- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (185 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (140 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (319 opinii)
- 5 Jak zmieniał się cmentarz na Westerplatte (30 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (172 opinie)
Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu
Wraca pomysł budowy odnogi trasy tramwajowej przez ul. Klonową do dworca kolejowego we Wrzeszczu. Urzędnicy chcą w ten sposób odciążyć pętle tramwajowe na Dolnym Tarasie w związku z realizacją trasy Nowej Politechnicznej. Inwestycja będzie priorytetem w działaniach miasta w najbliższych latach.
Zgodnie z najnowszą propozycją zawartą w Strategii Gdańsk 2030 Plus trasa ta miałaby być przedłużona nawet do Letnicy i ul. Marynarki Polskiej
Zanim jednak dojdzie do realizacji tak ambitnych planów, priorytetem stała się budowa pierwszego ok. 300-metrowego odcinka - od al. Grunwaldzkiej do dworca Gdańsk Wrzeszcz wraz z torami odstawczymi dla tramwajów dwukierunkowych (podobne rozwiązanie funkcjonuje przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo
Jak informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, przyspieszenie działań miasta ma związek z projektowaną już trasą Nową Politechniczną (GP-W). Nowe linie tramwajowe zjeżdżające z Górnego Tarasu w wysoką częstotliwością potrzebują bowiem miejsca do zakończenia biegu i powrotu na Południe.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Istniejące pętle tramwajowe zbyt daleko od centrum Wrzeszcza
Najbliższa pętla tramwajowa po włączeniu w al. Grunwaldzką - Strzyża PKM
Kolejne pętle, czyli Oliwa
- Z eksploatacyjnego punktu widzenia [krańcówka] Klonowa powinna być gotowa nie później niż otwarcie linii GP-W. Funkcjonowanie linii GP-W bez trasy w ul. Klonowej będzie generowało problemy eksploatacyjne na sieci tramwajowej w północnej części miasta poprzez brak możliwości technicznych kończenia dwóch nowych linii na istniejących pętlach - tłumaczy w "Wyborczej" Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Realizacja ze środków unijnych lub wyłącznie z budżetu miasta
Utworzenie torów odstawczych przy wrzeszczańskim dworcu będzie wpisane w kolejny, piąty etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej z realizacją na lata 2022-2029, zaś przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej i budowlanej może zostać rozpisany jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Gdańsk zamierza ubiegać się o środki unijne na realizację nowego odcinka torowiska wraz z przebudową całej przestrzeni przed dworcem kolejowym (w tym pętli autobusowej). Jak wynika z nieoficjalnych informacji "Wyborczej", nawet bez wsparcia z UE inwestycja dojdzie do skutku ze względu na ogromne znaczenie dla całego układu transportowego.
Czytaj też:
Wizja zmian Grunwaldzkiej. Centra handlowe i biurowce odchodzą do lamusa
[Artykuł z 2011 r.] Plan zagospodarowania dla rejonu dworca we Wrzeszczu
Opinie (213) 2 zablokowane
-
2022-05-24 15:52
to niech zrobią pętle na Morenie albo na Suchaninie
tam jest sporo miejsca a dodatkowo mieszkańcy Suchanina by mieli tramwaj
- 2 2
-
2022-05-24 16:31
Oczywista oczywistość
Wszyscy dyskutują, a robić nie ma komu.
- 5 1
-
2022-05-24 19:21
trasy komunikacyjne
Nówka!Trasa 117 w Oliwie...Czy nie można z Grunwaldzkiej poprowadzić autobusu Opacką w górę i pochyłym prawoskrętem wejść wjechać na Czyżewskiego ? Oczywiście nie biorę pod uwagę przegubowców..Sarnia i Żubrowa będą wdzięczne !
- 1 2
-
2022-05-24 19:36
i tak rany "tkanki miejskiej", spowodowane historią
zalewa bliznowiec...
Niby da się żyć, ale ani wygląd, ani sprawność...- 5 0
-
2022-05-25 05:34
teraz czekamy na połączenie dulkiewicz z UM
- 1 1
-
2022-06-01 21:15
Głupi pomysł
Głupszego pomysłu nie widziałem. Korki na Grunwaldzkiej przy Klonowej będą gigantyczne.
- 2 0
-
2022-06-08 08:32
a może buspasy
zamiast tramwajów... tańsze w budowie, tańsze w zakupie sprzętu, bardziej elastyczne - można łatwo zmienić trasę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.