- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (118 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (166 opinii)
- 3 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (69 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (96 opinii)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (174 opinie)
Trasa Sucharskiego - można budować kolejny fragment
Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.
Nie ma uwag do przetargu na pierwszy odcinek Trasy Sucharskiego. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą i prace będą mogły ruszyć.
Najlepszą ofertę na wykonanie I zadania Trasy Sucharskiego, czyli odcinka od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska, złożył Budimex. Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł.
Do II etapu zakwalifikowało się jednak aż 17 firm i konsorcjów, 9 z nich złożyło oferty. W takich wypadkach zdarzają się odwołania, co przedłuża procedury miesiącami. Na szczęście tym razem tak się nie stało.
- Z przyjemnością informujemy, że Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie miał uwag do przetargu. W tej sytuacji spółka GIK - inwestor zastępczy przedsięwzięcia - może podpisywać umowę z wykonawcą. Podpisanie umowy zaplanowane jest na przyszły tydzień - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
W poniedziałek rozpoczęły się też procedury odbiorów technicznych w kończonej inwestycji w zadaniu III Trasy Sucharskiego, na odcinku od Węzła ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Ten fragment był mniejszy i łatwiejszy, Skanska skończyła go w trzy miesiące.
- W środę o godz. 9 komisja rozpoczyna odbiór oznakowania i jeśli nie będzie miała do niego uwag, w godzinach południowych III zadanie Trasy Sucharskiego zostanie oddane do ruchu - informuje Skorupka-Kaczmarek.
Cała Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r. W jej ramach wykonana zostanie m.in. dwujezdniowa droga od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł, ok. 40 proc. kosztów poniesie Unia Europejska.
Miejsca
Opinie (82) ponad 10 zablokowanych
-
2011-06-13 10:52
nie podano w treści ajka jest ostateczna cena kontraktu (2)
czy wybrano najtańszy czy najlepszy bo to nie to samo
- 10 6
-
2011-06-13 11:09
Poczytaj sobie prawo o zamówieniach publicznych (1)
i wtedy być może przestaniesz wypisywać dyrdymały na temat cen kontraktów i wyboru ofert.
- 5 4
-
2011-06-13 11:59
napisano wyraznie ponad 168,5
dla ciebie to być może jasne ale dla mnie nie jest jasne czy te ponad 168,5 to drugie 168,5 czyli w sumie ponad(sic) 320 milionów. znając hołubienie firmy Budimex przez zarządców miasta Gdańska chcę by nie pozostawiano takich niejasności
- 4 2
-
2011-06-13 11:08
budimex i 18 miesiecy
wolne zarty :) nie wpominajac o poprawkach przez kolejne X miesiecy
- 6 4
-
2011-06-13 11:10
Ja pierdziu (3)
Jak skończą wszystkie aktualne remonty,pocerują dziury w tych starszych drogach to albo faktycznie będziemy bez korków albo ...
- 6 1
-
2011-06-13 11:48
(2)
Nigdzie na świecie nie rozwiązano problemów korków w miastach poprzez inwestycje w drogi. Korki będą, tylko przeniosą się w inne miejsce.
- 6 1
-
2011-06-13 11:54
(1)
w niemczech nie ma korków, a jest 4 razy wiecej samochodów...
- 1 8
-
2011-06-13 11:57
Chyba w Niemczech nie byłeś
jeśli piszesz, że nie ma tam korków.
- 6 2
-
2011-06-13 11:34
Chciałbym tylko zwrócić uwagę na cenę (10)
Ta droga ile może mieć długości? 5km maksymalnie, a kosztuje ponad 160 mln. Przypominam, że w zeszłym tygodniu, wybuchła awantura, bo ktoś zaplanował zbudować drogę rowerową o podobnej długości za 7 mln. Jakoś teraz nikt nie krzyczy, że drogo i w ogóle skandal. Pomijam dramatyczne różnice w poziomie dofinansowania z Unijnej puli.
Moderatora proszę, o nie cenzurowanie, tylko umożliwienie wypowiedzi reprezentującej inny punkt widzenia.- 4 10
-
2011-06-13 11:38
(2)
Ręce opadają - sprawdź zakres rzeczowy inwestycji....
- 9 0
-
2011-06-13 11:46
(1)
ręce opadają jak się was czyta.
Sprawa jest jasna - każdy temat o budowie DDR to jęczenie samochodziarzy się na rowerzystów kupę kasy wydaje.
Ale prawda jest taka, że inwestycje drogowe to ogromne wydatki finansowe - i tego skumać nie jesteście w stanie.- 4 2
-
2011-06-13 12:41
W Italii
czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.
- 2 6
-
2011-06-13 11:39
kolejny madry inaczej zabiera glos (2)
czy dla ciebie na prawde nie ma roznicy pomiedzy sciezka rowerowa a trasa sucharskiego?
- 6 1
-
2011-06-13 11:43
Co ty z nim dyskutujesz, (1)
przecież to jest życiowy malkontent albo troll.
- 6 2
-
2011-06-13 11:46
chyba Ty
- 0 3
-
2011-06-13 11:43
porównanie drogi rowerowej do tej inwestycji wymaga konsultacji lekarskich ;-] (1)
prawie to samo - prawie róbi wielką różnicę
Parametry techniczne trasy :
Klasa techniczna ulicy – GP;
Prędkość projektowa /przekrój uliczny/ Vp = 60 km/h;
Prędkość miarodajna /przekrój uliczny/ Vp = 70 km/h;
Prędkość projektowa /przekrój pozamiejski/ Vp = 100 km/h;
Prędkość miarodajna /przekrój pozamiejski/ Vp = 110 km/h;
Przekrój poprzeczny 2x2 ;
Szerokość pasa ruchu 3,5m;
Szerokość dodatkowych pasów ruchu 3,0m;
Obciążenie obliczeniowe 115 kN/oś;
Zakres zadania obejmuje realizację między innymi :
-budowę dwóch nowych jezdni drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) na odcinku 2,944 km, szerokość jezdni - 2 x 3,5 m, pas dzielący - 4 m, pas awaryjny - 2,5 m (do Węzła Błonie) szerokość poboczy gruntowych - 1,5 m;
-budowę węzła Błonia od km 1+400 do km 1+800 (węzeł typu WB);
-przebudowę węzła Elbląska z zachowaniem istniejących obiektów (węzeł typu WB);
-budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowanymi jezdniami oraz nad liniami kolejowymi – wiadukty WD1, WD2, WD3, WD4 WD5;
-budowę tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi długości około 280,0 m (łącznie z wannami tunelu), tunel zlokalizowany w rejonie „Węzła Elbląska”;
-budowę dróg dojazdowych, lokalnych i zbiorczych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Trasy Sucharskiego i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
-wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasypy;
-budowę odcinków murów oporowych;
-budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
-przebudowa oraz zabezpieczenie odcinków torów, sieci telekomunikacyjnej urządzeń elektroenergetycznych oraz SRK na terenach kolejowych;
-budowę odcinków chodników dla pieszych oraz ścieżek rowerowych;
-budowę urządzeń bezpieczeństwa organizacji ruchu /m.in. oznakowanie pionowe i poziome, bariery/;
-budowę urządzeń melioracyjnych (m.in. przepusty)
-budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
-budowę urządzeń podczyszczających ścieki opadowe;
-budowę kanalizacji telekomunikacyjnej TRISTAR;
-przebudowę i budowę oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem energetycznym;
-przebudowę linii wysokiego napięcia 400 kV;
-przebudowę linii wysokiego napięcia 110 kV;
-przebudowę kolizji elektroenergetycznych nN i SN;
-przebudowę istniejącego uzbrojenia m.in. gazociągu, wodociągów, teletechniki, energetyki, kanalizacji sanitarnej, urządzeń melioracyjnych, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
-usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi wraz z nasadzeniami nowej zieleni- 7 0
-
2011-06-13 11:46
brak umiejętności czytania wymaga powtórzenia szkoły
- 3 1
-
2011-06-13 11:55
co to znaczy za drogo?? kosztorys inwestora był na poziomie 210mln (1)
chcesz taniej?
tak jak chińczycy z COVEC na A2, gdzie prace przerwano i wykonawca chce więcej kasy;
efektem będzie nowy przetarg - conajmniej 0,5 roku w plecy i dużo droższa inwestycja- 4 0
-
2011-06-13 13:05
nikt nie mówi, że za drogo.
chodzi o to, że miłośnicy 4 kółek nie mają żadnych podstaw, żeby panoszyć się po tematach rowerowych i jęczeć, że się inwestuje w DDR-y- 2 3
-
2011-06-13 11:53
Kiedy??
a co z tunelem.bo ten prom juz ledwo zipie
- 6 2
-
2011-06-13 12:25
Gdynia potrzebuje OPAT a nie lotniska (2)
- 10 2
-
2011-06-13 14:03
Jaka Gdynia, jakie lotnisko, jakie OPAT ? Przeczytałeś treść artykułu który komentujesz ?
- 2 2
-
2011-06-13 23:49
Chyba ŁOPAT :DDD
- 1 0
-
2011-06-13 12:42
Chore ceny mają te nasze inwestycje drogowe. (1)
W Italii czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.
- 7 5
-
2011-06-13 13:21
Tylko , ze Chorwaci czy Włosi budują drogi a ich przełożeni
skupiają się na nadzorowaniu państwowego placu budowy zamiast budowania sobie pałacyku z "premii za oszczędności" . Państwowy plac budowy w Polsce to eldorado dla polskiego cFaniaczka w białym kołnierzyku. No a widać nawet , ze nasz Budyniek coraz grubszy się robi pewnie od miodku
- 4 4
-
2011-06-13 14:13
Żeby nie było tak jak ze skrzyżowaniem Mickiewicza z Hallera.
Dwa lata remontowali i po dwóch latach znowu nadaje się do remontu.
- 5 3
-
2011-06-13 16:04
Gdynia maruje pieniądze
na lotnisko w Kosakowie. Tak w Kosakowie bo ponad 90 procent tereny leży w Kosakowie. Zamiast tego miasti Gdynia powinno się wziąć za budowanie OPAT. Bo jest skandalem, że wyjeżdżając z Gdyni z północy nie można na czas wyjechać. A poza tym w Gdańsku buduje się dużo tras wylotowych z miasta.
- 8 1
-
2011-06-13 17:55
W Gdyni jest potrzebne lądowisko dla hydroplanów
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.