• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: rusza budowa estakady, będą nocne prace drogowe

Maciej Naskręt
4 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej.

Drogowcy zaczynają budowę estakady nad skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej z ul. Słowackiego i Kościuszki, więc kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Cześć prac będzie prowadzona w nocy. Ograniczenia w ruchu potrwają dwa miesiące.



Czy jesteś za prowadzeniem prac drogowych nocą?

Od dziś przez dwa miesiące, od godz. 20 do godz. 6 rano, drogowcy będą zajmować skrajne pasy ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Dzięki takiemu harmonogramowi prac, budowa nie da się we znaki kierowcom w ciągu dnia.

- Będzie zapewniona możliwość jazdy przez skrzyżowanie w dowolnym kierunku. Zmiany są konieczne do wykonania podpór pod nową estakadę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.

Estakada ma umożliwić bezkolizyjny przejazd nad skrzyżowaniem przy Galerii Bałtyckiej jadącym z lotniska w kierunku Zaspy i odwrotnie. Nowy obiekt będzie posiadał po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przypomnijmy: wykonawcą miejskiego odcinka Trasy Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia Za wybudowanie drogi do końca 2012 roku dostanie ono 159 mln zł.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego przez Gdańsk.

Opinie (271) ponad 20 zablokowanych

  • Po jednym pasie bo ruch na wprost ..

    Słowacki-Kościuszko i odwrotnie na dzień dzisiejszy nie wymusza potrzeby budowy drugiej estakady...

    • 1 3

  • Witamy serdecznie! (34)

    Nie mogę się juz doczekać większej ilości TIRów w centrum Wrzeszcza pędzących do portu północnego przez tunel dzięki któremu nie wyremontujemy syfiastych dzielnic i przez najbliższe 20 lat nie zbudujemy żadnej pływalni.
    Wiwat!
    Grunt to właściwe priorytety!

    • 8 11

    • Nikt ci nie broni budować pływalni (12)

      Kroki następujące : teren, budowa. Bardzo proste. I jeszcze na tym zarobisz. A więc do roboty.

      • 2 5

      • A obok pływali salom masażu

        może być tajskiego, ale niekoniecznie

        • 1 2

      • Nie jestem Budyniem drogi radco (10)

        Infrastrukturę wspólną i utrzymanie miasta robi miasto za podatki w tym także moje. Obecnie kasa idzie w jakieś zdumiewające inwestycje. Trasa Słowackiego W TAKIEJ FORMIE z tunelem dwa razy droższym od niej samej jest ekstraklasą absurdu.

        • 6 5

        • Karmazyn (9)

          czy jak Ci tam. Jesteś zwykłym napinaczem vel trollem. Miesiąc temu byś dowalał, że Gdańsk to dziura w której nic się nie dzieje...

          • 2 2

          • Nie pisz o tym czego nie wiesz (8)

            Bo z urojeniami na swój temat nie mogę polemizować.
            Żeby nie było wątpliwości - uważam że ta trasa jest potrzebna ale jako ulica a nie trasa szybkiego ruchu bo to sam środek miasta. Tunele dla pieszych, wieloetapowe przejścia dla pieszych, brak komunikacji zbiorowej w projekcie dyskwalifikuje ten projekt jako kompletnie nie z naszych czasów. To odpowiednik węzła kliniczna i kładki na zaspie czyli koszmar.
            Tunel za taką kasę w absolutnie żaden sposób się nie kalkuluje - dla mieszkańców czyli tych korzystają i PŁACĄ (!) za to - to się kompletnie nie opłaci.
            Gdy zaś zobaczy się jakie są społeczne koszty tego to ogarnia zgroza i frustracja.

            • 5 5

            • Jaka trasa szybkiego ruchu. (7)

              Przecież to będzie trasa podobna do Grunwaldzkiej czyli prędkość maksymalna 70km/h, a nie 110km/h. Po drugie to żaden środek miasta, bo on jest w Gdańsku Głównym. I to właśnie jest najlepsze miejsce na przecięcie się tras na których można się poruszać w celu dotarcia do dzielnic i do obwodnicy. Jak czytam Ciebie to nic tylko ręce załamać.

              • 3 2

              • Grunwaldzka we Wrzeszczu jest na 50 km/h (6)

                Ten projekt oficjalnie też, a nieoficjalnie???
                80-90 km/h patrząc na szerokość pasów i wyokrąglenia na skrętach.
                Dla ruchu tranzytowego faktycznie wymarzone miejsce na rogatki - tylko że tam ludzie mieszkają, chodzą słowem żyją.
                A co do śródmiejskiego charakteru "Gdańska Głównego" (może chodzi ci o dworzec ;-) to raczysz żartować.

                • 3 3

              • heh no tak znawca się znalazł. (5)

                A możesz mi powiedzieć ile teraz się jedzie słowackiego od ronda do Matarni, bo jakoś tam nie widzę 80-90 a raczej tylko 70km/h A do niedawna było nawet 50, ale po wielu petycjach zrobiono 70. I powiesz mi teraz , że będzie tam 80-90. Dla uzmysłowienia trochę tobie to Armi Krajowej ma ograniczenie 80km/h, a jest zrobiona w dużo większym oddaleniu od bloków, zatem nie licz na więcej niż 70km/h, a pewnie od skrętu w Chrzanowskiego będzie 50km/h.

                No tak bo Wrzeszcz to śródmieście, to że ktoś ci hale towarową walnął nie kwalifikuje nagle dzielnicy na śródmieście. Tak Główne Miasto to jest środek miasta.
                Sam powiedziałeś tam ludzie mieszkają czyli nie jest to środek miasta, a raczej dzielnica mieszkaniowa i znów odsyłam do zachodnich miast jak u nich wyglądają główne skrzyżowania łączące dzielnice mieszkaniowe.

                • 0 2

              • no właśnie (4)

                Z jaką prędkością zjeżdżają kierowcy z Matarni do Niedźwiednika?
                A co do Zachodu to jak myślisz, gdzie taka trasa powstałaby bez uwzględnienia komunikacji zbiorowej? Na praktycznie całej długości Trasy Słowackiego tramwaj aż się prosi, bo chyba buspasa nie będzie.

                • 2 1

              • heh a może byś przejżał wszystko co się planuje w Gdańsku i dopiero gadał. (3)

                Nie ma sensu puszczać tu tramwaj skoro w pobliżu przechodzić będzie KM. Po drugie Tramwaj będzie szedł na morenę od strony kartuskiej, więc dla kogo miałby być tramwaj na słowackiego. Komunikacja zbiorowa jest brana pod uwagę. Po drugie nie wiem czy wiesz ale słowackiego i tak wyburzy sporo budynków więc nie bardzo widzę możliwości wciśnięcia tramwaju, a tym bardziej bus pasu.

                Karmazyn z tego co widzę ty samochodu to nie masz, a jeżeli masz to mało nim jeździsz. Pewnie z domu do szkoły i z powrotem.

                • 2 2

              • no niedaleko planowanej nowej Kościuszki juz jest kościuszki (2)

                to po co ją robić?
                a koło skmki na al. Zwyciestwa niewiadomo po co leca tory tramwajowe z dwóch stron? Może zlikwidować?
                Przy takiej skali spustoszenia dodatkowe 3 metry i zwężenie pasów dla aut nie ma znaczenia.
                A buspas da się zrobić z jednego z dwóch pasów.
                Samochodu w mieście prawie nie używam, jezdżę gdy muszę gdzieś dalej wyskoczyć bo kolej u nas jest kulawa. A ty kiedy ostatnio jechales tramwajem rozmowco?

                • 2 2

              • Tramwajem w piątek (1)

                heh powiedz po co ta cała inwestycja ma miejsce skoro i tak auta miały by jeżdzić po 1 pasie. Zwężenie słowackiego do 1 pasa niszczy sens tej inwestycji. Jeżeli będą dwa pasy Autobus pokona tą trasę tak samo szybko jak auto.

                Co do spustoszenia dla tramwaji to licz 6m, bo trzeba by dać linie w jedną i drugą stronę. Do tego dochodzą przystanki dodatkowe przejścia na te przystanki spustoszenie byłoby dużo większe niż myślisz. Proponuje pojechać na Nową Łódzką i zrozumiesz ile potrzeba miejsca.

                Co do lini po obu stronach to one mają sens bo idą do odległych dzielnic.

                Tu nie ma to sensu bo morena będzie skomunikowana od Kartuskiej, a od tej strony przez KM.

                A wiesz mi wiem sporo o ruchu w 3mieście bo muszę miesięcznie pokonywać około 5000km w nim. Inwestycje mi się dlatego bardzo podobają bo ułatwią mi mocno życie i skrócą czas jaki spędzam pomiędzy firmami.

                • 2 2

              • a ja dziś jechałem

                ale nie ważne
                3 czy 5 metrów poza wąskimi gardłami nie ma znaczenia. Przy przystankach pasy mozna a nawet trzeba zwęzić, przejscie dla pieszych nic na szerokosci nie dodaje.
                skm nie obsluzy tego co tramwaj bo rozne cele podrozy w roznym stopniu obsluguja te dwa srodki transportu (dlugosc dojscia, przesiadka itp)
                A linia tramwajowa podobnie jak ring dla aut powinna byc zamknieta o ile nie dochodzi do moza.
                co do prywatnych celow to mieszkam w okolicy i dla mnie TS to armageddon, a koszty finansowe inwestycji czesto blednych lub blednie przygotowanych juz w oplatach lokalnych odczuwam

                • 1 3

    • (8)

      I po co remontować te dzielnice, wolałbym aby je zburzono i postawiono coś co się zaraz nie zawali.
      Po co pływalnia skoro dojazd do niej będzie okropny.

      Tunel jest jak najbardziej potrzebny, a ty się nie bój przez twój wrzesz tiry nie będą walić. Bo nie wybudowano jednego odcinka i nie ma go póki co w planach. Tiry to będą jeździły obwodnicami i tunelem i nadkładały trochę drogi, aby tylko przez środek miasta nie jechać.

      Ale co ty możesz wiedzieć o ruchu skoro takie brednie wypisujesz, że ci zakorkowanym Wrzeszczem Tiry będą jeździły.

      • 2 1

      • TO oczywiście trasa tylko dla mieszkańców ;-) (7)

        Z Niedźwiednika będzie można wyskoczyć tunelem po fosfór na Sucharskiego ;-).
        Przecież to oczywiste, że z obwodnicy TIRy z kierunku zachodniego nie będą jechać do portu i dzielnicy przemysłowej - po co?
        Co prawda mieszkańcom pocięto cały ruch poprzeczny ale przecież mogą objechać dookoła.
        A co do dzielnic najlepiej nic nie remontować, zwłaszcza zabytków. Z resztą wyburzenie chroni przed powolna dewastacją ;-)

        • 2 1

        • (6)

          Z kierunku Zachodniopomorskiego pojedziesz obwodnicą do Obwodnicy Południowej i tam do portu. Czemu bo kierowcy Tirów nie są debilami i nie pchają się w miasto jak nie muszą. Wolą jechać stała prędkością nadkładając minimalnie drogi, a nie cisnąć w miasto i zaliczać światła. Pojeździj trochę na w europie zachodniej lub stanach, a zrozumiesz po co się buduje obwodnice.

          I mi nie mów że Dolne Miasto ma zabytki, ale oczywiście dla niektórych każda ruina to zabytek. Zabytkowy to powinno pozostać Główne miasto i tyle.

          • 2 3

          • mylisz się kompletnie (albo dezinformujesz) (5)

            po pierwsze to juz nie bedzie miasto tylko strefa otoczona ekranami dzwiekoszczelnymi wokol drogi szybkiego ruchu od trasy Sucharskiego na znacznych odcinkach nie będzie się różnić.
            po drugie zobacz co obecnie po wprowadzniu oplat pozawinietowych po 1 lipca dzieje sie na drogach krajowych i autostradach. Na autostradach jest 50% spadek ruchu TIRów. Obwodnica półudniowa będzie płatna więc jak myslisz co wybiorą?

            • 2 1

            • You have to see doctor (4)

              Najblizszy jest na Srebrzysku

              • 0 1

              • polecesz któregoś? (2)

                Będąc bywalcem możesz polecać ale raczej nie klasyfikować kto powinien tam trafić ;-)

                • 0 1

              • Polecam (1)

                Doktora lobtomie...

                • 1 2

              • chodziło ci o lobotomię?

                • 1 0

              • polecesz któregoś?

                Będąc bywalcem możesz polecać ale raczej nie klasyfikować kto powinien tam trafić ;-)

                • 1 1

    • do Portu Północnego, (9)

      to akurat nie trasa dla tirów..
      trzeba znać prognozy i pomiary ruchu,zanim zabierzesz głos.

      • 2 2

      • a może je znam? (8)

        a może są do kitu tak jak cały projekt?
        a może to jak głosi bajka dla mieszkańców jest trasa na 50 km/h?

        • 1 3

        • (7)

          Z tego co piszesz, nie tylko nie znasz projektu, ani nie znasz badań, a nawet nie masz pojęcia jak ruch się rozkłada w Gdańsku, a głównie lubisz pisać i narzekać, dla samego narzekania.

          • 3 1

          • ruch się zmieni o ile powstanie tunel (6)

            • 1 1

            • (5)

              Ale wiesz w ogóle co połączy Tunel, bo ty chyba mylisz Tunel z tym przejazdem nad grunwaldzką.

              Tunel usprawni ruch pomiędzy obwodnicą południową i Nowym Portem oraz firmami które są na Marynarki Polskiej. Na pewno nie zobaczysz Tirów jadacych słowackiego potem przez wrzeszcz do tunelu, chyba że będzie jakiś idiota leciał na GPS wpisując najkrótszą trasę.

              • 2 1

              • WOW naiwny jesteś (4)

                Jak obwodnica Południowa będzie płatna a trasa słowackiego za free to jak myslisz co wybiorą Tirowcy? Weź pod uwagę doświadczenie ostatnich dni.
                A tak poza tym czy "usprawnienie uch pomiędzy obwodnicą południową i Nowym Portem oraz firmami które są na Marynarki Polskiej" wyceniasz na koszt 800 mln zl? To tam chyba sa przedstawicielstwa Karteli z Medelin i kilku konkurencyjnych.

                • 0 4

              • Tak oczywiście (3)

                Jadąc obwodnicami poleci 2 razy krócej płacąc za nią, a stojąc w korku spali dwa razy więcej do tego jeszcze dojdzie ruszanie podczas którego najwięcej się spala. Potem masz odcinek nie wybudowany na którym pewnie stanie znak zakaz jazdy tirów, bo będzie 1 pas. I ciekawe którędy pojadą.

                Po prostu jesteś śmieszny poucz się trochę poczytaj, popracuj w logistyce, to może zrozumiesz jak są dobierane drogi i dlaczego tak ważny jest czas przejazdu, a najbardziej płynność jazdy. Zapewne nie masz auta, bo nie wiesz kiedy się najmniej spala. Pogadaj z może ze starszymi kolegami może wytłumaczą tobie jak się oszczędnie jeździ, bo na pewno nie tędy gdzie są światła.

                • 0 0

              • I to mi sie podoba! (2)

                Konkretna odpowiedź.
                Mógłbyś się zgłosić do GDDKiA z projektem reedukacji kierowców i szefów firm logistycznych, żeby TIRy mimo wprowadzenia opłat pozawinietowych jeździły odcinkami płatnymi. To przecież im się wcale nie opłaca jechać 30 km krótszą trasą i stanąć na 4-5 światłach na takiej drugiej WZ w miescie.
                I potrafisz zdalnie rozpoznać czy ktoś ma auto czy nie. Fachura!

                • 1 2

              • heh a może włąśnie pracuje w logistyce (1)

                Nikogo nie muszę edukować, bo sam pracuje w takiej firmie i wiem jak to się odbywa u mnie. Kierowcy Tirów własnie czekają na obwodnicę południową i te inwestycje, aby wreszcie móc pomijać miasto. Oczywiście ci co dowożą towar do Wrzeszcza i okolic oczywiście skorzystają ze słowackiego. Ale kierowcy co będą jechać do nowego portu ominą na pewno miasto nadkłądając 20km, a nie 30km, ale dojeżdżając o 30 min szybciej. Każdy kierowca Tira woli dołożyć sobie 40km i być szybciej niż bawić się po mieście.

                Tak samo szczekano, że nikt nie będzie jeździć A1, ale jeżdzą, a czemu bo mimo wszystko wychodzi taniej niż jadąc zwykłymi drogami.

                • 1 0

              • to dlaczego od 4 dni jeżdżą jedynka a nie a1?

                a co do A1 to w ilu procentach z opłat juz się zwróciła dotacja?

                • 2 2

    • Dzięki estakadzie, tych tirów jakby nie było. Z perspektywy Wrzeszcza.

      Miasto portowe to takie, w którym towary do portu i z portu przechodzą tak łatwo jak przez teleportal.

      • 0 3

    • nie no co ty

      za 19 lat zbudują nowy basen

      • 0 1

  • BEZEDURA

    Trochę szkoda , że estakada będzie miała tylko po 1 pasie . Będzie to wąskie gardło całej trasy . Znowu oszczędności czy jakiś niedorobiony inżynier coś zapomniał ?

    • 5 2

  • oby ten jeden pas to była pomułka (2)

    mam nadzieję, że ten jeden pas to pomyłka bo jeśli faktycznie tak będzie to dzięki niewielkiej oszczędności i tak będą korki ..... no cóż zyjemy nadal w Polsce ;(

    • 2 5

    • James Cook się odezwał ? (1)

      • 1 0

      • Taki on James

        jak i cook. Cook to przynajmniej odkrył Australię. A ten james to mr noname

        • 2 0

  • Estakada w centrum miasta w XXI wieku (1)

    takie rzeczy tylko w Gdańsku

    • 10 15

    • Gdzie niby Murzyni mieli estakady w 1911 roku?

      Tylko nie mów, że w pewnej części ciała...

      • 1 1

  • budyń niedojdo jedna... (1)

    a jak był generalny remont i blokada skrzyżowania przy galeri bałtyckiej to nie można było wykonać od razu tych filarów,czy czegoś tam jeszcze..?
    nie w tym mieście nikt sie nie liczy z korkami,kierowcami,ich czasem i pieniędzmi
    PO-rażka;-((

    • 9 3

    • fun, fun, fun

      walnij se jeszcze jednego browca i idź już do wyrka. Prześpisz się, wypocisz się, a może później będziesz miał trzeźwiejsze spojrzenie na budowanie Słowackiego

      • 1 1

  • (3)

    betonowe straszydło w centrum zgrabnej dzielnicy... no trudno, mus to mus, władze miasta za głupie są na bardziej cywilizowane rozwiązania.

    • 6 7

    • Fakt. Galeria Bałtycka wygląda jak mocna sfatygowana pielucha. (2)

      Jej architekt nienawidzi Gdańska. Zemścił się tym sposobem okrutnie. Tylko za co?

      • 2 4

      • O jeszcze jeden i ten sam się odezwał (1)

        Pytanie to samo : Cymbalistów było wielu, ale żaden nie śmiał zagrać przy...
        Maturę macie ?

        • 1 4

        • Maturę z dobrego gustu?

          Owszem, międzynarodową.

          • 1 0

  • Głupota

    Czemu tylko po jednym pasie? Przecież samochodów jest coraz więcej, za kilka lat trzeba bedzie przerabiać bo będą się tworzyły korki. Głupota naszych władz sięga bardzo głęboko.

    • 6 1

  • (1)

    to nie o to chodzi, ludzie zrozumcie, ze kazdy ma tez rodzine i na pewno na dluzsza mete ciezko byloby znalezc pracownikow do pracy tylko w godzinach wieczornych, zreszta, cieszmy sie postepami, utrudnienia przez 2 miesiace to nie jest koniec swiata !!

    • 1 2

    • Czas na ucałowanie dzieci na dobranoc i dzieńdobry znajdzie się.

      • 1 0

  • Eksperci! (1)

    Wszyscy, zwłaszcza władze Gdańska są głupie, bezmyślne, nic nie wiedzące, tylko niektórzy "eksperci" z forum biją jasnością umysłów. To jest właśnie Polska!!!! "Pogański kraj, pogańskie obyczaje".

    • 3 6

    • argumentum ad personam jest z definicji bezwartościowe.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane