- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (116 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (166 opinii)
- 3 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (69 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (94 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (173 opinie)
Trasa Sucharskiego - można budować kolejny fragment
Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.
Nie ma uwag do przetargu na pierwszy odcinek Trasy Sucharskiego. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą i prace będą mogły ruszyć.
Najlepszą ofertę na wykonanie I zadania Trasy Sucharskiego, czyli odcinka od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska, złożył Budimex. Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł.
Do II etapu zakwalifikowało się jednak aż 17 firm i konsorcjów, 9 z nich złożyło oferty. W takich wypadkach zdarzają się odwołania, co przedłuża procedury miesiącami. Na szczęście tym razem tak się nie stało.
- Z przyjemnością informujemy, że Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie miał uwag do przetargu. W tej sytuacji spółka GIK - inwestor zastępczy przedsięwzięcia - może podpisywać umowę z wykonawcą. Podpisanie umowy zaplanowane jest na przyszły tydzień - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
W poniedziałek rozpoczęły się też procedury odbiorów technicznych w kończonej inwestycji w zadaniu III Trasy Sucharskiego, na odcinku od Węzła ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Ten fragment był mniejszy i łatwiejszy, Skanska skończyła go w trzy miesiące.
- W środę o godz. 9 komisja rozpoczyna odbiór oznakowania i jeśli nie będzie miała do niego uwag, w godzinach południowych III zadanie Trasy Sucharskiego zostanie oddane do ruchu - informuje Skorupka-Kaczmarek.
Cała Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r. W jej ramach wykonana zostanie m.in. dwujezdniowa droga od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł, ok. 40 proc. kosztów poniesie Unia Europejska.
Miejsca
Opinie (82) ponad 10 zablokowanych
-
2011-06-13 18:16
Gdynia musi wyeksponowac swój najcenniejszy zabytek
Mam na myśli pięciometrowej długości ścianę z cegły z 1926 roku jaką archeolodzy odkryli niedawno na dworcu w Gdyni.
Proponuję przenieść ją pod nabrzeże, przy którym stają wielkie wycieczkowce. Na widok tego cudu starożytnej architektury zagraniczni turyści porzucą błędną myśl o udaniu się autokarem do Gdańska czy Malborka i zamiast tego pójdą zwiedzić Centrum Batory.- 10 0
-
2011-06-13 21:17
Budimeź
- 0 0
-
2011-06-13 21:23
Budimex wpierw prosi przez telefon aby naprawiać i robić, a później twierdzi, że zlecenia nie wysyłał i nie będzie za nic
płacić. najlepsze jest określanie w przetargach parametrów których nikt* nie może spełnić, a i nikt później przy odbiorach ich nie sprawdza - vide Stadion upadłej Arki :)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.