- 1 Podpalacz i morderca w rękach policji (57 opinii)
- 2 Poszukiwania 36-latka na Stogach (106 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (84 opinie)
- 4 Ten punkt może uratować twoje wakacje (12 opinii)
- 5 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (59 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (408 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/22/300x0/22168__kr.webp)
W trolejbusie zamontowano 4 kamery - trzy monitorują wnętrze, a czwarta jezdnię bezpośrednio przed pojazdem. Obraz rejestrowany jest na twardym dysku. Można go odtworzyć na przenośnym monitorze zamontowanym np. w kabinie kierowcy lub na dowolnym komputerze osobistym. Niedawno taki system kosztował ok. 20 tys. zł w przeliczeniu na jednostkę taborową. Przy tak wysokiej cenie jedynie nieliczne miasta zdecydowały się wyposażyć w kamery wybrane pojazdy. Teraz - wskutek rozwoju techniki - cena spadła do ok. 6-7 tys. zł.
- To na razie próba, żeby zobaczyć jak system funkcjonuje - mówi Marcin Gromadzki z gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Im niższa jest cena, tym większa pokusa by taki monitoring wprowadzić. System będzie testowany do końca marca. Nie oznacza to podejmowania jakichkolwiek decyzji, bo cena ciągle jest wysoka. Gdynia zawsze była na bieżąco z nowymi rozwiązaniami. Obecnie trwają prace nad zjazdówko-zwrotnicą czyli urządzeniem, które umożliwi trolejbusom skręcanie aż w trzech kierunkach. Są takie zwrotnice - ale tramwajowe. Zwrotnic sieciowych nie ma jeszcze nigdzie na świecie.
Zjazdówko-zwrotnica opracowywana jest wspólnie ze specjalistami z Czech i ze Szwajcarii. To uniwersalne rozwiązanie pozwoli na montaż jednego urządzenia zamiast dwóch. Wracając do monitoringu - zdaniem specjalistów proponowane rozwiązanie ma pewne wady. Trudno wymagać od kierowcy, by skupił się na bezpiecznym prowadzeniu autobusu czy trolejbusu, a jednocześnie sprawdzał na monitorze czy w pojeździe nie dzieje się coś złego. Na świecie są oferowane systemy, gdzie obraz np. przy pomocy satelitów przesyłany jest do centrum monitoringu. Pracownik centrum sprawdza gdzie co się dzieje i natychmiast może zareagować. Na razie jednak jest to w Polsce abstrakcyjny pomysł z powodu kosmicznej ceny.
/zdj. www.zkmgdynia.pl/
Opinie (88)
-
2005-03-02 08:28
sopocka pętlo
Mi coś się jednak zdaje, że za jakieś 2 - 3 lata zacznie powstawać linia trolejbusowa do Oliwy.
- 0 0
-
2005-03-02 08:42
veb
to ci się tylko zdaje
- 0 0
-
2005-03-02 08:44
2005-03-02 08:42
Na samym początku pisałem, że zdaje mi się.
Czytałem Zintegrowany plan rozwoju transportu publicznego w Gdyni i tym się sugeruję.- 0 0
-
2005-03-02 08:53
veb
Niestety linia z Sopotu do Oliwy do inwestycja Sopotu i Gdańska przede wszystkim. Nie znalazła się w odpowiedniku gdyńskiego programu opracownym dla województwa. Została uwalona przez eksperta pana B.
- 0 0
-
2005-03-02 08:56
teeeechnika!
a czy ten trajtek tyż ma dżipies?
a może jeszcze ma bufet obwoźny, bo skm wprowadza wagony restauracyjne do swego repertuaru.- 0 0
-
2005-03-02 08:56
pętla
Ale przez dwa lata mają czas na to, by dojść do porozumienia. I nie jest powiedziane, że tak nie będzie, więc nie jest także powiedziane, że to co napisałem to tylko złudzenia :)
- 0 0
-
2005-03-02 09:13
hmmm, to jeszcze by się przydało aby obraz z tych kamer był w necie. To by dopiero była jazda!!!
- 0 0
-
2005-03-02 09:14
daj spokój
siedzisz sobie przed kompem, patrzysz, a tu Twoja laska jedzie 22 na Cisową z jakimś łebkiem :)
- 0 0
-
2005-03-02 09:15
Ludzie, widać że nie macie zupełnie pojęcia o sprawie. Typowa zwrotnica umożliwia skrzyżowanie trakcji w dwóch kierunkach, ta nowa umożliwiła by w trzech. Dla nadalniekumających - trajtek po przejechaniu takiej krzyżówki będzie miał możliwość wybory jednej z trzech linii (za krzyżówką).
- 0 0
-
2005-03-02 09:16
x-men
i co w związku z tym ?
bo nie kumam.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.