• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Jeżdziłem sporo po kraju gdzie wiekszość skrzyżowań w miastach

    to skrzyżowania z ruchem okrężnym. I to zdaje egzamin. Samoregulacja działa

    • 10 0

  • Ale bajer, teraz na Obłużu będę kimś.

    • 4 0

  • No to teraz będziemy w d......

    • 5 0

  • Urzadzenia dla niepelnosprawnych

    Też nie działają są przykryte cerata przy schodach w tunelach

    • 5 0

  • tristar porazka

    Nie wiem jak to dziala ale jechalem od strony Chwaszczyna Wielkopolska w dol. KAZDE skrzyzowanie ze swiatlami ....czerwone....zero samochodow bo byla niedziela i kazde swiatla stop. o co chodzi?? Jechalem zgodnie z przepisami ok. 50 km/h. Czy warto wydawac mega kase na taki beznadziejny system strowania? Kto bierze kase? Kto bierze kase za decyzje o tym aby ten system byl oplacany??

    • 11 0

  • Tristar Gold

    • 3 0

  • Zielona fala (3)

    Nikt nigdy nie zapowiadał, że Tristar spowoduje zieloną falę. Bo to jest niemożliwe. Skrzyżowania są od siebie w różnej odległości. I nie da się tak ustawiać świateł aby dla jadących np z północy na południe i jednocześnie z południa na północ zmiana świateł na zielone korelowała z nadciągającym sznurem aut z obu kierunków. Do tego trudno porównać napływ aut np na Morską z bocznych ulic, jak np Wiejska a skrzyżowanie z Obwodnicą. Stąd różne czasy czerwonego światła w ciągu Morskiej. I to każdemu myślącemu powinno wyjaśnić, dlaczego zielonej fali nie da się ustawić. No, ale ponarzekać znowu jest okazja.

    • 0 14

    • Witamy na forum szeregowych pracowników urzędu miasta Gdyni

      • 4 0

    • Nie rozumiem dlaczego nie ma zielonej fali akurat tam gdzie ja jeżdżę. Przecież to najważniejsza drogą w całym Trójmieście a wiem bo ja nią jeżdżę. Innymi ja nie jeżdżę więc tam priorytet dla świateł może być niski. Nie jest tak?

      • 0 3

    • Jak się nie da to po co Tristar?

      • 3 0

  • Wielkopolska (1)

    Proszę spojrzeć na działania świateł na Wielkopolskiej na Karwinach. Dojeżdżając z obu stron do drobnej, poprzecznej ulicy Źródło Marii musimy się kompletnie zatrzymać na 30-40 sekund, po czym ruszyć pod skromną górkę, też w obu kierunkach. Tak w praktyce wygląda inwestycja publicznych pieniędzy

    • 5 1

    • Nie zgadzam się. Czerwone łapiesz na skrzyżowaniu ze Źródło Marii jeśli niedawno włączyłeś się do ruchu (np wjechałeś w Wielkopolską z Gryfa Pom) bo arkurat dla jadących na wprost przez Karwiny jest jako tako fala ustawiona. Wiem bo ja się włączam z innej bocznej i zawsze stoję na ŹM i to jest ok.

      • 0 2

  • A w ramach tego priorytetyzowania pieszych...

    ...to przyciski (albo jakaś alternatywa?) na przejściach zostaną uruchomione?

    • 1 0

  • Będą jeszcze większe korki przez ten Tristar.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane