- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (189 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (140 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Jak zmieniał się cmentarz na Westerplatte (33 opinie)
- 5 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (317 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (172 opinie)
Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu
Wraca pomysł budowy odnogi trasy tramwajowej przez ul. Klonową do dworca kolejowego we Wrzeszczu. Urzędnicy chcą w ten sposób odciążyć pętle tramwajowe na Dolnym Tarasie w związku z realizacją trasy Nowej Politechnicznej. Inwestycja będzie priorytetem w działaniach miasta w najbliższych latach.
Zgodnie z najnowszą propozycją zawartą w Strategii Gdańsk 2030 Plus trasa ta miałaby być przedłużona nawet do Letnicy i ul. Marynarki Polskiej
Zanim jednak dojdzie do realizacji tak ambitnych planów, priorytetem stała się budowa pierwszego ok. 300-metrowego odcinka - od al. Grunwaldzkiej do dworca Gdańsk Wrzeszcz wraz z torami odstawczymi dla tramwajów dwukierunkowych (podobne rozwiązanie funkcjonuje przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo
Jak informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, przyspieszenie działań miasta ma związek z projektowaną już trasą Nową Politechniczną (GP-W). Nowe linie tramwajowe zjeżdżające z Górnego Tarasu w wysoką częstotliwością potrzebują bowiem miejsca do zakończenia biegu i powrotu na Południe.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Istniejące pętle tramwajowe zbyt daleko od centrum Wrzeszcza
Najbliższa pętla tramwajowa po włączeniu w al. Grunwaldzką - Strzyża PKM
Kolejne pętle, czyli Oliwa
- Z eksploatacyjnego punktu widzenia [krańcówka] Klonowa powinna być gotowa nie później niż otwarcie linii GP-W. Funkcjonowanie linii GP-W bez trasy w ul. Klonowej będzie generowało problemy eksploatacyjne na sieci tramwajowej w północnej części miasta poprzez brak możliwości technicznych kończenia dwóch nowych linii na istniejących pętlach - tłumaczy w "Wyborczej" Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Realizacja ze środków unijnych lub wyłącznie z budżetu miasta
Utworzenie torów odstawczych przy wrzeszczańskim dworcu będzie wpisane w kolejny, piąty etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej z realizacją na lata 2022-2029, zaś przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej i budowlanej może zostać rozpisany jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Gdańsk zamierza ubiegać się o środki unijne na realizację nowego odcinka torowiska wraz z przebudową całej przestrzeni przed dworcem kolejowym (w tym pętli autobusowej). Jak wynika z nieoficjalnych informacji "Wyborczej", nawet bez wsparcia z UE inwestycja dojdzie do skutku ze względu na ogromne znaczenie dla całego układu transportowego.
Czytaj też:
Wizja zmian Grunwaldzkiej. Centra handlowe i biurowce odchodzą do lamusa
[Artykuł z 2011 r.] Plan zagospodarowania dla rejonu dworca we Wrzeszczu
Opinie (213) 2 zablokowane
-
2022-05-24 09:17
A gdzie opcja (2)
Linia powinna iść przez ul. Do Studzienki i potem do zajezdni Zaspa?
Przecież proponowany przebieg linii to jakaś abberacja i to na górnym i dolnym odcinku. Zamiast szybkiego połączenia tramwajem, będzie wycieczka krajoznawcza i brak alternatywy (czas przejazdu tylko to się liczy) dla samochodu. A rezerwy terenowe przewidziane pod tramwaj miasto po cichu sprzeda. W tym mieście już dawno nie ma żadnego planowania przestrzennego.- 16 2
-
2022-05-24 11:50
Aberacja? Raczej precyzyjnie realizowany plan zniechęcania gdańszczan do transportu publicznego (1)
- 4 3
-
2022-05-24 12:26
tu sa bardziej konkretne cele
w postaci terenu rezerw u góry.
- 5 0
-
2022-05-24 09:18
prosto do mojej sypialini... (1)
moja wizualizacja..
- 5 0
-
2022-05-24 11:49
Marzy ci się długi, czerwony tramwaj?
- 1 0
-
2022-05-24 09:21
według Google
są tam 220 metry.
- 6 0
-
2022-05-24 09:23
Czyj to pomysl? Mieszkancow czy Fragu? (4)
- 9 1
-
2022-05-24 11:25
dewelopera, który ma tam posiada część terenu (3)
i forsuje "partnerstwo prywatno-publiczne"...
Oczywiście na zasadzie "kapitalizacja zysków, socjalizacja kosztów".
Wieżowiec będzie stał nad publiczną infrastrukturą, która pójdzie pod ziemię...
Na dodatek, tam są budynki, którymi na pewno interesuje się konserwator...- 3 0
-
2022-05-24 11:34
A FRAG (2)
to nie deweloper? FRAG chcial zabudowac polnocna czesc Podwala Przedmiejskiego.
- 2 3
-
2022-05-24 11:45
No i chyba dobrze? (1)
To jest środek miasta, a dziś tam masz wygony pustej, chaotycznej przestrzeni
- 3 3
-
2022-05-24 12:10
nie, to nie jest dobrze...
Bo aby coś dobrze zrobić, to trzeba myśleć a nie wymuszać...
- 2 0
-
2022-05-24 09:35
(1)
Taaa tramwaj a kierowcy autobusow we Wrzeszczu od miesiecy nie maja nawet toalety
- 14 0
-
2022-05-24 11:49
Bo to wszystko dla Gdańska... Nawet brak miejsca na dwójkę :)
- 3 0
-
2022-05-24 09:36
Naprawdę tak ciężko jest dojść od obecnego przystanku na grunwaldzkiej do dworca Wrzeszcz??? ten pomysł pokazuje nam jedno. w tym mieście nie ma jednego ogarniętego urbanisty, nie ma analiz dotyczących ruchu pieszych i zmotoryzowanych. a koncepcje dotyczące transportu zbiorowego zmieniają się jak w kalejdoskopie.
- 13 4
-
2022-05-24 09:46
Czyli jak zwykle. Pętla to pretekst
Tu chodzi o wieżowiec.
- 15 0
-
2022-05-24 09:47
Odchodzi się od tuneli dla pieszych
a tu plan przeniesienia pętli pod ziemię :/
Super, będzie bardzo bezpiecznie...- 11 0
-
2022-05-24 10:35
A może inaczej? (1)
Dla mieszkańców Moreny dojeżdżających do Wrzeszcza lepiej by było gdyby przedłużyć tory tramwajowe od przystanku PKM Brętowo wzdłuż lub obok Słowackiego. Skoro z jednej strony tramwaj na Morenę wjechał to i spokojnie może zjechać. Taka linia okrężna z numerem "0" w obie strony. Tylko co na to PKM?
- 11 1
-
2022-05-24 12:40
PKM odetchnie
Bo przestanie się tłumaczyć, dlaczego większość kursów omija Brętowo.
- 3 0
-
2022-05-24 10:38
a może miasto pomyśli o tych co mieszkają przy obwodnicy np.od chełmu do osowej i zjazd do oliwy
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.