- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 2 Skaner 3D pomaga w oględzinach hali (30 opinii)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (114 opinii)
- 4 Kiedyś to było... można utonąć (104 opinie)
- 5 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (21 opinii)
- 6 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (236 opinii)
Trasa Sucharskiego: gotowe 2,7 km drogi, pozostała część za półtora roku
Zobacz, co dzieje się na każdym z trzech odcinków Trasy Sucharskiego.
Od piątku można jeździć portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego. Maszyny pracują już na środkowym fragmencie tej drogi, a lada dzień roboty ruszą też na Olszynce. Budimex, czyli wykonawca tego odcinka, podpisuje dziś umowę z inwestorem trasy, miejską spółką GIK.
Na portowym odcinku, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte, praca dobiega końca. Od piątku można już jeździć po nowym asfalcie. Trwają jeszcze prace poza główną jezdnią.
To wielka ulga dla pracowników firm z półwyspu Westerplatte i portu. Wreszcie, po latach jazdy po dziurach, doczekali się płaskiej jak stół, 2,7-kilometrowej drogi. Wykonała ją w nieco ponad trzy miesiące firma Skanska, która dostanie za to ok. 9 mln zł.
Wielu kierowców już wypróbowuje tam możliwości swoich pojazdów. - W zeszłym tygodniu doszło tu do wypadku, w którym brał udział motocyklista. Jechał zbyt szybko, mimo wyłączonego dla ruchu odcinka drogi. Teraz, po piątkowym otwarciu odcinka jezdni, rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy - opowiada jeden z pracowników budowy, którego spotkaliśmy podczas nagrywania materiału filmowego.
Od początku czerwca trwają prace przy budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, wiodącego od mostu wantowego do Węzła Ku Ujściu. Z placu budowy zeszli kilka dni temu saperzy, a do pracy przystąpili drogowcy. Usunęli pozostałości altan i budynków gospodarczych, które należały kiedyś do działkowiczów. W wielu miejscach rozpoczęli usuwanie humusu, czyli wierzchniej warstwy gleby.
Drogowcy muszą przesunąć za pomocą wozideł oraz koparek tony piachu, gruzu i kamieni, które jeszcze 10 lat temu zostały przywiezione w obszar budowanej trasy z wielu budów na terenie Gdańska. Wykonawca - firma Skanska - ma na to czas do końca 2012 r. Wtedy władze miasta zapłacą jej 184 mln zł.
Na ostatnim odcinku Trasy Sucharskiego, wiodącym przez Rudniki i Olszynkę, na razie nie widać drogowców ani sprzętu. Nic dziwnego, bo dopiero dziś, o godz. 10, podpisywana jest umowa z wykonawcą, firmą Budimex.
- Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania biura budowy i zaplecza na początku lipca. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Za budowę 2,9-kilometrowego odcinka drogi między Węzłem Elbląska a Południową Obwodnicą Gdańska Budimex otrzyma 168 mln zł. Warunkiem jest jednak to, że budowę ukończy w terminie 18 miesięcy.
Miejsca
Opinie (125) 8 zablokowanych
-
2011-06-22 10:41
dziury (1)
nie można było przy okazji załatać dziur, krótki odcinek zjazd z mostu
- 8 2
-
2011-06-22 11:33
Te dziury niedługo znikną...po wybudowaniu Zadnaia I i Zadania II.
- 2 0
-
2011-06-22 10:42
niech Budimex skończy prace na węźle Karczemki a dopiero zabierze się do innych zadań
- 4 2
-
2011-06-22 10:47
"rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy" (3)
Mam nadzieję, że policja znajdzie skuteczny sposób na kretynów.
- 21 3
-
2011-06-22 11:04
gdyby chciała to by znalazła juz dawno i na wszystkich drogach
Chodzi oto ze im sie nie chce
- 2 1
-
2011-06-22 11:17
Na głupotę pomaga tylko czarny worek.
- 4 0
-
2011-06-22 11:35
Nie prawda, mi sie udalo rozpedzic do 160 km/h moim BMW X6
- 3 1
-
2011-06-22 10:51
Tomku,
jesteś minimalistą. Najlepiej gdyby wybudowano stacje teleportacji !
- 8 0
-
2011-06-22 10:59
ooo znowu prezentacja
fap fap fap
- 1 9
-
2011-06-22 11:03
2,5 kilometra przez 6 miesiecy zabójcze tempo budowania :) (1)
jeszce troche to dogonimy Europe zachodnia:) A za rok pewnie przegonimy Chiny i USA:)
- 4 13
-
2011-06-22 11:32
3 miesiące
- 8 1
-
2011-06-22 11:12
(9)
A tak z innej beczki. Czy na sztandarowych, prowadzonych przez GIK inwestycjach pojawiły się w końcu środki (pieniądze) na niezależne badania laboratoryjne, czy nadal nadzór ma odbierać roboty "na piękne oczy wykonawcy"?Trudno sobie wyobrazić aby wszystkie odbiory robót zanikających odbywały się jedynie w oparciu o wyniki badań wykonawcy, które napewno zawsze będą OK.
Ciekawe jak np. są i będą odbierane poszczególne warstwy bitumiczne konstrukcji nawierzchni jezdni a przecież ilości mas bitumicznych do ułożenia na tych zadaniach można liczyć w hektarach. A co z badaniami pozostałych warstw nawierzchni lub z kontrolą robót ziemnych? O ile Skanska trzyma pwien standard i jakość wykonywanych przez siebie prac to w przypadku Hydrobudowy, Budimexu czy też Wakozu(!) absolutnie nie można polegać tylko na ich wynikach badań!- 15 5
-
2011-06-22 11:16
heh
wreszcie jakis konkretny post- 4 8
-
2011-06-22 11:38
przetarg z 01.06.2011 (2)
Wykonanie sprawdzających badań niezbędnych do prawidłowej oceny wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów w zakresie badań geotechnicznych, drogowych oraz betonów w trakcie realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych: „Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego” i „Połączenie dróg krajowych - Trasa Sucharskiego”
- 7 0
-
2011-06-22 20:42
(1)
A dużo pieniędzy na to przewidziano (przetarg), bo mając na uwadze zakres robót (Trasa Słowackiego i Trasa Sucharskiego) to liczba niezbędnych badań do wykonania jest olbrzymia a kosztują one niemało?
- 0 0
-
2011-06-22 22:26
ile kasy
zobaczymy po otwarciu ofert 11.07.2011
- 0 0
-
2011-06-22 12:43
(1)
GIK zatrudnia własnych Inspektorów Nadzoru, którzy są na budowach każdego odcinka.
- 4 1
-
2011-06-22 20:29
To, że są to chyba nic nadzwyczajnego, normalna rzecz. Ważne żeby roboty odbierali na podstawie jak największej ilości niezależnych badań laboratoryjnych a nie tylko w oparciu o to co przedstawi wykonawca.
- 3 0
-
2011-06-22 20:28
skanska ? (1)
Budimex wcale sie wiele nie rozni od skanskiej, a nawet nasz polski Wakoz ma juz technologie i standardy w wileu dziedzinach wyprzedzajac skanska
- 2 0
-
2011-06-22 20:31
dobry żart...
- 1 0
-
2011-06-22 22:55
skanska
pare lat temu (2-3) remontowali ul.Elbląską skrzyżowanie z ul.Sztutowską na prawym pasie w kierunku Elbląga są już widoczne początki kolein , to jest robota naszaej wspaniałej firmy Skanska
- 1 0
-
2011-06-22 11:26
Polecam spojrzeć do studium wykonalności Trasy Sucharskiego i Trasy Słowackiego. Prognozy ruchu w stanie istniejącym oraz prognozy po wybudowaniu obu tras wraz z tunelem pod Martwą Wisłą + horyzont czasowy do powiedzmy 2030 roku. Porównaj strukturę rodzajową ruchu i zobacz ile będzie w tym czasie TIR-ów jeździło a ile osobówek. Jeśli wniosków samemu nie będziesz potrafił wyciągnąć to Ci pomogę w analizie tych danych...
- 5 0
-
2011-06-22 11:39
NA MISTRZOSTWA W PRZYSZŁYM ROKU NA ROGATKACH GDANSKA POSTAWIMY WŁADCÓW MIASTA Z RADA MIASTA I NIECH ŚWIECĄ PRZED GOŚĆMI
SWOIMI GĘBAMI FIRMUJĄC SWOJE RZĄDY ,PRACĘ !! JUŻ DZISIAJ STAWIAM SPRZECIW PRZECIW ZAKAZOWI PORUSZANIA SIĘ WŁASNYMI SAMOCHODAMI PO MIEŚCIE W CZASIE TRWANIA MISTRZOSTW EUROPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 9
-
2011-06-22 11:43
2,7 km w 3 miesiące... (1)
...a 300 m Łostowickiej od pół roku leży rozgrzebane i końca jeszcze nie widać.
- 6 5
-
2011-06-22 11:49
porównaj ruch na tych dwóch odcinkach + stopień zageszczenia infrastruktury podziemnej to zrozumiesz w czym tkwi problem...
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.