- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (438 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (141 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (173 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tramwaje dojadą do przystanku SKM na Żabiance
Za kilka lat tramwajem dojedziemy wprost pod przystanek SKM Gdańsk Żabianka-AWFiS. Takie założenie transportowe pojawi się w nowej koncepcji miejscowego planu zagospodarowania dla tej części miasta. Utworzenie w tym miejscu krańcówki jest niezbędne dla obsługi dodatkowych składów z planowanej trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej.
Istnieje jednak silna determinacja miasta, aby taką inwestycję przeprowadzić w najbliższych latach. Planowana budowa trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej od al. Hallera
![Jak będzie wyglądać Droga Zielona z tramwajem? Poznaliśmy oczekiwania urzędników](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3126/150x100/3126028__c_26_19_998_722__kr.webp)
Niezbędne miejsce do zawracania tramwajów z Drogi Zielonej
- Już dzisiaj w północnej części Gdańska mamy problem z zakończeniem biegu tramwajów ze względu na zbyt małą liczbę krańcówek. Bardzo dużo linii jest kierowanych do Jelitkowa
Warto zauważyć, że kolejna znacznie już oddalona pętla - Strzyża PKM
- Ponadto budowa nowej trasy na Żabiance oraz Zielonym Bulwarze [Drodze Zielonej - dop. red.] pozwoli zastąpić linię autobusową 148 nową linią tramwajową, której trasa będzie niemal w całości pokrywać się z trasą autobusu - dodaje Michał Tusk.
Rozkład jazdy tramwajów i autobusów w Gdańsku
Tramwaj w jezdni, a następnie na wydzielonym torowisku
Zgodnie z koncepcją planu zagospodarowania autorstwa Biura Rozwoju Gdańska oraz wizją ZTM-u tramwaj pod przystanek SKM będzie wjeżdżał na skrzyżowaniu Subisława - Pomorska
Następnie tramwaj przez ok. 400 m będzie poruszał się na zasadach ogólnych ruchu bezpośrednio w jezdni ul. Subisława wraz z kierowcami aut osobowych.
- Na tym odcinku niemożliwe jest wydzielenie torowiska. Brakuje pod taki cel miejsca, a ponadto zależy nam na ochronie istniejącego drzewostanu - wyjaśnia Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG.
Tuż przed deptakiem prowadzącym do przystanku SKM, torowisko zostanie wyprowadzone z jezdni na nowy przystanek tramwajowy - przesiadkowy na miejską kolej.
Tory odstawcze i możliwość przedłużenia trasy w przyszłości
Następnie już wydzielonym torowiskiem wzdłuż Subisława, przy maksymalnym zachowaniu drzew, pojazdy szynowe będą docierać do ul. Rybackiej
Układ torowy będzie pozwalał w przyszłości na ewentualne przedłużenie tramwaju pod Ergo Arenę, ale obecnie takie rozwiązanie nie jest brane pod uwagę w planach inwestycyjnych miasta.
![Tak może zmienić się otoczenie Ergo Areny: budynki, parkingi oraz szerokie drogi](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3276/150x100/3276006__c_321_172_1145_826__kr.webp)
Nowy parking w rezerwie węzła autostradowego Drogi Czerwonej
Realizacja nowej trasy tramwajowej będzie wiązała się ze zmianami w zakresie postoju pojazdów. W tym celu przewiduje się utworzenie nowego parkingu do 195 stanowisk w pobliżu planowanego przecięcia Drogi Zielonej z Drogą Czerwoną (rejon skrzyżowanie Subisława - Rybacka
Wygospodarowanie w tym miejscu dodatkowego parkingu możliwe jest dzięki obniżeniu klasy Drogi Czerwonej do klasy zbiorczej i zastąpienia bezkolizyjnego węzła autostradowego z Drogą Zieloną zwykłym skrzyżowaniem.
Dodatkowy parking pod nowym układem transportowym
Jednocześnie w ramach planu dopuszczona została możliwość realizacji parkingu podziemnego pod nowym układem drogowo-tramwajowym. Jego budowa wydaje się jednak mało prawdopodobna ze względu na znaczne koszty finansowe i niskie uzasadnienie przy węźle komunikacyjnym o zasięgu lokalnym, do którego większość pasażerów dociera pieszo, rowerem czy hulajnogą (w koncepcji planu uwzględniono parking na minimum 200 jednośladów).
Przebudowa i modernizacja boiska przy Subisława
Celem sporządzania nowego planu jest ponadto wprowadzenie zapisów, które pozwolą na przebudowę i modernizację boiska sportowego przy ul. Subisława
Obowiązujący plan znacznie ogranicza takie działania ze względu na docelowe przeznaczenie transportowe tego obiektu sportowego. Nowa propozycja urbanistów to usługi związane ze sportem i rekreacją (w tym zawiera się dalsze funkcjonowanie boiska po modernizacji), a także w sąsiedztwie deptaka tzw. usługi społeczne (zdrowia, opieki nad dziećmi, oświaty itp.), kultury oraz gastronomii.
Wczesny etap prac nad planem zagospodarowania
Plan zagospodarowania jest obecnie na etapie koncepcji. Jest to wczesny etap prac - jeszcze przed wyłożeniem dokumentu do publicznego wglądu oraz dyskusją publiczną. Uchwałę o przystąpieniu do sporządzeniu planu podjęto na sesji Rady Miasta Gdańska w październiku ubiegłego roku.
![Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3181/150x100/3181931__c_9_0_945_683__kr.webp)
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2765/405x405/2765524__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (248) 9 zablokowanych
-
2022-10-14 17:20
no to rzut beretem do Sopotu
przecież to niemal odbudowanie starej linii która biegła do Sopotu
- 7 1
-
2022-10-14 17:35
po co ?
Zamiast tego proponuje 5 duzych pomników ..(nie wazne jakich - ) duze . to taki symbol jak MISIO..symbol postepu..
- 7 1
-
2022-10-14 17:45
Lepiej id... zrobcie tramwaj przes spacerowa do pkp osowa!!! Bo spacerowa zawsze stoi!
- 12 0
-
2022-10-14 17:51
W Oliwie mogliby tak zrobić
Na Żabiance jest to średnio potrzebne.
- 16 0
-
2022-10-14 18:12
A kiedy do Sopot Wyścigi od strony hali sportowej.
- 3 4
-
2022-10-14 18:26
Rozwiązanie co najmniej dziwne
Zamiast wyjść z pętli Oliwa albo Jelitkowo, to nagle odnoga. Taka proteza pełnoprawnej trasy, a takie rozwiązania się mszczą i najczęściej długofalowo wychodzą drożej.
- 11 1
-
2022-10-14 18:50
Można by zrobić jedyną w Polse pętlę gdzie spotyka się tramwaj z trolejbusem lub dodatkowo jeszcze z koleją/SKM.
- 3 1
-
2022-10-14 18:52
Pytanie tylko po co? Tramwaje są nierentowne trzeba do nich dokładać.
Poszerzyć drogi o jeden pas ruchu i zrzucić transport na mieszkańców niech jeżdżą prywatnymi autami.
- 6 3
-
2022-10-14 18:52
nikomu nie potrzebna inwestycja.
Wybudować tunel pod Pachołkiem
- 15 3
-
2022-10-14 18:54
Pomysł nierealny (1)
NIczego nie będzie się budować bo niema i nie będzie pieniędzy na tego rodzaju fanaberie. Stan torowisk tragiczny stare poniemieckie,przerabiane tramwaje itd itp.No i Pani prezydent , która żyje w świecie marzeń.
- 75 42
-
2022-10-15 00:11
Michał T wczesniej był specjalista rynku lotniczego na lotnisku bo ogladał jak jego dziadek skleja modele z kartonu !
teraz jest wybitnym specjalistą w dziedzinie komunikacji miejskiej
- 17 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.