- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (60 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (60 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (47 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 09:26
...
Kolejny durny pomysł. W tramwajach i tak jest już tłoczno, zwłaszcza w godzinach szczytu. Jeździ ich za mało, a jak dojdą jeszcze ludzie z autobusów, to będzie się jeździć na stopniach... hmmm jak za starych czasów ??? Ten "super" plan i tak nie rozładuje korków, nasze drogi są źle przemyślane i tu tkwi problem.
- 0 0
-
2007-10-17 09:31
bez przesady (1)
komfort jazdy w tramwajach a zwłaszcza autobusach stale rośnie, już prawnie nie ma starych pojazdów!cały czas widać nowsze i nowsze! wiec ludzie przesadzacie, a korki są przez tych którzy wożą 4 litery w samochodach, 40 aut - korek- a mogli by sobie siedzieć spokojnie w autobusie!!!
- 0 0
-
2007-10-17 09:34
smile
Zapraszam w takim razie na linię 155. Od dłuższego czasu nie jeżdżą nią nowe autobusy, same stare, dymiące rzęchy.
- 0 0
-
2007-10-17 09:33
juz tak robie (1)
ja jezdze liniami 161, 167 i 168, rano jak jade na uczelnie to i tak sie przesiadam na Siedlcach na tramwaj bo stanie w korku na Nowych Ogrodach daje pewne spoznienie
nie wiem czemu w Gdanku tego nie ma... cos takiego ak polaczone zatoczki, w tym samym miejscu staje i tramwaj i autobus, we Wroclawiu jest takie cos, mysle, ze w niektorych miejscach byloby to dobre rozwiazanie, np przed Urzedem miejskim na przystanku tramwajowym zrobic takie cos, bo pozniej te autobusy blokuja pas...- 0 0
-
2007-10-17 09:36
Piotr
U nas będzie tak, że ludzie będą się przesiadać na Siedlcach przebiegając przez ulicę na czerwonym świetle, bo pan motorniczy nie zechce zaczekać. I będzie biadolenie, że trzeba zwęzić ulicę, bo są wypadki.
- 0 0
-
2007-10-17 09:36
Zlikwidować autobusy na Kartuskiej?
I co? Teraz z Moreny do Targu Rakowego mam miesięczny na 6 przystanków, ale jak będę musiał przesiąść się na tramwaj na Siedlcach, to jak nic wyjdzie, że muszę kupić bilet na 12 przystanków. W takim razie bardziej mi się będzie opłacać te parę km pokonywać codziennie samochodem. Brawo, UM. Na pewno osiągnięcie oczekiwany efekt.
- 0 0
-
2007-10-17 09:38
genialny pomysł!!
zdecydowanie jestem za!!
Należy jedynie pamiętać o dodaniu odpowiedniej ilości tramwajów na tych trasach by ludzie jeździli jak ludzie a nie bydło! ;)
popieram!- 0 0
-
2007-10-17 09:40
(1)
Chyba miasto Gdansk chce wprowadzic swoich mieszkancow w interaktywna podroz w czasy okupacji, kiedy to tramwaje warszawskie byly tak przeladowane, iz ludzie "wisieli" na zawnatrz. Dlatego tez owczesni Warszawiacy nazywali tramwaje winogronami.
Gdanskich urzednikow chyba po tym party z Grassem tak naszlo. Proponowalbym jeszcze, dla przyciagniecia turystow z Niemiec, wprowadzic z przodu "czesc aryjska".- 0 0
-
2007-10-18 11:39
to bylo calkiem nie na temat
- 0 0
-
2007-10-17 09:40
...
Komfort-widać pojęcie względne. Dla jednych to samochód, dla innych zatłoczony tramwaj czy autobus, w których latem jest nie do wytrzymania pod względem "zapachu", który wydobywa się od niektórych pasażerów.Każdy lubi co innego ;)
- 0 0
-
2007-10-17 09:41
to chyba nie przez autobusy sa korki ?
nie tędy droga. Droga musi być nowozbudowana !
- 0 0
-
2007-10-17 09:42
mi w tej całej "racjonalizacji" brakuje konkretnej wizji, jak ma wyglądać komunikacja w gdańsku
od annasza do kajfasza
oprócz jeszcze nie oddanej linii tramwajoweh na chełm, nie wybudowano żadnej innej
zlikwidowano za to dwie zajezdnie tramwajowe
niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę- 0 0
-
2007-10-17 09:46
(1)
dziś w sopocie spotkanie grupy G-6
w związku z tym użytkowników trasy lotnisko - gdańsk, i sopot - dwór artusa, uprasza się o wyrozumiałość
dziekuję- 0 0
-
2007-10-17 09:50
wiesz cos bardziej szczególowo? rano zagrodzone było pół taru Weglowego, a ja dzisiaj wracam z Matarni.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.