- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (408 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (15 opinii)
Miasto planuje zbiornik pod ulicą. Mieszkańcy boją się wykopu
Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, którzy od lat sprzeciwiają się poprowadzenia ich ulicą trasy tramwajowej, mają kolejny argument w sporze z urzędnikami. Przekonują, że podziemny zbiornik retencyjny zagrozi stabilności ich domów. Miasto odpiera zarzuty.
O co chodzi? Mieszkańcy przekonują, że ich ulica jest zbyt wąska na poprowadzenie nią linii tramwajowej, a budowa i następnie eksploatacja trasy zagrozi stabilności stojących przy niej kamienic.
Od dawna postulują, by trasa tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (Nowa Politechniczna) "wpinała się" w tramwaj na Grunwaldzkiej skrzyżowaniu z ul. Do Studzienki, a nie przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Mieszkańcy tej ulicy ze stowarzyszenia "Dolina Królewska" wskazują też, że planowanej inwestycji brak konsultacji społecznych. Odmawia się im dostępu do informacji publicznej oraz ogranicza dostęp do dokumentacji projektu.
Miasto te zarzuty odpiera. W ostatnim czasie urzędnicy zaprosili aktywistów na spotkanie, podczas którego udostępniono im dokumenty, o które wnioskowali.
Po zapoznaniu się z nimi mieszkańcy nie złożyli broni. W czwartek w południe znów spotkali się z dziennikarzami i przedstawili nowe okoliczności przygotowań do rozpoczęcia prac budowlanych.
Według nich budowa linii w zaproponowanym przebiegu stanowi bezpośrednie zagrożenie dla zabytkowych kamienic. Tym bardziej że pod ulicą zaplanowano budowę zbiornika retencyjnego.
- Zbiornik ma się znaleźć bezpośrednio pod ulicą, na całej jej długości. Składać się będzie z trzech komór połączonych rurą. De facto betonowa konstrukcja będzie fundamentem, na którym posadowione zostanie torowisko tramwajowe - opisuje Jakub Marchwicki, mieszkaniec ulicy, wskazując na schemat, jaki udało im się uzyskać z dokumentacji.
Dodaje, że w dokumentacji, na podstawie której wydano pozytywną decyzję środowiskową dla tej inwestycji, nie było mowy o takim zbiorniku. Pojawił się on dopiero przy sporządzeniu dokumentacji dla projektu budowlanego.
![Dłuższe przystanki tramwajowe pod znakiem zapytania](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3747/150x100/3747539__c_1128_568_1396_977__kr.webp)
Komory o wymiarach 6 na 2 metry mają zostać osadzone w głębokim na 4 m wykopie. Zdaniem mieszkańców rozkopanie ulicy na tej głębokości stanowi bezpośrednie zagrożenie dla stojących wzdłuż niej budynków. Część z nich to zabytkowe kamienice stojące na drewnianych palach. Mieszkańcy wskazują, że ingerencja w poziom wód gruntowych może być dla nich degradująca.
- Poziom wód gruntowych jest w tej chwili na głębokości 4 m, co oznacza, że podczas prac ziemnych woda będzie musiała być wypompowywana. To sprawi, że mogą pojawić się niebezpieczne leje, zapadliska i inne groźne zmiany w gruncie. To trzeba będzie osuszać, bo grunt tworzy w tym miejscu warstwa torfu, błota i piasku. Osuszenie sprawi, że warstwy stracą nośność, co może doprowadzić do destabilizacji budynków. Realnie się tego obawiamy.
Michał Błaut: Inwestycja przepychana w trybie antyobywatelskim
Michał Błaut, jeden z mieszkańców ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, przekonuje, że inwestycja jest źle prowadzona od samego początku.
- Bez względu na opinię naukowców, bez względu na ocenę raportu środowiskowego, bez względu na opinię mieszkańców miasto forsuje jeden wariant - wylicza. - Nie dowiedzielibyśmy się tego wszystkiego [planu budowy zbiornika retencyjnego - dop. red.], gdyby nie nasza majowa konferencja prasowa, gdyby nie nasz upór w dążeniu do prawdy. Inwestycja jest przepychana ZRID-em [Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej - dop. red.], a więc specustawą, która jest antyobywatelska, nie przewiduje udziału społecznego i której nie powstydziłby się sam Łukaszenko.
Co na to miasto?
Jak tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, budowa trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz będzie służyć dziesiątkom tysięcy gdańszczan.
- Przy okazji tej inwestycji staramy się nie tylko rozwiązać problem komunikacyjny, ale także zapewnić odpowiednie odwodnienie terenów m.in. na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Przyjęte rozwiązania wprowadzą usprawnienia przeprowadzenia wód Potoku Królewskiego i przyczynią się do lepszej retencji - przekonuje.
Jak dodaje, w przypadku projektu odwodnienia trasy GPW projektanci przeanalizowali wszelkie dane i wybrali najlepsze rozwiązanie.
- Przeprowadzono wnikliwą inwentaryzację i badania geotechniczne, które oceniły uwarunkowania na terenie planowanej inwestycji. Co ważne, w trakcie realizacji prac stan budynków będzie monitorowany poprzez specjalne czujniki, o ile mieszkańcy wyrażą na to zgodę.
Zakończenie opracowania projektu wykonawczego planowane jest na wrzesień 2024.
- Prowadzimy na bieżąco korespondencję z przedstawicielami mieszkańców i przekazujmy im dostępne nam materiały. Ostatnie spotkanie, na którym przekazano wnioskowane materiały, odbyło się dwa tygodnie temu - przypomina.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-06 20:00
Zanim powstała ustawa o ZRID, to nic nie dało się żadnej inwestycji zacząć (34)
Po protestach panów z ul BPW, wiadomo dlaczego powstała. W naszym kraju i nie tylko jest pełno ludzi, co mówi, że inwestycje tak, ale nie pod moim domem. Niestety ktoś zawsze będzie "ofiarą postępu"
- 228 96
-
2024-07-12 19:15
Tam byla pradawna osada wikingow lub kultury luzyckiej
No i jeszcze jest siedlisko wyjątkowego w skali Polski Zuka gnojownika
- 0 0
-
2024-06-07 23:47
tylko ten postęp taki sobie...
Ta inwestycja jest bezsensowna, droga i do tego szkodliwa i to nie tylko dla mieszkańców Bohaterów a dla wszystkich Gdańszczan. Rozwalamy swoje miasta, żeby potem jechać na wakacje do Włoch i się tam zachwycać... czy tego naprawdę chcemy?
- 6 6
-
2024-06-07 13:01
A może (1)
te wszystkie inwestycje najpierw przemyśleć? Większość jest tak poprowadzona że nie ułatwia ludziom życia.
- 10 5
-
2024-06-07 19:01
Na miejscu mieszkańców też bym się obawiał pomysłów złotoustnych polityków z UM Gdańska.
- 5 4
-
2024-06-06 21:25
Nie wiem czy mając dosłownie kilkadziesiąt metrów dalej al. Grunwaldzką (1)
można być jeszcze bardziej ofiarą postępu. Trzy pasy ruchu, ogromny ruch i zanieczyszczenie powietrza. Ale to jakoś nikomu na BGW nie przeszkadza. Samochodziki zawsze cacy :D
- 27 25
-
2024-06-07 23:48
A kto mówi, że Grunwaldzka nie przeszkadza?
- 5 1
-
2024-06-06 20:49
(4)
A jaki to postęp ? Projekt slalomu dla torowiska zamiast prosty przebieg.
- 38 10
-
2024-06-06 23:22
proszę spojrzeć na mapę. Jeśli nie miałoby się wyburzyć połowy Do Sudzienki to slalom nadal będzie tylko w lewo, nie w prawo. (3)
- 10 3
-
2024-06-07 08:21
Wyburzenie Do Studzienki nie jest problemem, tam są praktycznie tylko jakieś baraki (2)
Problemem uniemożliwiającym budowę tam tramwaju jest skrzyżowanie z Grunwaldzką. Niemożliwe jest wpięcie torów po łuku w górę, a nawet jeśli to to skrzyżowanie ma już teraz bardzo duży ruch i tramwaj od boku totalnie by to zakorkował.
- 18 5
-
2024-07-12 19:03
W obecnym skrzyżowaniu da się wpiąć tę linię tramwajową. Czy to zwiększy ruch? Oczywiście. Tak jak i wpięcie tego tramwaju poniżej, bo chyba nie będzie fruwał nad tym skrzyżowaniem. To jest pseudo problem. Problemem jest wyburzenie trzech (muszę przyznać) bardzo ładnych kamienic, więc wciskamy go w bardzo wąską ulicę. Jeśli już to powinniśmy
W obecnym skrzyżowaniu da się wpiąć tę linię tramwajową. Czy to zwiększy ruch? Oczywiście. Tak jak i wpięcie tego tramwaju poniżej, bo chyba nie będzie fruwał nad tym skrzyżowaniem. To jest pseudo problem. Problemem jest wyburzenie trzech (muszę przyznać) bardzo ładnych kamienic, więc wciskamy go w bardzo wąską ulicę. Jeśli już to powinniśmy raczej wybrać czy te trzy kamienice wyburzamy czy wszystkie wzdłuż lewej lub prawej strony Bohaterów Getta Warszawskiego, a może nawet z obu stron tej ulicy, żeby porządnie wpiąć ten tramwaj w tym miejscu. Skoro jest lepsze. A może go w ogóle nie wpinać i zakończyć przed Fishera? Krótki spacer każdemu się przyda. Ruch na skrzyżowaniu się na zwiększy, a za 20-30 lat, jeśli będzie taka potrzeba, dociągnąć go na pl. Komorowskiego?
- 1 0
-
2024-06-07 23:50
Ale tramwaj 100 metrów dalej nie zakorkuje tego skrzyżowana bardziej? Będzie gorzej niż na Hucisku..
- 2 3
-
2024-06-06 20:35
(22)
Postępu? Człowiek kupuje mieszkanie w ścisłej historycznej zabudowie i w cywilizowanym kraju powinien mieć pewność, że nagle decyzją jakichś urzędników komfort życia i wartość mieszkania nie spadną. Postęp to planowanie a nie wciskanie plomb i dróg w ścisła zabudowę. Na ul. Do Studzienki ta zabudowa jest luźniejsza, ale dlaczego linii nie puścić od
Postępu? Człowiek kupuje mieszkanie w ścisłej historycznej zabudowie i w cywilizowanym kraju powinien mieć pewność, że nagle decyzją jakichś urzędników komfort życia i wartość mieszkania nie spadną. Postęp to planowanie a nie wciskanie plomb i dróg w ścisła zabudowę. Na ul. Do Studzienki ta zabudowa jest luźniejsza, ale dlaczego linii nie puścić od politechniki? Bo to teren uczelni i lobby zadziałało? Chyba taki teren powinien służyć ogółowi? Nie mieszkam we Wrzeszczu ale mieszkańcom Getta i Do Studzienki współczuję. Nie bądźmy egoistami i nie tłumaczmy takich g...ch decyzji postępem tylko wymagajmy od urzędników i planistów działania, które nie będzie tak ingerowało w życie ludzi tam mieszkających.
- 59 24
-
2024-06-07 19:12
Kadencyjność potrzebna w UM Gdanska.
Urzędnikom się nudzi i dlatego takie głupie pomysły mają.
- 5 3
-
2024-06-07 18:32
(1)
Ja tam nie mieszkam więc jest wszystko prawidłowo. Mamy na to mandat zaufania wyborców.
- 5 5
-
2024-06-07 19:02
Kto odpowie za katastrofę budowlaną?
- 4 3
-
2024-06-07 12:38
skocz do innych miast za granicą
takie tramwaje w takiej zabudowie i takim oddaleniu od budynków to standard. Budynki stoją, nic im nie jest a ludzie żyją ;) nigdzie nie dostaniesz gwarancji, że będziesz miał ciszę i spokój. Wystarczy, że nad Ciebie wprowadzą się sąsiedzi z tabunem rozbieganych dzieci. Dodam, że gdyby kupowali w ścisłej historycznej zabudowie tylko dlatego faktu, to by dbali o budynki. Niestety ich budynki z zewnątrz nie wygladają. Więc argument z czapy wziąłeś.
- 6 7
-
2024-06-07 08:33
Czyli mamy budować tramwaje tam gdzie nikt nie mieszka?
- 14 8
-
2024-06-07 03:13
Polecam mapę "Plan der Stadt Danzig" 1: 10000, wydanie z 1920 roku. (16)
Żartem historycznym jest to, że 104 lata temu było planowane połączenie tramwajowe Śródmieścia, przez Cygańską, Powstańców Warszawskich, łączącą się z Grunwaldzką przez Bohaterów Getta. Na Kartuskiej strach przejść przez tory, bo są tak wygłuszone, że najpierw słychać trakcję, potem tramwaj. Na Bohaterów Getta nawet nie będzie trakcji, by nie
Żartem historycznym jest to, że 104 lata temu było planowane połączenie tramwajowe Śródmieścia, przez Cygańską, Powstańców Warszawskich, łączącą się z Grunwaldzką przez Bohaterów Getta. Na Kartuskiej strach przejść przez tory, bo są tak wygłuszone, że najpierw słychać trakcję, potem tramwaj. Na Bohaterów Getta nawet nie będzie trakcji, by nie "szpeciła", mimo tego, że to nie jest trakcja trolejbusowa, nie jest aż tak widoczna. Tramwaj powstanie na tej ulicy, niezależnie od krzyków, które wydajecie ponieważ:
1. Dawno temu było zbadane poparcie społeczne i jest ono niezmienne, niezależnie od tego portalu.
2. Do Studzienki jest przeciążona ruchem samochodowym i bez wyburzenia połowy budynków na niej się nie da, dodatkowo był sprzeciw organizacji urbanistycznych, by poszło inaczej, a obszar oddziaływania na dzielnice ze 100tys. mieszkańców zameldowanych i tych nie, tego pilnie wymaga.
3. Mało jest argumentów, które jakkolwiek ważą nad wykonaniem tego projektu, to nie są negocjacje, a krzyk na "nie", jak w większości projektów realizowanych w Polsce. Jak rozmowa byłaby rozmową, to pytanie brzmiałoby "jaką technologią projektanci planują wykopy?" i po zdobyciu wiedzy argumentacja nad jej zmianą i np. stałą obecnością PINBu. W Londynie dało radę wywiercić tunel metra pod dzwonnicą parlamentu i spod ziemi kontrolować jej przechyły, co nie jest takie drogie, wystarczy parę odwiertów, teodolitów i bentonit. Ba, wszystko co popęka muszą naprawić, bo jest w strefie oddziaływania, wtedy muszą naprawić i nagle da radę . Dało radę wynegocjować remonty elewacji, podwórz, albo przynajmniej ich dofinansowanie, ale patrząc jak obskurne są kamienice na tej ulicy, raczej wątpię by ktokolwiek z mieszkańców jakkolwiek wyraził jakąkolwiek inicjatywę.
Normą jest to, że architekci i projektanci idą na spotkania z mieszkańcami, posłuchają krzyków, wyłapią szczyptę uwag, które uwzględnią, ale nie wszystkie, bo rozmowa ze stroną która od samego początku obrzuca ich łajnem nie ma sensu.- 36 20
-
2024-06-08 00:02
(1)
Wg dokumentacji trakcja ma być, to jest kolejne kłamstwo jakim karmiło nas miasto:) Nikt tu nie krzyczy a przedstawia argumenty i analizy ekspertów, którzy zgodnie twierdzą, że ten wariant jest szkodliwy i niebezpieczny (dodatkowo wyszło, że chyba i najdroższy). Ja się zgadzam, że potrzebna jest rozmowa, ale od początku dialogu z miastem brakowało
Wg dokumentacji trakcja ma być, to jest kolejne kłamstwo jakim karmiło nas miasto:) Nikt tu nie krzyczy a przedstawia argumenty i analizy ekspertów, którzy zgodnie twierdzą, że ten wariant jest szkodliwy i niebezpieczny (dodatkowo wyszło, że chyba i najdroższy). Ja się zgadzam, że potrzebna jest rozmowa, ale od początku dialogu z miastem brakowało bo po prostu ignorowali trudne pytania i bezczelnie kłamali, stąd strach i emocje u mieszkanców, tak trudno to zrozumieć? Wszystko się da zrobić, są piękne przykłady ze świata - jasne - tylko w Gdańsku władzom nie można ufać, że zrealizują tego typu inwestycje w sposób przemyślany i odpowiedzialny. Nie planują miast tylko realizują "innowacyjne inwestycje" którymi mogą się pochwalić na konferencji. Innowacyjna to by była sieć kolei linowych (jeśli już tak mówimy o przykładach ze świata: https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/la-paz-konczy-siec-miejskich-kolei-gondolowych-w-sumie-33-km-linii-61479.html )
- 3 2
-
2024-06-08 12:05
Internetowi eksperci?
Eksperci od wszystkiego. Ich twierdzenia to nie mają nic wspólnego z prawdą.
- 1 2
-
2024-06-07 10:26
Stop CPK.
Dosyć rozdawnictwa i bezsensownych inwestycji.
- 3 3
-
2024-06-07 10:20
Trakcja będzie - tak jest w projekcie
Pisanie w autorytarnym tonie i ubieranie swojej wypowiedzi w merytoryczny ton, gdy nie zna się planów nie pomoże. Trakcja będzie - tak wynika z załączników do projektu. Jest już nawet na grafice ją przedstawiającej podpisik odpowiedniej osoby. Zatem idź udawać eksperta gdzie indziej.
A mapa Gdańska z 1920 r. nie przeprowadzała wcalePisanie w autorytarnym tonie i ubieranie swojej wypowiedzi w merytoryczny ton, gdy nie zna się planów nie pomoże. Trakcja będzie - tak wynika z załączników do projektu. Jest już nawet na grafice ją przedstawiającej podpisik odpowiedniej osoby. Zatem idź udawać eksperta gdzie indziej.
A mapa Gdańska z 1920 r. nie przeprowadzała wcale projektowanego tramwaju przez tę uliczkę, tylko doprowadzała ją do jej początku. A to różnica. Zresztą wystarczy wygooglać zdjęcia Rickertweg z tamtego czasu - uliczka z wręcz willową zabudową. Nawet jeżeli był 100 lat temu plan puszczenia tamtędy tramwaju, to polecam też wygooglanie ówczesnych tramwajów i skonfrontowanie ich z 50-metrowymi marzeniami Lisickiego.- 11 2
-
2024-06-07 09:55
Dziękuję za merytoryczną wypowiedż.Mbie jednak bardziej martwi brak rozważenia alternatywnej trasy gdzie tramwaj z Sobieskiego wchodzilby w Smoluchowskiego-wzdluz UCK (pacjenci wszelkich poradni nie musieliby dygac piechotą!!) i dalej wlot do alei Zwyciestwa u wylotu Traugutta (tam jest teren nawet na petle tramwajowa na czesci pocmentarnego pseudopraku) .Przeciez to jest pomysl 100 x lepszy niz pociskanie przez Krolewska Doline,Politechnike,Do Sudzienki i ciasna BGW.
- 7 1
-
2024-06-07 04:48
(10)
To zrób sobie tumanie tory tramwajowe, pod swoim blokiem! I przestań ujadać!
- 12 24
-
2024-06-07 19:04
ul.Długa
Ponoć jeździły tam kiedyś tramwaje.Może też niech wrócą i tam najpierw niech się sprawdzi ta linia.
- 4 0
-
2024-06-07 08:25
Mieszkam na Morenie, kilka lat temu tuż obok w końcu powstała linia tramwajowa (1)
Nie mam z tym problemu i bardzo sobie chwalę. A ujadasz to raczej ty, nie mając argumentów. Ja tam nie widzę emocjonalnego ujadania tylko rzeczową ocenę sytuacji.
- 12 8
-
2024-06-07 13:08
jak mieszkasz w mrówkowcu na 10 pietrze to ci nie przeszkadza.
jak będziesz miał tuż przed oknem do tego drgania to zmienisz zdanie.
- 8 3
-
2024-06-07 07:05
a bardzo chetnie (5)
Zamieszkałem w nowych blokach na Letniewie wiedząc, że miasto planuje puścić połączenie tramwajowe między Marynarki Polskiej a Hallera. I wiesz co? Czekam z niecierpliwością jak będę miał tramwaj pod blokiem bo to jest game-changer i element wręcz ułatwiający życie. Twoje i innych krzyki, żeby nie budować na BGW ale już 300m dalej tak powinno się
Zamieszkałem w nowych blokach na Letniewie wiedząc, że miasto planuje puścić połączenie tramwajowe między Marynarki Polskiej a Hallera. I wiesz co? Czekam z niecierpliwością jak będę miał tramwaj pod blokiem bo to jest game-changer i element wręcz ułatwiający życie. Twoje i innych krzyki, żeby nie budować na BGW ale już 300m dalej tak powinno się spuścić w kiblu i tym bardziej budować dla wygody wszystkich mieszkańców.
A i jestem przekonany, że po roku od oddania trasy tramwajowej pod twoim oknem będziesz wypinał pierś do orderu "pierwszego z pierwszych" w chwaleniu inwestycji- 20 12
-
2024-06-07 10:54
Nowa Letnica--- Przejazd pociągów towarowych do portu gdanskiego (4)
W planach to była reaktywacja kolejki SKM,a nie popieranie lobby tramwajowego.
- 3 1
-
2024-06-07 11:38
racja (3)
SKM też miała być. Ale to nie zmienia nic w mojej wypowiedzi, bo wciąż uważam że dostepność komunikacji szynowej w zakresie rzutu beretem mieszkając w mieście jest fantastyczna
- 5 1
-
2024-06-07 19:06
Oczywiście,na nowych terenach,a nie w starej dzielnicy.
- 1 2
-
2024-06-07 13:10
nie mozna porównywac (1)
osiedla pekin z klocków do zabudowy historycznej i niskiej.
- 9 3
-
2024-06-07 15:22
pojedz gdzieś poza swoje Żukago
to zobaczysz jak można było w XIX w. wyryć stację metra i samą linię pod historycznymi kamienicami z którymi do dziś się nic nie dzieje. więc bajanie, że u nas kamienicie się rozsypią to jakieś mądrości wiejskiego głupka
- 4 6
-
2024-06-07 05:09
Ja będę pod Waszymi kamienicami do pracy jeździć :)
- 10 5
-
2024-06-07 07:36
Głupota (13)
Prowadzenie na siłę tramwaju przez tak wąska uliczkę to kolejny chory pomysł miasta. Są autobusy. Nie ma możliwości przebicia rozsądnego polączenia we Wrzeszczu. Wszystkie UŁ czki są ciasne przedwojenne. Albo burzymy wszystko i robimy jak w Paryźu nowe bulwary albo zostawcie to i nie niszczcie życia ludziom. Te tramwaje będą im po głowie jeździly.
- 198 83
-
2024-06-07 12:41
Tramwaj (2)
był już tam w planach 100 lat temu jak projektowali uliczki ;d
- 8 5
-
2024-06-07 13:50
(1)
Skoro tramwaj był w tej okolicy w planach 100 lat temu, to czemu przez kolejne 20 lat, aż do wybuchu wojny, nic się w tym kierunku nie wydarzyło? Uliczki i zabudowa na nich istniała już wcześniej :-P
- 9 3
-
2024-06-09 19:38
pewnie dlatego, ze nazywa sie to planowaniem. jest plan krotko i dlugo terminowy, nikt nie ma pieniedzy aby wykonac 100% prac na najblizsze 100 lat na raz.
- 0 0
-
2024-06-07 09:21
Będzie git, nie bój nic.
- 4 6
-
2024-06-07 09:16
(3)
Przecież w Gdańsku na ul. Jana z Kolna tez jeżdżą tramwaje pod oknami. Zawalił się tam jakiś budynek z tego powodu?
- 19 9
-
2024-06-07 19:09
To slamsy.
- 0 5
-
2024-06-07 10:29
nie masz pojęcia o inżynierii
- 3 6
-
2024-06-07 09:26
I nikt nie chce mieszkać na Jana Skolna!
- 10 6
-
2024-06-07 08:39
(3)
to zobacz jak w Lizbonie jeżdżą,... w Pradze...tam to atrakcja..a u nas to już dramat (?)
- 18 15
-
2024-06-07 10:55
basen też będą mieli?
- 3 5
-
2024-06-07 09:45
Tak, atrakcja... (1)
... ale dla turystów. W domach tuż obok linii tramwajowej prawie same apartamenty na wynajem... Jak dla Ciebie to taka atrakcja, to kup sobie mieszkanie na Boh. Getta Warszawskiego, z pewnością można teraz tanio kupić...
- 14 6
-
2024-06-07 09:58
Wynika to ze stopy zwrotu z najmu jrótkoterminowego
A nie z powodu, że ludzie nie chcą mieszkać w bezpośredniej bliskości tramwaju, bo chcą, tylko ich nie stać. No i obowiązuje cisza nocna, w trakcie której tramwaje w Lizbonie nie kursują.
- 7 0
-
2024-06-07 08:17
"...bedzie im po glowie jezdzil..."
Tak jak jezdzi w Poznaniu...
Efekty "pracy" urzednikow...- 5 10
-
2024-06-06 22:36
Trawaj (10)
Do studzienki prosto i Do Placu Komorowskiego koniec linii na Zaspie tak było w planie kiedyś ! Na strzyżowaniu prawo i lewoskręty i to jest optymalne po co te wywijasy ,w xx w budowano linie i likwidowano z gęstej zabudowy a teraz cofamy się do XIX wieku. Rozumiem jak by niebyło terenu pod nową linię ale jest rezerwa od 70 lat!
- 226 37
-
2024-06-07 10:14
Trzeba wyburzyć 3 kamienice (Do Studzienki 4, 6 i 8) - i pojechać prosto.
Nie są wpisane do rejestru zabytków.
Jeśli argumentem jest to, że budujemy dla dziesiątek tysięcy mieszkańców i nie będziemy słuchać garstki - to tym bardziej powinno być nas stać na odszkodowania lub zakup alternatywnych mieszkań dla dotychczasowych mieszkańców.
Nie wiem jaki jest status DH Jantar, ale tam bym zbudował większą kamienicę i przeniósł mieszkańców (nikt nie lubi odległych przeprowadzek).- 12 7
-
2024-06-07 09:45
księdza komorowskiego... Warto pamiętać o tym, kim był ten człowiek i co zrobił dla Miasta
I dlaczego Niemcy zamordowali Go w obozie koncentracyjnym w Stutthoffie.
- 9 4
-
2024-06-07 07:03
(4)
Problem jest taki, że Grunwaldzka na wysokości skrzyżowania z Do Studzienki jest na dość dużym pochyleniu. Uniemożliwi to budowy kilku z do Studzienki w stronę Oliwy, albo będziemy przyjeżdżać przez pohylone tory jak to było kiedyś na wysokości forum.
- 11 7
-
2024-06-07 09:34
pochylenie? w Gdansku? to jak sobie radza w Lizbonie czy Wiedniu czy innych gorzystych miastach (3)
- bedzie drozej, trudno, pieniadze sa, kwestia na co je wydac
- 14 6
-
2024-06-08 10:49
może zbudujmy metro w Gdańsku? (2)
jak w Wiedniu i Lizbonie.
- 1 1
-
2024-06-08 12:13
Jak ty za to zapłacisz. (1)
- 0 0
-
2024-06-09 12:56
na razie płacę za brzydotę i niefunkcjonalne rozwiązania
i poronione pomysły jak tramwaj na BGW,
który dopiero wygeneruje masę "nieprzewidzianych kosztów".
Pieniądze dosłownie i w przenośni wywalone w błoto.
Może ciebie stać na marnotrastwo cudzych pieniędzy?- 1 0
-
2024-06-06 23:38
Tak się nie da...większość osób chce jechać do góry w stronę oliwy. Przy połączeniu z do studzienki brakuje miejsca na tory do skrętu w prawo z grunwaldzkiej co sparaliżuje cały ruch tramwajowy tam. Stąd właśnie bohaterów getta
- 18 6
-
2024-06-06 22:52
(1)
Tunele też idą w odstawkę i przejścia naziemne na każdej prostej wielopasmowej porobią... To tak z serdeczności;)
- 14 9
-
2024-06-08 12:15
I dobrze.
Weźcie te swoje auta i zakopcie pod ziemią w tunelach. Za swoje pieniądze to zróbcie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.