• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • czemu ?? (1)

    WSZYSCY MAJĄ ROBOTE PRZYNAJMNIEJ a tu same pretensje... nie rozumiecie mechanizmu :)

    • 0 0

    • te TIRy nas za dużo kosztują!!

      te wszystkie remonty dróg to przez te przeładowane TIRy, a dlaczego w tak małym procencie wykorzystuje się kolej? TIR to ostateczność, jak już nie można uzyć kolei, a najtańsza forma transportu to transport wodny, czyli rzekami i kanałami, tylko że te niestety zostały u nas starsznie zaniedbane. Wystarczy spojrzeć na rozwinięte kraje na zachodzie Europy, tam kolej i barki na rzekach to podstawa transportu. Ale my wolimy ładować kasę, w doraźne remonty dróg niż inwestować przyszłościowo i z głową. Dlaczego nikt na to nie zwraca uwagi, a może lubimy jechać w mieście w korku za sznurem TIRów, po niby nowej drodze z koleinami? pytam, bo może ja mam dziwny pogląd na te sprawy.

      • 0 0

  • TIR to najdroższa forma trasportu !! (3)

    te wszystkie remonty dróg to przez te przeładowane TIRy, a dlaczego w tak małym procencie wykorzystuje się kolej? TIR to ostateczność, jak już nie można uzyć kolei, a najtańsza forma transportu to transport wodny, czyli rzekami i kanałami, tylko że te niestety zostały u nas starsznie zaniedbane. Wystarczy spojrzeć na rozwinięte kraje na zachodzie Europy, tam kolej i barki na rzekach to podstawa transportu. Ale my wolimy ładować kasę, w doraźne remonty dróg niż inwestować przyszłościowo i z głową. Dlaczego nikt na to nie zwraca uwagi, a może lubimy jechać w mieście w korku za sznurem TIRów, po niby nowej drodze z koleinami? pytam, bo może ja mam dziwny pogląd na te sprawy.

    • 2 2

    • (2)

      masz dziwny pogląd na te sprawy - niestety ... sprawy tak się mają,że w dzisiejszych czasach liczy się czas...a transport wodny śródlądowy (pomijam ,że i tak nie mamy odpowiedniej sieci ani infrastruktury) jest zdecydowanie wolniejszy i uzależniony od zbyt wielu czynników (stany wód itp..) aby mógł konkurować w dominującym przedziale ładunkowym - tak więc samochody ciężarowe są najodpowiedniejsze i najbardziej elastyczne - docierają wszędzie (kolej nie bardzo - nie każdy ma bocznicę kolejową no i czas ...)

      Samochody ciężarowe jeżdżą wszędzie po europie i tam kolein nie ma - wniosek prosty - zacznijmy budować porządne drogi i problem się rozwiąże - nowe naczepy są tak konstruowane ,że załadować znacznie więcej ( np naczepa Variomax w/g niemieckiego paragrafu 12 t na oś a w/g danych fabrycznych 15 t/oś ) nasze drogi w większości mają normę 8 t/oś i gdzie my pasujemy ??
      Proszę przestańcie powtarzać bzdury jakie nakręcają media ,że kierowcy to czy tamto --> budujmy normalne mocne drogi jak na zachodzie i nie będzie problemu

      • 1 1

      • (1)

        czas się liczy jak się przewozi pomidory, ale przy ładunkach masowych (cement, konstrukcje stalowe, paisek itp.) aż tak bardzo się nie śpieszy, żeby nie móc wykorzystać kolei. A TIR faktycznie jest elastyczny, ale takim myśleniem, w dalszym ciągu będziemy postrzegani jako europa wschodnia niż szybko rozwijający się kraj ścigający zachód. A porządne drogi to się zgodzę, tylko, że na takie drogi potrzebne są porządne pieniądze, których brakuje w budżecie, dlatego nie stać nas na TIRy.

        • 1 1

        • 1. transport śródlądowy , którego jesteś orędownikiem jak widzę - ma małe zastosowanie praktyczne z uwagi na brak możliwości jego wykonania na większości kierunków ( np dużo wyrobów stalowych idzie z Finlandii przez Gdynię dalej w Polskę i południe europy - jak widzisz możliwość wykorzystania transportu śródlądowego w tym przypadku ? )
          2. ilu odbiorców masowych możesz wskazać aby opłacało się użycie barki ?
          20 czy 50 t to nie jest masówka - a barką nikt nie będzie woził 50 t cementu czy konstrukcji stalowych
          3. nawet jak zużyje 1 mln ton cementu na rok - to nie znaczy ,że ma mi leżeć na placu .... wolę aby mi dowożono małe partie sukcesywnie do zużycia (koszty magazynowe)
          4. pieniędzy zawsze będzie brakowało na wszystko - na drogi także - ale nie ma się co dziwić jak w samym sejmie zasiada 460 baranów - a ile jeszcze innych urzędasów trzeba utrzymać .......
          5. transport samochodowy to także miejsca pracy - sądzę ,że stać nas na to żeby rozwijać infrastrukturę związaną z transportem drogowym - rozwiń sobie tą myśl dalej ..... może dojdziesz do ciekawych wniosków :)

          • 0 2

  • Nie kumam, to budujcie mocniejsze wiadukty (2)

    jak bardzo mozna przeladowac ciezarowke? o 1,2 tone czy az 5 ton?
    skoro sam ciezar zestawu wynosi ok 10-15ton, zalozzmy ze jad one blisko siebie to wychodzi na to samo, przesla nie sa ustawione tak blisko siebie by przejac ciezar 30ton, wg mnie to wina konstruktorow budujcie lepiej i mocniej a nie na granicy wytrzymalosci, a przeladowania rzedu 1 czy tez 3 tony to zadne usprawiedliwienie

    • 2 0

    • (1)

      w końcu ktoś kumaty zabrał głos

      • 0 0

      • małe sprostowanie - jeden zestaw waży ok 40 ton - poza tym wszystko ok

        • 0 0

  • Bezkarność i kolsiostwo,

    nic się nie zmieni,Polacy nic się nie zmieni ......itd

    • 0 0

  • waga dla TIRów przy wjeździe na estakadę z bazy kontenerowej

    Czy koszt zamontowania takiej wagi nie będzie niższy?

    • 1 0

  • Bosmańska!!!!!

    A kiedy za Bosmańską się w końcu wezmą. Prezydent kolejny raz obiecywał i nic. Kierowcy autobusów podobno nazywają tą drogę poligonem. Słusznie, tylko jak długo jeszcze?? Może UM przenieść na Oksywie to Panowie urzędnicy oczy by otworzyli!!

    • 1 0

  • A po co wagi i kontrole jak łatwiej w****** 300 zł za przekroczenie prędkości bidakowi w starym zdezelowanym polonezie - Polska.

    • 0 0

  • i nietylko

    parę dni jadąc drogą wojewódzką bytów -sławno przez korzybie droga wojewódzka numer 209 i sławno -darłowo to gechenna na odcinku bytów sławno tragedia !!!!!!!!!!!!! a sławno -darłowo to agonia !!!!!! niby wojewódzka 205 wstyd w niektórych miejscach węzszaz że ledwo przejedze jeden samochód to wstyd że crto droga wojeodzka dopierop w darłowie w mieście w miarę przypomiała drogę wojewódzkaką z bytowa do koscierzyny jeszcze jako tako i z koscierzyny na gdańsk przez przywidz w poruywnaniu z wyżej wymienionemi trasami to super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • a p0ozatym w byłym śłupskiem oznakowanie dróg pożal się boże chodzi o sk,rzyrzowanie dróg krajowych

    słupsk -miastko droga krajowa nr 21 i bytów -sławno droga wojewódzka numer 209 w miejscowości suchorze na krzyżówce z droa krajową ustka-słupsk -miastko 21numer w vbytowie też pozostawia wiele do życzenia oznakowanie drogi wojewódzkiej numer 209 oj trochę kręcenia wszedzie na miastko

    • 0 0

  • debilizm (2)

    Ja myślałem że Trasa Kwiatkowskiego jest specjalnie dla ciężarówek. To debilizm wybudować taką trasę którą nie moga jeździć auta ciężarowe

    • 3 0

    • Zgadza się :)
      Pełna porażka.

      • 0 0

    • Indyk myslal o niedzieli......

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane