• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: rusza budowa estakady, będą nocne prace drogowe

Maciej Naskręt
4 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej.

Drogowcy zaczynają budowę estakady nad skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej z ul. Słowackiego i Kościuszki, więc kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Cześć prac będzie prowadzona w nocy. Ograniczenia w ruchu potrwają dwa miesiące.



Czy jesteś za prowadzeniem prac drogowych nocą?

Od dziś przez dwa miesiące, od godz. 20 do godz. 6 rano, drogowcy będą zajmować skrajne pasy ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Dzięki takiemu harmonogramowi prac, budowa nie da się we znaki kierowcom w ciągu dnia.

- Będzie zapewniona możliwość jazdy przez skrzyżowanie w dowolnym kierunku. Zmiany są konieczne do wykonania podpór pod nową estakadę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.

Estakada ma umożliwić bezkolizyjny przejazd nad skrzyżowaniem przy Galerii Bałtyckiej jadącym z lotniska w kierunku Zaspy i odwrotnie. Nowy obiekt będzie posiadał po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przypomnijmy: wykonawcą miejskiego odcinka Trasy Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia Za wybudowanie drogi do końca 2012 roku dostanie ono 159 mln zł.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego przez Gdańsk.

Opinie (271) ponad 20 zablokowanych

  • mm

    po jednym pasie ruchu... czyli budowa na wczoraj, tak jak to w budyniowej Polsce.

    • 2 6

  • utrudnienia (4)

    a jestem ciekawa kto nam odda za zużyte paliwo w jeszcze większych korkach na słowackiego?

    • 1 9

    • No jasnej cholery, a jak mają drogi wybudować (3)

      Robią Tobie drogę, ty jeszcze marudzisz. A jak mają zrobić słowackiego aby to nie kolidowało z normalnym ruchem. W nocy źle bo to "centrum miasta" i ludzie śpią. W dzień źle bo ludzie jadą do pracy i z pracy i stoją w korkach. Najlepiej aby robili to 2h dziennie i 10 lat, aby nikomu nie przeszkadzało.

      Nikt ci nie zwróci za paliwo. Ale ja za to jestem ciekaw kto mi zwróci pieniądze bez użytecznie wydane na wykształcenie Ciebie.

      • 7 1

      • no akurat wszystkie w jednym czasie muszą budować... (1)

        skąd kolwiek bym nie chciała wrócić do domu to drogi budują... akurat w jednym czasie muszą cały gdańsk rozkopać. Tyle lat nikt palcem nigdzie nie ruszył i nagle wielkie inwestycje.

        • 0 3

        • A mi akurat pasuje, że wszystko jednym czasie przynajmniej człowiek się pomęczy, a potem będzie spokój, a tak to by rozłożyli to na lata i człowiek męczy by się non stop.

          • 0 0

      • Mają budować tak aby ludzie odczuwali jakby nie budowali

        A w momencie otwarcia drogi, jakby pojawiła się astralnie. Dobrym sposobem byłoby nie robić tego jednocześnie z remontem torów tramwajowych. Jedna z tych inwestycji powinna się rozpocząć zaraz po zakończeniu wcześniejszej.

        A przede wszystkim, nigdy w wakacje!

        • 1 2

  • KOSZMAR?

    JUŻ TERAZ AUTOBUS LINII142 PRZYJEĄDŻA OPÓŻNIONY A CO BĘDZIE DALEJ? PRZEJAZD UL. SŁOWACKIEGO TO MASAKRA.

    • 0 3

  • W tym kraju każdy jest ekspertem lotniczym, architektem, lekarzem-specjalistą i dlatego nasza rzeczywistość tak wygląda. (1)

    Zamiast pisać głupie teksty o sprawach, których nie ogarniacie zajmijcie się tym co należy do was, bo jak widać na forum o projektowaniu dróg większość z was nie ma zielonego pojęcia.

    • 6 2

    • argumentum ad personam jest z definicji bezwartościowe.

      Dla prawdziwego eksperta jakby to nie istniało.

      • 0 1

  • pytanie mam:

    od kiedy drogowcy budują mosty i estakady??

    • 0 0

  • były i są narzekania drogowe, co słuchać w Auto Pilocie u gdańskich radiowców na remont Kartuskiej, na Łostowickiej, na Al. Grunwaldzkiej..
    A to pikuś, w porównaniu z tą budową.. teraz się dopiero zacznie.
    Podobnie jak podzcas drązenia tunelu, tyle, że ul. mjr Sucharskiego
    nie jest tak obciążona komunikacyjnie, jak Al. Grunwaldzka..

    • 0 0

  • Nowy obiekt będzie posiadał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. (3)

    Dwupasmowa Nowa Słowackiego bedzie trafiac na jeden pas ??? Korki będą gigantyczne !! Jakies nieporozumienie !

    • 3 3

    • Gdzie niby będą korki ? Przecież ci jadący estakadą wprost przez skrzyżowanie to tylko część tego strumienia wylewającego się ze Słowackiego i mknąc estakadą nad Grunwaldzką nawet nie zauważą, że przecięli najważniejszą arterię trójmiasta.

      • 4 1

    • Precyzyjniej: Dwupasmowa Nowa Słowackiego będzie trafiać na skrzyżowanie, przed którym przewidziano jeden pas do bezkolizyjnej (1)

      jazdy na wprost.

      • 0 0

      • Bardziej Precyzyjniej :) dwa pasy na każdej jezdni dwójezdniowej Nowej Słowackiego będą się rozdzielały na lewy pas

        bezkolizyjny (estakada) do jazdy prosto i prawy pas (dół) do kolizyjnej jazdy na lewo, prosto i w prawo. Za estakadą prawy i lewy pas znowu biegną obok siebie

        • 1 0

  • Ludzie poobserwujcie sobie skrzyżowanie i ruch na nim, obejrzyjcie dokładnie wizualizację i dopiero piszcie opinie - (13)

    OBJAŚNIENIA DLA LENIWYCH Tylko ok. 50-60 % samochodów na tym skrzyżowaniu przejeżdża prosto Słowackiego – Kościuszki i odwrotnie. Dlatego przyjęto takie rozwiązanie, iż po estakadzie idzie jeden pas ruchu dla każdego kierunku (czyli tych 50-60 % jadących prosto) bez konieczności zatrzymywania się na światłach na skrzyżowaniu, drugi pas schodzi na poziom skrzyżowania, przechodzi przez skrzyżowanie i ponownie wpada w ciąg Trasy Słowackiego. Rozwiązanie takie ułatwia włączanie się w Trasę Słowackiego samochodów wjeżdżających na nią od strony Al. Grunwaldzkiej.

    Przykład:
    jedziemy Grunwaldzką i skręcamy np. w prawo na Trasę Słowackiego, wjeżdżamy wjazdem, który nie zanika, tylko jest jednym z pasów Trasy Słowackiego, nie musimy zmieniać pasa ruchu, nie musimy czkać, żeby ktoś nas wpuścił, kontynuujemy jazdą pasem na którym jesteśmy.

    Jeżeli jedziemy Trasą Słowackiego od lotniska w kierunku Kościuszki, wybieramy lewy pas, przejeżdżamy po estakadzie, wjeżdżamy na lewy pas obecnego wiaduktu (który będzie jednokierunkowy o dwóch pasach ruchu).

    Jeżeli jedziemy Trasą Słowackiego od lotniska w kierunku Gdańska lub Sopotu wybieramy prawy pas, zjeżdżamy na poziom skrzyżowania i skręcamy na Gdańsk lub Sopot.

    Jedynym problemem dla mnie jest wjazd do Galerii Bałtyckiej. Na etapie projektowania budynku popełniono błąd. Wjazd do Galerii Bałtyckiej powinien znajdować się na ul. Dmowskiego od strony budynku dworca, wraz z rondem w ciągu ul. Dmowskiego i zjazdem z tego ronda na parking Galerii. Umożliwiłoby to wjazd na parking zarówno tym co jadą od strony Kościuszki, jak i tym jadącym od strony budynku dworca, bez „kombinacji alpejskich” na rondzie przy wiadukcie. Dodatkowo, w takim przypadku, kolejka aut oczekujących na wjazd mieściłaby się na ul. Dmowskiego, zamiast jak to ma teraz miejsce (w okresie wzmożonych zakupów), blokować pasy Al. Grunwaldzkiej

    • 6 2

    • ale ruch wzrośnie (12)

      to co jest teraz nie jest miarodajne.

      • 0 1

      • Tak wzrośnie ale równomiernie, a nie tylko w jednym kierunku.

        • 1 0

      • ale na kierunku Kościuszki - Słowackiego nie będzie świateł

        i dzięki temu zwiększy się przepustowość i skrzyżowanie przepuści więcej aut.

        • 3 0

      • (9)

        Nawet jak wzrośnie to raczej proporcjonalnie na wszystkich kierunkach, a auta na estakadzie przejeżdżają przez skrzyżowanie nie zatrzymując się i nawet nie zwalniając. Jeśli będą się tworzyły korki to raczej przy zjeździe ze Słowackiego w kierunku Sopotu (analogia estakada Kwiatkowskiego - Hutnicza w Gdyni).

        • 3 1

        • (6)

          o ile trasa zostanie w całości zbudowana wraz z tunelem pod wisla to niekoniecznie.
          w innym wypadku tunel nie mialby sensu za bardzo

          • 0 0

          • Nie zrozumiałem do jakiego stwierdzenia odnosi się słowo niekoniecznie (5)

            proszę rozwinąć swoją wypowiedź

            • 1 0

            • (4)

              niekoniecznie będzie proporcjonalnie rósł na wszystkich kierunkach (grunwaldzka lewo/kościuszki/grunwaldzka prawo)

              • 0 1

              • No właściwie nikt do końca nie wie jak rozłoży się natężenie ruchu po zakończeniu wszystkich prowadzonych inwestycji (3)

                Trasa WZ, Trasa Słowackiego z tunelem i Trasą Sucharskiego
                Ja np. swoją osobą i samochodem czasami odciążę Al. Grunwaldzką z kierunku Sopot Gdańsk i odwrotnie, a to dlatego, iż jadąc ze swojej firmy w Sopocie do hurtowni w Przejazdowie wybiorę trasę w śladzie przyszłej Drogi Zielonej , tunel pod Martwą Wisłą iTrasę Sucharskiego z pominięciem Grunwaldzkiej i centrum Gdańska.
                Podobne możliwości będą mieli inni, WZ może być alternatywą dla Trasy Słowackiego i odwrotnie

                • 1 0

              • (1)

                Zgadzam się jak najbardziej, że może się okazać, że po wybudowaniu tunelu to ruch na tym skrzyżowaniu własnie spadnie, a nie wzrośnie. Bo ja nprzykład obecnie zamiast pchać się przez cały gdańsk z Gdańska Południe do Sopotu pojadę sobie Obwodnicą południową tunelem i potem dalej trasą zieloną. Omijając zakorkowane skrzyżowanie Armi krajowej, Łostowicką Słowackiego itd.
                Drogi dużo więcej, ale i prędkość w szczycie dużo większa i zamiast przez korki brnąć 1h będzie można w 30 min dolecieć do sopotu podczas szczytu.

                Tunel własnie może stać się alternatywą dla przeciskania się przez Gdańsk i zamiast spowodować wzrost ruchu może zrobić się alternatywą. Z tego co czytałem takie są własnie plany, że to być alternatywa dla ruchu przez miasto.
                Tunel ma zmniejszyć ruch na Grunwaldzkiej. Problem w tym, że powinno się tą trasę dociągnąć teraz do Sopotu, a najlepiej pod nim. Szkoda że Gospody zrobiono 1x1 bo dzięki nowemu rozwiązaniu koło Ergo powstałaby naprawdę dobra alternatywna komunikacja z Sopotem.

                • 1 0

              • Tunel dużo zmieni. Część ruchu wyjazdowego z Przymorza, Zaspy i Nowego Portu w kierunku na Warszawę oraz na Stogi pójdzie w tunel i zluzuje Grunwaldzką, Zwycięstwa oraz węzeł Okopowa. Nie wiązał bym też powstania tunelu z jakimś ogromnym natężeniem ruchu na kierunku Słowackiego – Kościuszki, bo wyjazd na Warszawę z okolic Osowej, Lotniska, Niedźwiednika chyba łatwiej będzie wykonać dotychczasową obwodnicą i potem Obwodnicą Południową ewentualnie trasą W-Z, niż ładować się w Słowackiego, tunel, Sucharskiego do Obwodnicy Południowej i na Warszawę.

                Co do wyprowadzenia ruchu z tunelu na północne dzielnice Gdańska, uważam, że to samo się rozleje po lokalnych uliczkach docelowych. Gorzej na Sopot, ale chyba nie jest, aż tak źle, byle dojechać do Jana Pawła II i potem albo na Chłopską lub Czarny Dwór i do Gospody/Łokietka (którą teraz budują) lub Jelitkowska/Bitwy pod Płowcami.
                Pal licho Gospody 1x1, bo po wybudowaniu Drogi Zielonej od PGE Areny do ERGO Areny z bezpośrednim wjazdem na parkingi ERGO Areny, oraz budowanej obecnie namiastki Drogi Zielonej od Grunwaldzkiej do ERGO Areny, ul. Gospody nie będzie miała takiego znaczenia. I tak nie ma co zrobić z samochodami z Gospody w kierunku Sopotu, bo Łokietka tylko 1x1.
                Problemem jest Sopot z tylko dwiema drogami tranzytowymi, jedna 2x2 druga 1x1 i obie z sygnalizacją świetlną. Jedyna możliwość poprawienia sytuacji w Sopocie to tylko ten futurystyczny pomysł na tunel tranzytowy pod całym miastem

                • 0 0

              • oczywiście że nikt nic nie wie

                bo nie wiadomo czy bedzie tunel, czy bedzie odcinek TS od legionow do hallera, czy bedzie trasa zielona... chocby. wiec twierdzenie ze rozlozy sie proporcjonalnie jest na wyrost. Potrzebne jest zrobienie prognoz alternatywnych.

                • 0 1

        • w Gdyni jest inaczej (1)

          Z Kwiatkowskiego w Hutniczą na moje oko wjeżdża więcej aut, dotykowo na Hutniczej praktycznie wjeżdżasz w jeden pas ruchu, a wjeżdżając w Grunwaldzką masz, aż trzy pasy ruchu do upchnięcia samochodów. Część jadących na Zaspę i Przymorze (skręcających teraz w Grunwaldzką) pojedzie górą prosto do Rzeczpospolitej.
          Problem z blokowanie zjazdu ze Słowackiego od lotniska będzie okresowy, przed świętami i przy okazji wyprzedaży w Galerii Bałtyckiej, gdy Galerianie i Glerianki jadąc od strony lotniska będą musieli przeciąć Grunwaldzką na poziomie gruntu i nie będą się mieścili w Dmowskiego

          • 1 0

          • Skrzyżowanie Hutnicza Kwiatkowskiego jest zupełnie inne i kompletnie nie analogiczne do tego o czym tu mowa.

            Hutnicza to wyjazd z jednej strony dla ciężarówek z konterami i niczym więcej, a w drugą stronę jest ulica jedno 1x1. U góry Kwiatkowskiego która prędzej może być porównywana do Grunwaldzkiej, ale na niej nie ma skrzyżowania, a jest ono tylko na dużo mniejszej drodze.

            U nas ważniejszą trasą jest Grunwaldzka niż Słowackiego.

            • 0 0

  • tu trochę inaczej niż w Gdyni

    Z Kwiatkowskiego w Hutniczą na moje oko wjeżdża więcej aut, dotykowo na Hutniczej praktycznie wjeżdżasz w jeden pas ruchu, a wjeżdżając w Grunwaldzką masz, aż trzy pasy ruchu do upchnięcia samochodów. Część jadących na Zaspę i Przymorze (skręcających teraz w Grunwaldzką) pojedzie górą prosto do Rzeczpospolitej.
    Problem z blokowanie zjazdu ze Słowackiego od lotniska będzie okresowy, przed świętami i przy okazji wyprzedaży w Galerii Bałtyckiej, gdy Galerianie i Glerianki jadąc od strony lotniska będą musieli przeciąć Grunwaldzką na poziomie gruntu i nie będą się mieścili w Dmowskiego

    • 0 0

  • Będą utrudnienia :O

    Kurcze, to chyba będzie jazda tyłem bo gorzej niż teraz na słowaku już nie może być.
    A może, może ;)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane