- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (564 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Tramwajem na samolot?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24339__kr.webp)
Na początku bieżącego roku gmina ogłosiła przetargi na wykonawców inwestycji w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Poza budową linii na Chełm, chodzi o remonty torowisk w całym mieście i zakup trzech tramwajów niskopodłogowych. Prace budowlane mają ruszyć w czerwcu, a termin ich realizacji to koniec przyszłego roku. Czasu jest mało, ale takie są wymagania Unii Europejskiej, która współfinansuje projekt.
Niezależnie od tych przedsięwzięć urzędnicy już myślą o poszerzeniu zakresu robót. - W kolejnych latach chcemy walczyć o dofinansowanie połączenia szynowego między centrum Gdańska, Moreną i lotniskiem w Rębiechowie - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej.
Miasto rozważa kilka wariantów przebiegu i rodzaju trasy. Pierwszy zakłada odbudowę linii kolejowej z Wrzeszcza do Kokoszek. Zaletą tego rozwiązania jest utworzenie drugiej linii SKM w Trójmieście, gdyż trasa łączyłaby się przy lotnisku z bocznicą linii Gdynia - Kościerzyna. Pociągi SKM mogłyby jeździć ze śródmieścia Gdańska do centrum Gdyni przez Niedźwiednik, Morenę, Rębiechowo, Osowę i Karwiny. Dodatkowo nowymi torami kursowałyby pociągi regionalne, łącząc pierwszy raz od 50 lat Gdańsk z Kaszubami. - Wadą są koszty, gdyż tory kolejowe są droższe od tramwajowych - zarówno w budowie jak i utrzymaniu - mówi wiceprezydent Gdańska Marcin Szpak.
Inny wariant to budowa linii tramwajowej (prowadzonej także po starym nasypie kolejowym) z Wrzeszcza lub Moreny, do której tramwaje dojechałyby ulicami Nowolipie i Rakoczego z pętli na Siedlcach. Wtedy jednak bezpośrednie połączenie z Kaszubami i Gdynią byłoby niemożliwe.
- A ostatni pomysł zakłada przedłużenie linii tramwajowej na Chełm aż do obwodnicy i dalej na północ do portu lotniczego - mówi Szpak. - Myślimy także o zakupie kilkunastu tramwajów niskopodłogowych. Gdybyśmy dostali dofinansowanie z UE, prace ruszyłyby w 2008 roku.
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2006-04-05 14:59
and the show must go in
czyli festiwal głupoty trwa bo każdy pisać może jedni lepiej inni gorzej...
A temat dawnego toru kolejowego co z Wrzeszcza staruje i na górki się wspina już nie raz był tu poruszany. U cyklistów znaleść można nawet zaawansowane plany budowy na zachowanym częściowo nasycie drogi rowerowej(sic!)
Natomiast mnie i kilku innym forumowiczom od dawna chodzi po głowie wykorzystanie tego nasypu dla nowej trsy SKM co ludzi woziłaby na nowe osiedla-sypialnie a przy okazji i na lotnisko. Ludzi, którzy prędzej czy później chętnie zostawią swoje bryki w garażu gdyż będą mieli już dość stania w coraz dłuższych korkach.
Prawdę mówiąc to od tego całe planowanie przestrzenne należałoby zacząć, od zaplanowania rozwiązań komunikacyjnych czyli oczywiście dróg ale także zapewniwnia transportu zbiorowego. Wystarczy tylko się zainteresować jak ten problem jest rozwiązywany w cywilizowanym świecie, gdzie już istnieje bardzo rozwinięta sieć dróg a mimo wszystko bez metra, tramwaju czy kolei podmiejskiej większe miasta nie mogłyby funkcjonować w miarę normalnie.
U nas ciągle panuje zajob samochodowy, każy chce dojechać wszędzie swoją bryką no i próbuje klnąc na czym świat stoi. Budowa nowych dróg nigdy nie nadąży za potrzebami wynikającymi ze stale wzrastającej liczby samochodów, zwłaszcza w naszym kraju i naszym Trójmieście. To widać gołym okiem. Tym bardziej rozwój i myślenie o transporcie zbiorowym jest jak najbadziej mile widziane. Nareszcze coś w tych zkutych łbach zaczyna świtać. Tak trzymać.- 0 0
-
2006-04-05 15:09
tylosię cieszyć z realnych planów budowy
Alena tym portalu jak zwykle zawodowe płaczki i zawistne młotki z Gdyni robią raban. Niech władze miasta robią swoje
- 0 0
-
2006-04-05 15:11
Tramwaj na Chełm i usprawnienie Słowackiego przewidziane dawno temu pozwalają domniemywać o "realności" planów.
- 0 0
-
2006-04-05 15:22
tuba dziwisz się matołkom z gdyni
Nic im nie wychodzi i myslą że w Gdańsku jest podobnie.
Przy okazji bez zbednych fanfar zaczęli budowę W_Z etki od Jabłoniowej.
Szczurowaty przy takiej inwestycji miałby 8 artykułów 10 programow w TV.- 0 0
-
2006-04-05 15:25
dodaj ze chyba po 8 latach od zakonczonego wczesniej odcinka
hahaha
mistrzostwo- 0 0
-
2006-04-05 15:39
revitalizacja trasy Wrzeszcz -Lotnisko- Kartuzy
...to super idea, ale jakos niestety widze w tym znowu tylko wielkie show urzednikow i likalnych politykow:/ dlaczego nie przedstawili zadnych realnych planow, projektow -tylko ciagle puste slowa:/
..odbudowa tej trasy to idealny sposob polaczenia komunikacja szynowa Centrum Gdanska i Wrzeszcza z nowymi osiedlami oraz Portem.Lotniczym, a takze z Kaszubami -nie tylko Kartuzy , ale przy umozliwieniu przesiadek w miejscu krzyzowania sie revitalizowanej linii z linia Gdynia-Koscierzyna, byloby mozliwe podrozowanie szynobusami nie tylko w kierunku Kartuzy, ale takze: Koscierzyna, Bytow, Chojnice, Czersk... nie ma potrzeby przystosowywania linii do ciezkich skladow i elektryfikacji linii -wystarcza regularnie kursujace szynobusy kursujace w zaleznosci od ilosci pasazerow np. co 15 lub 30 minut, a na dalszym odcinku co 1 h lub co 2h... bardzo wazna jest regularnosc kursowania i umozliwie dogodnych przesiadek na tramwaje, autobusy, a takze skomunikowanie z linia Gdynia-Koscierzyna...- 0 0
-
2006-04-05 15:51
" W kolejnych latach chcemy walczyć o dofinansowanie połączenia szynowego"
ech zebyśta tak jeszcze chcieli zawalczyć i jeden metr kwadratowy nieosrany przez kundle
co prawda w malborku naliczyłem 37 kup na metr kwadratowy pod samiutkim oknem miejscowego kosmity, ale w gdańsku z 25 na metr sie chyba znajdzie
fuj:-)
a najgorsze są te kupy z łońskiego roku co je jeszcze 40-kilowy "misio" z kumplami stawiał, teraz rozmyte, rozjechane, z przebarwieniami, no po prostu
b a d i e w v u l g a r i s- 0 0
-
2006-04-05 15:56
a co bysta powiedzieli ludkowie na dużą procę??
czy to nie jest genialny pomysł?
wielka, z*******a proca wystrzeliwująca pasażerów w odpowiednim kierunku?
niskie koszty oraz nadchodząca kampania wyborcza mówią mi, że to sie może udać:-)
ludzie to lubią
ludzie to kupią
byle na chama
byle w tłoku
byle głupio- 0 0
-
2006-04-05 16:01
tuba...
...też jestem gdańszczaninem i wstyd mi że mieszkam w mieście gdzie tyle niewiedzących co to jest kampania wyborcza.
- 0 0
-
2006-04-05 16:03
yes yes yes 666
_666_ słusznie prawi.
A w kwestii linii kolejowych to czas najwyższy powrócić do systemu kiedy to transporty towarowe szły do Gdyni z ominięciem Gdańska. Port gdyński rozwija się wspaniale i to cieszy ale przejazdy zestawu obładowanych wagonów towarowych główną trakcją trójmiejską trzeba ograniczyć przede wszystkim ze względu na biezpieczeństwo. Jeżeli lokalne władze na to nie wpadną to EU im prędzej czy później o tym przypomni. No chyba, że wcześniej kilka wagonów cystern wykoleji się i stoczy z nasypu np. we Wrzeszczu. Aż strach się bać.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.