- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Tristar opóźniony, ale pojawiają się kolejne tablice
Po tablicach informujących kierowców o natężeniu ruchu, przyszedł czas na montaż kolejnych elektronicznych elementów Tristara, które ułatwią poszukiwanie wolnego miejsca parkingowego oraz pomogą pasażerom komunikacji miejskiej.
- Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak. Powodem były przedłużające się prace, m.in. na ul. Morskiej i al. Piłsudskiego. Dajemy sobie więcej czasu, ale myślę, że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie - deklaruje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zwiastunem, że kosztujący ponad 133 mln zł Tristar jednak powstaje, są kolejne elementy pojawiające się na ulicach Trójmiasta. W ostatnich dniach rozpoczęło się montowanie tablic z aktualną liczbą wolnych miejsc parkingowych oraz wyświetlaczy - przeznaczonych dla pasażerów komunikacji miejskiej w ramach systemu informacji pasażerskiej.
- Przy ułatwieniach dla parkujących potrzeba jeszcze montażu detektorów na terenie tych parkingów oraz kamer, które - w razie złego odczytu - pomogą operatorom na bieżąco aktualizować dane na tablicy. Niewykluczone jednak, że ich włączenie nastąpi najszybciej - nawet w ciągu dwóch miesięcy. Decydujący głos będzie miał wykonawca prac - wyjaśnia Oskarbski.
W Gdańsku kierowcy będą informowani o liczbie wolnych miejsc postojowych głównie przy centrach handlowych, przy kinie we Wrzeszczu oraz przy stadionie w Letnicy. W sumie wskazano siedem parkingów: w Galerii Bałtyckiej , CH Manhattan , CH Oliwa , CH Madison , City Forum , a także przy Multikinie we Wrzeszczu i na terenie wspomnianego stadionu.
W Gdyni natomiast do systemu zostaną włączone parkingi: przed Muzeum Miasta Gdyni , przy Urzędzie Miasta Gdyni - z tyłu budynku i przed wejściem głównym , oraz przy Bulwarze Nadmorskim .
Z kolei w Sopocie wybrano Dom Zdrojowy , parking wielopoziomowy NDI przy ul. Powstańców Warszawskich , Operę Leśną , Centrum Handlowo-Usługowe przy ul. Królowej Jadwigi .
Dodatkowo ustawione zostaną znaki zbiorcze poza centrami miast, które wyświetlać będą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w kilku najbliższych lokalizacjach.
Zmiany można zobaczyć także na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Za kilka tygodni na instalowanych właśnie 71 wyświetlaczach ma pojawić się informacja o opóźnieniach w kursowaniu autobusów i przewidywanym czasie przyjazdu danej linii. Opóźnienia będzie można również sprawdzić na bieżąco, wchodząc na stronę internetową przygotowywaną z myślą o Tristarze.
- Chcemy pomóc także tym, którzy nie wyszli jeszcze z domu. Będzie można sprawdzić - na zasadzie interaktywnego rozkładu jazdy - opóźnienia i zaplanować wyjście z domu. Dane przesyłane na przystanki w Trójmieście będą pochodziły z nadajników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej - wyjaśnia Oskarbski.
Informacyjną część systemu uzupełniają znaki i tablice o tzw. zmiennej treści, które zaczęły być instalowane przy najważniejszych węzłach we wrześniu. Razem zamontowano 26 urządzeń (18 znaków i 8 tablic). Pojawią się na nich informacje o korkach czy utrudnieniach związanych z pracami drogowymi. Kierowcy otrzymają też nowiny o zdarzeniach drogowych dezorganizujących ruch w mieście. Na ekranach LED będzie można sprawdzić aktualną pogodę na drogach, a także ograniczenia prędkości, które pomogą wybrać alternatywną trasę.
Wciąż trwa ich kalibracja. To słowo pojawia się także w kontekście skrzyżowań podłączonych pod Tristar. Ponad 120 "krzyżówek" jest już w bazie, jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej - tak, aby upłynnić ruch. Efekty mogą być czasem odwrotne od zamierzonych, co pokazał przypadek ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, gdzie kilka tygodni temu ruch po podłączeniu skrzyżowań został całkowicie sparaliżowany.
- Rzeczywiście, cały czas trwa korygowanie zachowań sygnalizatorów świetlnych. Nie jest to proste, ponieważ jest ich sporo, a chcemy, by ruch odbywał się wszędzie tak samo płynnie. Zapewniam jednak, że niebawem wszelkie niedogodności z tym związane znikną - kończy Oskarbski.
Zobacz jak działa TRISTAR
Miejsca
Opinie (194)
-
2014-01-14 22:41
(1)
Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozpudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.
- 1 4
-
2014-01-14 23:13
"To mówiłem Ja - Jarząbek Wacław"
- 1 0
-
2014-01-14 23:37
do skandynawi (1)
sie kurrr... nauczycie jeździc, przekrocz ponad 10/h a zobaczysz, wszystko płynnie śmiga tylko trzeba na znaki sie gapić. miszcze kierownicy, ja bym was karał pudłem za nie przepuszczenie pieszego, za przekroczenie prędkości, tak na 10 dni. wtedy byście miszcze kierownicy nauczyli jeździć
- 0 4
-
2014-11-24 08:18
Nie po to się to nazywa 'inteligentny system sterowania ruchem' abyś jechał dokładnie w tempie 50km/h. A gdy pojedziesz 10 mniej to też zdążysz na zielone?
- 0 0
-
2014-01-15 00:01
Nst etapem TRIstara będa lotne patrole urzedniczych bezmózgowców
sprawdzajach ile aut jest w korku i sprawozdania z ilosci przelatanych km
- 1 0
-
2014-01-15 00:14
Jak wybralismy tak mamy
po co te narzekania, kto wybrał tych cwaniaków do "ratusza" ? kosmici?
jest coraz gorzej a ta banda jak siedziała na fotelach tak siedzi i robi społeczeństwu coraz mocniej pod górę.
Może zamiast narzekać pora podejmować właściwy wybór w odpowiedniej chwili?- 0 0
-
2014-01-15 11:19
ukarać debila
Tylko niech dobrze wyregulują nie tak jak w Sopocie przy pętli autobusowej gdzie pieszych gonią samochody. Ciekawe co za idiota tak postanowił ze człowiek nie zdąży przejść na jednym cyklu zielonych świateł.Albo nie zapalają się zielone dla pieszych.Ciekawe ze policja nie może interweniować albo nie chcą.
- 0 0
-
2014-01-15 11:57
a obwodnica kiedy
Dobrym rozwiązaniem były by myślę świetlne tablice informacyjne na na kaźdym wjeździe na obwodnicę. Informowały by o utrudnieniach takich jak wypadki, tiry blokujące drogę i gołoledzi. Uniknięto by gigantycznych zatorów jakie tworzą się kaźdorazowo przy tego rodzaju zdarzeniach.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.