• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa montaż ekranów akustycznych przy torach w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Montując ekrany akustyczne, nie zadbali o park
Ekrany akustyczne mają stanąć do połowy marca. Tym samym zakończy się ten etap modernizacji linii E65. Ekrany akustyczne mają stanąć do połowy marca. Tym samym zakończy się ten etap modernizacji linii E65.

Granica Śródmieścia i Działek Leśnych to ostatni odcinek, gdzie pojawi się takie zabezpieczenie. Po zakończeniu inwestycji realizowanej przez PKP PLK do akcji może wkroczyć miasto. Cel? Uporządkowanie alei 17 grudnia zobacz na mapie Gdyni, która dziś bardziej odstrasza niż zachęca do spacerów.



Czy ekrany akustyczne w tym miejscu mają sens?

Ekrany są stawiane w ramach modernizacji linii E65 z Trójmiasta do Warszawy. Za 30 mln zł ochroną przed hałasem objęto już część Redłowa, Orłowa, Wzgórza św. Maksymiliana. Ten etap kolejowej inwestycji zakończy ustawienie zapór dźwiękochłonnych w centrum Gdyni.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a za nieukończenie jej w terminie lub niezgodności z projektem, UE może cofnąć dofinansowanie.

- Kontrakt na montaż ekranów kończy się w drugiej dekadzie marca, ale liczymy, że pojawią się do końca lutego. Pewnie mogły zostać zamontowane wcześniej, ale do tego czasu byłyby zniszczone przez wandali. Rozumiem wykonawcę, który nie chce płacić za dodatkowe oczyszczanie przed odbiorem - opowiada Andrzej Tomorowicz, kierownik zespołu ds. remontu linii kolejowej E65.

Mieszkańcy są w kwestii zasadności stawiania ekranów podzieleni. Dla większości o wiele istotniejsze jest zagospodarowanie al. 17 grudnia. Rowerzyści z kolei naciskają na poprowadzenie w tym miejscu drogi rowerowej i połączenie jej kładką z ul. Morską w okolicach ul. Dworcowej. zobacz na mapie Gdyni

- W związku z działaniami kolei postanowiliśmy poczekać, choć projekt zmian jest na stole. Konieczne jest wyrównanie drogi, wydzielenie krawężników, wyrównanie zjazdu i drobne wycinki. Całość powinna zamknąć się w 200 tysiącach złotych - deklaruje Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

W zestawieniu kosztorysowym nie mieszczą się oczywiście kładki. Rowerzyści i pełnomocnik optują za konstrukcjami lekkimi, jednak wszystko w rękach ZDiZ. Projekt prawdopodobnie pojawi się, gdy zapadnie wreszcie decyzja o przebudowie skrzyżowania ulic Dworcowej i Podjazd. Dodatkowe środki pochłonie uporządkowanie zieleni, ustawienie ławek, być może dodatkowego oświetlenia.

- Trudno mi uwierzyć, że miasto zostało "zaskoczone" przez PKP uzgodnioną wcześniej inwestycją. Wyrównywanie alejek bez rozwiązania dla miejsc kolizyjnych to niestety półśrodek. Mamy nadzieję, że w tym roku wzmocniona ekipa rowerowa będzie sprawniej dobierać niekontrowersyjne miejsca, gdzie niskim kosztem można przestać utrudniać poruszanie się mieszkańców, którzy wybierają rower.
- zaznacza Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Super pomysl ! Gratulacje !

    • 3 10

  • .

    Jadąc skm wzdłuż ekranów to mój najlepszy fragment. trasy.Takie piękne są wtedy widoki. :)

    • 14 1

  • Cholera!!! a w Sopocie nadal dudnią :( Czy ktos zadba o nas o mieszkańców terenów przykolejowych ??? (2)

    • 6 11

    • Karnogród nie zasługuje na ekrany. To zemsta za uwalenie trasy szybkiego ruchu (1)

      • 1 1

      • Tak myslisz? hm, to taki d......gród ? ale co ja biedny mieszkaniec mam z tym wspólnego?

        ja chce chociaż ciszy nocnej , której nie mam od 30 lat :( mój TV nawet tego hałasu nie przebije, jak oglądam to zawsze przy przejeździe pociągu mam odbiór bez fonii :( ale kogo to z odpowiedzialnych za taki stan rzeczy interesuje ?

        • 0 0

  • Szpecą krajobraz i dzielą miasto murami z tworzyw sztucznych

    pociągi tam przejeżdżają z prędkością max 60km/h ponieważ dojeżdżają lub wyjeżdżają ze stacji Gdynia Główna. Mieszkańcy specjalnie nie narzekali na hałas a ktoś na siłę stara się nas uszczęśliwić szpecącymi ekranami. Jak dla mnie to marnotrawstwo pieniędzy. Wcześniej tam rosły drzewa i krzewy i to była naturalna bariera a teraz wszystko zniszczono ...

    • 42 2

  • Polska jest brzydka (1)

    a ekrany jeszcze poteguja to wrazenie. trzeba byc ulomnym zeby je stawiac w takim miejscu! Szczurku czemu milczysz w tej kwestii kiedy dewastuja ci miasto?

    • 35 3

    • To nie Szczurku czemu milczysz w tej kwestii tylko

      Panie Boze czemu milczysz w tej kwestii. Szczurka wladza jest ewidentnie ograniczona i on sam chociaz chce to nie wiele moze zrobic w tej bolesnej sprawie.

      • 0 0

  • Kiedy ekrany będą przy Świętojańskiej i Władysława VI (1)

    Naród z niecierpliwością oczekuje wyciszenia. Kiedy powstaną ekrany wzdłuż ruchliwych ulic. Przecież tam też można wpaść pod samochód. Tam też jest hałas.

    Oekranujmy całą Polskę !!!! Skończyć z głupimi pejzażami wzdłuż dróg i linii kolejowych!!!!

    Niech największe ekrany staną przed siedzibą władz by urzędnicy jeszcze bardziej mogli się skupić i jeszcze lepiej pracować i wymyślać jeszcze lepsze przepisy o kolejnych opłatach i kolejnych agencjach niezbędnych dla dobra Narodu !!!!

    • 28 3

    • Genialnie napisane!

      Lubię to!

      • 2 0

  • Mam lepszy pomysł - jak w metrze

    Między ekranami zróbmy jeszcze dach.
    Wtedy turyści będą myśleli, że jadą metrem.

    • 29 0

  • A co z patentem Kamila Hajduka? (1)

    Wygrał ubiegłoroczną edycję Gdyński Biznesplan na projekt... niskich kolejowych ekranów akustycznych! Toż to idealne miejsce na ruszenie z takim biznesem. Raz - dla podkreślenia wagi tego konkursu, dwa - dla podkreślenia innowacyjności Gdyni, trzy - żeby Al. 17 Grudnia, przez zasłaniające wszystko i wkrótce zasprejowane wysokie ekrany, nie stała się gorszą meliniarnią niż jest teraz.

    • 24 1

    • O właśnie, również jestem ciekaw.
      Znając życie planuje teraz takie ekrany dla Monachium, potem tylko Berlin, Oslo, Paryż, Wiedeń, Barcelona i kilkanaście innych miast. My w każdym razie też będziemy, tuż po Bukareszcie.
      Wtedy wprowadzi się projekt "zintegrowanych rozwiązań transportu pieszego oraz kolejowego", zburzą i będzie nowoczesny piękny niziutki ekran prosto od zagranicznego producenta.

      • 9 0

  • Dziwne, w takim Londynie czy Berlinie trasy kolejowe przebiegają przez centra miast i ekranów nie stawiają (2)

    Co najwyżej robią bariery z gęsto rosnącej zieleni.

    A nas biedaków, stać na kilometry plastiku i szpecenie miast w imię bzdurnych korupcjogennych przepisów.

    • 46 0

    • a ty słyszałeś nasze pociągi jak klekoczą , ten pisk przy hamowaniu to jest okropne...

      co ty za porównania stosujesz ?

      • 2 11

    • Bo tam mieszkają mądrzy ludzie ...

      ... a u nas większość to debile i cwaniaki. Ot i cała róznica!

      • 6 0

  • peronny (1)

    Kiedy zadaszenia peronów dalekobieżnych obejmą całą ich długość, jak na SKM

    • 17 0

    • Nigdy, albo dopóki w PKP będą pracować debile

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane