• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • szczurlandia

    czyli jeszcze wieksze korki

    • 12 0

  • Dlaczego nasze pieniądze wydawane są na takie absurdy

    • 12 0

  • Tristar nie działa ?

    Nie jestem ekspertem, ale jako kierowca która cały czas jeździ po naszym"wspaniałym" mieście dochodze do wniosku że ten system po prostu nie działa. Startuje na światłach na wzgórzu Maksymiliana i do Batorego zatrzymuje się na kązdych światłach na czerwonym jadąc 50 km/h czyli coś tu nie gra chyba

    • 20 0

  • Gdynianin

    Tunel na Pogórze, szczura na widły

    • 17 0

  • Ciekawe czy Tristar jest już w innych polskich miastach...

    skoro taki dobry?

    • 5 0

  • Czerwona fala

    Skoro mamy taki świetny system to nie potrafie zrozumieć jednej rzeczy. Ul. Morska, chyba jedna z głównych przelotówek tego miasta i jest tu straszna kupa.
    Powiedzmy zaczynam trasę gdzieś w Wejherowie, przejeżdzam Wejherowo, Rede, Rumie - zatrzymam sie na ok. 4 skrzyżowaniach. Mijam granicę Rumi z Gdynią, jak nie stanę na pierwszych światłach, to skrzyżowanie Morska/Owsiana już na 100% mnie łapie. Potem już tylko 8 razy się zatrzymam na kolejnych skrzyżowaniach i "już" jestem na wysokości Dworca Gdynia Główna.
    Z jaką prędkością trzeba jechać żeby uniknąć tak częstych zatrzymań? Sprawdziłem 50,70,90 i fiasko.
    W takim razie gdzie ta ekologia? Gdzie dbanie o klimat?
    Zbiorkom - ok, tu Gdynia cały czas na topie, chwale się tym często.
    Nie oszukujmy się, większość obecnych użytkowników i tak nie przesiądzie się na zbiorkom z wielu różnych powodów, lepszych i gorszych, ale.. ALE gdzie jest ekologia skoro dziesiątki tysięcy samochodów dziennie jest zatrzymywana co 200-300m, potem rusza aż przejeżdza 300m do kolejnego skrzyżowania. Ilość generowanych spalin rośnie tak bardzo, że nawet nie jestem w stanie wymyślić jak bardzo..

    • 19 1

  • Co da Tristar na Obłużu jeżeli te samochody nie mają gdzie zjechać z skrzyżowania? Od mieszania herabaty, herbata nie robi słods

    Na Obłużu wszystko jest zapchane i zablokowane. Rozwiązaniem są inwestycje drogowe !!! Chcecie odblokować Obłuże nie twórzcie na modernizowanej ulicy Kwiatkowskiego buspasów. Poszerzcie do dwóch pasów Unruga od Kwiatkowskiego do Bosmańskiej. pułkownika Dąbka na całej długości do Zielonej powinna być dwupasmowa!!!!

    • 18 0

  • Przecież Tristar od roku jest wyłączony - przeszli na sygnalizację stałoczasową, żeby uwzględnić pieszych, bo bardzo inteligentnie zakleili guziki na przejściach.

    • 8 0

  • wywalone pieniądze w błoto.

    • 10 0

  • Przeciez ten system nie dziala.

    Od momentu kiedy go wprowadzili cala Gdynia stoi w korkach codziennie.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane