• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzeba na kilka dni zwęzić obwodnicę

Patryk Szczerba
15 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

W przyszłym tygodniu od poniedziałkowego wieczoru do piątkowego poranka z powodu prac na Trasie Kaszubskiej obie jezdnie Obwodnicy Trójmiasta w okolicy zostaną zwężone do jednego pasa ruchu, by po zakończeniu inwestycji były tam dostępne trzy pasy. - W tygodniu jest mniej kierowców niż w weekend - tłumaczą przedstawiciele GDDKiA. Wbrew wielu zapowiedziom powstająca Trasa Kaszubska może być oddana do użytku dopiero jesienią.



  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
  • Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
  • Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
  • Także terminu czerwcowego nie udało się dotrzymać, prace nadal trwają
  • Gotowy jest drugi odcinek między Szemudem i Luzinem


Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji



Trwa budowa mostów i są wykonywane warstwy bitumiczne



W ostatnich dniach między Bożepolem Wielkim a Luzinem trwają prace mostowe na węźle Bożepole Wielkie i przy moście na Łebie. Są również układane warstwy bitumiczne między tym węzłem a Strzebielinem. Na obwodzie drogowym w Luzinie, który będzie stanowił bazę dla służb utrzymaniowych, trwają prace wykończeniowe, jest budowany również układ drogowy.

Na najbardziej interesującym mieszkańców Gdyni i całego Trójmiasta odcinku trwają prace m.in. przy budowie mostów oraz przy wykonywaniu warstw bitumicznych. Montowane są ekrany, oświetlenie drogowe oraz bariery.

W poniedziałek wieczorem wykonawca planuje zawęzić Obwodnicę Trójmiasta w okolicy budowy Trasy Kaszubskiej, by umożliwić tam poszerzenie jezdni o trzeci pas ruchu.

  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.

Zwężenia obwodnicy, żeby dobudować pas na obwodnicy



Na poważniejsze utrudnienia kierowcy muszą się przygotować w przyszłym tygodniu.

- Od poniedziałku wieczór, do piątku rano, obie jezdnie zostaną zwężone do jednego pasa ruchu. Prace przy wzmocnieniu i poszerzeniu jezdni będą prowadzone także w ciągu dnia. Celowo wybraliśmy dnie powszednie, bo wówczas w wakacje notujemy mniejszych ruch, a w weekendy zdecydowanie większy ze względu na przemieszczanie się turystów - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kiedy Trasa Kaszubska zostanie skończona?



Tego na razie oficjalnie wiadomo. Według ostatnio krążących informacji i map przygotowywanych przez śledzących postępy w budowie polskich dróg droga może zostać ukończona dopiero we wrześniu lub nawet w październiku.

Prace wokół głównej drogi prawdopodobnie jednak będą trwały nadal.



Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


11:11 19 LIPCA 22 (aktualizacjaakt. 13:04)

5 dni horroru z powodu zwężenia obwodnicy w Wielkim Kacku (70 opinii)

Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.
Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.

Miejsca

Opinie (287) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (12)

    Bardziej oczekiwaną jest obwodnica Metropolitalna. Kiedy ruszą prace?

    • 53 47

    • Zależy, dla kogo. (2)

      • 20 6

      • (1)

        Dla większej ilości ludzi.

        • 12 21

        • Liczby jeśli już

          • 15 4

    • Nie jest, ta inwestycja jest priorytetem.

      • 10 5

    • Już ruszyły

      • 3 3

    • (2)

      Prace budowlane juz ruszyły (tak, tworzenie projektów to też budowa). Jeśli pytasz o prace w terenie to najpewniej ruszą na jesień od wycinki drzew.

      • 2 6

      • Nie prace projektowe to nie budowa. (1)

        Biuro nie buduje

        • 8 3

        • Tak, to już budowa bo płynie już czas kontraktowy przeznaczony na realizację danego zadania. Jeśli firma ma na wybudowanie danego odcinka 5 lat to znaczy że w tym czasie ma przygotować projekt, zdobyć odpowiednie zezwolenia (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, pozwolenie na budowę) oraz wykonać samą inwestycje czyli fizycznie zbudować drogę w terenie.

          • 1 4

    • Metropolitalna wogóle nie powinna być budowana przez GDDKiA (2)

      bo w systemie dróg krajowych wnosi ona bardzo niewiele.

      • 3 17

      • Nie rozumiem, (1)

        Jeśli budowa tej drogi nic nikomu nie daje to po co budują? Węszę jakąś kolejną aferę....

        • 5 1

        • Afera trolla z PiS

          • 4 3

    • Nigdy

      • 2 0

  • Kiedy koniec prac? (11)

    Najpierw przejezdność miała być w grudniu 2021 na święta. Później do końca czerwca 2022 na wakacje.

    Jaki obecnie jest termin?

    • 113 5

    • Znawca

      Jak skończą to będzie gotowa.

      • 13 22

    • Przed wyborami by władze centralne mogły mieć fotki na kampanie wyborcza.

      • 23 1

    • W artykule masz odpowiedz.

      • 4 11

    • Nowy termin

      Na czerwcowe święta przed wakacjami 202x...

      • 9 0

    • Wrzesień 2022 (1)

      Ciekawe, czy realny

      • 4 1

      • Gdzie wrzesień koniec października.

        • 4 0

    • Jeszcze długo

      Robotnicy słuchają jak beton wiąże i w tym czasie wie wolno nic robić bo to pecha przynosi.

      • 12 0

    • Ciekawostką jest, że nigdy nie był koniec zaplanowany przed wakacjami tego roku

      Pracuje w firmie, która dostarcza materiały m.in. na budowę tej drogi i mieliśmy zakontraktowany termin dostarczenia towaru na lipiec 2022. Oni już od początku wiedzieli, że nie dotrzymają terminu.

      • 13 0

    • Jesień roku 20..?

      • 0 0

    • Marzec 23' przy dobrych wiatrach

      Niestety

      • 0 1

    • 30 wrzesień wydaje się bardzo prawdopodobny na zapewnienie przejezdności

      Wykończeniówka może jeszcze potrwać 1-2 miesiące.

      Poza tym jest szansa na uruchomienie OT po nowych 3 pasach w sierpniu. To by już dużo zmieniło i malkontenci by coś zauważyli.

      • 0 0

  • Może zostać ukończona we wrześniu (5)

    Którego roku? Już przestańcie robić ludzi w balona.

    • 131 9

    • (2)

      Moim zdaniem zaraz to samo czeka trasę Kaszubską co obwodnicę! Czyli sklepy dużo powierzchniowe ,fast foody i inne usługi do których trzeba wjechać i wyjechać i zaraz będzie to samo co przy obwodnicy . Tyle pieniędzy i tylko dwa pasy ...

      • 12 1

      • Bez przesady. Wzdłuż TK są małe miejscowości a nie Trójmiasto. (1)

        • 1 2

        • To byś się zdziwił

          gdybyś pojechał.

          • 3 0

    • Wrzesień jest praktycznie pewien. Mało co zostało, głównie asfaltowanie. na Wielkim Kacku i dokończenie mostu nad Łabą. (1)

      • 1 7

      • Mało co to akurat tyle, żeby się z tym grzebać kolejny rok.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta budowa korkuje całe Karwiny, Dąbrowę , na obwodnicy korki od 3 lat, masakra (41)

    • 425 20

    • Na obwodnicy są korki od co najmniej 10 lat, więc nie przesadzaj (1)

      • 20 60

      • taaaa

        to chyba nie jeżdzisz jak te bzdury piszesz, spróbuj w godzinach szczytu od rozpoczęcia budowy wracać tamtędy

        • 37 3

    • Umecie jeszcze chodzić (28)

      Czy juz tylko samochody?

      • 13 63

      • tak, codziennie chodze 12 km do pracy w 1 strone, a ty? (27)

        Uprzedzajac pytanie o komunikacje miejska - tak, komunikacja miejska też stoi w tym samym korku

        • 67 6

        • (16)

          idealny dystans na rower (to ja)

          • 10 24

          • (15)

            Zwłaszcza jak pada

            • 18 7

            • Jak pada to sobie postoisz w korkach. (9)

              A jak nie pada - możesz być szybciej i wygodniej.

              Niestety duma Janusza nie pozwala przemieszczać się inaczej, niż pokazując wszystkim swoje największe życiowe osiągnięcie - zakup samochodu za 20k :D

              • 11 34

              • (1)

                Jest w psychologii takie zjawisko jak projekcja - jesteś jego doskonałym przykładem.

                • 12 3

              • Psychologia i prognoza pogody, doskonały przykład

                • 4 2

              • (5)

                Po pierwsze nie mam żadnej dumy Janusza, niepotrzebna złośliwa i pozbawiona merytorycznej treści uwaga. Po drugie dojeżdżam rowerem co najmniej 3 razy w tygodniu, ale nie zawsze z różnych powodów mogę. Uwielbiam rower, ale niedobrze mi się robi na przymusowe i bezmyślne przesadzanie wszystkich na rower, zamiast faktyczne rozwiązywanie problemów komunikacyjnych.

                • 35 1

              • kto kogo przymusowo przesiada na rower? (4)

                takie teksty serwują tutaj (i nie tylko tutaj) jedynie kierofczyki przyspawane mentalnie do foteli swoich paserati. Dobrze zarządzana aglomeracja powinna zadbać o możliwość korzystania z roweru przez wszystkich chętnych. Przez dwujezdniowe ulice pseudoszybkiego ruchu powinny być tworzone odpowiednie przejazdy dla rowerzystek i rowerzystów, by zminimalizować tzw. "efekt barierowy".

                • 2 16

              • To ewidentna bzdura

                W Gdańsku przez większą część roku nie da się jeździć rowerem. Deszcz, mróz silny wiatr . Społeczeństwo się starzeje i trudno wymagać żeby stare dziadki popylały rowerkiem kilkadziesiąt km. dziennie . Takie rozumowanie to zwykła utopia

                • 11 2

              • "Dobrze zarządzana aglomeracja" -ha ha ha. Szczególnie dobrze zarządzana jest gdy jedynymi kwalifkacjami "prezydentki" są kwalif

                • 0 1

              • No niestety ja mam 50km w jedną stronę a w trakcie pracy jeszcze jeżdżę między dwoma siedzibami firmy oddalonymi od siebie o 25km. Tez mam zrezygnować z samochodu?

                • 10 0

              • Wam nie opłaca się nic budować bo nie korzystacie tylko jeździcie po swojemu!

                Jakby co YouTube ma na to pełno dowodów.

                • 0 0

              • komunikacja dla singli i emerytow

                tak w deszczu lub sniegu z dziecmi do przedszkola lub szkoly... na rowerze

                • 10 1

            • (4)

              A jak nie pada to czemu wciąż samochodem?

              • 3 8

              • A skąd ten wniosek?

                • 1 2

              • A czemu nie?

                • 4 1

              • bo mnie stac

                • 0 0

              • Bo daleko, bo zimno, bo za ciepło, bo sił brak. Różne mogą być powody.

                • 2 0

        • Ta, którą ja jeżdżę nie stoi, bo porusza się po szynach (8)

          Ale jak kto sobie posłał (kupując lokal), tak się potem wysypia...

          • 3 14

          • Nie każdy mieszka kolo tej komunikacji co jezdzi po szynach. Np mieszkancy Dabrowy musza odstac w korku poł godziny (2)

            albo wiecej zeby dostac sie komunikacją miejską na PKMke na Karwinach, ktora jezdzi nota bene 2x na godzine.

            • 16 3

            • Dlatego warto zadbać o to, by mieszkańcy Dąbrowy mogli docierać rowerem do przystanku PKM (1)

              a także zadbać, by po zelektryfikowaniu takt połączeń PKM w godzinach szczytu był 10 minutowy. Dojeżdżanie autobusem/trolejbusem do przystanku PKM w godzinach szczytu z odległości mniejszej niż 5 km nie ma większego sensu.

              • 1 4

              • Tak, cała Dąbrowa przyjedzie na rowerach do kolejki. Niezłe bzdury!

                • 3 0

          • (4)

            Rozwijanie komunikacji szynowej to chyba rola miasta. Trudno, żeby wszyscy mieszkali w pobliżu stacji, skoro w Gdyni przystanki PKM są całe 3

            • 4 2

            • A SKM - 9. (3)

              Dalej kupujcie tam, gdzie asfalt na noc zwijają. Przy okazji, za komunikację szynową odpowiada marszałek województwa.

              • 4 3

              • (2)

                Szkoda tylko, że SKM nie dojeżdża ani do dzielnic północnych ani zachodnich. A tam gdzie asfalt zwijają, jak pogardliwie określasz te dzielnice, też mieszkają ludzie bo mieszkań w centrum raczej dla wszystkich nie wystarczy.

                • 6 1

              • wystarczy, by powstawałoby w odległości 3 km od stacji PKM wystarczająco dużo mieszkań (1)

                3 km rowerem pokona się w mniej niż 10 minut

                • 1 5

              • ja sobie podjadę pod górkę do pkm swoim wózkiem inwalidzkim te 3 km,z powrtotem będzie łatwiej... będzie z górki

                • 6 0

        • O tak 12km

          Czyli 24 dziennie tak robię to i wszyscy lekarze mnie nienawidzą. Zobacz jak sam

          • 2 2

    • Co sugerujesz? (2)

      Bo ja widzę tylko jedno wyjście - w ogóle nic nie budować! Narzekanie ze w czasie remontu czy budowy jest niewygodnie jest delikatnie mówiąc, śmieszne...

      • 13 12

      • W normalnym kraju. (1)

        Budowa takiego odcinka wezla trwalaby max kilka msc.
        U nas trwa lata. Jest to świetny przykład jak zacofanym narodem jesteśmy.
        Jak czegos nie potrafisz to tego nie rób.
        Japończycy zrobiliby to 5 razy szybciej i nawet jakby wzięli za to 3 razy tyle to i tak wyszło by finalnie taniej i napewno solidniej.
        Bo zamiast 3 lat byłolby pół roku.

        • 21 6

        • Ale to zupelnie inna bajka...

          Trzeba po prostu zmienic reguly przetargowe. Jesli glownym wyznacznikiem wyboru zwycieskiej oferty jest cena to mamy to co mamy. GDDKiA wybiera przeciez wykonawce nie w/g wlasnego widzi mi sie tylko na podstawie okreslonych przepisow prawa o przetargach publicznych. Zejdzmy na ziemie - Japonczycy nigdy niczego w Polsce nie wybuduja przy obecnych przepisach.

          • 13 1

    • wincyj samochodów! na pewno to zmniejszy korki

      • 4 10

    • Ale zrobić trzeba

      Nie da rady tego przewidzieć
      Przecież to obwodnica

      • 2 1

    • Tak już jest z budowami. Za 6 miesięcy będziemy dziękować za ten odcinek drogi. Cierpliwości.

      • 5 1

    • Ale kartuska koło obwodnicy było tak samo

      Teraz każdy kto tam mieszka powie Tobie, że po budowie tego nowego węzła to jest niebo a ziemia.
      Czasem warto pocierpieć, zwłaszcza, że węzeł w Gdyni będzie jeszcze bardziej rozbudowany.
      Sam jestem ciekaw jak to będzie działało jak to skoczą.

      • 2 0

    • na zawsze

      juz na zawsze beda tam korki one sie nigdy nie skoncza

      • 0 0

    • ktoś liczy te terminy których nie udało się dotrzymać??? :)

      skończą za 5 lat i też powiedza że przez covid

      • 0 0

    • najbardziej rozśmieszyło mnie sformułowanie "Kiedy Trasa Kaszubska zostanie skończona? Tego na razie oficjalnie wiadomo."

      • 0 0

  • Przecież tam nic nie jest skończone (6)

    a wszystko rozgrzebane. Realny termin oddania? Na pewno nie w tym roku.

    • 135 6

    • (1)

      Śpieszą się ze zjazdami i główną nitką S6 aby ruch przełożyć. Można będzie wtedy rondo tymczasowe zlikwidować i prawą część drogi do Chwaszczyna rozpocząć. Tam jeszcze prawie nic nie ma.

      • 9 1

      • Chwaszczynska teraz szybko poszla

        • 1 0

    • Widać po opinii i plusach, że mało kto ma tu pojęcie o budowie tego typu dróg. (3)

      Kładzenie ostatnich warstw asfaltu, to jest już wisienka na torcie i idzie to szybko. Otwarcie wszystkiego we wrześniu jest pewne.

      • 4 6

      • Zgadzam się, chyba, że będą opóźnienia.

        • 4 0

      • Taaa, na pewno (1)

        Żarty, że do września wybudują brakujące części jezdni. Te które budowali to do tej pory budują i nie są skończone, ale na pewno w 2 miesiące dadzą radę wszystko skończyć. Kpiny. To się będzie ciągnąć do grudnia minimum.

        • 0 1

        • Nie widzicie tego co jest pod ziemią i ile konfliktów z instalacjami trzeba rozwiązać. Oraz ile niespodzianek napotkano.

          Teraz jak się wyszło z tego ,,czego nie widać'' to z samymi ,,jezdniami'' idzie relatywnie szybko.

          • 0 0

  • No i super!!!

    • 13 8

  • Trasa Kaszubska - prace na 100 % (7)

    Trójmiasto czeka amargedon komunikacyjny .
    Nie korzystajcie z samochodów - komunikacja miejska , rower , hulajnoga lub pieszo.
    Przy takim tempie prac i organizacji pracy - wrzesień 2023 to realny termin zakończenia prac .
    Nie ma co mydlić oczu ludziom .

    • 117 27

    • Oni się nie nadają do grabienia siana!

      • 2 5

    • Za rok na pewno nie

      2-3 lata albo nigdy

      • 0 4

    • a mnie to zwisa

      i powiewa

      • 4 0

    • Też zrezygnujesz z samochodu?

      Czy namawiasz innych, bo masz nadzieję, że inni to zrobią, cwaniaczku?

      • 3 0

    • Czemu na gdyńskim odcinku który jest najbardziej opóźniony nie trawją prace w weekend??
      Zwęzenie od poniedziałku do piątku bo w weekend i tak nikt tam nie pracuje.
      W tym roku i tak się nie uda.
      Czy ktoś może wie ile kary naliczyła już GDDKiA, za opóźnienie??

      • 12 0

    • Chyba wrzesień 2024

      Budowa tej trasy to klina i żart. To powinno być dawno skończone.

      • 8 0

    • zmień płytę Pisuar , amargedon , amargedon ,

      • 0 3

  • Kłamstwo

    Wogole nie oddadzą,bo to bubel,zero pomysłu

    • 20 36

  • Dalej dopłacamy (25)

    Do transportu indywidualnego przyspawanych. Dla transportu towarów staczy obecna infrastruktura. Kiedy opłaty za km na wszystkich drogach ?

    • 12 92

    • (3)

      Przyspawane to niektórzy mają horyzonty i niewielkie pojęcie o transporcie towarów.

      • 28 3

      • Jasne (2)

        Widać jaka jest ilość transportu indywidualnego a ile dostawczych i tirów i taxi

        • 2 18

        • (1)

          No właśnie o tym mówię, że nie ma pani pojęcia o transporcie. Co widać? Gdzie widać? Policzyła pani ciężarówki w dzielnicy mieszkalnej i cieszy się, że coś udowodniła.

          • 12 3

          • Marcie covid sparzył rozumek i stąd te mądrości.

            • 4 0

    • (7)

      A zycie pani Marty to tylko ogranicza się do obszaru praca-sklep-dom? Słabe i smutne musisz miec zycie. Nie oszukujmy sie, ale np. taki wyjazd komunikacja po pracy gdzies dalej to utopia. Nie ma opcji aby np. wyskoczyc sobie gdzies dalej niz poza rogatki miasta po pracy transportem zbiorowym bo dnia zabraknie. Pod warunkiem, ze komuniakcja wogole tam dojezdza...

      • 32 3

      • Pani Marta ma info z fb i do znafcuf tematu i wie lepiej. Tylko rower nas uratuje, i zbior-kom. Od dziś bułki do sklepu bedą komunkacją miejska dowozić. A jej ukochane avocado którego uprawa niszczy bardziej lasy tropikalne niż wszystkie samochody na świecie przypłynie do niej czułnem.

        • 20 2

      • Proszę odnosić się do sprawy (5)

        Nie mataczyć. Rozmawiamy o płatności za budowę dróg pod transport indywidualny. Jak się za miasto wyjedzie to opłata za przejechany km i można jechać. Wtedy będzie faktyczny koszt takiego wyjazdu skalkulowany. Teraz kieriowczyki ujeżdżacie na koszt niepełnosprawnych i babć , które siedzą w domu. Nie wstyd wam ?

        PS
        nie mówimy o transporcie towarów. Oni płacą.

        • 1 16

        • (1)

          Co kto ujeżdża na koszt niepełnosprawnych i babć? Można jakoś po polsku?

          • 10 3

          • Marta i po polsku, zabawne.

            • 1 1

        • Podatek w paliwie (1)

          Słyszała Marta kiedykolwiek? Podatek VAT? Też nie?

          • 14 1

          • słyszałeś o toll ?

            Który idzie bezpośrednio na drogę, którą jedziesz ?

            • 0 9

        • Zwłaszcza na koszt niepełnosprawnych umysłowo Mart, taka prawda...

          • 8 1

    • Oplaty już są

      W paliwie, to malo?

      • 22 0

    • To jest kwestia czasu (1)

      Jak spadną wpływy z paliw, bo ludzie w domakach już masowo stawiają panele i kupują auta elektryczne to wprowadzą podatek od przejechanych kilometrów.

      • 6 0

      • Nie bój żaby

        Jak się elektryki bardziej upowszechnią to się skończy jazda buspasem, parkowanie za darmo i inne frukty. Raktywiści miejscy nie zniosą sytuacji, że coś jeździ i nie płaci frycowego.

        • 10 0

    • misiu

      najpierw musi istnieć komunikacja zbiorowa, która w Gdyni jest atrapą , pomijam ceny za ten przywilej

      • 9 2

    • (3)

      W jaki sposób dopłacasz do transportu indywidualnego, Martusiu? To raczej ja dopłacam do budowy Twoich ścieżek rowerkowych!

      • 19 2

      • Te ścieżki już tam były (2)

        To presją samochodziarzy i decyzją słabych włodarzy rodem z PRL, zostało część zajęta pod rosnący, nie odpłaty, ruch indywidualny samochodów

        • 0 14

        • Ale gdzie były? (1)

          • 8 0

          • Nie pytaj. Marta nie wie.

            • 5 0

    • Żądam zniesienia dopłat do komunikacji publicznej (3)

      Dotacje to 60-70% kosztów jej funkcjonowania. Niech panie Marty płacą pełen koszt biletu, bez dopłaty z moich podatków.

      • 14 0

      • A widzisz , dokładnie tak (2)

        Niech każdy płaci za siebie. Jak kierowcy indywidualni ponosiliby faktyczne koszty to miasta byłyby dla ludzi a do autobusów , rowerów itd nikt nie musiałby dopłacać

        • 0 6

        • Jakie koszty mieliby ponosić kierowcy indywidualni poza tymi, które już ponoszą?

          • 1 0

        • Płacimy kobieto. W paliwie jest tona podatków i opłat na niby drogi, także zanim coś napiszesz, to się douczy.

          • 5 0

    • Nie, to kierowcy dopłacają do zbiorkomów

      osoby bez samochodu statystycznie nie zarabiają wcale, albo zarabiają mało, więc siedź cicho - albo dziękuj kierowcom za to że sponsorują drogi, chodniki, ścieżki rowerowe, tory, przystanki i tanie bilety

      • 1 0

  • (3)

    Realnie to może za rok będzie gotowe. Wykonawca zapewne bardziej się skupia na znalezieniu kolejnych wymówek, a nie na skończeniu pracy.

    • 114 11

    • Od Chwaszczyna w stronę Strzebielina juz wszystko gotowe (łącznie z wymalowanymi pasami ruchu). Pozostałe jedynie odcinek od obwodnicy do Chwaszczyna i wspomniany w artykule odcinek obwodnicy. Do końca sierpnia ruch pójdzie juz nowymi jezdniami (czyli tzw. przejezdność).

      • 0 7

    • Kocham opinie bez podparcia merytorycznego. Zaawansowanie to jakieś 93-94%. Otwarcie we wrześniu jest pewne. (1)

      • 2 9

      • Bez kozery powiem 500%

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane