• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: gotowe 2,7 km drogi, pozostała część za półtora roku

Maciej Naskręt
22 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, co dzieje się na każdym z trzech odcinków Trasy Sucharskiego.



Od piątku można jeździć portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego. Maszyny pracują już na środkowym fragmencie tej drogi, a lada dzień roboty ruszą też na Olszynce. Budimex, czyli wykonawca tego odcinka, podpisuje dziś umowę z inwestorem trasy, miejską spółką GIK.



Odcinek portowy. Odcinek portowy.
Odcinek środkowy. Odcinek środkowy.
Odcinek przez Olszynkę i Rudniki. Odcinek przez Olszynkę i Rudniki.
Budowa Trasy Sucharskiego to największa inwestycja drogowa zaraz po budowie Trasy Słowackiego (ok. 1,21 mld zł), realizowana przez gdański samorząd. Pochłonie ona 362 mln zł, z czego ok. 37 proc. dofinansuje Unia Europejska. Trasę Sucharskiego podzielono na trzy fragmenty.

Na portowym odcinku, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte, praca dobiega końca. Od piątku można już jeździć po nowym asfalcie. Trwają jeszcze prace poza główną jezdnią.

To wielka ulga dla pracowników firm z półwyspu Westerplatte i portu. Wreszcie, po latach jazdy po dziurach, doczekali się płaskiej jak stół, 2,7-kilometrowej drogi. Wykonała ją w nieco ponad trzy miesiące firma Skanska, która dostanie za to ok. 9 mln zł.

Wielu kierowców już wypróbowuje tam możliwości swoich pojazdów. - W zeszłym tygodniu doszło tu do wypadku, w którym brał udział motocyklista. Jechał zbyt szybko, mimo wyłączonego dla ruchu odcinka drogi. Teraz, po piątkowym otwarciu odcinka jezdni, rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy - opowiada jeden z pracowników budowy, którego spotkaliśmy podczas nagrywania materiału filmowego.

Od początku czerwca trwają prace przy budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, wiodącego od mostu wantowego do Węzła Ku Ujściu. Z placu budowy zeszli kilka dni temu saperzy, a do pracy przystąpili drogowcy. Usunęli pozostałości altan i budynków gospodarczych, które należały kiedyś do działkowiczów. W wielu miejscach rozpoczęli usuwanie humusu, czyli wierzchniej warstwy gleby.

Drogowcy muszą przesunąć za pomocą wozideł oraz koparek tony piachu, gruzu i kamieni, które jeszcze 10 lat temu zostały przywiezione w obszar budowanej trasy z wielu budów na terenie Gdańska. Wykonawca - firma Skanska - ma na to czas do końca 2012 r. Wtedy władze miasta zapłacą jej 184 mln zł.

Na ostatnim odcinku Trasy Sucharskiego, wiodącym przez Rudniki i Olszynkę, na razie nie widać drogowców ani sprzętu. Nic dziwnego, bo dopiero dziś, o godz. 10, podpisywana jest umowa z wykonawcą, firmą Budimex.

- Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania biura budowy i zaplecza na początku lipca. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Za budowę 2,9-kilometrowego odcinka drogi między Węzłem Elbląska a Południową Obwodnicą Gdańska Budimex otrzyma 168 mln zł. Warunkiem jest jednak to, że budowę ukończy w terminie 18 miesięcy.

Zobacz jak pobiegnie Trasa Sucharskiego.

Miejsca

Opinie (125) 8 zablokowanych

  • szkoda ze sciezki rowerowej nie zrobili :(

    • 3 4

  • (1)

    Kolejny temat dyżurny po 10 latach pisania o tramwaju na Chełm i Trasie Słowackiego.

    • 3 4

    • I dobrze

      Trzeba drążyć. Jak nikt nic nie mówi, nie protestuje, to oznacza, że się zgadza. Ja biernie stać nie zamierzam.

      • 0 0

  • a czemu dwa paski tylko???a w germanach 4 sommmmmmmmmmm! polacy gorsi?

    powinno byc 3 to standard ! 3 pasy w jedna strone to norma na swiecie !

    • 2 6

  • "To wielka ulga dla pracowników firm " (1)

    A kiedy wielka ulga dla mieszkańców? Bo ulice w centrum takie, że plomby wypadają.

    • 0 0

    • :)

      W takich momentach zwykłem mówić, że teraz to może się tylko poprawić:)

      • 0 0

  • Niezły biznes te drogi! (1)

    3 miesiące pracy kilku facetów,(nie mówiąc o przestojach z racji odkopania kawałka historycznego falochronu), parę szt. cięższego sprzętu i 1 mln zł za niepełny kilometr drogi. To jest biznes! Starą, istniejącą jezdnie zachowano, nasypano 12cm kruszywa, warstwy podbudowy i warstwę ścieralną (jakby bez tego droga pod tiry mogła istnieć). Kosztorysy cudnie naciągnięte. ABW powinno przyjrzeć się urzędnikom.

    • 1 0

    • jak takas mądra to załóż firmę budowlaną i zarabiaj miliony...LOL

      • 0 0

  • tragedia (1)

    ta droga mało , że jest nie równa , to jeszcze projekt ktoś spartolił. Gdzie ścieżka dla rowerów , a było miejsce . Ludzie , zróbcie sobie przejażdżkę i zobaczcie to partactwo.
    I jak tu nie brać do remontów obcych firm .

    • 0 2

    • w jakim sensie jes tnierówna..tzn że spadki poprzeczne i podłużne sa wykonane w celu SPRAWNEGO odpływu wody ??..bo jeśli o taka nierównośc chodzi to dzieki bogu...wole aby woda spłyneła z drogi niz na nniej została

      • 0 0

  • Po co remontowali, jak tam był dobry stan drogi?

    nie było dziur, droga stara po Niemiecka, a teraz będzie do remontu już za rok czasu.

    • 0 3

  • Gdańsk to potęga - nie marnujcie jej..

    Każde kolejne odkładanie inwestycji infrastrukturalnych, jest nie powetowaną i nieodwracalną stratą z punktu ekonomi transportu i rozwiązań logistycznych

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane