• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • pisy

    czego tylko się pisy tkną zaraz się wali albo znacznie zawala termin. tu też tak jest. podpięli się pod naszą drogę "Kaszubską" i już się wszystko wali.

    • 3 1

  • Komentarz

    Zastanawiam czy Leborska będzie przejezdna w grudniu 2022 ?
    Kompletny zanik wykonawców na szczególnie ważnych miejscach ; obiekty mostowe ...
    To było do przewidzenia ...... w takich realiach przetargowych ......rynek budowlany tak myśli od 30 lat : wygrać robotę za 50 proc wartości a potem szukaj głupiego za miskę ryżu który będzie szkalowany pismami do szybszego prowadzenie robot.

    • 3 0

  • Jak pech, to pech!

    I pomyśleć, że szybką drogę obiecał mieszkańcom Słupska jeszcze Tusk, jako dodatek do "tarczy antyrakietowej"... Już wówczas stało się jasne, że to lipa.

    • 2 2

  • No rzeczywscie anomslha pogodowa, ze w listopadzie i grudniu zimno

    Po co podawali że w grudniu, 20 stopni się spodziewali?

    • 1 0

  • Ciekawe jaką pogoda miała wpływ? Czy latem było za ciepło czy jesienią było za zimno. Moim zdaniem nieudolnosc zarzadzajacych i brak zaangażowania odpowiedniej ilości ludzi i sprzętu wiadomo że kasy nie ma to udaje coś robią.

    • 4 0

  • Klamcy

    Przeciez wszystkie trzy odcinki s6 Bożepole Wielki Kack mialy byc oddane w 2021 roku i to w trzecim i czwartym kwartale a tu się okazuje ze prace będą realizowane przez cały 2022 rok i jeszcze w 2023roku przy drogach dojazdowych. Czyli minimum dwa lata w plecy podobnie bylo z s7 Gdansk Elblag z tego wniosek ze trzeba wywalić ze stołków cała dyrekcję GDDKiA w Gdańsku bo sobie kompletnie nie radzą

    • 4 0

  • Warunki atmosferyczne, żart (1)

    Mieszkam przy węźle Karwiny, tam wszystko stoi od 3-4 miesięcy. Rozkopali w tym czasie skrzyżowanie z Nowowiczlińską i tyle. Most nad obwodnicą przy Źródle Mari nie skończony, nic się tam nie dzieje. Masakra. Pogoda to chyba nie jest prawdziwy powód.

    • 7 1

    • mówisz jakbyś był na całej budowie. może w tym czasie budowali w innym miejscu ?

      • 0 0

  • Mądrale pracujące zdalnie komentują naszą budowę.

    Mimo covidu jesteśmy w harmonogramie nie licząc zmian opóźniających budowę, bo państwo projektanci to już nałogowo zdalnie..

    • 2 1

  • No trudno. Byle do wiosny. W Berlinie lewacki syf. (1)

    • 1 1

    • A w Moskwie kibicują PiS

      • 1 0

  • Armia pracujących zdalnie krytykuje robotników na budowie.. (1)

    Śmiech.

    • 0 2

    • Nie robotników, bo Oni nie mają nic do gadania, tylko decydentów z PiS

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane