• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Zima zaskoczyła drogowców!

    • 3 0

  • GDKKiA po prostu się nie spodziewała

    że zimą będzie zimno. zawsze wtedy budowali na 100 % i było git, a tu nagle jakiś snieg. I czym się różni "zapewnienie przejezdności ciągu głównego" od "oddania do ruchu ciągu głównego"?

    • 3 0

  • normalny (1)

    wymiotowac sie chce od tych komentarzy robia zle nie robia tez zle to kanapowcy d*pe ruszyc i do roboty

    • 2 6

    • Jak Kali hejtowac to dobrze a jak Kalego hejtują to zle

      Logika pisowskiej trolni

      • 0 0

  • Troche rzetelnosci w informacji

    A mi wydawalo sie, ze praca dziennikarza jest rzetelne informowanie a nie tylko opisywanie jakie to wspaniale postepy, ktorych nie widac, bo opoznienia i to bardzo duze widoczne sa przyslowiowym golym okiem. I nie wynikaja bynajmniej z tego ze wlasnie zaskoczyla ich zima. Praca dziennikarska nie jest tylko powtarzanie za rzadcami jaki sa osiagniecia, jakie opoznienia i dlaczego - praca jest powiedziec sprawdzamy. Spoleczenstwo zasluguje na rzetelna informacje - The Public eye. A kto ma jej udzielic jak nie prasa, dziennikarze. A na tej budowie od pwengo czasu nic sie praktytcznie nie dzieje. Przyczyny latwo domyslic sie. A dzieje sie niestety bardzo zle. I mieszkancy powinni byc o tym rzetelnie poinformowani. Wiadomo, ze nie zrobi tego wykonawca, nie poda tez gddkia. bo straty z blokowania tego waznego wezla w Wielkim Kacku sa gigantyczne. I traci na tym Miasto, region, mieszkancy. I zapytac sie rowniez w UM Gdynia, jakie srodki podejmuja aby zmoibilizowac ich do wydajniejszej pracy i przestrzegania terminow.

    • 9 0

  • Buahahahaha!!!

    Brawo PiS

    • 4 1

  • Typowo po pisowsku

    3 x P : propaganda, pustosłowie, partactwo

    • 6 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Budowa Trasy Kaszubskiej - grudzień 2021

    Nie w tym to w następnym też będzie dobrze. Czekam z utęsknieniem na pierwszy odcinek.

    • 0 1

  • Notoryczne opóźnienia

    Nie wiedzieli, że budują w Polsce. Z reguły zimą jest zimno i pada śnieg. Panowie jak ustalili harmonogram leżeli na Zanzibarze

    • 7 0

  • Krętacze

    Zawsze to samo nic w terminie trochę śniegu i 6 miesięcy przesunięcia to żart ?
    Przecież to budują zawodowcy a nie piekarze .

    • 4 1

  • no tak

    to oczywiście nie było do przewidzenia, że w zimie jest śnieg. Musiało się chyba z tego powodu jeszcze coś zniszczyć, skoro przez parę dni śnieżnych prace się wydłużyły o kilka miesięcy

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane