• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • 10 cm śniegu i temperatura od 0 do -4 st. C,

    to faktycznie niespotykana pogoda w grudniu w północnej Polsce.

    • 10 1

  • musimy się do tego przyzwyczaić

    że żądna inwestycja drogowa nie jest oddana o czasie. Zawsze wynajdą jakieś aneksy i przedłużenei terminów.

    • 5 1

  • To se wprowadźcie 4 dniowy tydzień pracy

    Z 13 I 14 to szybciej skończycie.
    Jak ich po 15 na placu jest garstka a jak popada śnieg czy deszcz to fajrant. Technologowie są obecnie takie ze wszystko się da ale oczywiście nie wtedy kiedy cena w przetargu jest najważniejsze.
    Nasze nerwy i zmarnowany czas w korkach od ponad 1roku! Osobiście trace 1h życia dziennie codziennie przez tą inwestycję x 30tys osób średnio dobowo. Rocznie jest to 30tys x365 dni x minimalna krajowa za 1h 20zl = jakieś 3 Sasiny w śmieci bezproduktywne nie zarobione/nie wydane przez tych wszystkich ludzi.

    • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    Organizacja !!!! (10)

    I jeszcze raz organizacja. Prace powinny byc tak przygotowywane na zime, aby bylo co zima robic. Bez problemu mozna prowadzic roboty zbrojeniowe. Poza tym ogolnie to wyglada to od jakiegos czasu jakby mial miejsce Wlsoki strajk. Jak moze byc odane cokolwiek w terminie skoro tam bardziej udaja prace niz pracuja. Jak widac nie ma pracownikow. Mozna ich bez problemu zliczyc, tyle ze trzeba troche sie naszukac.

    • 96 24

    • podobno sam Sasin organizował

      • 6 6

    • (2)

      Czyli całą zimę mieliby tylko zbroić, ale nie betonować? Dobrze to rozumiem? No i pytanie co zbroić? Drogę??? O ile obiekty inżynierskie można zbroić (z tym, że od razu się te elementy betonuje bo taki jest reżim technologiczny) to co zbroić na drodze? Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie, a jeśli się na czymś nie znacie to może lepiej się nie wymądrzać ;)

      • 9 4

      • (1)

        betonowac zima tez mozna, poludniowa w gdansku tak robili

        • 0 0

        • Pewnie, że można... Jeśli ci nie zależy na trwałości... Betonowanie powinno się odbywać w temperaturze powyżej 5°C. Ty byś chciał betonować w mróz, gdy woda zamarznie w mieszance? Czy obkładać całą autostradę styropianem? Teraz każdy w internecie jest ekspertem... wcześniej tylko twoja wioska wiedziała, żeś głupek...

          • 1 0

    • tylko inflacja i podwyżki cen są na czas (1)

      • 3 3

      • a to z kolei pokazuje

        jak bezsensowna jest praca w rządzie, skoro takie rzeczy można w ciągu 1 dnia zmienić ; )

        • 0 0

    • organizator (1)

      Dlaczego nie jesteś dyrektorem budowy tej trasy??? Już dawno bylo by z głowy.

      • 1 1

      • to nie mozna pisac co sie widzi?

        • 0 0

    • Wolne

      Ukraińce wyjechali do domu na zimę i wrócą dopiero w marcu. Dlatego są opóźnienia. To też ludzie i mają prawo do odpoczynku. Jak się nie podoba to pójdá gdzie indziej.

      • 1 1

    • ankieta pokazuje

      jak wiele osób pracuje na etacie i nijak wie o życiu czy tym bardziej prowadzeniu firmy. dla nich to jest abstrakcja i świetnie to z aniety wynika (opcja nr 3) : )

      • 0 0

  • Co z Obwodnicą Metropolitalną? Ile jeszcze zim spowolni jej budowę?

    • 7 0

  • Opóźnienie, pół roku, ze względu na warunki atmosferyczne?
    Czyżby w lipcu zaczął śnieg padać?
    Przegapiłem coś?

    • 5 1

  • Pogodę ??

    W Wielkim Kacku od początku listopada nic się nie dzieje nawet maszyn nie ma

    • 10 0

  • Pogoda (1)

    W lato było im za ciepło, na jesień za mokro, na zimę za zimno

    • 8 0

    • Bo jak jest zima, to musi być zimno...

      • 1 0

  • Kolejny odcinek do Lęborka ma być gotowy do 2025 roku... już mam wątpliwości

    Nawet się zastanawiam, czy do Słupska dojedziemy do 2030 rok

    • 9 0

  • Proste jak cep

    Widac, ze chyba ograniczyli wplaty dla wykonawcy, bo w pewnym momencie po wakacjach robotnikow znaczaco ubylo. Teraz trzeba ich szukac. Czyli po prostu nie bylo na pensje i ograniczono zakres prac. Teraz tydzien zimy i tlumacza zima opoznienie 6 miesiecy, choc prace stoja od wakacji, A jest ono zdecydowanie wieksze. Wystarczy popatrzec jak wyglada teren, ze jak cos oddadza w przyszlym roku to bedzie sukces. Ciekawe jakie beda dalsze tlumaczenia. A prace zamiast cokolwiek skonczyc aby usprawnic przekladaja sie na rozkopywanie coraz to dalszych terenow. Jak zakoncza ten wezel w 2025 to bedzie mozna odtrabic sukces. Zastanawiajace gdzie sa lokalni prezydenci miast. Powinni naciskac na wykonawcow, na gddkia. jak dojdzie do ostatecznosci to zrobia to obywatele jak mialo miejsce w Warszawie z rozbudowa Mostu Grota Roweckiego. I okazalo sie, ze mozna wykonywac 24 godziny i tak zorganizowac aby w dzien byla zapewniona przejezdnosc z niewielkimi tylko ograniczeniami.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane