• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze tylko kilka dni... (1)

    będzie październik i otworzą Trasę Kaszubską... Ech szkoda, że bukmacher zdjął zakład...

    • 3 0

    • Nie otworzą

      • 0 0

  • Rychło w czas (1)

    Władze Gdyni przed nadchodzącymi wyborami zaczynają udawać troskę o obywateli.

    • 3 0

    • zwykłe odwracanie uwagi

      • 0 0

  • Korki na chwaszczynskiej

    My mieszkańcy cały czas apelowaliśmy ze cos jest nie tak z prędkością remontu oraz ilością rozpoczętych wykopanych dziur większych lub mniejszych i jeśli ten węzeł łączy tak wiele dróg a jest zostawiony do roboty na ostatek ....nie rozumiem tego Kto ponosi odpowiedzialność bo my dzien w dzien jesteśmy udręczeni bo nas to bezpośrednio dotyczy A jak mają samowolę i całe Trójmiasto stoi wtedy urzędnicy nagle widzą problem my mamy dosc

    • 4 0

  • Wolno się żyje na tej wsi :)

    :)

    • 1 0

  • czy ktos mi wytlumaczy dlaczego nie powstal wjazd na obwodnice w kierunku chyloni bezposrednio z chwaszczynskiej tylko postanowiono ze caly ruch w tamta stronę bedzie puszczony przez lacznik na masakrycznie zakorkowanej dabrowie

    • 2 0

  • Czy UM Gdynia i ZDIZ postępują zgodnie z przepisami przy wydawaniu opinii do projektów czasowej organizacji ruchu? Czy nie jest tak, że mieszają rolę organu, który zatwierdza z rolą organu, który opiniuje. Wydawane opinie powinny być bez uwag lub z uwagami, bez konieczności ponownego złożenia celem zaopiniowania. To czy jakaś uwaga zostanie uwzględniona, czy nie zależy od organu/jednostki zatwierdzającej projekt czasowej organizacji ruchu. Wiele osób komentujących artykuł ma rację, ja dodam tylko, że za politykę transportowà i drogową tego obszaru odpowiada miasto. Budowa Węzła Karwiny powinna nastąpić przed rozpoczęciem inwestycji przez GDDKiA lub po jej zakończeniu, a trazynt do centrum powinien być poprowadzony drogą w tunelu, tak aby poprawić przepustowość skrzyżowań czy usprawnić komunikację zbiorową. Rozbudowa Nowowiczlińskiej do dwóch jezdni powinna być już dawno zrealizowana. Polityka UM Gdynia w zakresie eliminacji parkingów czy wprowadzania na potęgę dróg dla rowerów powoduje, że charakter miejskich ulic zanika.

    • 0 0

  • Potwierdzam, sam jechałem kilka razy i śmiało mogę powiedzieć że tam jest samowolka organizacyjna.

    • 0 0

  • Komu wzrosła wartość gruntów ???

    Ciekawi mnie ilu było zainteresowanych w podniesieniu wartosci gruntów w grupie decydentów.
    Jedynym rozwiązaniem które szybko i bez utrudnień na Obwodnicy było przedłużenie Obwodnicy Południowej do trasy S6.
    Wejście w S6 nawet w istniejącą droge daje znakomite odciążenie Obwodnicy.
    Każde zjazd wjazd na Obwodnicę powoduje ..korek.. Realizacja dojazdów do Gdyni.. nie udrażnia obwodnicy..
    Ze 100 % pewnością..właściciele wykupionych gruntów w planowanej trasy ..są bogaczami

    • 0 0

  • Trasa

    Od momentu kiedy na budowie pojawili się pisuary panuje tam bardach typowy dla tej bandy.

    • 0 0

  • Odpowiedź w polaqua

    I do dzisiaj nie odpisali ?
    Może policja zamknęła zarząd ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane