- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (256 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (105 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Trasa W-Z bliżej obwodnicy
Auta ruszyły: w piątek otwarto kolejny fragment al. Armii Krajowej w Gdańsku, nazywanej często Trasą W-Z. Ale to jeszcze nie koniec inwestycji, bo trasa nie dochodzi do obwodnicy Trójmiasta. Cała droga ma być gotowa do 2010 r.
"Wuzetka" to jedna z głównych arterii komunikacyjnych Gdańska. Zaprojektowano ją w latach 70., ale do dziś budzi emocje. Jedni uważają ją za lekarstwo na korki, inni krytykują za to, że - zbudowana jako droga szybkiego ruchu - sztucznie dzieli dzielnice, przez które przechodzi (tak, jak wybudowane po II wojnie światowej Podwale Przedmiejskie).
Jej budowa ciągnie się od lat 80. Najpierw wybudowano odcinek od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego (1,8 km). Kolejny odcinek - oddany do ruchu w 1998 r. - wydłużał trasę od ul. Sikorskiego do ul. Łostowickiej (1,3 km). W 2001 r. gotowy był już kolejny fragment: od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. W piątek kierowcy ruszyli po kolejnym odcinku "wuzetki", rozpoczynającym się przy skrzyżowaniu z ul. Jabłoniową i kończącym przy skrzyżowaniu z Kartuską. To najdłuższy z otwieranych do tej pory odcinków - 2,4 km.
Oprócz dwóch jezdni (każda ma po dwa pasy ruchu) drogowcy wybudowali tam m.in. rondo, trzy mosty, ścieżki rowerowe i ponad kilometr ekranów akustycznych.
Pieniędzy na inwestycję nie byłoby, gdyby Polska nie stała się członkiem UE. Koszt budowy tego odcinka wyniósł 59 mln zł, a 37 mln miasto dostało z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ale to nie koniec pracy, bo do połączenia "wuzetki" z obwodnicą brakuje jeszcze około kilometra drogi oraz potężnego węzła na skrzyżowaniu obu tras w Karczemkach. Drogę wybudować ma miasto, a za węzeł odpowiedzialna ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Według wstępnych planów, obie inwestycje mają być gotowe w 2010 r.
Wtedy będzie można mówić o ostatecznych korzyściach z Trasy W-Z, czyli dogodnemu dojazdowi z centrum Gdańska do obwodnicy i autostrady A1, a także wyrzuceniu tranzytowego ruchu z ul. Kartuskiej.
Opinie (132) 4 zablokowane
-
2007-12-22 21:13
najpierw tramwaj...
potem trasa WZ i autostrada... Ameryka niech sie chowa :) brawo władze wszelakie.
- 0 0
-
2007-12-22 21:59
do obiektywnego
kochany obiektywny chodzi mi o połączenie tej super drogi z Kartuską- uwierz mi,że tam rondo pasuje i jest nawet miejsce- miłego wieczoru subietywnie ci życzę
- 0 0
-
2007-12-22 22:09
Janek
Napisz coś mądrzejszego i konstruktywnego na temat dróg.
Nich nie będzie taki mądry i pyszałkowaty!
Pokaż WaszceZ, że jest matoł i szczurochwalca.- 0 0
-
2007-12-22 23:17
Przeczytałem uważenie tekst Tołdiego Wielkiego Gryzonia i z stwierdzam, że Janek ma rację. Jest to wielki bełkot człowieka, który nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, ale zrzyna mędrcę świata. Niech Tołdi zainteresuje się tym co robiono, jak robiono i co się planuje robić i kiedy. "na podbudowie z kruszywa położyli cienki asfalt". A skądy ty to wiesz??? Widziałeś te projekty. Porównujesz A-1 do W-Z. Mega bzdura. Porównaj se do Janka Wiśnieskiego, czy Morskiej z jej nowoczesnym systemem sterowania ruchem. Lotników z Wielkopolską też połączyli węzłem? Na Wielkopolskiej to masz WC-ty, przejścia dla zwierząt i co jeszcze??? Jakie ty chłopie szkoły skończyłeś, że umiesz ocenić czy pobocza odwodnienia itd są zgodne z przepisami???
I jeszcze, żeby była jasność mieszkam na Oksywiu i mogę zadać też wiele pytań do twojego Księciunia dotyczących planowania przestrzenego, komunikacyjnego i inwestycji. Czemu nie ma połączenia bezkolizyjnego - wiadukt rejonu Obwodnicy z ul. Hutniczą (przemysłowe centrum miasta), co Gdynia robi w sprawie Obwodnicy Północnej - bo z tego co wiem nic, dlaczego w tak beznadziejny sposób rozwiązano połączenie Wlkp z trasami średnicowymi (Lotników, Zwycięstwa) z góry skazując zjeżdżających z Dąbrowy i okolic na stanie w korkach, co za idiota wpadł na pomysł takiej przebudowy jak zrobiono skrzyżowania Unruga - Cechowa i tak można by jeszcze długo. No i szlagier ostatnich lat. Jak to możliwe, że drugi wiadukt na Janka Wiśniewsiego zamknięto w trakcie budowy na pół roku tłocząc ludzi w korkach i nic na nim nie robiono bo niedogadały się trzy wydziały UM w Gdyni (wersja z gazet).
Pozdrowienia i Wesołych Świąt- 0 0
-
2007-12-22 23:39
Tommy
Waszka zapomniał dodać o kontenerach i TIRach , ktore beda blokowały Gdansk
- 0 0
-
2007-12-23 00:44
kpina
"Pieniędzy na inwestycję nie byłoby, gdyby Polska nie stała się członkiem UE."
az sie noz w kieszeni otwiera !!
Przecierz to wszystko z naszych pieniedzy - to nie my potrzebowaismy unii tyko unia nas ! ciagna od nas gruba kase a gawiedz sie jeszcze cieszy !
kpina jakich malo !- 0 0
-
2007-12-23 01:56
A My z UE za doarmo czy co?
PRZECIERZ BURAKI MY ZA TO PLACIMY A RESZA TO REKLAMA!
KTOS NAPISAL: "SOCJALIZM TO IDEOLOGIA A UE TO GRUPA"!!!!
ZE CO?! UE MA SWOJA IDEOLOGIE: WSZYSTKIM TYLKO DAJE!
TAK I RODZINA NA BOK, BO KASA JEST NAJ NAJ NAJ.
REKLAMA PONAD WSZYTKO!!!- 0 0
-
2007-12-23 03:15
temat powraca ale niestety
to realizowane połączenie trasy W-Z z obwodnicą jest kompletnie bez sensu, o czym pisałem swego czasu.
Docelowo W-Z ma dobić do obwodnicy w istniejącym już węźle przy Auchanie na końcu Kartuskiej a tymczasem należało zaplanować i zrealizować całkiem nowe, niezależne połączenie z obwodnicą i nowy węzeł komunikacyjny ok. 1 - 1,5 kilometra poniżej węzła przy Auchanie.
Nie chce mi się już tłumaczyć dlaczego. Kto mądry w lot zrozumie.
Generalnie czarna rozpacz czyli rządzą lobotomy.- 0 0
-
2007-12-23 08:55
generalnie obywatelu ,racja jest po waszej stronie
- 0 0
-
2007-12-23 08:57
obywatel Zuut
Masz całkowitą racje, tak jak Waszkaz opisuje najłatwiej korzystać z dróg i pomysłów innych nic mądrego nie wymyślając. A na dodatek jeszcze wprowadzajac do centrum kontenery na TiRach, ale to tylko w 1000-letnim Gdańsku
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.