- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 2 Skaner 3D pomaga w oględzinach hali (26 opinii)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (113 opinii)
- 4 Kiedyś to było... można utonąć (103 opinie)
- 5 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (236 opinii)
- 6 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
Trasa Sucharskiego: gotowe 2,7 km drogi, pozostała część za półtora roku
Zobacz, co dzieje się na każdym z trzech odcinków Trasy Sucharskiego.
Od piątku można jeździć portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego. Maszyny pracują już na środkowym fragmencie tej drogi, a lada dzień roboty ruszą też na Olszynce. Budimex, czyli wykonawca tego odcinka, podpisuje dziś umowę z inwestorem trasy, miejską spółką GIK.
Na portowym odcinku, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte, praca dobiega końca. Od piątku można już jeździć po nowym asfalcie. Trwają jeszcze prace poza główną jezdnią.
To wielka ulga dla pracowników firm z półwyspu Westerplatte i portu. Wreszcie, po latach jazdy po dziurach, doczekali się płaskiej jak stół, 2,7-kilometrowej drogi. Wykonała ją w nieco ponad trzy miesiące firma Skanska, która dostanie za to ok. 9 mln zł.
Wielu kierowców już wypróbowuje tam możliwości swoich pojazdów. - W zeszłym tygodniu doszło tu do wypadku, w którym brał udział motocyklista. Jechał zbyt szybko, mimo wyłączonego dla ruchu odcinka drogi. Teraz, po piątkowym otwarciu odcinka jezdni, rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy - opowiada jeden z pracowników budowy, którego spotkaliśmy podczas nagrywania materiału filmowego.
Od początku czerwca trwają prace przy budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, wiodącego od mostu wantowego do Węzła Ku Ujściu. Z placu budowy zeszli kilka dni temu saperzy, a do pracy przystąpili drogowcy. Usunęli pozostałości altan i budynków gospodarczych, które należały kiedyś do działkowiczów. W wielu miejscach rozpoczęli usuwanie humusu, czyli wierzchniej warstwy gleby.
Drogowcy muszą przesunąć za pomocą wozideł oraz koparek tony piachu, gruzu i kamieni, które jeszcze 10 lat temu zostały przywiezione w obszar budowanej trasy z wielu budów na terenie Gdańska. Wykonawca - firma Skanska - ma na to czas do końca 2012 r. Wtedy władze miasta zapłacą jej 184 mln zł.
Na ostatnim odcinku Trasy Sucharskiego, wiodącym przez Rudniki i Olszynkę, na razie nie widać drogowców ani sprzętu. Nic dziwnego, bo dopiero dziś, o godz. 10, podpisywana jest umowa z wykonawcą, firmą Budimex.
- Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania biura budowy i zaplecza na początku lipca. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Za budowę 2,9-kilometrowego odcinka drogi między Węzłem Elbląska a Południową Obwodnicą Gdańska Budimex otrzyma 168 mln zł. Warunkiem jest jednak to, że budowę ukończy w terminie 18 miesięcy.
Miejsca
Opinie (125) 8 zablokowanych
-
2011-06-22 20:10
szkoda ze sciezki rowerowej nie zrobili :(
- 3 4
-
2011-06-22 21:59
(1)
Kolejny temat dyżurny po 10 latach pisania o tramwaju na Chełm i Trasie Słowackiego.
- 3 4
-
2011-11-14 23:25
I dobrze
Trzeba drążyć. Jak nikt nic nie mówi, nie protestuje, to oznacza, że się zgadza. Ja biernie stać nie zamierzam.
- 0 0
-
2011-06-22 23:28
a czemu dwa paski tylko???a w germanach 4 sommmmmmmmmmm! polacy gorsi?
powinno byc 3 to standard ! 3 pasy w jedna strone to norma na swiecie !
- 2 6
-
2011-06-23 05:26
"To wielka ulga dla pracowników firm " (1)
A kiedy wielka ulga dla mieszkańców? Bo ulice w centrum takie, że plomby wypadają.
- 0 0
-
2011-11-14 23:32
:)
W takich momentach zwykłem mówić, że teraz to może się tylko poprawić:)
- 0 0
-
2011-06-23 12:32
Niezły biznes te drogi! (1)
3 miesiące pracy kilku facetów,(nie mówiąc o przestojach z racji odkopania kawałka historycznego falochronu), parę szt. cięższego sprzętu i 1 mln zł za niepełny kilometr drogi. To jest biznes! Starą, istniejącą jezdnie zachowano, nasypano 12cm kruszywa, warstwy podbudowy i warstwę ścieralną (jakby bez tego droga pod tiry mogła istnieć). Kosztorysy cudnie naciągnięte. ABW powinno przyjrzeć się urzędnikom.
- 1 0
-
2011-06-26 14:47
jak takas mądra to załóż firmę budowlaną i zarabiaj miliony...LOL
- 0 0
-
2011-06-23 14:39
tragedia (1)
ta droga mało , że jest nie równa , to jeszcze projekt ktoś spartolił. Gdzie ścieżka dla rowerów , a było miejsce . Ludzie , zróbcie sobie przejażdżkę i zobaczcie to partactwo.
I jak tu nie brać do remontów obcych firm .- 0 2
-
2011-06-26 14:46
w jakim sensie jes tnierówna..tzn że spadki poprzeczne i podłużne sa wykonane w celu SPRAWNEGO odpływu wody ??..bo jeśli o taka nierównośc chodzi to dzieki bogu...wole aby woda spłyneła z drogi niz na nniej została
- 0 0
-
2011-06-23 15:29
Po co remontowali, jak tam był dobry stan drogi?
nie było dziur, droga stara po Niemiecka, a teraz będzie do remontu już za rok czasu.
- 0 3
-
2011-11-14 23:16
Gdańsk to potęga - nie marnujcie jej..
Każde kolejne odkładanie inwestycji infrastrukturalnych, jest nie powetowaną i nieodwracalną stratą z punktu ekonomi transportu i rozwiązań logistycznych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.