• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku

Patryk Szczerba
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.



W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Opóźnienia przy budowie Trasy Kaszubskiej:

Jak podkreślał przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się jednak okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.

Prace spowolniła pogoda


  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021
  • Budowa Trasy Kaszubskiej grudzień 2021

O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.

- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze




Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.

Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: koszty budowy



Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (246) 4 zablokowane

  • za daleko (1)

    Za daleko ja pociągneli, powinna być zaraz za Wejherowem , a najlepiej w Redzie ze skrzyżowaniem na PUCK

    • 4 6

    • Do fucka nie ma żadnej drogi krajowej więc po co by mieli tam prowadzić su6?

      • 2 1

  • Jakże skomplikowaną budowlą musi być mostek pod Estakadą Kwiatkowskiego, skoro tam opóźnienie wynosi 3 lata (2)

    A do naprawy jest zaledwie 10 metrów za kilka baniek, a na trasie Kaszubskiej 40 km za 2 mld.

    • 25 1

    • Słyszałeś cokolwiek o własności działek? Nie? To siedź cicho. (1)

      • 0 3

      • a slyszales o pretekstach

        i wykretach...?
        W gwarze prawniczej nazywanym mataczeniem?

        • 0 0

  • oddanie do użytku

    Patrząc na beznadziejną organizację prac przy węźle Kack Wielki nie skończą tej trasy do końca 2023 r.

    • 43 1

  • Skrzyżowanie przy antenie miało być otwarte 30 września, a nic tam się nie dzieje od dłuższego czasu, bo pogoda... Robią jakieś boczne tereny, w tym tygodniu wylali asfalt przy głównej trasie i im pogoda nie przeszkadzała? Ludzie chodzą do pracy przy antenie po błocie, po dziurach, nieoświetlonym poboczem, objazdy do firm w Chwaszczynie porobili po dziurach, które łaskawie po paru tygodniach trochę wyrównali... Oznaczenia trasy na gdyńskim odcinku pożal się Boże, brakuje pachołków i oświetlenia, autobusy i ciężarówki się nie mieszczą na skrzyżowaniu przy wjeździe na Dąbrowę i żeby mogły skręcić, tamują ruch , w wielu miejscach ubytki nawierzchni przy zakrętach ( kiedy jest ciemno, pada i z przeciwka jadą samochody, nie widać, którędy droga prowadzi i można wpaść w dziurę na poboczu przy skręcie ) rozjazdy na obwodnicy w kierunku portu nieczytelne, wybrzuszone łączenia na zjeździe na obwodnicę... Masakra po prostu, nie mówiąc już o korkach, jakie ta cała budowa powoduje. Po co robić po bokach, kiedy główna droga generuje problemy? Zrobić główną, puścić ruch, rozładować go, a potem brać się za boki!

    • 39 0

  • (2)

    Horała z kolegą Meizą mówią że im dłużej tym więcej można zajumać
    biznes z dziećmi chorymi na raka padł

    • 25 7

    • BRAWO!

      W punkt

      • 2 1

    • Wyslannikow Horaly ludzie jajkami obrzucili

      Tak sobie radzi z lotniskiem w Baranowie

      • 0 0

  • Budowa oddana w terminie to nie wypada. (4)

    Do przewidzenia. Jako przyszli użytkownicy i mieszkańcy do terminów oddania typu inwestycji powinniśmy zakładać standardowe +6 miesięcy od pierwotnej założonej daty ukończenia. W tym kraju nic nie może powstać przecież w terminie, a gadanie o warunkach atmosferycznych to już kompletna kpina, budujemy w grudniu ojej spadł śnieg to niebywałe w tym okresie roku.

    • 53 9

    • "Ten kraj"

      ...i wszystko jasne

      • 0 1

    • dokładnie

      przecież generalna ogólnie nie wlicza czasu chyba od grudnia do marca do czasu wykonania inwestycji, bo jest okres zimowy i teraz gadanie, że warunki atmosferyczne nie pozwoliły xD no ludzie co za jaja

      • 1 0

    • To tzw. kodeks budowlańca - nie można zrobić porządnie i w terminie, bo wtedy wszyscy inwestorzy się rozbestwią i będą chcieli porządnie i w terminie.

      • 3 0

    • W "tym kraju" wiele inwestycji zdarzało się że było ostatnio oddanych przed czasem.

      Ale ta jest realizowana także na terenie Gdyni, a to zobowiązuje.

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Czyli tydzien opadow sniegu opoznil prace o pol roku (18)

    Dobrze zrozumialem?

    • 319 14

    • Harmonogram prac budowlanych zakładał najwyrażniej stałą temperaturę +18*C i brak opadów przez cały czas (2)

      trwania budowy.

      • 45 4

      • bo budowlańcy (1)

        myśleli, że tak jak w poprzednich latach uda im się fuksem i nie będzie prawdziwej zimy, a tu zdziwko

        • 9 1

        • premier i minister nie sa zainteresowani ta droga, dla nich wazna jest s19 bo nia czaruja elektorat, chociaz budowana jest dla litwinow by obslugiwac ich port w klajpedzie

          • 3 0

    • Tak, jury uznaje odpowiedź. (1)

      • 20 1

      • ale to była odpowiedź na następne pytanie, którego jeszcze nie zadaliśmy!

        • 13 1

    • Zwłaszcza że okres zimowy nie wlicza się do budowy drogi.

      • 10 0

    • czyli nie wiedzieli ze bedzie zima i bedzie padał snieg ? (1)

      nosz kufa..jaja sobie robia ? co to za pier....e ? mysleli ze będzie ciągle + 20 stopni i słoneczko nawet w styczniu ?!
      Jest zima ! To musi być zimno !

      • 11 2

      • to zbyt logiczne! decydenci nie chwytaja

        • 1 0

    • Zwłaszcza że oktrs zimowy nie wlicza się do budowy. (4)

      Czyli okres od 15 Grudnia do 15 marca nie wlicza się do czasu budowy drobi ze względu na zimę.
      Najbardziej przeraża mnie że Piotr Michalski z GDAKA tego nie wie.

      Przejeżdżający ludzie widzą że terminy nie realne a Piotr Michalski tego nie dostrzega.
      Przerażająca nie kompetencja.

      • 16 1

      • (2)

        Nie mam nic wspolnego z budową dróg i generalnie z inżynierią, ale własnymi oczami widzę że termin sierpniowy jest równie nierealny.

        • 6 2

        • Czego konkretnie nie uda się zrobić do sierpnia? (1)

          Wiesz, że połowa trasy jest gotowa, wymalowana i oznakowana ?

          • 2 1

          • Polowa trasy

            Budowana przez dwa lata, to gdzie ten sierpień...

            • 2 1

      • Robimy co w naszej mocy

        Jestem robotnikiem drogowym i my za takie pieniądze w zimie, to efektywnie pracujemy może dwie godziny na dziesięć. Tak większość czasu siedzimy w ciepłym kontenerze i rozmawiamy o ważnych sprawach w tym kraju. W lecie pracujemy efektywnie może z trzy godziny, bo jest znowu za ciepło.Wtedy resztę czasu spędzamy w klimatyzowanym kontenerze rozmawiając na poważne tematy naszego kraju, zastanawiając się co robić żeby w kraju było lepiej i ludziom żyło się wygodniej i żeby nie stali tyle w korkach. Bo jak to mówią czas to pieniądz, więc my dwoimy się i troimy, żeby ułatwić ziomkom życie. Wesołych świąt życzymy i więcej uśmiechu za kierownicą......

        • 4 2

    • od wielu tygodni wiadomo było (1)

      że gadanie o grudniowej przejezdności to brednie.

      • 5 0

      • ida w zaparte do konca, taka natura

        • 0 0

    • no i wykopaliska (1)

      no i wykopaliska w jednym miejscu opóźniły prace na wszystkich odcinkach o cały rok.

      • 1 0

      • pozyskane artefakty gleboko ukryte, nie da sie ich wpasowac w obecna narracje

        • 0 0

    • Standard, heheh

      • 0 0

  • E tam, budowanie dróg to takie przyziemne,

    by nie powiedzieć prymitywne. Takie babranie się w piasku. Komu to jest potrzebne. Pisanie kolęd dla emigrantów, to jest coś wyższego i dobrego.

    • 15 1

  • zima

    Kurde , ale śnieguuuuuuuu......!

    • 12 0

  • Opóźnienia się zdarzają, ale nie tłumaczcie tego warunkami pogodowymi,

    bo są normalne, jak na tę porę roku.

    • 28 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane