- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 08:46
Propozycja jeden tramwaj do obsługi całego ZTM wtedy zobaczą jak to dobrze-a bilety strefowe
- 0 0
-
2007-10-17 08:50
jedyny pomysl miasta na korki
Racjonalizatorzy powinni pochwalic sie swoim pomyslem w Teleexpresie:
"Gdansk likwiduje autobusy zeby zlikwidowac korki!"- 0 0
-
2007-10-17 08:56
Zkm - smiechu warte (1)
Autko u blacharza wiec ... rano 20 minut czekalem na autobus bo jakos zaden nie chcial przyjechac. Teraz jeszcze bede sie musial z tego spoznionego autobusu przesiasc na tramwaj na Chelmie. Wstaje o 5 rano, zeby normalnie do pracy zjechac. A przedwczoraj bus zamiast rozkladowych 28 minut jechal 1h20min. Dzisiaj odbieram woz, wole w korkach stac we wlasnym aucie. Artykul ten przyspiesza takze decyzje o zakupie auta dla zony. Wspolczuje zmuszonym do korzystania z zkm-u.
- 0 0
-
2007-10-17 19:55
witam moje auto tez u blacharza -odoir przyszly tydzien jak dobrze pojdzie. Dzis mialam styczke z kanarami w tramwaju -debil mial powod do spisnia bo o 1,5 min dluzej jechalam na bilecie . Nic nie pomogly moje argumenty- moja wina ze tych torow dalej nie oodali do uzytku i ze jakis samochod na torach stanal - a nie mialam czasu sie z debilem uzerac bo od pracy sie spieszylam. Chce podizekowa jednej pani i chlopakowi ,ktorzy sie z amna wstawili . pozdrawiam
- 0 0
-
2007-10-17 08:56
po co np. jest bzdurna wiecznie pusta linia 131?
nie lepiej zrobic linie z Lotniska przez Matarnie, Morene(potokowa) do Gdanska?
z Lotniska do Gdanska jedzie tylko B i wiecznie stoi w korkach na słowackiego.
a wbrew pozorom na Kartuskiej korek uzalezniony jest od swiatel i posuwa sie szybko.- 0 0
-
2007-10-17 08:58
Komuś odbiło.
Zdecydowanie i ostatecznie.
- 0 0
-
2007-10-17 09:04
Ano darmowe. Tzn opłacane z pieniędzy podatników.
Widocznie sobie przeliczyli, że bardziej im się opłaca zatrudniać kierowców i kupić autobusy, niż wydawać forsę na walkę z korkami innymi sposobami.
Aha, autobusy znacznie nowsze, ładniejsze, wygodniejsze niż płatny ZKM w Gdańsku, a kierowcy uprzejmi i chętnie udzielają informacji gdzie wysiąść itp.
Reszta transportu też świetnie zorganizowana, szybkie podmiejskie pociągi - bardzo ładne i wygodne, rewelacyjny szybki tramwaj do oddalonych dzielnic. Moglibyśmy się uczyć od najlepszych, ale nie, my wolimy po swojemu.
Praga, moi drodzy, ma METRO. Jak będziemy w Gdańsku mieć metro, to też będę optować za całkowitym zniesieniem linii autobusowych.- 0 0
-
2007-10-17 09:07
jednym słowem
Tak jak to wcześniej już ktoś określił:
kolejna paranoja.- 0 0
-
2007-10-17 09:09
BTW: Jako że jestem podejrzewana o uzależnienie od samochodu, to wyjaśnię tylko, że nie miałam oporów przed korzystaniem z transportu publicznego w Manchesterze. I nie, że nie miałam samochodu - samochód został pod hotelem, a ja jechałam pociągiem do centrum i tam już tramwajem albo autobusem. Dlaczego? Dlatego że komunikacja publiczna wcale nie była droga (nawet dla mnie, a co dopiero dla Anglika), a do tego była po prostu KOMFORTOWA - zero smrodu, zero tłoku, rzęchów, zero przepychających się dziadyg.
- 0 0
-
2007-10-17 09:11
w sopocie ani w gdyni nie ma tramwajów i ludzie jakoś sobie radzą
wiem wiem zaraz zakrzykną obrońcy gdańska, że są trolejbusy
ale tory zabierają miejsce, a tramwaje wymagają własnych przystanków i wymuszają przechodzenie przez jezdnie, co jest niebezpieczne i wymaga sygnalizacji- 0 0
-
2007-10-17 09:13
W Sopocie to jak w Kartuzach
wszędzie z laczka da się dojść.
W Gdyni natomiast tak średnio sobie radzą, korki są gigantyczne, podobne do tych w Gdańsku.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.