- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!
Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.
Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu
Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.
Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.
- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.
Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.
Opinie (225) 5 zablokowanych
-
2009-07-07 08:37
czemu ?? (1)
WSZYSCY MAJĄ ROBOTE PRZYNAJMNIEJ a tu same pretensje... nie rozumiecie mechanizmu :)
- 0 0
-
2009-07-07 11:35
te TIRy nas za dużo kosztują!!
te wszystkie remonty dróg to przez te przeładowane TIRy, a dlaczego w tak małym procencie wykorzystuje się kolej? TIR to ostateczność, jak już nie można uzyć kolei, a najtańsza forma transportu to transport wodny, czyli rzekami i kanałami, tylko że te niestety zostały u nas starsznie zaniedbane. Wystarczy spojrzeć na rozwinięte kraje na zachodzie Europy, tam kolej i barki na rzekach to podstawa transportu. Ale my wolimy ładować kasę, w doraźne remonty dróg niż inwestować przyszłościowo i z głową. Dlaczego nikt na to nie zwraca uwagi, a może lubimy jechać w mieście w korku za sznurem TIRów, po niby nowej drodze z koleinami? pytam, bo może ja mam dziwny pogląd na te sprawy.
- 0 0
-
2009-07-07 11:40
TIR to najdroższa forma trasportu !! (3)
te wszystkie remonty dróg to przez te przeładowane TIRy, a dlaczego w tak małym procencie wykorzystuje się kolej? TIR to ostateczność, jak już nie można uzyć kolei, a najtańsza forma transportu to transport wodny, czyli rzekami i kanałami, tylko że te niestety zostały u nas starsznie zaniedbane. Wystarczy spojrzeć na rozwinięte kraje na zachodzie Europy, tam kolej i barki na rzekach to podstawa transportu. Ale my wolimy ładować kasę, w doraźne remonty dróg niż inwestować przyszłościowo i z głową. Dlaczego nikt na to nie zwraca uwagi, a może lubimy jechać w mieście w korku za sznurem TIRów, po niby nowej drodze z koleinami? pytam, bo może ja mam dziwny pogląd na te sprawy.
- 2 2
-
2009-07-07 12:21
(2)
masz dziwny pogląd na te sprawy - niestety ... sprawy tak się mają,że w dzisiejszych czasach liczy się czas...a transport wodny śródlądowy (pomijam ,że i tak nie mamy odpowiedniej sieci ani infrastruktury) jest zdecydowanie wolniejszy i uzależniony od zbyt wielu czynników (stany wód itp..) aby mógł konkurować w dominującym przedziale ładunkowym - tak więc samochody ciężarowe są najodpowiedniejsze i najbardziej elastyczne - docierają wszędzie (kolej nie bardzo - nie każdy ma bocznicę kolejową no i czas ...)
Samochody ciężarowe jeżdżą wszędzie po europie i tam kolein nie ma - wniosek prosty - zacznijmy budować porządne drogi i problem się rozwiąże - nowe naczepy są tak konstruowane ,że załadować znacznie więcej ( np naczepa Variomax w/g niemieckiego paragrafu 12 t na oś a w/g danych fabrycznych 15 t/oś ) nasze drogi w większości mają normę 8 t/oś i gdzie my pasujemy ??
Proszę przestańcie powtarzać bzdury jakie nakręcają media ,że kierowcy to czy tamto --> budujmy normalne mocne drogi jak na zachodzie i nie będzie problemu- 1 1
-
2009-07-07 12:38
(1)
czas się liczy jak się przewozi pomidory, ale przy ładunkach masowych (cement, konstrukcje stalowe, paisek itp.) aż tak bardzo się nie śpieszy, żeby nie móc wykorzystać kolei. A TIR faktycznie jest elastyczny, ale takim myśleniem, w dalszym ciągu będziemy postrzegani jako europa wschodnia niż szybko rozwijający się kraj ścigający zachód. A porządne drogi to się zgodzę, tylko, że na takie drogi potrzebne są porządne pieniądze, których brakuje w budżecie, dlatego nie stać nas na TIRy.
- 1 1
-
2009-07-07 12:55
1. transport śródlądowy , którego jesteś orędownikiem jak widzę - ma małe zastosowanie praktyczne z uwagi na brak możliwości jego wykonania na większości kierunków ( np dużo wyrobów stalowych idzie z Finlandii przez Gdynię dalej w Polskę i południe europy - jak widzisz możliwość wykorzystania transportu śródlądowego w tym przypadku ? )
2. ilu odbiorców masowych możesz wskazać aby opłacało się użycie barki ?
20 czy 50 t to nie jest masówka - a barką nikt nie będzie woził 50 t cementu czy konstrukcji stalowych
3. nawet jak zużyje 1 mln ton cementu na rok - to nie znaczy ,że ma mi leżeć na placu .... wolę aby mi dowożono małe partie sukcesywnie do zużycia (koszty magazynowe)
4. pieniędzy zawsze będzie brakowało na wszystko - na drogi także - ale nie ma się co dziwić jak w samym sejmie zasiada 460 baranów - a ile jeszcze innych urzędasów trzeba utrzymać .......
5. transport samochodowy to także miejsca pracy - sądzę ,że stać nas na to żeby rozwijać infrastrukturę związaną z transportem drogowym - rozwiń sobie tą myśl dalej ..... może dojdziesz do ciekawych wniosków :)- 0 2
-
2009-07-07 12:47
Nie kumam, to budujcie mocniejsze wiadukty (2)
jak bardzo mozna przeladowac ciezarowke? o 1,2 tone czy az 5 ton?
skoro sam ciezar zestawu wynosi ok 10-15ton, zalozzmy ze jad one blisko siebie to wychodzi na to samo, przesla nie sa ustawione tak blisko siebie by przejac ciezar 30ton, wg mnie to wina konstruktorow budujcie lepiej i mocniej a nie na granicy wytrzymalosci, a przeladowania rzedu 1 czy tez 3 tony to zadne usprawiedliwienie- 2 0
-
2009-07-07 13:19
(1)
w końcu ktoś kumaty zabrał głos
- 0 0
-
2009-07-07 13:22
małe sprostowanie - jeden zestaw waży ok 40 ton - poza tym wszystko ok
- 0 0
-
2009-07-07 13:08
Bezkarność i kolsiostwo,
nic się nie zmieni,Polacy nic się nie zmieni ......itd
- 0 0
-
2009-07-07 13:51
waga dla TIRów przy wjeździe na estakadę z bazy kontenerowej
Czy koszt zamontowania takiej wagi nie będzie niższy?
- 1 0
-
2009-07-07 15:11
Bosmańska!!!!!
A kiedy za Bosmańską się w końcu wezmą. Prezydent kolejny raz obiecywał i nic. Kierowcy autobusów podobno nazywają tą drogę poligonem. Słusznie, tylko jak długo jeszcze?? Może UM przenieść na Oksywie to Panowie urzędnicy oczy by otworzyli!!
- 1 0
-
2009-07-07 17:27
A po co wagi i kontrole jak łatwiej w****** 300 zł za przekroczenie prędkości bidakowi w starym zdezelowanym polonezie - Polska.
- 0 0
-
2009-07-07 17:53
i nietylko
parę dni jadąc drogą wojewódzką bytów -sławno przez korzybie droga wojewódzka numer 209 i sławno -darłowo to gechenna na odcinku bytów sławno tragedia !!!!!!!!!!!!! a sławno -darłowo to agonia !!!!!! niby wojewódzka 205 wstyd w niektórych miejscach węzszaz że ledwo przejedze jeden samochód to wstyd że crto droga wojeodzka dopierop w darłowie w mieście w miarę przypomiała drogę wojewódzkaką z bytowa do koscierzyny jeszcze jako tako i z koscierzyny na gdańsk przez przywidz w poruywnaniu z wyżej wymienionemi trasami to super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2009-07-07 18:22
a p0ozatym w byłym śłupskiem oznakowanie dróg pożal się boże chodzi o sk,rzyrzowanie dróg krajowych
słupsk -miastko droga krajowa nr 21 i bytów -sławno droga wojewódzka numer 209 w miejscowości suchorze na krzyżówce z droa krajową ustka-słupsk -miastko 21numer w vbytowie też pozostawia wiele do życzenia oznakowanie drogi wojewódzkiej numer 209 oj trochę kręcenia wszedzie na miastko
- 0 0
-
2009-07-07 18:50
debilizm (2)
Ja myślałem że Trasa Kwiatkowskiego jest specjalnie dla ciężarówek. To debilizm wybudować taką trasę którą nie moga jeździć auta ciężarowe
- 3 0
-
2009-07-08 07:35
Zgadza się :)
Pełna porażka.- 0 0
-
2010-01-27 22:22
Indyk myslal o niedzieli......
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.