- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Tristar opóźniony, ale pojawiają się kolejne tablice
Po tablicach informujących kierowców o natężeniu ruchu, przyszedł czas na montaż kolejnych elektronicznych elementów Tristara, które ułatwią poszukiwanie wolnego miejsca parkingowego oraz pomogą pasażerom komunikacji miejskiej.
- Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak. Powodem były przedłużające się prace, m.in. na ul. Morskiej i al. Piłsudskiego. Dajemy sobie więcej czasu, ale myślę, że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie - deklaruje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zwiastunem, że kosztujący ponad 133 mln zł Tristar jednak powstaje, są kolejne elementy pojawiające się na ulicach Trójmiasta. W ostatnich dniach rozpoczęło się montowanie tablic z aktualną liczbą wolnych miejsc parkingowych oraz wyświetlaczy - przeznaczonych dla pasażerów komunikacji miejskiej w ramach systemu informacji pasażerskiej.
- Przy ułatwieniach dla parkujących potrzeba jeszcze montażu detektorów na terenie tych parkingów oraz kamer, które - w razie złego odczytu - pomogą operatorom na bieżąco aktualizować dane na tablicy. Niewykluczone jednak, że ich włączenie nastąpi najszybciej - nawet w ciągu dwóch miesięcy. Decydujący głos będzie miał wykonawca prac - wyjaśnia Oskarbski.
W Gdańsku kierowcy będą informowani o liczbie wolnych miejsc postojowych głównie przy centrach handlowych, przy kinie we Wrzeszczu oraz przy stadionie w Letnicy. W sumie wskazano siedem parkingów: w Galerii Bałtyckiej , CH Manhattan , CH Oliwa , CH Madison , City Forum , a także przy Multikinie we Wrzeszczu i na terenie wspomnianego stadionu.
W Gdyni natomiast do systemu zostaną włączone parkingi: przed Muzeum Miasta Gdyni , przy Urzędzie Miasta Gdyni - z tyłu budynku i przed wejściem głównym , oraz przy Bulwarze Nadmorskim .
Z kolei w Sopocie wybrano Dom Zdrojowy , parking wielopoziomowy NDI przy ul. Powstańców Warszawskich , Operę Leśną , Centrum Handlowo-Usługowe przy ul. Królowej Jadwigi .
Dodatkowo ustawione zostaną znaki zbiorcze poza centrami miast, które wyświetlać będą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w kilku najbliższych lokalizacjach.
Zmiany można zobaczyć także na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Za kilka tygodni na instalowanych właśnie 71 wyświetlaczach ma pojawić się informacja o opóźnieniach w kursowaniu autobusów i przewidywanym czasie przyjazdu danej linii. Opóźnienia będzie można również sprawdzić na bieżąco, wchodząc na stronę internetową przygotowywaną z myślą o Tristarze.
- Chcemy pomóc także tym, którzy nie wyszli jeszcze z domu. Będzie można sprawdzić - na zasadzie interaktywnego rozkładu jazdy - opóźnienia i zaplanować wyjście z domu. Dane przesyłane na przystanki w Trójmieście będą pochodziły z nadajników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej - wyjaśnia Oskarbski.
Informacyjną część systemu uzupełniają znaki i tablice o tzw. zmiennej treści, które zaczęły być instalowane przy najważniejszych węzłach we wrześniu. Razem zamontowano 26 urządzeń (18 znaków i 8 tablic). Pojawią się na nich informacje o korkach czy utrudnieniach związanych z pracami drogowymi. Kierowcy otrzymają też nowiny o zdarzeniach drogowych dezorganizujących ruch w mieście. Na ekranach LED będzie można sprawdzić aktualną pogodę na drogach, a także ograniczenia prędkości, które pomogą wybrać alternatywną trasę.
Wciąż trwa ich kalibracja. To słowo pojawia się także w kontekście skrzyżowań podłączonych pod Tristar. Ponad 120 "krzyżówek" jest już w bazie, jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej - tak, aby upłynnić ruch. Efekty mogą być czasem odwrotne od zamierzonych, co pokazał przypadek ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, gdzie kilka tygodni temu ruch po podłączeniu skrzyżowań został całkowicie sparaliżowany.
- Rzeczywiście, cały czas trwa korygowanie zachowań sygnalizatorów świetlnych. Nie jest to proste, ponieważ jest ich sporo, a chcemy, by ruch odbywał się wszędzie tak samo płynnie. Zapewniam jednak, że niebawem wszelkie niedogodności z tym związane znikną - kończy Oskarbski.
Zobacz jak działa TRISTAR
Miejsca
Opinie (194)
-
2014-01-14 09:04
kolejny walek Budyniowy
- 2 1
-
2014-01-14 09:09
Ciekawe, jakie będą realne efekty Tristara? (2)
Mam nadzieję, że jeśli system nie spełni założeń, czyli nie poprawi wyraźnie płynności ruchu w 3mieście, to winni zostaną ukarani za sprzeniewierzenie kasy?
Znając zapędy urzędnicze, to ktoś przytulił grubą kasę za to, żeby jakaś tam firma mogła sobie pobudować za publiczne pieniądze, a sam system zostanie droższą siecią fotoradarów i kamer do łapania tych, co staną ciut za linią zatrzymania na czerwonym świetle. No i oczywiście ludzie nie odczują żadnej poprawy płynności ruchu, jestem prawie pewny, że korki po południu jak są teraz, tak i będa po starcie Tristar :)
Jakby można było to obstawiać u buka, to bym obstawił ;)- 12 1
-
2014-01-14 09:18
Tristar ma skrócić czas przeciętnego przejazdu samochodem o ca. 5% (1)
czyli jeśli dojeżdżasz na krótkie odległości (15 minut jazdy) (samochodem), to twój czas dojazdu skróci się o około minutę. Ciekawe, czy jesteś na tyle wrażliwy by to zauważyć. Od wielu lat na dojazd tracę od 40 do 60 minut, korzystając z autobusu, SKM i dojścia pieszego (ostatnie 800 metrów). Gdybym jechał samochodem, to zajęłoby mi to od 25 minut (w nocy) do 50 minut (w godzinach rannego szczytu).
Gdyby był system roweru miejskiego, mógłbym z codziennych dojazdów urwać 10 minut, a w SKM miałbym codziennie 15 minut czasu na naukę kolejnego języka obcego.- 7 2
-
2014-01-14 09:37
Zlatany człowiek z ciebie jest i do tego poliglota
Taki zalatany poliglota +
- 5 3
-
2014-01-14 09:11
"Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak-Sekom"
Jestem ciekawy czy poleciały kary umowne?
A może czyiś rodzice dostali kasę na kolejne mieszkanie?- 8 1
-
2014-01-14 09:16
Tristar ? Jaki Tristar ?
Oślepiające reklamy LED i czerwona fala na Al.Zwycięstwa i na Grunwaldzkiej, wszędzie dziurawe ulice, a kasa poszła na zadzewiałe mauzoleum Budynia.
- 13 1
-
2014-01-14 09:17
co z tego że powstaje Tristar,
jak przy jego okazji firmy które go zakładają niszczą nawierzchnię jezdni, gdyż w miejscach gdzie robili podkopy powstały pęknięcia jezdni i ich pofalowanie.
- 10 1
-
2014-01-14 09:18
kupie sobie kolejne mieszkanko:)
- 6 0
-
2014-01-14 09:19
Tristar - rozpierducha
Jak na razie to światła zostały niesamowicie rozregulowane. Od ponad pół roku jeździ się beznadziejnie. Zniknęła zielona fala na Grunwaldzkiej !!! Korki w godzinach szczytu od klubu Żak do Opery Bałtyckiej. Masakra !!!
- 10 0
-
2014-01-14 09:20
Dużo kasy na upłynnienie ruchu pojazdów (1)
Jak się zmieni komfort i bezpieczeństwo pieszych przy tej okazji? Tylko bez opowiadania o konieczności budowy kolejnych tuneli dla nich.
- 3 1
-
2014-01-14 11:07
oj tam, oj tam,
po prostu likwidacja paru kolejnych przejść dla pieszych "okaże się konieczna"
- 1 1
-
2014-01-14 09:26
"wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań" Dobrze że nie szukają tych tylko "trochę optymalnych".
- 4 0
-
2014-01-14 09:32
Jak sprawdzali TRistar na Karwinach byłem na ul. Sopockiej to był KOSZMAR !
ul. Sopocka została zablokowana system Tristar puszczał Wiwlkopolską i Chwaszczyńską a blokował wyjazdy boczne, godzine jazda Sopocką od Sopotu do Wielkopolskiej. Swoją drogą powstają coraz to nowe osiedla na Karwinach i żadna droga która dodatkowo rozładuje ruch pojazdów. Co to sie będzie działo jak powstanie Trasa Kaszubska i cały ruch pójdzie Chwaszczyńską... strach pomyśleć.
Zbudujcie odbicie bokiem z Sopockiej bezpośrednio na Obwodnice.
Co do Tristar , niech ten system nie blokuje tak dużego ruchu pojazdów z ul. Sopockiej w kier. Obwodnicy.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.