- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (166 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (27 opinii)
- 5 Uschły młode drzewa (19 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (167 opinii)
Tristar opóźniony, ale pojawiają się kolejne tablice
Po tablicach informujących kierowców o natężeniu ruchu, przyszedł czas na montaż kolejnych elektronicznych elementów Tristara, które ułatwią poszukiwanie wolnego miejsca parkingowego oraz pomogą pasażerom komunikacji miejskiej.
- Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak. Powodem były przedłużające się prace, m.in. na ul. Morskiej i al. Piłsudskiego. Dajemy sobie więcej czasu, ale myślę, że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie - deklaruje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zwiastunem, że kosztujący ponad 133 mln zł Tristar jednak powstaje, są kolejne elementy pojawiające się na ulicach Trójmiasta. W ostatnich dniach rozpoczęło się montowanie tablic z aktualną liczbą wolnych miejsc parkingowych oraz wyświetlaczy - przeznaczonych dla pasażerów komunikacji miejskiej w ramach systemu informacji pasażerskiej.
- Przy ułatwieniach dla parkujących potrzeba jeszcze montażu detektorów na terenie tych parkingów oraz kamer, które - w razie złego odczytu - pomogą operatorom na bieżąco aktualizować dane na tablicy. Niewykluczone jednak, że ich włączenie nastąpi najszybciej - nawet w ciągu dwóch miesięcy. Decydujący głos będzie miał wykonawca prac - wyjaśnia Oskarbski.
W Gdańsku kierowcy będą informowani o liczbie wolnych miejsc postojowych głównie przy centrach handlowych, przy kinie we Wrzeszczu oraz przy stadionie w Letnicy. W sumie wskazano siedem parkingów: w Galerii Bałtyckiej , CH Manhattan , CH Oliwa , CH Madison , City Forum , a także przy Multikinie we Wrzeszczu i na terenie wspomnianego stadionu.
W Gdyni natomiast do systemu zostaną włączone parkingi: przed Muzeum Miasta Gdyni , przy Urzędzie Miasta Gdyni - z tyłu budynku i przed wejściem głównym , oraz przy Bulwarze Nadmorskim .
Z kolei w Sopocie wybrano Dom Zdrojowy , parking wielopoziomowy NDI przy ul. Powstańców Warszawskich , Operę Leśną , Centrum Handlowo-Usługowe przy ul. Królowej Jadwigi .
Dodatkowo ustawione zostaną znaki zbiorcze poza centrami miast, które wyświetlać będą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w kilku najbliższych lokalizacjach.
Zmiany można zobaczyć także na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Za kilka tygodni na instalowanych właśnie 71 wyświetlaczach ma pojawić się informacja o opóźnieniach w kursowaniu autobusów i przewidywanym czasie przyjazdu danej linii. Opóźnienia będzie można również sprawdzić na bieżąco, wchodząc na stronę internetową przygotowywaną z myślą o Tristarze.
- Chcemy pomóc także tym, którzy nie wyszli jeszcze z domu. Będzie można sprawdzić - na zasadzie interaktywnego rozkładu jazdy - opóźnienia i zaplanować wyjście z domu. Dane przesyłane na przystanki w Trójmieście będą pochodziły z nadajników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej - wyjaśnia Oskarbski.
Informacyjną część systemu uzupełniają znaki i tablice o tzw. zmiennej treści, które zaczęły być instalowane przy najważniejszych węzłach we wrześniu. Razem zamontowano 26 urządzeń (18 znaków i 8 tablic). Pojawią się na nich informacje o korkach czy utrudnieniach związanych z pracami drogowymi. Kierowcy otrzymają też nowiny o zdarzeniach drogowych dezorganizujących ruch w mieście. Na ekranach LED będzie można sprawdzić aktualną pogodę na drogach, a także ograniczenia prędkości, które pomogą wybrać alternatywną trasę.
Wciąż trwa ich kalibracja. To słowo pojawia się także w kontekście skrzyżowań podłączonych pod Tristar. Ponad 120 "krzyżówek" jest już w bazie, jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej - tak, aby upłynnić ruch. Efekty mogą być czasem odwrotne od zamierzonych, co pokazał przypadek ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, gdzie kilka tygodni temu ruch po podłączeniu skrzyżowań został całkowicie sparaliżowany.
- Rzeczywiście, cały czas trwa korygowanie zachowań sygnalizatorów świetlnych. Nie jest to proste, ponieważ jest ich sporo, a chcemy, by ruch odbywał się wszędzie tak samo płynnie. Zapewniam jednak, że niebawem wszelkie niedogodności z tym związane znikną - kończy Oskarbski.
Zobacz jak działa TRISTAR
Miejsca
Opinie (194)
-
2014-01-14 10:41
nie mam prądu ale mam komputer nowy (1)
- 3 0
-
2014-01-14 12:00
towarzysze !
Jakbyśmy mieli świnie , to byśmy eksportowali szynkę.
Ale my puszek nie mamy !- 4 1
-
2014-01-14 11:01
Nich skalibrują Havla bo kiedy tam nie jadę, nawet o 23 w weekend, to stoję na każdych światłach nie wiadomo po co.
- 4 1
-
2014-01-14 11:01
"jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej "
Jak ktos mial wyklady z profesorem (niestety juz sw. pamieci) Jerzym Kozubskim to wie, ze nie ma czegos takiego jak "najbardziej optymalne" rozwiazanie, tylko optymalne.
- 4 0
-
2014-01-14 11:02
Dlaczego w miejscach gdzie zakładano pod asfaltem tzw pętle samochody podskakują jak piłka? Czy ktoś kontroluje pseudofirmy montujące ten system?
- 7 1
-
2014-01-14 11:36
..kasa w błoto, jak zwykle inwestycja prania kasy UE
korzysci nie bedzie żadnych, poniewaz kolejne 47-lat to kalibrowanie swiateł, potem usuwanie awarii, a po roku nalezy oczekiwac remontu????
OPTYMALIZACJA. wydawało sie, ze była wykonana przed podjeciem decyzji o budowie tego 3-s****..., a tu okazuje sie ze beda prowadzic doswiadczenia na żywo, jaka bedzie cierpliwosc kierowców stania w korkach i korzystania z alternatywnych objazdów z Gdańska do Gdyni ....które beda jak PO padnie i wróci p. Gierek!!!!!- 5 1
-
2014-01-14 11:46
kumak
przecież ta firma potrafi tylko jedno wyciągać pieniądze, a czy zapłaci kary za opóźnienie? pewnie nie!!! bo układ jest z miastem i nikt swojego nie ukarze!!!
CBA powinna się tym tematem zainteresować.- 2 1
-
2014-01-14 11:51
Chciałbym !... (1)
poznać nazwisko i usłyszeć opinie głównego sprawcy instalacji i montażu systemu tristar !- w czym ww system ma pomóc ? ja śmiem twierdzić ,że nic się nie zmieni ,nic to nie polepszy ,nie przyspieszy ani nie upłynni ruchu drogowego w Trójmieście !!! - zresztą zobaczycie pare miesięcy po uruchomieniu !...
- 4 2
-
2014-01-14 11:58
po co ci jedno nazwisko , wielu maczało swoje pejsy w tym geszefcie , nie jeden
- 3 1
-
2014-01-14 11:57
kalibracja sracja
kolejna banda na naszym utrzymaniu a dziury jak były tak są.
Mam gdzieś ekrany i iluminacje.
To przypomina tuning zdechłego malucha, któremu zabrano silnik.
Brak parkingów, źle umieszczone znaki drogowe, oświetlenie uliczne które dla oszczędności załącza się dopiero w zupełnych ciemnościach. Garby na jezdniach o które rozwalają się podwozia i miski olejowe w samochodach . Nienawidzę tego chorego społeczeństwa i wszelkich objawów jego pazernej głupoty.- 5 2
-
2014-01-14 12:01
polecam przystanek przy Estakadzie Kwiatkowskiego..
w strone centrum Gdyni. Najpierw na środku chodnika, w okolicach wiaty przystankowej, zamontowano kotwy (o które potykali się przechodnie) i rurę do kabli,a następnie ....przesunięto przystanek o 15 m dalej. Rura i kotwy zostały, tyle, że teraz w środku ścieżki rowerowej, którą tam namalowano. Nie ma to jak właściwe planowanie i koordynacja robót.
- 8 0
-
2014-01-14 12:11
tristar = utrudnienia dla pieszych
czyli zielone dla aut, które i tak stoją w korku a piesi sterczą i czekają po 5 minut na dwuetapowych (a jakże) przejściach).
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.