• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Farsa

    Na wielu odcinkach budowy , przez większość roku nie było ludzi czy maszyn... I patrz - samo się nie zrobiło...

    • 17 0

  • czyli ten tydzien opadów śniegu

    przedłuży budowe o 6 miesięcy? xD

    • 14 0

  • Pogoda zaskoczyła budowniczych, liczyli na 20 stopni w listopadzie i grudniu. Prawdopodobnie w rejonie budowy były srogie mrozy do - 25 stopni.

    • 13 0

  • Standardowa zależność dla pomorskich wykonawców drogowych

    Jeden dzień opadów śniegu (niespecjalnie intensywnych dodajmy) = miesiąc opóźnienia inwestycji. Nikt za to nie odpowie a mieszkańcy niech sobie marnują życie dojazdami przez kolejne pół roku.

    • 11 0

  • Chcieć a móc to jest różnica

    Naobiecywali tym z generalnej cudów a tamci to powielali

    • 4 1

  • Ha, ha, ha , pis da , i gdzie sa te autostrady . Tak jak pociagi maja opoznienie. (2)

    • 7 3

    • jest taki jeden (a nawet 2-ch) co budował autostrady, podobno w terminie :)) (1)

      teraz ma 17 zarzutów prokuratorskich, w tym prokuratorów ukraińskich

      • 2 2

      • Racjonalnie

        Zarzutow Ukrainskich prokuratorow to akuart nie ma. Nasi starali sie bardzo, ale tamci powiedzieli NIET. Niczego nie bylo. Zatem nasi tak sie staraja ze az wyreczaja zagraniczne sluzby w walce z korupcja u nich. To wiecej niz cuchnace.

        • 3 1

  • Czas sie wyprowadzic z tego pelnego łez padolu (1)

    Nie oddadzą trasy bo pada śnieg macie ludzi za d**ili

    • 10 2

    • żegnam

      .

      • 1 0

  • Mam pytanie

    Czemu Nie planuje się a nasi lokalni Włodarze nie zabiegają o budowę, połączenie drogami ekspresowymi Kaszub tak by połączyć miasta Żukowo, Kościerzyna, Kartuzy, Bytów dalej Chojnice. Aglomeracja Trójmiasta jest ograniczona wzgórzami morenowymi, lasami i Zatoką Gdańską. Mieszkańcy Kaszub dostarczają towary wykonują usługi dla Trójmiasta. Ulokowany jest tam też sporo przemysłu. Powinna być to oczywistość

    • 9 3

  • Az się wierzyć nie chce. (6)

    W zimie pada śnieg. Tego nikt nie mógł przecież przewidzieć. Przez 18 godzin dziennie powinno swiecić słoneczko aby Panowie Drogowcy mogli wygrzać swoje spracowane kości. A rozwiązanie jest proste. Wystarczy za każdy dzień opóźnienia naliczać karę umowną w wysokości 0.1% wartości inwestycji.

    • 58 7

    • To prawda-prosta metoda.Od razu by sie lenie śmierdzace do pracu wzięli

      pogoda nagle by im sie cudownie poprawila i w ogole nie sprawiala problemu.

      • 2 0

    • Przez ostatnie lata w grudniu nie było śniegu...

      Ten rok jest wyjątkowy, takie są efekty globalnego ocieplenia

      • 2 8

    • Jak internetu nie było tylko ojciec wiedział żeś d**il (1)

      Ale to nie jest opóźnienie. Oni chcieli udostępnić trasę jako przejezdną PRZED terminem umownym. Więc równie dobrze w ogóle jej nie muszą otwierać do przyszłego roku. Ponadto przypominam, że istnieje w kontrakcie coś takiego jak sezon zimowy, kiedy wykonawca NIE musi prowadzić prac.

      • 3 0

      • Czego chcieć od ludzi, którzy mają pojęcie o takich inwestycjach

        z punktu widzenia osoby, która po tej drodze będzie tylko jeździć. Wystarczy przeczytać początek żeby wiedzieć, że komentarz napisał malkontent, któremu nigdy nic nie będzie pasowało. Nic ani przed budową drogi, ani w trakcie, ani po fakcie. Typowa polska cebulakość.

        • 0 0

    • Śnieg spadł kilka dni temu, mrozów też nie było. (1)

      Warunki atmosferyczne w listopadzie i grudniu były nadzwyczaj dobre jak na tą porę roku. Tak więc ta standardowa wymówka drogowców to chyba ma mało wspólnego z rzeczywistością.

      • 1 0

      • Wy osobówkami sobie nie radzicie po lekko ośnieżonej drodze.

        Wystarczy, że spadnie kilka cm śniegu i już całe Trójmiasto płacze i stoi. Budowa drogi to nie tylko stukanie młotkiem i lanie asfaltu (to drugie też nie jest zalecane przy opadach, wilgotności czy temperaturze poniżej 5 stopni). To jest cały ciężki sprzęt, koparki, wywrotki, auta ciężarowe, które nie dają rady w błocie i glinie, po której trzeba jeździć żeby dostarczyć materiał pod budowę drogi. Ale Wy widzicie tylko węzeł na Karwinach i myślicie, że tak wygląda budowa. Wyjdź jeden z drugim ze swojego VW Polo, przesiądź się na maszynę jeżdżące po budowie i wtedy zobaczymy jak szybko będziecie leżeli na boku bo Wam się obsunie przez grząski grunt.

        • 1 1

  • A ja jestem w 100% pewny że i w przyszłym roku ta trasa nie będzie ukończona (1)

    • 15 0

    • Będzie jak z S5

      Never ending story

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane