- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Tristar zgodnie z planem, ale nie wszystko zadziała od razu
Czy Tristar zostanie uruchomiony za kilka tygodni? Coraz więcej wątpliwości mają w tym zakresie gdyńscy kierowcy obserwujący prace przy sygnalizatorach. Swoje uwagi zgłasza też gdyński ZKM. Urzędnicy przekonują, że system do końca roku zostanie skalibrowany i ma działać w pełni w pierwszych miesiącach 2015 roku.
- Na pewno do końca roku zostanie wykonana kalibracja systemu. Później potrzebne są procedury odbiorowe, które mogą potrwać nawet pół roku. Wcześniej odbędą się też niezależne badania pomiaru efektu komunikacyjnego i wtedy będzie można zapłacić wykonawcy ostatnią ratę. Nieoficjalne testy w tym względzie wypadły bardzo pomyślnie - wyjaśnia Krzysztof Łutowicz z Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Oprócz testów trwają także ostatnie prace drogowe. Najwięcej dzieje się w Gdyni. Wciąż trwają bowiem roboty w ramach umów uzupełniających możliwych dzięki dodatkowym środkom finansowym, które pozostały po rozstrzygnięciu pierwszego przetargu. W efekcie zakres działania systemu mógł być rozszerzony.
- Udało się dołożyć skrzyżowania na ul. Władysława IV , dwie krzyżówki na Witominie w okolicach Centrum Witawa oraz przejazd przy ul. Wiśniewskiego, Polskiej i al. Solidarności . Są one realizowane w ramach tzw. umów uzupełniających, jednak ich odbiory pozostaną bez wpływu na rozpoczęcie działań systemu - tłumaczy Jacek Oskarbski, z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
W Gdańsku natomiast w ramach uzupełnienia Tristar pomoże sygnalizatorom na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna oraz przejściu dla pieszych na ul. Hallera pomiędzy Reja i Wyspiańskiego . Ponadto zostaną zamontowane, przede wszystkim w tramwajach, kolejne urządzenia dających możliwość efektywnego przejazdu komunikacji miejskiej. Pojawią się także w nowych pojazdach gdyńskiego ZKM.
Ich montaż zaplanowany jest na 2015 rok.
- Pozostanie to bez wpływu dla kierowców, ani na działanie innych elementów takich jak tablice o zmiennej treści, czy urządzenia planujące podróż komunikacją miejską. Część z nich będzie po prostu montowana w autobusach, które dopiero zostaną zakupione. Liczymy, że pomogą w zorganizowaniu dobrej komunikacji miejskiej - dodaje Oskarbski.
Oczekiwań względem Tristara nie ukrywają przedstawiciele gdyńskiego ZKM. Choć do końca z testów systemu zadowoleni nie są, zapewniają, że wszystkie problemy są na bieżąco rozwiązywane.
- Centrala ruchu z dyspozytorem odbyła niedawno przeprowadzkę z pl. Konstytucji na ul. 10 Lutego. Dzięki niej mamy podgląd na kamery i dużo lepsze warunki do pracy. W ponad 300 pojazdach są już urządzenia pozwalające na określenie położenia danego autobusu. Nie było natomiast testów elementu, który ma dawać priorytet pojazdom komunikacji miejskiej, więc tutaj można mówić o wątpliwościach - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM.
Te dotyczą także mandatów wydawanych na podstawie danych z zamontowanych na skrzyżowaniach kamer. Miało być ich około 60, a ich zadaniem miała być m.in. kontrola przejazdu na czerwonym świetle. Generalny Inspektor Transportu Drogowego wydał Gdyni takie zezwolenie jedynie dla kamer na dwóch skrzyżowaniach.
Niedozwolony przejazd będzie rejestrowany na skrzyżowaniach Morskiej z obwodnicą oraz Trasą Kwiatkowskiego . W Sopocie mandat będzie można dostać za przejazd na czerwonym na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Malczewskiego , natomiast w Gdańsku kierowcy muszą mieć się na baczności m.in. w okolicach Bramy Oliwskiej , Grunwaldzkiej i Miszewskiego oraz Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego .
Kamery od grudnia będą pomalowane na żółto i specjalnie oznakowane. Reszta poczeka na akceptację Generalnego Inspektora Transportu Drogowego.
- Wszystko zależy od statystyki. Jeśli liczba wypadków w danym miejscu znacząco wzrośnie, to GITD z pewnością przychyli się do naszych próśb i obraz z kamer będzie mógł służyć jako dowód do wystawienia mandatu. Zakładam, że w tej kwestii sytuacja będzie dynamiczna - wyjaśnia Łutowicz.
Miejsca
Opinie (257) 6 zablokowanych
-
2014-10-06 05:30
"Tristar zgodnie z planem, ale nie wszystko zadziała od razu"
Czyli nie jest zgodnie z planem skoro jest jakieś ale.
- 2 0
-
2014-10-06 08:06
Bede jezdził 50 km/h (1)
a nawet 40 km/h . wszyscy tak powinniśmy jeździć i robić mega korki niech wtedy urzędasy jak wjada na drogę zobaczą jak ich system działa i ile kasy im generuje....Ciekawe jak długo wytrzymają?
- 1 1
-
2014-10-06 11:26
jazda wolniejsza daje większą płynność - o tym nie słyszałeś?
jak na razie to wykazujesz się umiejętnością obrażania większą niż zdolnością do refleksji. Na autobanie uważaj na jeżdżących ci na zderzaku jak będziesz próbował zbliżać się do karambolu we mgle z prędkością 130 km/h
- 0 0
-
2014-10-06 10:30
"...czy Tristar ma szansę stać się prezentem gwiazdkowym dla kierowców..."
Sadystyczny żart redakcji?
- 1 1
-
2014-10-06 11:04
XC
Lepiej kup kamerkę zanim komuś ciśnienie podniesiesz .
Twoje 50 to praktycznie morze być 44km/h- 0 1
-
2014-10-06 11:14
Tristar serwisant
Bardzo duży nakład finansowy efekt niewspółmierny,można było zainwestować w co innego. Najbardziej zadowolona z tri stara jest firma Qmak
- 0 1
-
2014-10-06 14:46
A można było
zamontować przy światłach czasomierz pokazujący w sekundach ile jeszcze będzie palić się czerwone lub zielone światło. Na czerwonym bez nerwów a przy zielonym bez przelatywania na wczesnym pomarańczowym lub czerwonym.
- 2 0
-
2014-10-09 15:32
Wypadek na Hallera
Po raz kolejny wypadek na skrzyżowaniu Hallera/Żywiecka/Lilii Wenedy - wczoraj z udziałem tramwaju. Kilka lat temu poszerzono przestrzeń dla pieszych na torowisku, ale w bardzo niebezpieczny sposób zakręcono tor jazdy - tylko oznaczeniem poziomym. Na tym skrzyżowaniu należałoby dać sygnalizację i wyprostować tor jazdy. Jeżeli sygnalizacja spowolni jazdę to dobrze, bo w bardzo zamieszkałej strefie na prostym odcinku samochody zdecydowanie przekraczają nie tylko dopuszczalne 50, ale jakąkolwiek bezpieczną prędkość.
- 0 0
-
2014-11-29 16:54
od kiedy odcinkowy na słowackiego?
od 1 grudnia czy jakoś inaczej? też będą musieli na żółto kamery pomalować?
- 0 0
-
2014-12-09 13:24
2lata spoznienia
Zgodnie z planem? Miał byc skończony w 2013!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.