• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje zyskują priorytet. Od dziś przyspieszają

Szymon Zięba
7 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12. 
Od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12.

Podróż tramwajem będzie trwała krócej. To efekt zmian wprowadzanych przez miasto, które przyspieszą komunikację miejską. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 7, 10 i 12, a pierwsze efekty będzie można zaobserwować już w poniedziałek, 7 lutego 2022 r.



"Podkręcenie" prędkości składów niemal pół roku temu zapowiedział wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski. Samorządowiec przyznał, że tramwaje po Gdańsku jeżdżą zbyt wolno. Nad zmianą stanu rzeczy pracuje specjalnie powołany zespół.

Są już pierwsze efekty pracy urzędników.

Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Tramwaje przyspieszą do 70 km/h



Znaki pozwalające tramwajom na jazdę z prędkością 70 km/h stanęły niedawno przy al. AdamowiczaMapka, w pobliżu skrzyżowania z ul. Kartuską. W kolejnych dniach nowe oznakowanie pojawić się miało również na al. Armii Krajowej, a także na al. Rzeczypospolitej i ul. Marynarki Polskiej.

Tramwaje z priorytetem



Z kolei od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12.

Tak wyglądają etapy zwiększania prędkości tramwajów. Tak wyglądają etapy zwiększania prędkości tramwajów.
Skrócą się czasy przejazdu w związku z wprowadzeniem priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach ul. Rakoczego z ul. PiekarnicząMapka oraz ul. Rakoczego z ul. SchubertaMapka.

Po korekcie czasu przejazdu zmniejszy się prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień. Liczba kursów i pojemność tramwajów będzie lepiej dopasowana do potrzeb pasażerów.

Częstsze kursy, również w niedziele i święta



W marcu natomiast planowane są kolejne zmiany na liniach, w tym skracanie czasu przejazdu tramwajów i przywrócenie częstszych kursów (co 20 minut) w niedziele i święta w godzinach przedpołudniowych. Ma to związek z coraz większą liczbą pasażerów.

Jak kursują tramwaje i autobusy. Rozkłady Gdańsk, Gdynia, Sopot



Zmiany obowiązujące od 7 lutego na wybranych liniach:



  • Linie 2 i 4 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany w rozkładach jazdy, w niedziele i święta dodatkowe kursy linii 2 około godz. 13.
  • Linia 3 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany we wszystkich rozkładach jazdy.
  • Linia 6 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany w rozkładzie jazdy.
  • Linia 7 - korekta czasu przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany godzin odjazdów, obsługa najbardziej popularnych kursów przez bardziej pojemne tramwaje Jazz i Swing, dodatkowe kursy w godzinach popołudniowych.
  • Linia 8 - niewielkie zmiany w rozkładzie jazdy we wszystkie dni tygodnia, obsługa większej liczby kursów przez bardziej pojemne tramwaje Jazz i Swing, ostatni kurs linii 8 ze Stogów do przystanku "Strzyża PKM" zastąpiony zostanie kursem linii 9.
  • Linia 9 - we wszystkie dni tygodnia niewielkie korekty godzin odjazdów.
  • Linia 10- krótszy o 2 minuty czas podróży na odcinku "Brętowo PKM" - "Siedlce" we wszystkie dni tygodnia, niewielkie przesunięcia godzin odjazdów we wszystkich rozkładach jazdy, obsługa najpopularniejszych kursów przez bardziej pojemne tramwaje.
  • Linia 12 - we wszystkie dni tygodnia krótszy o 3 minuty czas podróży na odcinku "Lawendowe Wzgórze" - "Siedlce", niewielkie zmiany we wszystkich rozkładach jazdy.

Opinie (163) 3 zablokowane

  • Wlasnie jade 10-tka i jakos nic sie nie zmienilo

    Nie jest szybciej, taki sam stamdard jak byl. Nawet z zajezdni w nporcie wyjechala z opoznieniem. To co zawsze.

    • 8 1

  • Przesiadki na przystankach i uciekajace tramwaje

    Przystanek opera baltycka:
    2 albo 3 od strony wyspianskiego zajezdza na przystanek opera. Ludzie biegną do stojacej 12, 6 czy 9 jadacej w stronę wrzeszcza i zonk. Tramwaj rusza.

    Przystanek dworzec główny
    Tramwaj stoi na przystanku. Za nim drugi. Niby przystanek podwójny ale motorniczy drugiego nie otwiera drzwi. Pierwszy odjeżdża a drugi zajezdza na początek przystanku i dopiero otwiera drzwi. Czasem jak drugi ma ludzkie odruchy i otworzy drzwi to pierwszy zanim ludzie z drugiego podejdę to odjeżdża jak by nie widział że za nim podjechał Tramwaj i może ktoś chce soe przesiąść.

    • 8 3

  • Lepiej id... poszezcie ul adamowicza do 4 pasow bo tam są korki!!!!!!!! (1)

    • 2 8

    • Ojej. To kiepsko

      • 2 0

  • przyspieszenie.....? (4)

    70km/h...reklama 70 mogą jechać tylko Swingi.. przerobione Helmuty też jednak czas potrzebny do rozpędzenia i bezpieczne hamowanie jest taki ze potrzeba pasa startowego a odległości między przystankami jest jak jest....
    Niewielkie korekty czasu....czytaj obcięcie czasu przejazdu, przy takim obciążeniu trasy daje nam brak możliwości planowego odjazdu z początkowego, bo przerwa wyrównawcza jest krótsza niż opóznienie, nie pytam nawet o umowę gdzie napisane jest , że pasażer ma być przewieziony w komfortowych warunkach, przy tym ciśnieniu, czasem przejazdu brakiem postojów wyrównawczych będziemy jeździć jak kartofelki....no ale czas obcięty prędkość wzrasta p. Prezydent będzie zadowolony, a ze i tak wszystko będzie opóźnione to nic matematycznie prędkość wzrasta.
    linia 10 i 12 3 min różnicy między odjazdami daje nam ten komfort ze jeden jedzie za drugim i nie ma siły żeby oba były o czasie przy czym od Siedlec do Migowa mamy 9 skrzyżowań ze światłami przelot 10 min po godz 17 tramwaj na każdym stoi... jak na dwóch będzie priorytet to i tak na pozostałych 7 będzie stał...Kiedy miasto zrozumie ze układ lini trzeba zmienić nie czasy. Zespół do spraw przyspieszenia tramwajów...P. Doktor z Politechniki znawca tematu.. kasa z urzędu Świerze pomysły dodatkowe sygnalizatory budowa dodatkowych torów na Hucisku wszystko rzeczy kosztowne na które miasto nie ma pieniędzy, p. Tusk w sprawach marketingu jest ok niestety w planowaniu tras lini i budowaniu rozkładów niespecjalnie...Jedyny co potrafi coś z tym zrobić to jest p. Zomkowski z ZTM-mu buduje rozkłady zna doskonale temat walczy o lepszą komunikację zna się na tym jak mało kto niestety jego pomysły i chęci są szybko blokowane przez Rady Dzielnic, p. Prezydenta, i setki niezadowolonych z życia ludzi którym wiecznie nic nie pasuje szkoda dajmy mu działać a nie będziemy musieli płacić za bzdurne pomysły a tramwaje będą jeździć szybciej No ale wydawanie nie swoich pieniędzy w tym mieście ma długą historie....

    • 8 4

    • aha

      • 1 0

    • Kolego motorowy (1)

      Nie pisz podczas jazdy to raz. Dwa, były spotkania konsultacyjne z motorniczymi, wtedy trzeba było w twarz powiedzieć gościowi co ma doktorat z infry tramwajowej i praktycznie doświadczenie lub Tuskowi co się nie podoba. Ruszcie tyłki i zacznijcie jezdzic porządnie, a nie wzrok na smartfonie, rozmowa z żoną i gierki. Potem mamy dziennie kilkadziesiąt przegapionych startów ze świateł. O tym towarzycho wzajemnej adoracji nie powie. Nie potrafisz spiąć tyłka zeby jechać dynamicznie i bezpiecznie? To idź na wózek do DCT bo tramwaj to nie praca dla Ciebie.

      • 5 1

      • Durszlak to ty?

        • 0 0

    • Ty nie badz smieszny bo synalek tuska jedynie gdzie sie nadaje to do kopania rowów i niczego wiecej!

      • 1 0

  • A

    Przyspieszenie kosztem bezpieczeństwa. Teraz się będą zabijać o czas. Brawo

    • 6 2

  • Fajna ankieta:)

    • 0 0

  • zauwazylem na prostej wyprzedzil porsche

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    zmiana tras...? (1)

    Jedynym pomysłem jak przyspieszyć tramwaje bez nakładów finansowych to linie 9 i 2 w szczycie puścić przez PKS... zbędna będzie linia 4 a budowa kosztownego toru do skrętu w ul Hucisko niepotrzebne.. nawet jak wybudują to przy tej częstotliwości tramwaje i tak będą stały w korkach... kiedy miasto to zrozumie?? węzeł Hucisko jest niewydolny i nic tego nie zmieni kierować wszystko przez Hucisko to głupota i tyle a wolna alternatywa przez 3-go Maja świeci pustkami włodarze ogarnijcie się...

    • 23 8

    • Teraz wsiadam sobie przy dworcu do 8 albo 9 i jade na Stogi, a po twojemu miałbym 8 na dole a 9 przy pksie. Dzięki bardzo. Mam nadzieje, że nikt nie podchwyci tak chorego pomysłu.

      • 7 4

  • tu nie chodzi przyspieszanie ale żeby tramwaje były zsynchronizowane ze światłami na skrzyzowaniach

    i po problemie

    • 6 2

  • Najgorsza

    Linia to Nr 5 stare gruchoty spóźnienia i kursują w 80% co 20 minut

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane