• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje zyskują priorytet. Od dziś przyspieszają

Szymon Zięba
7 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12. 
Od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12.

Podróż tramwajem będzie trwała krócej. To efekt zmian wprowadzanych przez miasto, które przyspieszą komunikację miejską. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 7, 10 i 12, a pierwsze efekty będzie można zaobserwować już w poniedziałek, 7 lutego 2022 r.



"Podkręcenie" prędkości składów niemal pół roku temu zapowiedział wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski. Samorządowiec przyznał, że tramwaje po Gdańsku jeżdżą zbyt wolno. Nad zmianą stanu rzeczy pracuje specjalnie powołany zespół.

Są już pierwsze efekty pracy urzędników.

Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Tramwaje przyspieszą do 70 km/h



Znaki pozwalające tramwajom na jazdę z prędkością 70 km/h stanęły niedawno przy al. AdamowiczaMapka, w pobliżu skrzyżowania z ul. Kartuską. W kolejnych dniach nowe oznakowanie pojawić się miało również na al. Armii Krajowej, a także na al. Rzeczypospolitej i ul. Marynarki Polskiej.

Tramwaje z priorytetem



Z kolei od poniedziałku, 7 lutego, obowiązują zmiany w funkcjonowaniu wszystkich linii tramwajowych. Największe dotyczą linii 7, 10 i 12.

Tak wyglądają etapy zwiększania prędkości tramwajów. Tak wyglądają etapy zwiększania prędkości tramwajów.
Skrócą się czasy przejazdu w związku z wprowadzeniem priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach ul. Rakoczego z ul. PiekarnicząMapka oraz ul. Rakoczego z ul. SchubertaMapka.

Po korekcie czasu przejazdu zmniejszy się prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień. Liczba kursów i pojemność tramwajów będzie lepiej dopasowana do potrzeb pasażerów.

Częstsze kursy, również w niedziele i święta



W marcu natomiast planowane są kolejne zmiany na liniach, w tym skracanie czasu przejazdu tramwajów i przywrócenie częstszych kursów (co 20 minut) w niedziele i święta w godzinach przedpołudniowych. Ma to związek z coraz większą liczbą pasażerów.

Jak kursują tramwaje i autobusy. Rozkłady Gdańsk, Gdynia, Sopot



Zmiany obowiązujące od 7 lutego na wybranych liniach:



  • Linie 2 i 4 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany w rozkładach jazdy, w niedziele i święta dodatkowe kursy linii 2 około godz. 13.
  • Linia 3 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany we wszystkich rozkładach jazdy.
  • Linia 6 - we wszystkie dni tygodnia skorygowane zostaną czasy przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany w rozkładzie jazdy.
  • Linia 7 - korekta czasu przejazdu na odcinku "Śródmieście SKM" - "Chałubińskiego", by zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień, niewielkie zmiany godzin odjazdów, obsługa najbardziej popularnych kursów przez bardziej pojemne tramwaje Jazz i Swing, dodatkowe kursy w godzinach popołudniowych.
  • Linia 8 - niewielkie zmiany w rozkładzie jazdy we wszystkie dni tygodnia, obsługa większej liczby kursów przez bardziej pojemne tramwaje Jazz i Swing, ostatni kurs linii 8 ze Stogów do przystanku "Strzyża PKM" zastąpiony zostanie kursem linii 9.
  • Linia 9 - we wszystkie dni tygodnia niewielkie korekty godzin odjazdów.
  • Linia 10- krótszy o 2 minuty czas podróży na odcinku "Brętowo PKM" - "Siedlce" we wszystkie dni tygodnia, niewielkie przesunięcia godzin odjazdów we wszystkich rozkładach jazdy, obsługa najpopularniejszych kursów przez bardziej pojemne tramwaje.
  • Linia 12 - we wszystkie dni tygodnia krótszy o 3 minuty czas podróży na odcinku "Lawendowe Wzgórze" - "Siedlce", niewielkie zmiany we wszystkich rozkładach jazdy.

Opinie (163) 3 zablokowane

  • Może priorytet na dwóch skrzyżowaniach nie przyśpieszy niczego

    W przeciwieństwie do dłuższych peronów na dwa tramwaje i likwidacji zbędnych przystanków i naziemnych przejść dla pieszych. No ale przynajmniej kierowcy będą mieli gorzej, więc zawsze jakaś zaleta dla czytelników.

    • 2 3

  • bu ha ha ha. propaganda. 10 spóźniona 5 minut, czkała na wszystkich światłach od Brętowa do Siedlec.

    • 6 1

  • I to jest dobra wiadomosc

    Czekam na to samo w skm

    • 1 0

  • przyśpieszają o tyle %

    co ceny biletów? nieźle, słuszną linię ma "nasza" władza :D

    • 3 0

  • jakiś deweloper chce coś znowu

    podpalić czy wyciąć, że rzuca się publice temat zastępczy?

    • 3 1

  • Komunikacja ma szybciej dojechać, a nie przez chwilę szybciej jechać (1)

    Jak są źle ustawione światła to i tak nie będzie szybciej. Tramwaje wloką się jeden za drugim - nie mogą się wyprzedzać - nie będzie szybciej. Autobus to może być pośpieszny - trzy przystanki i jest w centrum, jadąc buspassem, a tramwaje zawsze gęsiego. Tramwaj nigdy nie będzie szybką, wydajną i opłacalną komunikacją - nawet jak pojedzie 70km/h przez 30s, to tylko będzie nieźle rzucało pasażerami, za chwilę się szyny powyginają, a i koszt energii (z węgla!) do rozpędzenia tego czołgu jest niebagatelny.

    • 4 2

    • pełna racja niema mozliwosci przyspieszyc tramwajów tylko i wyłacznie przyszłością są autobusy

      z bus pasami zamiast trakcji tramwajowej.Ale tu chodzi o co o innego koszt tramwaju jet 5 krotnie wiekszy niz autobusu bez emisyjnego z bus pasem dzieki niemu mozna wiecej kasy mieszkancow miasta marnowac i na dodatek nic sie nie zmienia na lepsze.

      • 1 1

  • Lawendowe wzgórze

    Moze w końcu pomyślą o stworzeniu więcej połączęn tramwajowych

    • 1 1

  • (2)

    No tak przyśpieszenie tramwajów to super pomysł, szkoda tylko że jeszcze więcej czasu stracą na naziemnym przejściu przy forum czy GUMedzie które kiedyś były podziemne :P
    Szkoda też że to tylko południowa część Gdańska na tym zyskuje, a o wschodniej jak zwykle się zapomina - ale lepiej, żeby gdziekolwiek ponosili te limity niż nigdzie.

    • 3 2

    • Nie stracą (1)

      W tym miejscu przejście przez tory będzie realizowane na zasadzie sygnalizacji ostrzegawczej "uwaga tramwaj".

      • 2 0

      • To jest dobre

        Mam zielone do przejścia, ale tramwaj przejeżdża mi przed nosem już kilka razy, aż kiedyś....

        • 0 0

  • tez sie ciesze:))

    ale po co taki potworek jak ZTM?
    Lisek stworzył po pozorem wytycznych UE, organizacją przewozów i sprzedaża biletów mieli sie zajmowac i przetargi na obsuge linii komunikacyjnych organizować, co z tego pozostalo?infrastrukturę komunikacyjna do GZDiZ oddal.Przetargi porobili i sie z ówczesnego ZKM-u śmiali.
    np. z Torunia do awarii sieci wygrwający dojeżdzali.
    Teraz wszystko odwraca :utrzymanie torów i sieci do obecnego Gaitu wraca.
    Takiego bałaganu nie było nawet za komuny.
    Kiedy ten potworek urzędników zostanie zlikwidowany.
    Moze komisje d/s zwiekszenia predkosci tramwajów społecznie powoływane więcej zdziałają:))

    • 1 1

  • i znowu nie tak

    autobus 174 na przystanku przemyska jest 5,16 ,a w tym czasie przyjeżdża 2 .i co robi motorniczy ? odjeżdża i nie czeka na pasażerów.następny tramwaj jest 6 minut później i już brak synchronizacji z resztą komunikacji.8 odjeżdża, a następna jest 10 minut później.czy nie można tego naprawić.poza tym 174 spóźnia się nagminnie,stoi na havla na czerwonym świetle ,na wysokości przemyskiej i to w dwóch miejscach.naprawcie tę sytuację, bo rano nie można zdążyć do pracy .zresztą ten problem trwa od kilkunastu last i wciąż jest tak samo.brak wiary w komunikację.nie macie co się chwalić.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane