• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego - można budować kolejny fragment

neo
13 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.


Nie ma uwag do przetargu na pierwszy odcinek Trasy Sucharskiego. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą i prace będą mogły ruszyć.



Ten odcinek powstanie w 18 miesięcy. Ten odcinek powstanie w 18 miesięcy.
Najlepszą ofertę na wykonanie I zadania Trasy Sucharskiego, czyli odcinka od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska, złożył Budimex. Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł.

Do II etapu zakwalifikowało się jednak aż 17 firm i konsorcjów, 9 z  nich złożyło oferty. W takich wypadkach zdarzają się odwołania, co przedłuża procedury miesiącami. Na szczęście tym razem tak się nie stało.

- Z przyjemnością informujemy, że Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie miał uwag do przetargu. W tej sytuacji spółka GIK - inwestor zastępczy przedsięwzięcia - może podpisywać umowę z wykonawcą. Podpisanie umowy zaplanowane jest na przyszły tydzień - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.

W poniedziałek rozpoczęły się też procedury odbiorów technicznych w kończonej inwestycji w zadaniu III Trasy Sucharskiego, na odcinku od Węzła ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Ten fragment był mniejszy i łatwiejszy, Skanska skończyła go w trzy miesiące.

- W środę o godz. 9 komisja rozpoczyna odbiór oznakowania i jeśli nie będzie miała do niego uwag, w godzinach południowych III zadanie Trasy Sucharskiego zostanie oddane do ruchu - informuje Skorupka-Kaczmarek.

Cała Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r. W jej ramach wykonana zostanie m.in. dwujezdniowa droga od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł, ok. 40 proc. kosztów poniesie Unia Europejska.
neo

Miejsca

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

  • nie podano w treści ajka jest ostateczna cena kontraktu (2)

    czy wybrano najtańszy czy najlepszy bo to nie to samo

    • 10 6

    • Poczytaj sobie prawo o zamówieniach publicznych (1)

      i wtedy być może przestaniesz wypisywać dyrdymały na temat cen kontraktów i wyboru ofert.

      • 5 4

      • napisano wyraznie ponad 168,5

        dla ciebie to być może jasne ale dla mnie nie jest jasne czy te ponad 168,5 to drugie 168,5 czyli w sumie ponad(sic) 320 milionów. znając hołubienie firmy Budimex przez zarządców miasta Gdańska chcę by nie pozostawiano takich niejasności

        • 4 2

  • budimex i 18 miesiecy

    wolne zarty :) nie wpominajac o poprawkach przez kolejne X miesiecy

    • 6 4

  • Ja pierdziu (3)

    Jak skończą wszystkie aktualne remonty,pocerują dziury w tych starszych drogach to albo faktycznie będziemy bez korków albo ...

    • 6 1

    • (2)

      Nigdzie na świecie nie rozwiązano problemów korków w miastach poprzez inwestycje w drogi. Korki będą, tylko przeniosą się w inne miejsce.

      • 6 1

      • (1)

        w niemczech nie ma korków, a jest 4 razy wiecej samochodów...

        • 1 8

        • Chyba w Niemczech nie byłeś

          jeśli piszesz, że nie ma tam korków.

          • 6 2

  • Chciałbym tylko zwrócić uwagę na cenę (10)

    Ta droga ile może mieć długości? 5km maksymalnie, a kosztuje ponad 160 mln. Przypominam, że w zeszłym tygodniu, wybuchła awantura, bo ktoś zaplanował zbudować drogę rowerową o podobnej długości za 7 mln. Jakoś teraz nikt nie krzyczy, że drogo i w ogóle skandal. Pomijam dramatyczne różnice w poziomie dofinansowania z Unijnej puli.

    Moderatora proszę, o nie cenzurowanie, tylko umożliwienie wypowiedzi reprezentującej inny punkt widzenia.

    • 4 10

    • (2)

      Ręce opadają - sprawdź zakres rzeczowy inwestycji....

      • 9 0

      • (1)

        ręce opadają jak się was czyta.

        Sprawa jest jasna - każdy temat o budowie DDR to jęczenie samochodziarzy się na rowerzystów kupę kasy wydaje.

        Ale prawda jest taka, że inwestycje drogowe to ogromne wydatki finansowe - i tego skumać nie jesteście w stanie.

        • 4 2

        • W Italii

          czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.

          • 2 6

    • kolejny madry inaczej zabiera glos (2)

      czy dla ciebie na prawde nie ma roznicy pomiedzy sciezka rowerowa a trasa sucharskiego?

      • 6 1

      • Co ty z nim dyskutujesz, (1)

        przecież to jest życiowy malkontent albo troll.

        • 6 2

        • chyba Ty

          • 0 3

    • porównanie drogi rowerowej do tej inwestycji wymaga konsultacji lekarskich ;-] (1)

      prawie to samo - prawie róbi wielką różnicę
      Parametry techniczne trasy :
      Klasa techniczna ulicy – GP;
      Prędkość projektowa /przekrój uliczny/ Vp = 60 km/h;
      Prędkość miarodajna /przekrój uliczny/ Vp = 70 km/h;
      Prędkość projektowa /przekrój pozamiejski/ Vp = 100 km/h;
      Prędkość miarodajna /przekrój pozamiejski/ Vp = 110 km/h;
      Przekrój poprzeczny 2x2 ;
      Szerokość pasa ruchu 3,5m;
      Szerokość dodatkowych pasów ruchu 3,0m;
      Obciążenie obliczeniowe 115 kN/oś;

      Zakres zadania obejmuje realizację między innymi :
      -budowę dwóch nowych jezdni drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) na odcinku 2,944 km, szerokość jezdni - 2 x 3,5 m, pas dzielący - 4 m, pas awaryjny - 2,5 m (do Węzła Błonie) szerokość poboczy gruntowych - 1,5 m;
      -budowę węzła Błonia od km 1+400 do km 1+800 (węzeł typu WB);
      -przebudowę węzła Elbląska z zachowaniem istniejących obiektów (węzeł typu WB);
      -budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowanymi jezdniami oraz nad liniami kolejowymi – wiadukty WD1, WD2, WD3, WD4 WD5;
      -budowę tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi długości około 280,0 m (łącznie z wannami tunelu), tunel zlokalizowany w rejonie „Węzła Elbląska”;
      -budowę dróg dojazdowych, lokalnych i zbiorczych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Trasy Sucharskiego i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
      -wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasypy;
      -budowę odcinków murów oporowych;
      -budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
      -przebudowa oraz zabezpieczenie odcinków torów, sieci telekomunikacyjnej urządzeń elektroenergetycznych oraz SRK na terenach kolejowych;
      -budowę odcinków chodników dla pieszych oraz ścieżek rowerowych;
      -budowę urządzeń bezpieczeństwa organizacji ruchu /m.in. oznakowanie pionowe i poziome, bariery/;
      -budowę urządzeń melioracyjnych (m.in. przepusty)
      -budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
      -budowę urządzeń podczyszczających ścieki opadowe;
      -budowę kanalizacji telekomunikacyjnej TRISTAR;
      -przebudowę i budowę oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem energetycznym;
      -przebudowę linii wysokiego napięcia 400 kV;
      -przebudowę linii wysokiego napięcia 110 kV;
      -przebudowę kolizji elektroenergetycznych nN i SN;
      -przebudowę istniejącego uzbrojenia m.in. gazociągu, wodociągów, teletechniki, energetyki, kanalizacji sanitarnej, urządzeń melioracyjnych, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
      -usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi wraz z nasadzeniami nowej zieleni

      • 7 0

      • brak umiejętności czytania wymaga powtórzenia szkoły

        • 3 1

    • co to znaczy za drogo?? kosztorys inwestora był na poziomie 210mln (1)

      chcesz taniej?
      tak jak chińczycy z COVEC na A2, gdzie prace przerwano i wykonawca chce więcej kasy;
      efektem będzie nowy przetarg - conajmniej 0,5 roku w plecy i dużo droższa inwestycja

      • 4 0

      • nikt nie mówi, że za drogo.

        chodzi o to, że miłośnicy 4 kółek nie mają żadnych podstaw, żeby panoszyć się po tematach rowerowych i jęczeć, że się inwestuje w DDR-y

        • 2 3

  • Kiedy??

    a co z tunelem.bo ten prom juz ledwo zipie

    • 6 2

  • Gdynia potrzebuje OPAT a nie lotniska (2)

    • 10 2

    • Jaka Gdynia, jakie lotnisko, jakie OPAT ? Przeczytałeś treść artykułu który komentujesz ?

      • 2 2

    • Chyba ŁOPAT :DDD

      • 1 0

  • Chore ceny mają te nasze inwestycje drogowe. (1)

    W Italii czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.

    • 7 5

    • Tylko , ze Chorwaci czy Włosi budują drogi a ich przełożeni

      skupiają się na nadzorowaniu państwowego placu budowy zamiast budowania sobie pałacyku z "premii za oszczędności" . Państwowy plac budowy w Polsce to eldorado dla polskiego cFaniaczka w białym kołnierzyku. No a widać nawet , ze nasz Budyniek coraz grubszy się robi pewnie od miodku

      • 4 4

  • Żeby nie było tak jak ze skrzyżowaniem Mickiewicza z Hallera.

    Dwa lata remontowali i po dwóch latach znowu nadaje się do remontu.

    • 5 3

  • Gdynia maruje pieniądze

    na lotnisko w Kosakowie. Tak w Kosakowie bo ponad 90 procent tereny leży w Kosakowie. Zamiast tego miasti Gdynia powinno się wziąć za budowanie OPAT. Bo jest skandalem, że wyjeżdżając z Gdyni z północy nie można na czas wyjechać. A poza tym w Gdańsku buduje się dużo tras wylotowych z miasta.

    • 8 1

  • W Gdyni jest potrzebne lądowisko dla hydroplanów

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane