• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • To niemożliwe!

    Przecież ministerstwo mówiło że oddadzą i że w tydzień się wyrobią. No przecież nie mogli tak kłamać..

    • 15 1

  • HAhahahahahaha

    "z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane..."
    - bosz co za beznadzieja kawałka drogi w terminie nie potrafia zrobić świat buduje w absurdalnie niedostępnych miejscach i wszystko śmiga a nasze papraki jak zwykle przyroda zła brzydka i niedobra

    • 18 1

  • Opinia wyróżniona

    Myślałem, że ta trasa ma (30)

    odciążyć trójmiejską obwodnicę, a nie ją dociążyć. Kiedyś słyszałem, że cały ruch z Wawy nad morze ma właśnie ominąć Trójmiasto. Teraz tylko więcej samochodów będzie waliło na węzeł Wielkopolskiej. Teraz to dopiero tam będzie katastrofa. Miała to być droga, która właśnie rozładuje kompletnie zatkana obwodnicę. Może trochę Reda Rumia Wejherowo odżyje, ale Gdynia będzie katastrofa. Nie chce mi się nawet myśleć, co to będzie :((((

    • 125 76

    • Pomyliłeś trasy i inwestycje

      • 57 3

    • Ależ oczywiście że tak. Chwilę po oddaniu trasy będą lamenty że na Wielkopolskiej powinien być priorytety dla dojeżdżających z przedmieść a nie żeby jakieś Fikakowo mogło wyjechać z własnego osiedla. Wszystko jest ustawione na wpuszczenie większego ruchu samochodowego w miasto... ciekawe jaki będzie efekt no nie?

      • 24 16

    • Chyba pomyliles trasy. (3)

      Odciążyć obwodnicę ma obwodnica metropolitalną, ma być gotowa w połowie 2025 roku.

      • 33 4

      • jezeli tempo prac i opoznienia beda podobne jak tu, to raczej 2035.

        • 10 8

      • Może i ma (1)

        Ale nie odciąży.

        • 1 0

        • ciekawe ilu kierowcow zdecyduje sie nadkladac drogi wybierajac meropolitalna?

          • 0 1

    • (14)

      Dlaczego po oddaniu Trasy Kaszubskiej "więcej będzie waliło na węzeł Wielkopolskiej" niż przed? Czy możesz uzasadnić? Bo ja takiego związku nie widzę?... Hm.

      • 18 7

      • No jak nie ma związku (5)

        Do i tak zapchanej obwodnicy dołączy teraz autostrada wchodząca do niej. Wiadomo, że duża droga generuje dużo samochodów. Kumulacja będzie w jednym punkcie na Wielkopolskiej, siłą rzeczy musi być tam większy ruch. Chciałbym się mylić.

        • 3 15

        • No co Ty... (4)

          A bez Trasy Kaszubskiej ruch z autostrady nie wchodzi do obwodnicy?... No weź. Trasa Kaszubska owszem nie odciąży obwodnicy (poza odcinkiem z Wlk Kacka do Chyloni), ale jej również nie dociąży. Nie widzę żadnych logicznych przesłanek żeby tak twierdzić... Trasa Kaszubska odciąży starą drogę numer 6 od Chyloni do Lęborka.

          • 13 1

          • (2)

            Jak to nie dociąży skoro kierowcy wybiorą trasę ekspresową a następnie Obwodnice by jechać na południe?

            • 2 8

            • obecnie też tak jada (1)

              z wyjątkiem tych, co maja nawigację ustawioną na najkrótszą drogę.

              • 10 0

              • Obecnie nie ma jeszcze Trasy Kaszubskiej więc nie mogą tak jeździć

                • 0 0

          • Nazwałem tą drogę

            kolokwialnie autostradą. Mam na myśli, że duża, szeroka droga szybkiego ruchu dojeżdża na węzeł. Dotąd dojeżdżała jako jedna z wielu dróg, a teraz będzie główną. Jak tą główną drogą się samochody wpakują na ten węzeł, A przecież to logiczne, że na dłużej drodze jest duży ruch no to wiadomo, że go zatkają. Gdzie tu masz problemy z logiką?
            Doleci nagle duża ilość samochodów. No to się samo przez siebie komentuje

            • 1 6

      • bo nikomu nie będzie się chciało jechać na Hel przez Luzino (3)

        a pojedzie "po staremu" - na obwodnicę i do Redy.
        Albo, po prostu, z niej nie zjedzie...

        • 4 1

        • No ale to nie wpłynie na dociążenie obwodnicy chyba?... (2)

          • 5 0

          • ale też nie odciązy

            na pewno.

            Można się natomiast spodziewać, że zamiast przemykać się lasami, Szemud i okolice pojadą do Gdyni.

            • 4 0

          • Wielkopolska i Kwiatkowskiego z obwodnicą

            Staną się dojazdówką.
            Jeśli kierowcom będzie się chciało robić pętlę w drodze na zachód.

            • 3 0

      • (3)

        Dokładnie taka sama sytuacja jak po otwarciu autostrady jakimś cudem Obwodnica musi przyjąć znacznie więcej aut

        • 1 0

        • No tak i stąd masz potworne (2)

          Obłożenie obwodnicy, jest większy ruch niż było przed autostradą. Teraz na węzeł Wielkopolskiej trafi kolejna wielka droga. Tam się znowuż skotłuje. Przecież to jest logiczne jak dwa razy dwa jest cztery.

          • 2 2

          • (1)

            Te samochody jakoś się rozmnożą?Gdzie one dziś są?

            • 2 1

            • Wjeżdżają innymi dolotami

              A teraz się skumulują na jednym węźle. Dlatego będą tam samochody zwalniały bo będzie więcej wjeżdżających. Musi być bardziej zakorkowane, czysta fizyka, nie ma szans innych.
              Możecie sobie dawać łapek w dół ile chcecie, fizyki nie oszukacie.
              Tym czasem Ludziska!

              • 1 0

    • komentarze 3miastopl przyjmą każdą bzdurę (2)

      • 8 3

      • nie sądzę , aby było więcej samochodów (1)

        Przecież obecnie samochody jadące na Słupsk i Szczecin muszą przejeżdżać przez ten węzeł na obwodnicy i dalej jechać przez Rumię i Redę. Tutaj po prostu zjadą na S 6 . Węzel jest rozbudowywany do przyjęcia więcej samochodów zjeżdżających w tym miejscu i wjeżdżających. . Ewentualnie Wielkopolska w Gdyni będzie bardziej obciążona samochodami wyjeżdżającymi tamtędy na S 6 . Nie wiaodomo jaki to procent w ogólnym wolumenei samochodow prouszających się trasą kaszubską. Dodatkowo z obwodnicy zachodniej zostanei zdjęty ruch tranzytowy na Szcecin poprzez budowę obowdnicy metropolitalnej . Samochody będą wjeżdżać na s ^ w Chwaszczynie

        • 8 2

        • nie koniecznie

          z Gdańska można jechać krótszą trasą przez Kartuzy i Sierakowice, ale po uruchomieniu trasy najszybciej będzie Kaszubską

          • 1 0

    • Faktem jest, że najrozsądniejsze by było dobudowanie nowego "ringu" jak w Wiedniu, biegnącego równolegle do obecnej obwodnicy ale np. 10 km dalej, tam by poszedł tranzyt i rzeczywiście by to odciążyło.

      • 8 2

    • Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Obwodnicę to może ewentualnie odciążyć OMT a nie Trasa Kaszubska. Tą odciąży Małe Trójmiasto i Chylonię

      • 9 2

    • tak, takie jest widzenie tej inwesycji z Warszawy (1)

      że ziomki pojadą do Weja i Luzina i opłotkami będą się przekradać na Hel i do Dębek. Na pewno skorzystają na tym wczasowicze w Łebie. Ale znam warszawiaków, co jeżdżą z Ustki "na szagę" przez zachodnie Kaszuby, jak ich nawigacja prowadzi...

      Podobnie kontenery z/do portu w Gdyni...

      Władza ustami premiera Tuska to wypowiedziała:

      "Odpowiedź na skierowany w lutym (2014) do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.

      Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich.

      Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
      Jak odpowiada wiceminister Klepacki, !!! ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska !!!, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."

      • 6 1

      • powtarzasz te manipulacje tekstem, juz kolejny raz, troll?

        • 0 0

    • :)

      Jeszcze ze 2 parkingi szczurek zamknie i wstawi z 8 parkomatów i nie trzeba się obawiać . Turyści tą nową drogą będą omijać Gdynię szerokim łukiem

      • 1 0

    • a umiesz czytać mapę

      • 0 0

  • Ściema !

    Jakie warunki atmosferyczne ? dopiero teraz jest zima HELLO !!!

    • 10 1

  • Norma

    To jest normą a zimę mamy dopiero parę dni ale pewnie ich zaskoczyła .
    Wyobraźcie sobie że od lat się przymierzają do remontu drogi polnej czyli Barniewickiej w Osowie i wtedy trzeba będzie się nauczyć teleportacji bo inaczej nikt się nie wydostanie z tego grajdołka a z Chwaszczyna mieszkańcy będą mogli sobie w łe...b strzelić bo tam będzie kosmos i trzeba będzie sobie parolotnię
    kupić .

    • 7 1

  • GDDKiA nie wiedziało, że w grudniu jest zima?

    • 14 1

  • (2)

    To może w ramach opóźnienia wyburzą ruiny po Polifarbie?! "Pięknie" witają i żegnają kierowców.

    • 8 2

    • Ruiny znajdują się w Gdyni, więc się nie da.

      • 1 2

    • GDDKiA postawi ekran i nic nie będzie widać

      • 0 0

  • Jak pis sie za cos bierze to musza byc opoznienia

    • 9 4

  • Wina Tuska (2)

    • 13 1

    • Oczywiście że taka jest prawda i każdy myślący wie dlaczego.

      • 2 3

    • I UE.

      • 4 0

  • A opozniony dworzec w Gdansku Głównym tez przez zime? (1)

    Śmieszne są te tłumaczenia pisowcow

    • 15 1

    • Taki sort

      znaczy lepszy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane