarza się że pasażer w ostatniej chwili decyduje się wsiąść lub wysiąść gdy drzwi już się zamykają.

    • 18 5

    • Jak w Gdyni np autobusy jeżdżą co pół godziny

      I jeszcze się spózniają, trudno się dziwić, jak masz kolejny środek transportu za 40 min
      Zróbcie coś z liniami K i X

      • 1 0

  • A takie nowoczesne (2)

    Tyle kamer i monitorów w kabinie i nie widział. Standard.
    Tak jak w Gdańsku kierowcy nie widzą o której jest odjazd z przystanku, czy biegnącego pasażera.

    • 16 9

    • Motorniczy nie jest operatorem monitoringu

      • 0 3

    • Linię 10 zazwyczaj obsługują "nowoczesne" tramwaje z XX wieku, niektóre po politowania wartej modernizacji. A kierowca czy motorniczy nie ma obowiązku czekać, na biegnącego pasażera. Trzeba było być o czasie na przystanku, kilkadziesiąt osób w pojeździe z pewnością nie zamierza się spóźnić dla jednego czy drugiego spóźnialskiego pasażera.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Powiedzieć Wam co jest jedną z przyczyn? Tak z doświadczenia... (40)

    Jako kierowca powiem szczerze, że jestem zestresowany i włosy mi siwieją jak uruchamiam automatyczne otwieranie drzwi, bo wtedy zamykają się samoczynnie i czasem jak widzę, jak starsza osoba pokonuje dystans 2 metrów 30 sekund to tylko się modlę, żeby zdążyła wysiąść przed zamknięciem drzwi lub żeby weszła w strefę działania fotokomórki. Czasem jest tak, że sygnał dźwiękowy się załącza i drzwi zamykają, a taka osoba jest na stopniu i istnieje szansa przytrzasniecią lub potknięcia. Uwierzcie mi, że to jest ogromny stres, bo nic nie możesz zrobić. Jak wciśniesz przycisk drzwi to się zamkną i też będzie źle. Czasem Jako kierowca wolę samemu otwierać i zamykać drzwi, bo pomimo dobrych intencji co do tzw. ciepłego guzika to może to być zgubne. I też ogromna prośba do Wszystkich! Jak słyszycie już sygnał to pozwólcie zamknąć się drzwiom i ponownie wciśnijcie otwieranie. Wiem, że niektórzy kierowcy czy motorniczowie odjadą, ale zdrowie czy życie jest ważniejsze. To apel zwłaszcza do osób starszych lub ograniczonej zdolności ruchowej, bo młody może zdaży wskoczyć i będzie ok, ale inny się potknie, przewróci i nie będzie ciekawie. Życzę wszystkim zdrowia i czasem pomimo pośpiechu pomyślmy i miejmy więcej empatii.

    • 1145 28

    • (1)

      A zwłaszcza w Solarisach lub Conecto to się zdarza

      • 29 2

      • W Solarisach drzwi nawet same potrafia się zamknąć.

        To jest dopiero akcja. Sprzedajesz karnet i nagle słyszysz jak zamykają się drzwi, a Ty nawet nic nie wcisnąłeś. To jest masakra, bo zawsze idzie na kierowcę. Jeszcze jak działa monitoring to jest szansa na udowodnienie niesprawności działania systemu czy elektroniki.

        • 96 0

    • Arek chcesz mi powiedzieć, że NIE masz przycisku awaryjnego otwierania drzwi??? (8)

      • 30 12

      • (3)

        Nie ma a w Solarisach jak się same zamkną drzwi to niestety kierowca nic nie może zrobić

        • 54 3

        • (2)

          i pewnie pojazd automatycznie sam rusza z przystanku

          • 11 27

          • Czytaj ze zrozumieniem. Kto pisze o ruszaniu? (1)

            • 21 3

            • To dlaczego tramwaj rusza, gdy człowiek ,,wisi" w drzwiach ?

              Motorniczy nie upewnia się w lusterkach ?

              • 2 0

      • Z pulpitu kierowcy? Nie ma i nie zauważyłem, zresztą testowałem różne warianty (3)

        W każdym pasażer na 99% oberwie. Osoba w sile wieku coś poczuje, otrzepie kurz i pójdzie. Co najwyżej przeklnie na kierowcę. Starsza osoba może się nawet połamać i problemy gotowe, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy jesteś winien zanim zostanie zbadana sprawa. Można szybko wcisnąć przycisk otwierania drzwi, ale system głupieje, jeżeli masz załączone funkcję otwierania drzwi przez pasażera.

        • 62 4

        • Nie ma awaryjnego przycisku na pulpicie motorniczego????? (2)

          To jakaś paranoja

          • 41 1

          • Co do pulpitu motorniczego nie mogę się wypowiedzieć (1)

            Jednak jakiś motorniczy może się wypowie jak to wygląda z doświadczenia.

            • 22 3

            • jest tylko otwieranie wszystkich drzwi,nie ma żadnego awaryjnego

              • 22 2

    • To może po prostu nie ruszaj jak widzisz, że ktoś nie zdążył wysiąść (5)

      Skoro macie źle działające czujniki i masz świadomość jaki to badziew to chyba powinieneś być podwójnie wyczulony. A nie, że a nie zdążyła wyjść, co, wciska guziczek a co tam jadę dalej i yolo. Sami prowokuje cię sytuację, że ludzie wyskakują w ostatnim momencie, bo automat zamknie drzwi a wy sobie jedziecie dalej i udajecie, że nic nie widzicie. Choć skoro jesteście w stanie ciągnąć człowieka 10 metrów za pojazdem, to chyba faktycznie w te lusterka i kamery nie patrzycie w ogóle i nic nie widzicie. Ale z telefonem w ręku to nie raz kierowców i motorniczych widzę.

      • 39 90

      • Przeczytaj uważnie. Ja nie piszę, że ruszę, gdy ktoś zostanie przykleszczony

        Nigdy mi się to nie zdążyło i oby tak było jak najdłużej. Zawsze patrzę w prawe lustro, nawet po ruszeniu. Zwracam tutaj uwagę wyłącznie na problem ewentualnego przytrzaskiwania pasazerów, co też rodzi przykre konsekwencje. Oczywiście piszę to wyłącznie z własnego doświadczenia i tego jak ja podchodzę do kwestii bezpieczeństwa.

        • 91 4

      • (1)

        Łał powiedział co wiedział. To nie jest kwestia źle działających czujników, drzwi zamykają się automatycznie po określonym czasie. Widać, że nie masz w ogóle o tym pojęcia.

        • 4 23

        • Po to jest to forum głąbie, zeby sobie takie rzeczy wyjaśniać

          Nie kazdy ma pojęcie o wszystkim dzbanie

          • 10 1

      • Jestem inwalidą

        i posługuję się chodzikiem. O mało włos, a kiedyś omal nie byłem ofiarą zbyt szybkiego ruszenia motorniczego, co w moim przypadku byłoby tragiczne. Odtąd mam lęk przed wsiadaniem do tramwajów, chociaż bardzo to utrudnia mi życie.

        • 16 0

      • Jesteś zablokowany

        • 1 2

    • Po sygnale wsiadanie i wysiadanie jest zabroione, ale zawsze się znajdzie taki, co ma kłopoty ze słuchem. (1)

      • 56 10

      • Jeździł na linii 154 Solaris. Przystanek, otwierają się drzwi, wysiadają pasażerowie.

        Czekasz aż wysiądą, wsiadasz, brak sygnału, zamykają się drzwi. Trzeba było od razu łapać za poręcz i blokować drzwi, bo można było nimi oberwać,

        • 20 4

    • A jak działa ta czujka z fotokomórki? Na jakiej jest wysokości? (1)

      Czy fotokomórka zadziała jeśli wchodzi małe dziecko? Jest w stanie zareagować na wózek dziecięcy czy psa, czy ich po prostu nie widzi?

      • 24 1

      • Są rożne fotokomórki. W najnowszych pojazdach są nad drzwiami

        Obejmują przeważnie strefę podłogi, która jest w żółtym kolorze.

        • 35 0

    • bzdura kompletna

      • 3 32

    • Swego czasu jeździł taki demobil na linii 154, tam chyba fotokomórka była atrapą.

      • 14 2

    • Czy tego nie mógłby wykryć czujnik przeciążeniowy prądu lub czujnik ciśnienia w układzie pneumatycznym sterującym drzwiami? Domyślam się że ręka dziecka (jak w Warszawie) jest na tyle chuda że tolerancja luzów w mechanizmie drzwi może być większa, ale rękę dorosłego człowieka powinno wykryć.

      • 23 0

    • (1)

      Glizda to Ty?

      • 4 5

      • nie, to on

        • 6 1

    • Od tego jest specjalny system, który jak wyczuje opór przy zamykaniu powinien znowu otworzyć drzwi. Pracowałem na produkcji solarisa i wiem, że wasz tabor takowy system posiada w autobusach czy tramwajach, a że nie działa to tylko i wyłącznie wina właściciela taboru... Mercedesy także to posiadają tylko no nie są one sprawne. Wiec wyjeżdżacie na miasto niesprawnym taborem....

      • 29 1

    • Ale bzdura

      Taaa i na pewno tramwaj jest tak zautomatyzowany że sam po zamknięciu drzwi z przystanku odjeżdża... Rozumiem automatyczne drzwi, ale że co, motorniczy nie patrzy w lusterka???

      • 15 16

    • Tam jest cały zespół czujników, który zapobiega takim sytuacjom.

      Jest monitoring, wszystko można sprawdzić.

      • 6 1

    • Dziękuję za opisanie sytuacji

      Ostatnio byłam świadkiem kilku takich sytuacji , rzeczywiście czasami ktoś się wciska, ale w moim przypadku nie było słychać sygnału a raptem drzwi zaczęły się zamykać na moich plecach.

      • 18 0

    • Nie zgadzam się (3)

      Za otwieranie i zamykanie drzwi odpowiedzialny kierowca. jeżeli pojazd jest niesprawny to FIRMA jest zobowiązana grat i złom naprawić.

      • 11 6

      • a kierowca to zgłaszać (2)

        lub odmawiać prowadzenia pojazdu nie spełniającego określonych w umowie o pracę warunków technicznych

        • 12 0

        • (1)

          Hahaha, ta a rząd powinien nie kraść i być przyzwoity.

          • 18 0

          • powinien, ale czego spodziewac się po katolikach z PIS?

            dobrze ze nie molestują dzieci

            • 8 3

    • a oczy i lusterka masz przecież po zamknięciu drzwi powinieneś sprawdzić czy wszystko jest ok a dopiero potem ruszać

      • 11 1

    • Pracowałem w SKM i wiem co znaczą automatyczne drzwi - motorniczy niewinny!

      • 6 5

    • Nie ma mowy

      Wsiadam i rozpycham drzwi, w przeciwnym razie zawsze odjeżdżacie :p

      • 8 0

    • Taki jeden

      Tak to jest jak kupuje się po taniości

      • 0 0

    • asia (1)

      Drogi kierowco
      twój komentarz jest dyskwalifikujący Pana jako kierowcę, bo zanim ruszy z miejsca jego podstawowym obowiązkiem jest spojrzenie w lusterka a bardzo często macie jeszcze monitoring. Ale jak już wielokrotnie zaobserwowałam to kierowcy a zwłaszcza motorniczy tramwajów, w ogóle nie korzystają z lusterek bo ciągle coś robią w telefonie. Nie przesądzam o winie ale gdyby motorniczy spojrzał w lusterko to nie doszło by do tragedii. Pamiętajmy, że niedawno miał miejsce tragiczny wypadek w Warszawie, gdzie zginęło dziecko. Podobna sytuacja. Uważam, ze najlepszym rozwiązaniem jest analiza monitoringu i prewencyjnie surowe karanie kierowców przed tragedią oraz telefony niech zostawiają w szatni. No i gdzie są te czujniki, które blokują możliwość odjazdu z powodu źle niedomkniętych drzwi? Więcej rozwagi i świadomości odpowiedzialności za czyjeś życie.

      • 0 1

      • Ostatnich drzwi w N8C nie widać w lusterku, nie ma też kamery. Jedynie pasażer może tam zadbać o swoje bezpieczeństwo nie wsiadając po sygnale, a już na pewno nie blokując drzwi by się nie zamknęły, co zdarza się notorycznie. :>

        • 0 0

  • Starsze osoby czasem się zagapią i wysiadają w ostatniej chwili. Znam pana który kilka lat temu miał taką sytuację, drzwi przytrzasnęły mu ramię i skutki odczuwa do dzisiaj.

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane