- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (37 opinii)
- 2 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (170 opinii)
- 3 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 4 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (139 opinii)
- 5 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (252 opinie)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (24 opinie)
Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej Warszawskiej będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.
Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.
Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń
W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we Wrzeszczu, na węźle Kliniczna czy pętli Zaspa. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.
Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.
Jedna oferta w postępowaniu przetargowym
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2024-01-14 17:11
(2)
I dalej jako jedne z najwolniejszych w Polsce.
- 35 5
-
2024-01-14 17:12
Znowu maruda. Pewnie jakiś Polak...! (1)
- 5 12
-
2024-01-15 09:14
Z PiSu
- 0 1
-
2024-01-14 17:12
Nie tramwaje są problemem ..
Problemem są Sebixy i ich podłubane bolidy ,które pierdzą i strzelają .
- 6 1
-
2024-01-14 17:37
Cicho cicho
Na paluszkach!
- 1 0
-
2024-01-14 17:53
a samochody kiedy przestaną hałasować i truć środowisko? Tak tylko pytam. (1)
wsadźcie sobie wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny, przecież twierdzicie kłamliwie, że to nic nie truje. Amen.
- 5 3
-
2024-01-15 08:53
jak powstanie komunikacja
- 0 0
-
2024-01-14 19:24
I teraz mamy idealny przykład fanatyków tramwajowych bo hałas jest nie do wytrzymania ale fanatyk jest głuchy!!
Ale tu nie chodzi o sluch tylko o wiedze bo odnich wiedza sie odbija jak od sciany.Stki milionów marnowane na trawajowu złom a efektów niema zadnych!!Złom sie jest awaryjny przestarzały szkodliwy niewydolny i kosztowny!!
- 2 4
-
2024-01-14 20:15
devwloper przy lodzkiej dziekuje ;)
- 1 0
-
2024-01-14 20:18
Opinia wyróżniona
Poproszę
Proszę o takie smarowanie na Jana z Kolna, mam nadzieję że będzie można otworzyć w końcu okno bez wrażenia iż włącza się radio na cały regulator.
- 9 0
-
2024-01-14 21:57
Wbrew pozorom i wyników w ankiecie, to gdańskie tramwaje są naprawdę ciche, jak na standardy tramwajów. W wielu polskich miastach w których funkcjonują tramwaje, o smarownicach torowych nikt nie słyszał (albo są w bardzo niewielkiej ilości).
- 15 5
-
2024-01-14 23:11
jest nadzieja...
nie wiem czy dobrze diagnozuje,,ale chyba wiceprezes Wiatr przewiewa to niekompetentne komunikacyjne środowisko......
Brawo i dalszych sukcesów..życze....
Wazna jest historia ale w odpowiednim wymiarze...do przodu należy podazac i nie poddawac sie fobiom miłośników..i trzymających sie stolków uprawnionych do emerytury pracowników....- 0 0
-
2024-01-15 06:51
(1)
Pytanie retoryczne, rozumiem że smar będzie ekologiczny nie będzie zawierał szkodliwych dla środowiska składników chemicznych, czyli olej palmowy czy coś w tym stylu? Poza tym to jak to będzie działało, w jednym miejscu będzie smarowane by za kilka metrów pojazd hamował i wyrzucał na układ hamulcowy piasek dla zwiększenia skuteczności tego procesu ???
- 1 2
-
2024-01-15 10:17
Naiwny jestes
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.