• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: gotowe 2,7 km drogi, pozostała część za półtora roku

Maciej Naskręt
22 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, co dzieje się na każdym z trzech odcinków Trasy Sucharskiego.



Od piątku można jeździć portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego. Maszyny pracują już na środkowym fragmencie tej drogi, a lada dzień roboty ruszą też na Olszynce. Budimex, czyli wykonawca tego odcinka, podpisuje dziś umowę z inwestorem trasy, miejską spółką GIK.



Odcinek portowy. Odcinek portowy.
Odcinek środkowy. Odcinek środkowy.
Odcinek przez Olszynkę i Rudniki. Odcinek przez Olszynkę i Rudniki.
Budowa Trasy Sucharskiego to największa inwestycja drogowa zaraz po budowie Trasy Słowackiego (ok. 1,21 mld zł), realizowana przez gdański samorząd. Pochłonie ona 362 mln zł, z czego ok. 37 proc. dofinansuje Unia Europejska. Trasę Sucharskiego podzielono na trzy fragmenty.

Na portowym odcinku, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte, praca dobiega końca. Od piątku można już jeździć po nowym asfalcie. Trwają jeszcze prace poza główną jezdnią.

To wielka ulga dla pracowników firm z półwyspu Westerplatte i portu. Wreszcie, po latach jazdy po dziurach, doczekali się płaskiej jak stół, 2,7-kilometrowej drogi. Wykonała ją w nieco ponad trzy miesiące firma Skanska, która dostanie za to ok. 9 mln zł.

Wielu kierowców już wypróbowuje tam możliwości swoich pojazdów. - W zeszłym tygodniu doszło tu do wypadku, w którym brał udział motocyklista. Jechał zbyt szybko, mimo wyłączonego dla ruchu odcinka drogi. Teraz, po piątkowym otwarciu odcinka jezdni, rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy - opowiada jeden z pracowników budowy, którego spotkaliśmy podczas nagrywania materiału filmowego.

Od początku czerwca trwają prace przy budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, wiodącego od mostu wantowego do Węzła Ku Ujściu. Z placu budowy zeszli kilka dni temu saperzy, a do pracy przystąpili drogowcy. Usunęli pozostałości altan i budynków gospodarczych, które należały kiedyś do działkowiczów. W wielu miejscach rozpoczęli usuwanie humusu, czyli wierzchniej warstwy gleby.

Drogowcy muszą przesunąć za pomocą wozideł oraz koparek tony piachu, gruzu i kamieni, które jeszcze 10 lat temu zostały przywiezione w obszar budowanej trasy z wielu budów na terenie Gdańska. Wykonawca - firma Skanska - ma na to czas do końca 2012 r. Wtedy władze miasta zapłacą jej 184 mln zł.

Na ostatnim odcinku Trasy Sucharskiego, wiodącym przez Rudniki i Olszynkę, na razie nie widać drogowców ani sprzętu. Nic dziwnego, bo dopiero dziś, o godz. 10, podpisywana jest umowa z wykonawcą, firmą Budimex.

- Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania biura budowy i zaplecza na początku lipca. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Za budowę 2,9-kilometrowego odcinka drogi między Węzłem Elbląska a Południową Obwodnicą Gdańska Budimex otrzyma 168 mln zł. Warunkiem jest jednak to, że budowę ukończy w terminie 18 miesięcy.

Zobacz jak pobiegnie Trasa Sucharskiego.

Miejsca

Opinie (125) 8 zablokowanych

  • dziury (1)

    nie można było przy okazji załatać dziur, krótki odcinek zjazd z mostu

    • 8 2

    • Te dziury niedługo znikną...po wybudowaniu Zadnaia I i Zadania II.

      • 2 0

  • niech Budimex skończy prace na węźle Karczemki a dopiero zabierze się do innych zadań

    • 4 2

  • "rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy" (3)

    Mam nadzieję, że policja znajdzie skuteczny sposób na kretynów.

    • 21 3

    • gdyby chciała to by znalazła juz dawno i na wszystkich drogach

      Chodzi oto ze im sie nie chce

      • 2 1

    • Na głupotę pomaga tylko czarny worek.

      • 4 0

    • Nie prawda, mi sie udalo rozpedzic do 160 km/h moim BMW X6

      • 3 1

  • Tomku,

    jesteś minimalistą. Najlepiej gdyby wybudowano stacje teleportacji !

    • 8 0

  • ooo znowu prezentacja

    fap fap fap

    • 1 9

  • 2,5 kilometra przez 6 miesiecy zabójcze tempo budowania :) (1)

    jeszce troche to dogonimy Europe zachodnia:) A za rok pewnie przegonimy Chiny i USA:)

    • 4 13

    • 3 miesiące

      • 8 1

  • (9)

    A tak z innej beczki. Czy na sztandarowych, prowadzonych przez GIK inwestycjach pojawiły się w końcu środki (pieniądze) na niezależne badania laboratoryjne, czy nadal nadzór ma odbierać roboty "na piękne oczy wykonawcy"?Trudno sobie wyobrazić aby wszystkie odbiory robót zanikających odbywały się jedynie w oparciu o wyniki badań wykonawcy, które napewno zawsze będą OK.
    Ciekawe jak np. są i będą odbierane poszczególne warstwy bitumiczne konstrukcji nawierzchni jezdni a przecież ilości mas bitumicznych do ułożenia na tych zadaniach można liczyć w hektarach. A co z badaniami pozostałych warstw nawierzchni lub z kontrolą robót ziemnych? O ile Skanska trzyma pwien standard i jakość wykonywanych przez siebie prac to w przypadku Hydrobudowy, Budimexu czy też Wakozu(!) absolutnie nie można polegać tylko na ich wynikach badań!

    • 15 5

    • heh
      wreszcie jakis konkretny post

      • 4 8

    • przetarg z 01.06.2011 (2)

      Wykonanie sprawdzających badań niezbędnych do prawidłowej oceny wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów w zakresie badań geotechnicznych, drogowych oraz betonów w trakcie realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych: „Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego” i „Połączenie dróg krajowych - Trasa Sucharskiego”

      • 7 0

      • (1)

        A dużo pieniędzy na to przewidziano (przetarg), bo mając na uwadze zakres robót (Trasa Słowackiego i Trasa Sucharskiego) to liczba niezbędnych badań do wykonania jest olbrzymia a kosztują one niemało?

        • 0 0

        • ile kasy

          zobaczymy po otwarciu ofert 11.07.2011

          • 0 0

    • (1)

      GIK zatrudnia własnych Inspektorów Nadzoru, którzy są na budowach każdego odcinka.

      • 4 1

      • To, że są to chyba nic nadzwyczajnego, normalna rzecz. Ważne żeby roboty odbierali na podstawie jak największej ilości niezależnych badań laboratoryjnych a nie tylko w oparciu o to co przedstawi wykonawca.

        • 3 0

    • skanska ? (1)

      Budimex wcale sie wiele nie rozni od skanskiej, a nawet nasz polski Wakoz ma juz technologie i standardy w wileu dziedzinach wyprzedzajac skanska

      • 2 0

      • dobry żart...

        • 1 0

    • skanska

      pare lat temu (2-3) remontowali ul.Elbląską skrzyżowanie z ul.Sztutowską na prawym pasie w kierunku Elbląga są już widoczne początki kolein , to jest robota naszaej wspaniałej firmy Skanska

      • 1 0

  • Polecam spojrzeć do studium wykonalności Trasy Sucharskiego i Trasy Słowackiego. Prognozy ruchu w stanie istniejącym oraz prognozy po wybudowaniu obu tras wraz z tunelem pod Martwą Wisłą + horyzont czasowy do powiedzmy 2030 roku. Porównaj strukturę rodzajową ruchu i zobacz ile będzie w tym czasie TIR-ów jeździło a ile osobówek. Jeśli wniosków samemu nie będziesz potrafił wyciągnąć to Ci pomogę w analizie tych danych...

    • 5 0

  • NA MISTRZOSTWA W PRZYSZŁYM ROKU NA ROGATKACH GDANSKA POSTAWIMY WŁADCÓW MIASTA Z RADA MIASTA I NIECH ŚWIECĄ PRZED GOŚĆMI

    SWOIMI GĘBAMI FIRMUJĄC SWOJE RZĄDY ,PRACĘ !! JUŻ DZISIAJ STAWIAM SPRZECIW PRZECIW ZAKAZOWI PORUSZANIA SIĘ WŁASNYMI SAMOCHODAMI PO MIEŚCIE W CZASIE TRWANIA MISTRZOSTW EUROPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 9

  • 2,7 km w 3 miesiące... (1)

    ...a 300 m Łostowickiej od pół roku leży rozgrzebane i końca jeszcze nie widać.

    • 6 5

    • porównaj ruch na tych dwóch odcinkach + stopień zageszczenia infrastruktury podziemnej to zrozumiesz w czym tkwi problem...

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane