- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Trolejbusy na Fikakowo jednak na szelkach?
Pierwotnie miały jeździć bez "szelek", czerpiąc energię z pojemnych akumulatorów. Okazuje się jednak, że trolejbusy najprawdopodobniej dojadą do Fikakowa korzystając z normalnej sieci trakcyjnej. Dopiero na samym osiedlu będą korzystać z akumulatorów.
- Dlatego najbliższe realizacji jest rozwiązanie polegające na zbudowaniu trakcji tylko na podjeździe, gdzie zapotrzebowanie na wydatek energetyczny jest największe - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Wiele zależy także od możliwości technicznych baterii w trolejbusach. Na szczęście dla protestujących, technologia szybko się rozwija. Kilka lat temu trolejbus mógł przejechać dzięki bateriom ok. 5 km, obecnie to już ponad 20 km, a wciąż wdrażane są nowe rozwiązania. Nowe pojazdy są też coraz tańsze. Kilka lat temu kosztowały 2,5 mln zł. Obecnie można je kupić za połowę tej ceny.
Czytaj także: Jazda bez trakcji już możliwa.
- Techniczne możliwości są istotne dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, które będzie wykorzystywać tę infrastrukturę i musi patrzeć na opłacalność wykonywanych połączeń. Ale nie można też zapominać o tym, że dla nas liczy się również poziom zadowolenia mieszkańców - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Trakcja będzie więc najprawdopodobniej prowadzić od ul. Wielkopolskiej do pętli na końcu ul. Gryfa Pomorskiego . Na samym osiedlu Fikakowo trolejbusy będą już korzystać z akumulatorów.
Ostateczne decyzje powinny zostać podjęte do końca roku.
Opinie (161) 1 zablokowana
-
2014-07-30 23:03
przecież to niepotrzebne (1)
Mieszkam na Fikakowie od 10 lat, nie mam auta i nie widzę potrzeby robienia dojazdu trolejbusami. Zawsze można dojechać na osiedle linią 153 jeśli ktoś sobie życzy. Chodzę od lat z przystanku Myśliwska spacerem i nie narzekam :)
- 11 0
-
2014-07-31 07:45
zupełnie się z tym zgadzam, to niepotrzebna inwestycja
- 3 0
-
2014-07-30 23:19
skoro tyle zachodu to
nie mozna puscic zwyklego autobusu raz na pół godziny?
- 3 0
-
2014-07-30 23:40
Gdyńskie trolejbusy (Solarisy) 1 miejsce w Europie! (1)
Więc cicho "słoiki". Poza tym na Fikakowo (które jest tylko nędznym osiedlem w dzielnicy WIELKI KACK) mogą pojechać też autobusy, lub trolejbusy, które będą tam jeździć, bez trakcji, więc nie będzie żadnych dodatkowych słupów! Trolejbus oczywiście lepszy, bo szybszy, płynnie jedzie i nie szarpie (nie licząc tych kilkunastu starych trajtków, mówię o Solarisach i nowych Mercedesach) i JEST BARDZO CICHYM POJAZDEM !!!
- 3 5
-
2014-07-30 23:44
taka prawda
Ale spoko. 90% wypowiedzi to ten sam antytrolejbusowy słoik.
- 1 2
-
2014-07-31 01:40
a kiedy podwyżki dla pracowników?
Wydawać kasę na bzdety to potrafią, a człowieka mają za nic... :-(
- 4 0
-
2014-07-31 08:48
Ilu tu "słoików", aż żal czytać.
Żadnego pojęcia o naszych kochanych trajtkach. Się nie podoba, to wracać do siebie! Trolejbusy w Gdyni mają się z roku na rok coraz lepiej. I nie tylko w Gdyni, bo i w Lublinie i Tychach też! Mają być też w Łodzi. DWA KOLEJNE MIASTA WE WŁOSZECH WPROWADZIŁO OSTATNIO TROLEJBUSY ! ! !
Gdynia - tradycja i nowoczesność!- 3 3
-
2014-07-31 08:49
Prawdziwy powód ?
Tak sobie myślę mieszkając na Fikakowie od wielu lat kto chce tam trolejbusów mhhh? raczej nie mieszkańcy tego osiedla(do wielkopolskiej od lasu nawet jest max 10 min piechotą) tylko ZKM potrzebuje zrobić dodatkową pętlę dla tych właśnie pojazdów jak kończy się godzina szczytu. Przykro będzie patrząc na te słupy. Dla mnie skrajna głupota. Co do autobusu 153 jak dla mnie człowieka który jeździ samochodem może go nie być, ale wiem,że sporo dzieci jeździ nim do szkół wiec pomyślcie też o nich.A jakie zdanie mają radni miasta z Fikakowa ktoś coś wie?
- 4 3
-
2014-07-31 09:23
wszystko dla ludu (1)
Od 10 lat Gdyński ZKM ustami Marcina Gromadzkiego chce uszczęśliwić mieszkańców Fikakowa trolejbusem. Pewnego razu nawet wystawili ankietera na kozim szlaku ul. Myśliwskiej i zapytali LUD czy woli gramolić się pod górkę na własnych nogach czy podróżować trolejbusem. Panie z siatkami i dziećmi na ręku zgodnie powiedziały Marcinowi TAK - tj. > 90%. BRAWO! od tej pory jest już jasne dla ZKM (i nie ma odwrotu) że pragniemy i pożądamy TYLKO TRAJKTÓW nie metra, wodolotu czy kolejki linowej.
A może by tak zapytać mieszkańców Fikakowa czym władza powinna uraczyć LUD i nie robić z nich DEBILI panie Marcinie?- 5 2
-
2014-07-31 10:16
POPIERAM w całości!!!
Pan Marcin Gromadzki dba tylko o "pijar" ZKM-u i oto, żeby ładnie wyglądać. Ale od dłuższego czasu jego wypowiedzi to stek bzdur i robienie z ludzi tumanów. W zasadzie od 10 lat nic się nie zmieniło w ofercie ZKM, żadnych polepszeń, nic!!! Tylko nowe pojazdy, które są zasługa przewoźników, a nie ZKM! Tylko drobne kosmetyczne zmiany rozkładów, likwidowanie kursów, zmiany numerów linii, nazw przystanków, jakieś systemy informacji w autobusach i na przystankach... ale czy to polepsza jakość usług. To tylko drobne dodatki, ale powinny one być do jakiejś porządnej oferty. ZKM powinien zabiegać o buspasy z prawdziwego zdarzenia, uprzywilejowanie pojazdów komunikacji na skrzyżowaniach itp., budować pętlę przy stacjach SKM np. w Chyloni (od strony Meksyku) nic nie ruszono, zrobiono za to pętlę przy Grabówku, gdzie nikt nie jeździ. Fikakowo jest też tylko po to, żeby uzyskać dofinansowanie środków z UE, żeby projekt mógł się zamknąć. Szkoda gadać, uważam, ze po 20 latach powinni zmienić kadrę zarządzająca w ZKM-ie to może byłoby świeższe umysły a nie stare zagrzybiałe "mózgi" siedzące i pierdzące tylko w fotel.
- 2 1
-
2014-07-31 10:53
Urbanistyczny chaos
Wszędzie w cywilizowanym świecie miasta buduje się na planie siatki, a u nas pod dyktat deweloperów, które załatwiają sobie chore rozwiązania z urzędnikami. A później płacz, że nie ma miejsc parkingowych, są korki, wąskie drogi itp. Trolejbus po wąskiej Gryfa Pomorskiego - jedynym dojeździe do osiedla, gdzie mieszka kilka tysięcy ludzi... Proponuję jeszcze puścić metro i kolejkę górską... wyjdzie kilka (kilkanaście, kilkadziesiąt?) razy drożej niż poprowadzenie prostych ulic... (dlaczego np. Myśliwska jest przerwana w połowie przez bloki?), ale u państwa z UM kasa będzie się zgadzać...
- 4 1
-
2014-07-31 11:10
Znaczy że Niemcy też są krajem 3 świata :) bo tam też jeżdżą trolejbusy... (2)
- 0 1
-
2014-07-31 11:29
w DDRowie
a to faktycznie 3 świat, jak Polska
- 1 0
-
2014-07-31 12:49
W Niemczech to akurat niewiele O-busów zostało
Osobiście kojarzę tylko linie z Sollingen.
- 1 0
-
2014-07-31 11:50
Ekonomia
Czy ktos potrafi obliczyc o ile zwiekszy sie zadluzenie miasta i zkm po inwestycji w linie na fikakowo .Jeden trajtek kosztuje okolo banki a trzeba ich 5 plus infrastruktura (slupy druty petla utrzymanie itd.)to nastepne kilka jak nie kilkanascie baniek a jezdzic bedzie 300 -400 pasazerow na dzien to raptem 1000-1200zl no i troche emerytow ale oni i tak nie placa mysle koszt dzienny utrzymania wszystkiego bedzie duzo wyzszy a gdzie ta kasa wlozona po prostu wrzucona do studni bez dna .Nie mowcie ze to dla dobra mieszkancow osiedla!!!!!! To kasa wywalona w bloto!!!!!!!!!!!!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.