• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzeba na kilka dni zwęzić obwodnicę

Patryk Szczerba
15 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

W przyszłym tygodniu od poniedziałkowego wieczoru do piątkowego poranka z powodu prac na Trasie Kaszubskiej obie jezdnie Obwodnicy Trójmiasta w okolicy zostaną zwężone do jednego pasa ruchu, by po zakończeniu inwestycji były tam dostępne trzy pasy. - W tygodniu jest mniej kierowców niż w weekend - tłumaczą przedstawiciele GDDKiA. Wbrew wielu zapowiedziom powstająca Trasa Kaszubska może być oddana do użytku dopiero jesienią.



  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
  • Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
  • Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
  • Także terminu czerwcowego nie udało się dotrzymać, prace nadal trwają
  • Gotowy jest drugi odcinek między Szemudem i Luzinem


Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji



Trwa budowa mostów i są wykonywane warstwy bitumiczne



W ostatnich dniach między Bożepolem Wielkim a Luzinem trwają prace mostowe na węźle Bożepole Wielkie i przy moście na Łebie. Są również układane warstwy bitumiczne między tym węzłem a Strzebielinem. Na obwodzie drogowym w Luzinie, który będzie stanowił bazę dla służb utrzymaniowych, trwają prace wykończeniowe, jest budowany również układ drogowy.

Na najbardziej interesującym mieszkańców Gdyni i całego Trójmiasta odcinku trwają prace m.in. przy budowie mostów oraz przy wykonywaniu warstw bitumicznych. Montowane są ekrany, oświetlenie drogowe oraz bariery.

W poniedziałek wieczorem wykonawca planuje zawęzić Obwodnicę Trójmiasta w okolicy budowy Trasy Kaszubskiej, by umożliwić tam poszerzenie jezdni o trzeci pas ruchu.

  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.
  • Prace na wiaduktach w Wielkim Kacku powoli zmierzają do końca.

Zwężenia obwodnicy, żeby dobudować pas na obwodnicy



Na poważniejsze utrudnienia kierowcy muszą się przygotować w przyszłym tygodniu.

- Od poniedziałku wieczór, do piątku rano, obie jezdnie zostaną zwężone do jednego pasa ruchu. Prace przy wzmocnieniu i poszerzeniu jezdni będą prowadzone także w ciągu dnia. Celowo wybraliśmy dnie powszednie, bo wówczas w wakacje notujemy mniejszych ruch, a w weekendy zdecydowanie większy ze względu na przemieszczanie się turystów - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kiedy Trasa Kaszubska zostanie skończona?



Tego na razie oficjalnie wiadomo. Według ostatnio krążących informacji i map przygotowywanych przez śledzących postępy w budowie polskich dróg droga może zostać ukończona dopiero we wrześniu lub nawet w październiku.

Prace wokół głównej drogi prawdopodobnie jednak będą trwały nadal.



Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


11:11 19 LIPCA 22 (aktualizacjaakt. 13:04)

5 dni horroru z powodu zwężenia obwodnicy w Wielkim Kacku (70 opinii)

Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.
Obwodnica stoi. Wjazd z Estakada stoi. Ciezarowki na każdym pasie. A przecież maja zakaz wyprzedzania na całej długości obwodnicy. Dziękujemy Polaqua , GDDKiA , włodarze za paraliz.

Miejsca

Opinie (287) 4 zablokowane

  • (1)

    Wyburzenie ruin, które stały się witaczami i pomału stają się symbolem Gdyni zostaną w końcu wyburzone?

    • 4 3

    • O czym chciałeś podać.

      • 0 0

  • Budowa wlecze się jak flaki z olejem.

    • 7 0

  • robią z nas i**otów

    w weekendy turysci maja mieć łatwiej. My w tygodniu mamy stać w korkach. Ktos kto opowiada te bzdety, ze jest mniejszy ruch to chyba nie był w okolicy obwodnicy. !!!!!!!
    wystarczy wypadek i zwężenie a stoi wszystko łącznie z miastem. D....le chyba prowadza ta budowę

    • 24 1

  • We wrześniu to możecie mnie pocałować tam, gdzie słońce nie dochodzi

    • 7 2

  • Będzie zabawa, będzie się działo :D

    • 1 1

  • (2)

    Moi Drodzy, zakończenie będzie najwcześniej we wrześniu 2023, bo ulubionym narzędziem drogowców jest łopata i miotła. Wcale nie żartuje, jeżdże, choć tam, to widzę.

    • 9 1

    • i najwięcej jest panów (1)

      w kamizelkach co to niby kierują ruchem kiedy wywrota wyjeżdża z budowy. A w zasadzie panowie Ci są wpatrzeni w telefony komórkowe i tak im jakoś dzień przelatuje do 15.30

      • 5 0

      • Kierowników zawsze jest najwięcej. Na sąsiedniej budowie MTM jest to samo. Trzech panów w kaskach i kamizelkach i dwóch przy wykopie grzebie łopatami jak dzieci w piaskownicy.

        • 1 0

  • Przezyjemy te 5dni, nie ma problemu.

    • 2 9

  • Ten wykonawca przejdzie do historii,

    niestety niezbyt pozytywnie

    • 17 0

  • Porazka (3)

    Niestety od momentu przejecia wladzy przez PIS budowa drog calkowicie stanela. Wszystko buduje sie nie dosc ze trzy razy wolniej to jeszcze trzy razy drozej!!!
    Polaczenia Trojmiasta z Poznaniem jak nie bylo tak nie ma choc juz pare lat temu mialo byc ukonczone.
    80 km autostrady pod Łodzią buduja juz 4 lata i dalej nie jest ukonczona. Droga do Szczecina tak jak i Obwodnica Metropolitarna opozniona o conajmniej 7 lat.... Trasa Kaszubska wszyscy widzimy jaki jest postep prac, a kiedy miala byc ukonczona wszyscy wiemy....i tak moznaby wymieniac w nieskonczonosc.

    • 14 15

    • grunt, że patałachy

      mierzeję przekopują terminowo a i lasy wycinają jeszcze szybciej.

      • 4 5

    • Za platformy nie było lepiej... Przestań wartościować która władza lepiej buduje bo obie są siebie warte...

      • 0 0

    • To nie władza buduje tylko firmy i konsorcja.

      Terminy budowy są takie same. Dane firmy mają podobne tempo. Dalej Budimex zazwyczaj konczy przed czasem, a pozostałe trochę lub bardziej gorzej.
      Polecam stanąć do przetargu i dać niższą cenę jak się ma pomysł na lepiej.

      • 0 0

  • To co ludzie PiS w GDDKiA wyrabiają na tej budowie to jakaś kompletna paranoja! (1)

    Pomijając fakt, że żadne terminy nie są tam dotrzymywane.

    • 15 8

    • tylko PiS

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane