• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Londynie i Karlskronie

Maciej Goniszewski
29 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Uroczystości związane z jubileuszem "Solidarności" stały się okazją do intensywnego promowania Trójmiasta na świecie. Na szczęście akcje promocyjne nie skończyły się wraz z obchodami. W miniony weekend w Karlskronie zorganizowano Pomorski Jarmark Bożonarodzeniowy, a w Londynie ukazał się Visit3city Magazine.

Obydwie akcje zorganizowały lokalne samorządy we współpracy z globalnymi firmami funkcjonującymi także na naszym rynku. W Szwecji Departament Współpracy Międzynarodowej i Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego współdziałał z Stena Line, której promy zawijają do Gdańska i Gdyni. Natomiast Anglicy mieli okazję lepiej poznać nasz region dzięki współpracy urzędów miast Gdańska i Sopotu, Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie oraz tanim liniom lotniczym WizzAir.

Londyn

Visit3city Magazine dołączono do The Sunday Times, niedzielnego wydania Timesa. Część nakładu znalazła się na polskim stoisku podczas największych na świecie targów turystycznych World Travel Market w Londynie, trafiła do biur Polskiej Organizacji Turystycznej oraz na londyńskie lotnisko Luton. Łączny nakład wydawnictwa to 40 tys. egzemplarzy.

Główny tekst dodatku, zatytułowany "Pretty Tricity", przedstawia atrakcje turystyczne Trójmiasta oraz województwa pomorskiego. Obok informacji o historii, zabytkach, możliwościach wypoczynku i rekreacji zaprezentowano typowo zimowe rozrywki - kulig na Kaszubach i narciarstwo biegowe. Ponadto Brytyjczycy mieszkający w Trójmieście, a nawet ci, którzy byli u nas w charakterze turystów dzielą się swoimi wrażeniami z pobytu w Polsce.

Dwie strony dodatku poświęcono na podsumowanie obchodów rocznicy Solidarności i podkreślenie wpływu tego wydarzenia na zmianę oblicza dzisiejszej Europy. Opublikowano także towarzyszący uroczystościom plakat "Zaczęło się w Gdańsku".

Karlskrona
Dzięki imprezie przygotowanej przez Urząd Marszałkowski główny ciąg handlowy Karlskrony oraz kameralne place miasta zapełniły się artystami ludowymi z Pomorza. W ramach Jarmarku Świątecznego wystawcy prezentowali rękodzieło ludowe z Kaszub, Kociewia i Żuław. Mieszkańcy Południowej Szwecji mogli zobaczyć i kupić tradycyjne wyroby świąteczne, takie jak haftowane obrusy, wyroby ceramiczne, rzeźby, szopki bożonarodzeniowe oraz ozdoby choinkowe.

W dwóch centrach handlowych Wachtmeister Galleria i Kronen oraz w Muzeum Blekinge odbyła się degustacja polskich potraw i słodyczy. Na stoisku regionu pomorskiego prezentowane były materiały promocyjne oraz informacje na temat atrakcji turystycznych w naszym regionie.

- Jarmark stanowi kontynuację imprez promujących Pomorze rozpoczętych w ramach Roku Polskiego w Szwecji 2003 - Polen.nu - informuje Izabela Mirotta - Murawska na stronie UMWP. - Wówczas organizowany w ostatnim tygodniu listopada Jarmark w Karlskronie spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem mieszkańców Karlskrony, dlatego też zdecydowaliśmy się kontynuować tą imprezę. Urząd marszałkowski planuje kolejne edycje tego wydarzenia, tak by na stałe wpisać się w świąteczny klimat ostatniego weekendu listopada, kiedy to w Szwecji rozpoczynają się intensywne przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.
Maciej Goniszewski

Opinie (15) 1 zablokowana

  • To sie nazywa robienie klienta w bambuko

    Tam wszyscy pokaza sie z jak najlepszej strony .Zepna sie zeby pokazac cos raz a dobrze a potem taki klient przyjedzie tu szukac tych wszystkich frykasow a tu jak nie ma tak nie ma .Ajak sa to podroby czegos co w swoim kraju widzial . Tak wiec bawmy sie dalej

    • 0 0

  • polaczenie trojmiasta z londynem

    stalo sie faktem . czekam kiedy rusza pierwsze promy ?

    • 1 0

  • Kartele komunistyczno-kapitalistyczne wespół z oligarchią władzy...

    ...debatują jak okraść chołotę. Czyli codzienność!!!
    Po co cały ten artykuł??? Bez sens!!!

    • 1 0

  • Czytam powyższe posty i nie wierzę własnym oczom. Trzeba byc naprawdę ograniczonym czlowiekiem zaślepiony chęcią zbluzgania wszystkich i wszystkiego. Gospodarz województwa we wspólpracy z prywatnymi firmami promuje nasz region w startegicznych miejscach Europy (w miastach z komunikowanymi z 3miastem). Rozwój miasta, regionu, a co za tym idzie polepszenie stopy życiowej mieszkańców takiego regionu zależy m.in. od promocji. Trochę wiecej zrozumienia i oczytania drodzy internauci.

    • 0 0

  • Obserwatorze

    To wskazuje jakie tłuki i łazjy sie wypowiadaja na tym forum. Boja sie wyjść za stodołę, a co dopiero Londyn...

    • 0 0

  • Three Cities - TriCity - 3city - Tricity - Three City...

    ..jak w końcu jest poprawnie (znajomy angol twierdzi, że Three Cities)???

    • 0 1

  • Trzy Ćity!!!!!!albo i trzy cipy.

    • 1 1

  • 3M !!!

    • 0 1

  • Jest Dobrze

    No i SUPER! Tak trzymać, 3miasto musi się promować, jeżeli chce ściągać turystów. Bierzmy przykład z Berlina i Wrocławia, których bilbordy śą u nas widoczne. Taka reklama jest bardo skuteczna! Jak już wspópracujemy z WizzAir to możnaby stwożyć foldery promocyjne i rozdawać w samolotach do poczytania :] Musimy się reklamować!!!
    Sorki za ortografię :]

    • 0 0

  • Three City czyli trzy miasta ? Może raczej Tripolis albo jeszcze

    inaczej tego sie tak nie da dosłownie i dokładnie przełożyć

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane