• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Transatlantyk ze szkła i kamienia

Katarzyna Fryc
27 lipca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdyński Transatlantyk niemal gotowy
Transatlantyk będzie najwyższą kamienicą przy ul. Świętojańskiej. Transatlantyk będzie najwyższą kamienicą przy ul. Świętojańskiej.

W sierpniu w Gdyni ruszy budowa Transatlantyku - najwyższej kamienicy przy ul. Świętojańskiej. 36-metrowy gmach będzie widoczny z drugiego końca ulicy.



Potężny obiekt powstanie na rogu placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdyni, w miejscu wyburzonego parterowego pawilonu handlowego.

- Jego bryła nawiązuje do modernistycznej zabudowy Gdyni i będzie zwieńczeniem ul. Świętojańskiej - mówi inwestor Andrzej Boczek, szef i właściciel deweloperskiej firmy AB, który wcześniej wybudował kilka willi w Trójmieście i był współinwestorem gmachu Gdyńskiego Centrum Biznesu na pl. Kaszubskim.

- Transatlantyk będzie się wznosił kaskadowo na wysokość jedenastego piętra. Parter i pierwsze piętro zajmą sklepy, na drugim piętrze przewidujemy biura. Począwszy od trzeciego aż do jedenastego piętra znajdą się 74 apartamenty. A pod ziemią miejsca postojowe dla 120 samochodów - dodaje Andrzej Boczek.

Elewacja, w której dominują przeszklenia, tarasy i wykusze, będzie wykonana z kamienia i szkła. Dzięki kaskadowej formie budynku na dachu drugiego piętra zostanie urządzony plac zabaw dla dzieci, a na pozostałych zielone tarasy.

Autorami projektu są trójmiejscy architekci: Bazyli Domsta, Adam DrohomireckiMarcin Pilch.

Inwestycja pochłonie 50 mln zł. Budowa ma ruszyć za kilka tygodni i zakończyć się na początku 2010 r.

Transatlantyk będzie nawiązywał kształtem do przedwojennych budynków gdyńskiego modernizmu i ma odwoływać się do legendy polskich transatlantyków.

- Z przedwojennej prasy dowiedziałem się, że najcenniejsze gdyńskie kamienice z tamtych lat też nazywano transatlantykami z cegły i cementu zacumowanymi na lądzie. Tak narodził się pomysł nazwy naszej kamienicy i nadania apartamentom nazw portów, będących na szlaku podróży dawnych transatlantyków wypływających z Gdyni: Londyn, Caracas, Nowy Jork i inne. Wiele z nich będzie miało widok na morze - opowiada inwestor.

Budowa Transatlantyku miała ruszyć już w zeszłym roku, ale w międzyczasie całe historyczne śródmieście Gdyni zostało wpisane do rejestru zabytków jako obszar chroniony. To spowodowało konieczność uzgodnień konserwatorskich gotowego już projektu.

- Kształt kamienicy został nieco okrojony i dostosowany do otaczającej go zabudowy - mówi Robert Hirsch, miejski konserwator zabytków w Gdyni.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (92) 8 zablokowanych

  • falowiec,transatlantyk, tankowiec (1)

    nazwy ladne, ladniutkie...

    • 0 0

    • jak ci się nie podoba, zawsze możesz wyprowadzić sie do Bożego Pola Wielkiego, trochę za Wejherowo jakbyś nie wiedział ;p

      • 0 0

  • bez parkingow?

    może byc ten budynek, ale proporcje zupelnie inne, co najmniej 3 poziomy parkingów dla samochodow, przeciez w tym rejonie wogóle nie mozna nigdzie stanąć, nie rozumiem jak rodzinka szczurkow (UM Gdynia) nie mysli perspektywicznie, za 5,10 lat, wszyscy w Gdyni będą deptac na piechotkę, bo nigdzie nie ma parkingow, warunek konieczny, przy kazdej nowej budowie, bezwarunkowo, co najmniej 2-3 poziomy na garaże, nie tylko dla mieszkańcow, ale i dla osob, ktore muszą do miasta przyjechać, inaczej nie wydałabym zgody na żadną budowę, jeśli jeszcze nie zaczeli, to wstrzymać to na 2-3 miesiące i zrobic korekte planu

    • 0 0

  • Super projekt - mduch odernizmu zachowany

    ceny też super - wiekszosć apartamentów grubo ponad 1 mln, sklepy do 40 tyś za m2

    • 0 0

  • CIEKAWE ILE ZA METR Z 15000- dla kogo te mieszkaia ??? (1)

    w dupach się tym developerom poprzewracało?

    • 0 0

    • Najgorsze,

      że 85% jest już sprzedane, dlatego wyczekiwali z uruchomieniem budowy.
      Obecnie IK będzie musiał sąsiedni swój budynek podciągnąć do góry nie wiem tylko czy mu fundamenty wytrzymają?? Tak samo jak YNCA. Choć mieszkalny budynek przy Waszyngtona ma zdaje sie też 11 pięter więc Transatlantyk mógłby być o dwa większy bo jest na linii ST.

      • 0 0

  • Budynek ok, ale tym modernizmen to już rzygam, po prostu wszystko na jedno kopyto.

    P.S. ciekawe kiedy elewacja szpitala zostanie wyremontowana ?

    • 0 0

  • Tragedia z parkowaniem

    Nie trzeba być orłem żeby sobie policzyć że będzie za mało miejsc parkingowych. W drogim apartamentowcu można spokojnie przyjąć 1,5 samochodu na lokal co daje 111 samochodów. Tak więc dla biur, sklepów i klientów zostanie kilka miejsc. Powstanie tego budynku spowoduje paraliż okolicy (no dobrze - spowoduje powiększenie istniejącego paraliżu). Jaki imbecyl daje pozwolenie na taką budowę? Bez 200 miesc w ogóle nie powinno się tego zaczynać.

    • 0 0

  • pewnie ze 35.000 za m2 z rejs. hehe

    ..może i zatonie z powodu braku pasażerów.

    • 0 0

  • hop hop moderator!

    Dlaczego tyle chamstwa jest na ty portalu, tyle nienawisci, tylko głupoty?
    Moderatorze obudź sie!

    • 0 0

  • to juz niebo

    co wy sie martwicie o luksusowe apartamenty to i tak nie jest dla kmiotkow, co za roznica ile metr bedzie kosztowac nie dla psa kielbasa , dla kmiotlow jest biedronka co mi po tym ze buduja 5 gwiazdkowy hotel w gdansku i sopocie jak mnie nie stac na jedno gwiazdkowy ale jak spoleczenstwo[ sie cieszy takimi inwestycjami ??????ladnie klika rzadzaca podatnikom mozgi pierze

    • 0 0

  • buvar zacznij od siebie

    bulvar to chyba stary komunista marzy za cenzura . bulwar to wolnosc nastepuje slowa i wyznaia . to chyba podstawowe prawa obywateli wolnosc slowa

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane