• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Pieniądze na modernizację dróg

    dla swoich mieszkańców to niech dorzuci Kosakowo i wioski ościenne;
    Gdynia zrobiła co może dla swoich mieszkańców

    • 7 18

  • Ten system to strata milionów złotych.

    Strata pieniędzy. Jak z lotniskiem. Pan Zenek w centrali kliknie tu potem tam ........

    • 26 1

  • Bubel (1)

    Jeżdżąc przepisowo nie ma szans na płynną jazdę, nawet w godzinach wieczornych... Porażka totalna...

    • 33 1

    • Ale Tristar nie mial zapewniać płynnej jazdy. Niestety, każdemu się nie dogodzi.

      • 0 1

  • Odkąd to działa na Morskiej zaczęły się korki!

    • 27 0

  • Tristar

    Do promowania ruchu pieszego i tramwajowego. Tak działa w Gdańsku.

    • 11 3

  • Nie kompromitujcie sie wiecej, proszę.

    Jak to jest ze jadąc przepisowo po Gdyni co chwile musze stawac na swiatłach? Jadac szybciej (nieprzepisowo) da sie ustrzelic zielona fale.

    • 27 1

  • Jedyne miejsca gdzie system jakoś działa to przystanki autobusowe. Reszta to niestety bubel. Bardzo kosztowny bubel.

    • 25 0

  • Czterostar

    Gdynia to jest komunikacyjny dramat.

    • 23 0

  • To powinno się nazywać trikorek, a nie tristar

    • 21 0

  • (12)

    Gdyńska logika. Wprowadzić priorytet dla autobusów, dziwić się, że są korki, wprowadzić buspasy jako rozwiązanie problemu korków. Brawo Gdynia.

    • 68 15

    • buspasy to akurat jedne z lepszych rzeczy jakie w Gdyni wymyślono (6)

      korek i tak będziesz miał ale mniejszy bo więcej ludzi pojedzie autobusem, a oni w ogóle korka mieć nie będą

      • 5 10

      • może czas wprowadzić obowiazek jazdy z pasażerem w mieście (1)

        sam kierowca = mandat 500zł

        • 1 12

        • nie

          nie

          • 1 1

      • Buspass (1)

        To bardzo dobre rozwiazanie, niestety lokalizacja co po niektorych w Gdyni to kpina. Buspass na estakadzie to porazka. Autobusy powinny jezdzic dolem ekstakady i wlaczasie do ruchu na laczniku z ulica Unruga z pierwszenstwem przejazdu.

        • 7 1

        • Tam nie da rady

          Bo tam jest dziura, której waleczny Urząd Miejski nie umie naprawić bo tego się nie da zrobić białą farbą i być może by trzeba nawet wydać na to pieniądze!

          • 3 0

      • Ja (1)

        Fajnie jest śnić na jawie a nie godzić się z faktami. Gdynianie do pracy jeżdżą do Gdańska i nikt nie będzie jechał z Północnych dzielnic Gdyni autobusem , bo samochodem i obwodnica jest szybciej i sprawniej. Niestety Gdynia nie potrafiła ściągnąć do swoich biurowców prawdziwego biznesu dającego godną pracę zgodną z aspiracjami młodych.

        • 5 1

        • Jaki biznes chciałby się otworzyć w biurowcu który nie ma dobrej komunikacji?

          I kółko się zamyka.

          • 4 0

    • Czerwona fala dla autobusów (4)

      Spokojnie, zielona fala dla spoźnionych autobusów polega na zapalaniu czerwonych swiateł tuż przed nim. Z minuty opóźnienia robi się 3 oraz więcej i to często gdy z poprzecznych dróg nikt nie wyjeżdża. Najlepszy przykład to Władysława IV lub skrzyżowanie Zwycięstwa/Wielkopolska.

      • 5 0

      • opowiadasz brednie (3)

        gdzie w Gdyni masz naprawdę mocno spóźnione autobusy czy trolejbusy? - ja z takim przypadkiem się jeszcze nie spotkałem

        • 3 2

        • Jak to gdzie masz mocno spóźnione autobusy? W opowieściach samochodziarzy :-)

          • 1 2

        • (1)

          No przecież prowadzę często autobus w Gdyni w godzinach póznowieczorych to chyba wiem ile mam spóźnienia. 3 minuty mimo braku ruchu to norma, a wszystko z powodu nielogicznie działającej sygnalizacji. Inne autobusy też mają takie spóźnienia

          • 0 0

          • a może jednak

            to kwestia złego rozpisania czasu przejazdu? Twój czas to czas realny, a czas na rozkładzie to rozpisany przez kogoś z dyspozytorni/zarządu, kto nigdy nie przejechał całej trasy w życiu. Niestety ale Google maps nie wystarczy.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane