- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (91 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (180 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (38 opinii)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (37 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (80 opinii)
Trasa Słowackiego przed lotnisko za 31 mln zł i w nieco ponad siedem miesięcy?
Zobacz, jak bedzie wyglądał lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego.
Jeśli GIK wybierze najkorzystniejszą ofertę to dwujezdniowa droga lotniskowego odcinka Trasy Słowackiego powstanie w ciągu 7,5 miesiąca kosztem 31 mln zł.
W siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od lotniska w Rębiechowie do skrzyżowania z ul. Budowlanych .
Najkorzystniejszą ofertę spośród 10 firm złożył Wakoz, który planuje rozbudować odcinek trasy o długości 2,8 km w ciągu 7,5 miesiąca i chce za to 31 mln zł. To raptem 40 proc. kwoty, jaką było w stanie zapłacić miasto (78 mln zł) niemal tyle i tyle taniej.
- Najpóźniej w środę komisja przetargowa rozstrzygnie przetarg. Firmy i konsorcja będą miały wtedy 10 dni na odwołanie. Jeśli nie będzie problemów umowę z wykonawcą podpiszemy już w marcu - mówi Ryszard Trykosko, prezes zarządu spółki GIK.
W ramach inwestycji planowana jest m.in. przebudowa istniejącej jezdni ul. Słowackiego i budowę drugiej jezdni na odcinku od portu lotniczego do ul. Spadochroniarzy. Fragment drogi o długości 1,4 km będzie przebiegać po nowej trasie - na północ od istniejącej aktualnie nitki. Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę przejazdu kolejowego wraz z przebudową torów kolejowych.
Do rozstrzygnięcia pozostały jeszcze dwa przetargi na Trasę Słowackiego - odcinek wzdłuż ul. Uczniowskiej i fragment drogi z tunelem pod Martwą Wisłą. - Firmy i konsorcja, które nie wygrały jeszcze dotychczasowych dwóch przetargów [na odcinek lotniskowy i przez Wrzeszcz i Zaspę przyp. red.] powinny rozpatrzyć zaoferowanie cen i terminów realizacji przy pozostałych dwóch inwestycjach, które zapewnią im pracę - zachęca Trykosko.
Oferty złożone przetargów na budowę pozostałych dwóch odcinków Trasy Słowackiego poznamy najszybciej w maju tego roku.
1. SKANSKA S.A; - ok. 35,4 mln zł, termin wykonania: 8 miesięcy i 15 dni
2. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, Korporacja Budowlana - ok. 39,7 mln zł, termin wykonania: 15 miesięcy
3. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., - ok. 40,3 mln zł, termin wykonania: 12 miesięcy
4. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 44,5 mln zł, termin wykonania: 15 miesięcy
5. WAKOZ Sp. z o.o.; - ok. 31,0 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy i 15 dni
6. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A. - ok. 39,3 mln zł, termin wykonania 8 miesięcy
7. STRABAG Sp. z o.o - ok. 39,6 mln zł, termin wykonania: 13 miesięcy
8. WPRD GRAVEL Sp. z o.o - ok. 40,2 mln zł, termin wykonania: 10 miesięcy
9. Konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. ERBUD S.A., Mosty Łódź S.A. - ok. 54,3 mln zł, termin wykonania: 9 miesięcy
10. BUDIMEX S.A. - ok. 34,3 mln zł, termin wykonania: 9 miesięcy
Miejsca
Opinie (153) 3 zablokowane
-
2011-02-07 18:53
Po co (3)
dwupasmowe jezdnie w każdą stronę na odcinku od Matarni do lotniska? Przecież tam prawie wcale nie ma ruchu. I nawet jak się zwiększy dwu czy nawet trzykrotnie to i tak zwykła jezdnia wystarczy. Byle z poboczem i bez dziur. Dramatycznie nieudolnie "władze" miasta wywalają pieniądze.
- 8 8
-
2011-02-07 19:19
(2)
Myślą perspektywicznie , w tym rejonie buduje się coraz więcej domków jednorodzinnych oraz powstaje coraz więcej firm , powstają hale , magazyny , a nawet biurowce.
- 4 1
-
2011-02-07 19:25
To jest jakaś perspektywa inaczej. Gdyby było tak jak piszesz, nie zlikwidowaliby Słowackiego za lotniskiem.
- 3 1
-
2011-02-07 20:48
Nawet jak powstają biurowce
czy domki to tych osób będzie góra parę tysięcy. Naprawdę robienie czterech pasów na tym odcinku to wywalanie pieniędzy w błoto.
- 1 4
-
2011-02-07 19:40
Tylko nie WAKOZ! (1)
WAKOZ nadaje się tylko do niszczenia... ewentualnie rozbiórek. To nie jest firma budowlana, w ich wykonaniu ta droga nie dotrwa nawet do rozpoczęcia EURO.
- 13 0
-
2011-02-07 20:58
Popieram
tylko nie WAKOZ, prosze tylko nie WAKOZ. Taniej i szybciej teraz nie oznacza że w ogógle będzie taniej i szybciej. Po pół roku zapraszamy do remontu! Czy do cholery jasnej ciężko zrozumieć że najtańiej nie jest najlepiej?! ręce opadają....
- 4 0
-
2011-02-07 20:18
lotniskowy odcinek trasy
Ale prawda jest taka: w dniu 11.01.2011r. wydane zostało postanowienie nr WI.II/GK/7119/19IIa/11 o zawieszeniu postępowania administracyjnego w sprawie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przedsięwzięcia , pn.:
„Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego. Zadanie I. Odcinek ul. Spadochroniarzy – ul. Budowlanych w Gdańsku.
(informacja z portalu gdansk.pl)- 3 2
-
2011-02-07 21:15
31mln + koszty za pier....y
- 2 0
-
2011-02-07 22:17
tylko nie wakoz
robili główną drogę w banine raczej nie na trzeźwo bo strasznie nierówna, pomijam to żę 2 dni temu trochę popadało i kawał pasa jezdni zjechał razem z poboczem .... robili również powstańców warszawskich w Gdańsku ... studzienki na jednej wysokości a asfalt na drugiej. Dramat
- 14 1
-
2011-02-07 23:00
wakoz=kłopoty
wakoz to firma która powinna być odstrzelona karami z roboty aby splajtowała. Komisje przetargowe powinny ją wykluczać, ale nie dziwota taki kraj... i przepisy kiedyś pierwszy i ostatni odpadał teraz CCC i mamy to co mamy czyli syf w dniu kiedy oddawane jest to do użytku i trzeba zbierać na remont
- 8 0
-
2011-02-07 23:08
dziwnym trafem znowu Wakoz....
jakoś mnie to nie dziwi, jak się ma znajomości....
- 6 4
-
2011-02-07 23:22
rozlatujące sie nowe drogi
to efekt braku nadzoru budowlanego i oszukiwania w ilości komponentów
( asflatu, kruszywa) przez budujących, nic węcej.- 2 0
-
2011-02-08 06:59
Jeśli powstanie nowoczesna sieć dróg łączących lotnisko z miastem, to może okazać się zbędna budowa metropolitalnej linii
kolejowej I znowu poważna oszczedność. Za te osczędzone kwoty można wyremontować inne drogi i rewitalizować stare budynki. No i usunąć sterty zalegajacych liści z ubiegłego roku. O psich ekskrementa nie wspomnę.
- 3 1
-
2011-02-08 09:22
Jakie były warunki przetargu tzn.?
1) ile Wakoz udzieli gwarancji na wykonana robote i co obejmuje ta gwarancja?
2) w jaki spoób bedzie badany/sprawdzany sklad warstw nawierzchni bitumicznej?
3) kto odpowiada za nadzor z ramienia inwestora i wladz miasta?
4) czy sprawdzanie grubosci poszczegolnych warstw nawierzchni bedzie wykonywane w losowo wybranych miejscach (czy z gory ustalonych)?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.