• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: rusza budowa estakady, będą nocne prace drogowe

Maciej Naskręt
4 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej.

Drogowcy zaczynają budowę estakady nad skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej z ul. Słowackiego i Kościuszki, więc kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Cześć prac będzie prowadzona w nocy. Ograniczenia w ruchu potrwają dwa miesiące.



Czy jesteś za prowadzeniem prac drogowych nocą?

Od dziś przez dwa miesiące, od godz. 20 do godz. 6 rano, drogowcy będą zajmować skrajne pasy ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Dzięki takiemu harmonogramowi prac, budowa nie da się we znaki kierowcom w ciągu dnia.

- Będzie zapewniona możliwość jazdy przez skrzyżowanie w dowolnym kierunku. Zmiany są konieczne do wykonania podpór pod nową estakadę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.

Estakada ma umożliwić bezkolizyjny przejazd nad skrzyżowaniem przy Galerii Bałtyckiej jadącym z lotniska w kierunku Zaspy i odwrotnie. Nowy obiekt będzie posiadał po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przypomnijmy: wykonawcą miejskiego odcinka Trasy Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia Za wybudowanie drogi do końca 2012 roku dostanie ono 159 mln zł.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego przez Gdańsk.

Opinie (271) ponad 20 zablokowanych

  • muzyka w filmiku ...... (1)

    muzyka w tym filmiku niczym z radosnego czeskiego pornola hahaha

    • 1 1

    • mucha

      nie bzykaj

      • 1 0

  • Roboty w nocy

    Czy w tym pieknym kraju rzeczy oczywiste musza urastac do rangi wydarzen? Przeciez to urzedasy tak ustalaja warunki, zeby wykonawcy byllo na reke, skad wiec zdziwienie ze w nocy sie nie da? Korupcja, korupcja i jeszcze raz korupcja! JA PLACE - JA WYMAGAM!!! Jeszcze pare lat i scenariusz z Grecji powtorzy sie nad Wisla.

    • 0 2

  • Słowackiego ma być dwupasmowa (2)

    A estakada jednopasmowa ??!!! Bez sensu !

    • 3 7

    • Dlaczego bez sensu ? (1)

      Przecież tylko pewna część pojazdów zjeżdżających ze Słowackiego kieruje się na Kościuszki. Większa część pojazdów zjeżdża jednak na Grunwaldzką w obie strony i do Galerii Bałtyckiej. Nad torami będą już dwa wiadukty i strumień pojazdów skręcających z Grunwaldzkiej w Kościuszki spotka się ze strumieniem ze Słowackiego już na Kościuszki za estakadą.

      • 5 0

      • Spoko i tak nie wytłumaczysz im

        Ja próbowałem wczoraj, że to nie ma sensu. Jak najbardziej się zgadzam dwa pasy nad grunwaldzką nie mają sensu bo zmuszały by rozbbudowanie Słowackiego kościuszki na 4 pasy na koścu. Po drugie wydłużałoby odcinek 3 pasów aby móc się swobodnie dostać na grunwaldzką. W ten sposób kładki nad torami musiałyby być 3 pasmowe, aby umożliwić skręt w grunwaldzką w oba kierunki.

        Ciekawe jak na 20-30m zamienić drogę 2 w 4 pasmową w taki sposób aby nie utrudniać płynnego ruchu. A tak można odpowiednio wcześniej ustawić znak którym pasem jechać aby się dostać na wprost lub skręcić w grunwaldzką. Ale znając naszych kierowców to zjeżdzający na grunwaldzką będą utrudniali wjazd na wiadukt. Czyli udajemy że jedziemy na wprost i wciskamy się w ostatnim momęcie :).

        Dla popierających te dwa pasy proponuje się wybranie na skrzyżowanie o którym mowa i policzenie pojazdów i w jakich kierunkach się kierują. Tylko proszę nie pisać, że ta trasa spowoduje 2 lub 3 większy ruch na kierunku Słowackiego Kościuszki, bo tak dużego skoku nie spowoduje. Ruch wzrośnie ale w każdym kierunku, a nie tylko na wprost.

        • 6 0

  • Szkoda, że nie będzie estakady w ciągu Łostowickiej-Rakoczego nad Kartuską. (3)

    Tam aż się prosi żeby pociągnąć estakadę nad Kartuską.

    • 3 1

    • (1)

      Adamek Owicz chyba 30mln zł zaoszczedzil na tym ze bedzie tam jedynie.... rondo. Ale czy tam aby napewno są tam warunki na estakadę? Z czego ta estakada musiałaby byćżeby jechał nią tramwaj? Prędzej Kartuska musiałaby pobiec nad Łostowicką.

      • 0 0

      • Tramwaj jedzie z Kartuskiej na Rakoczego, więc napewno rzadną kładką nie pojedzie. Jednakże zgodze się, że kładka w tym miejscu mogłaby spowodować dość duże komplikacje w ruchu, a tym bardziej olbrzymie utrudnienia podczas jej budowy.

        Do póki nie zostanie ukończona WZ i Słowackiego oraz Tunel nie powinniśmy robić kładki, bo nie ma jak zrobić objazdu kartuskiej i łostowickiej, bo podczas jej budowy skrzyżowanie musiałoby być zamknięte.

        • 2 0

    • Kartuska zamieni się w lokalną ścieżkę po zakończeniu budowy trasy WZ, a Słowackiego z Grunwaldzką to dwie duże arterie Gdańska.

      • 4 1

  • Ale rozmach!!!! Po jednym pasie - kpina !! To i tak nie rozładuje korków. Będą powstawać przed wiaduktem.

    • 1 5

  • brawo!

    • 0 0

  • czy ktos wie co bedzie ze starym odcinkiem srodkowym slowackiego? (1)

    z tym ktory teraz jest "rowny" jak stol bilardowy......
    ta ulica zostanie sobie poprostu czy o co chodzi?

    • 1 4

    • Zostanie zwinięty asfalt i przeniesiony na parking pod PGE Arena, bo zabrakłp go na wykończenie.

      Proponuje spojżeć na prezentacje GIK na której widać co się stanie.

      Poprostu jest to część inwestycji która była wybudowana wcześniej i pozostaje bez zmian.

      • 2 0

  • to kłamstwo

    w Gdańsku nic się nie buduje.
    Buduje się w Gdyni lotnisko również.

    • 1 0

  • Za mało kasy...

    ... żeby dołożyć i zrobić po dwa pasy ruchu w każdą stronę? Śmieszne - ta estakada niczego nie rozwiąże...

    • 1 2

  • Do zorientowanych (1)

    Obejrzałem wizualizację i mam pytanie do zorientowanych.
    1. W jaki sposób łączy się odcinek środkowy z odcinkiem przy stadionie? Czy aktualnie istniejącymi drogami i skrzyżowaniami (wliczając w to najbardziej kolizyjne, wielopoziomowe skrzyżowanie na świecie)
    2. Z wizualizacji wynika/wygląda jak by wiadukty nad torami były zrobione dla ruchu w jednym kierunku każdy, czy tak będzie?
    3. Czy istnieje jakiś projekt wiaduktu i czy będzie zbudowany w miarę spójnie/podobnie jak istniejący?

    • 4 0

    • Ad.1
      Odcinek środkowy kończy się przy ETC, dalej jedziesz Al. Rzeczypospolitej, Al. Jana Pawła II do skrzyżowania JPII - Czrny Dwór i do stadionu
      Docelowo w przyszłości ma być, odcinek od Rzeczpospolitej na tyłach ETC, przecinać Hallera i łączyć się z odcinkiem stadionowym na terenie działek w połowie odległości między Hallera a torami przy stadionie
      Ad.2
      Obecny i nowy wiadukt będą jednokierunkowe. Na obecnym wiadukcie prawy pas wjazdowy z Grunwaldzkiej lewy z estakady. Na nowym wiadukcie prawy pas zjazdowy do Grunwaldzkiej, lewy na estakadę.
      Ad.3
      Nie wiem, najprawdopodobniej będzie komponował się ze starym

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane