• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa montaż ekranów akustycznych przy torach w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Montując ekrany akustyczne, nie zadbali o park
Ekrany akustyczne mają stanąć do połowy marca. Tym samym zakończy się ten etap modernizacji linii E65. Ekrany akustyczne mają stanąć do połowy marca. Tym samym zakończy się ten etap modernizacji linii E65.

Granica Śródmieścia i Działek Leśnych to ostatni odcinek, gdzie pojawi się takie zabezpieczenie. Po zakończeniu inwestycji realizowanej przez PKP PLK do akcji może wkroczyć miasto. Cel? Uporządkowanie alei 17 grudnia zobacz na mapie Gdyni, która dziś bardziej odstrasza niż zachęca do spacerów.



Czy ekrany akustyczne w tym miejscu mają sens?

Ekrany są stawiane w ramach modernizacji linii E65 z Trójmiasta do Warszawy. Za 30 mln zł ochroną przed hałasem objęto już część Redłowa, Orłowa, Wzgórza św. Maksymiliana. Ten etap kolejowej inwestycji zakończy ustawienie zapór dźwiękochłonnych w centrum Gdyni.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a za nieukończenie jej w terminie lub niezgodności z projektem, UE może cofnąć dofinansowanie.

- Kontrakt na montaż ekranów kończy się w drugiej dekadzie marca, ale liczymy, że pojawią się do końca lutego. Pewnie mogły zostać zamontowane wcześniej, ale do tego czasu byłyby zniszczone przez wandali. Rozumiem wykonawcę, który nie chce płacić za dodatkowe oczyszczanie przed odbiorem - opowiada Andrzej Tomorowicz, kierownik zespołu ds. remontu linii kolejowej E65.

Mieszkańcy są w kwestii zasadności stawiania ekranów podzieleni. Dla większości o wiele istotniejsze jest zagospodarowanie al. 17 grudnia. Rowerzyści z kolei naciskają na poprowadzenie w tym miejscu drogi rowerowej i połączenie jej kładką z ul. Morską w okolicach ul. Dworcowej. zobacz na mapie Gdyni

- W związku z działaniami kolei postanowiliśmy poczekać, choć projekt zmian jest na stole. Konieczne jest wyrównanie drogi, wydzielenie krawężników, wyrównanie zjazdu i drobne wycinki. Całość powinna zamknąć się w 200 tysiącach złotych - deklaruje Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

W zestawieniu kosztorysowym nie mieszczą się oczywiście kładki. Rowerzyści i pełnomocnik optują za konstrukcjami lekkimi, jednak wszystko w rękach ZDiZ. Projekt prawdopodobnie pojawi się, gdy zapadnie wreszcie decyzja o przebudowie skrzyżowania ulic Dworcowej i Podjazd. Dodatkowe środki pochłonie uporządkowanie zieleni, ustawienie ławek, być może dodatkowego oświetlenia.

- Trudno mi uwierzyć, że miasto zostało "zaskoczone" przez PKP uzgodnioną wcześniej inwestycją. Wyrównywanie alejek bez rozwiązania dla miejsc kolizyjnych to niestety półśrodek. Mamy nadzieję, że w tym roku wzmocniona ekipa rowerowa będzie sprawniej dobierać niekontrowersyjne miejsca, gdzie niskim kosztem można przestać utrudniać poruszanie się mieszkańców, którzy wybierają rower.
- zaznacza Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Po 50 latach stawianie ekranów nie ma większego sensu

    Tylko psują krajobraz

    • 23 2

  • "do tego czasu byłyby zniszczone przez wandali"

    Prośba do wandali o wstrzymanie się do końca marca - później hulaj dusza piekła nie ma...
    :/

    • 8 1

  • smutne to (3)

    w Berlinie tereny przy S-bahnie (taka ichnia skmka) są niesamowicie miastotwórcze, w ogóle się nie czuje że rozdzielają miasto, w nasypach kolejowych działają knajpy, restauracje, księgarnie, galerie, drobne sklepy. Wzdłuż torów są budynki głównie biurowe, tworzące swoistą pierzeję. Każda stacja to lokalne centrum dzielnicy, gdzie w przyjaźnie zaprojektowanej przestrzeni publicznej przewijają się tłumy ludzi, nie widziałem ani fragmentu ekranu....
    u nas szkoda gadać, dramat ekranów z autostrad przenosi się do centrów miast i do reszty degraduje przestrzeń

    • 26 4

    • Źle kliknąłem, popieram powyższe!

      • 8 0

    • Dokładnie tak a ruch pociągów 20 razy większy (1)

      A w Polsce świrowanie z ekranami.
      Ale widocznie działa lobby ekranowe.

      • 12 0

      • Bo u nas chyba taki styl oddzielania wszystkiego od wszystkiego. Osiedla zamknięte to norma, a 15 lat temu wyjątkowe przypadki.
        Podzielić ogródek, podzielić wszystko. Bez sensu.

        • 7 0

  • Szkoda, że nie są przeźroczyste, lepiej usiąść i patrzeć na przejeżdżające pociągi niż napis "raice", choć na 100% przez pierwsze dwa tygodnie będzie to pilnowane, a później?
    Inna rzecz, że wieczorami teraz ten park jest zapuszczony i wątpie, żeby któraś kobieta tamtędy chodziła. Teraz będzie jeszcze niebezpieczniej. Monitoring tam to podstawa.

    • 7 0

  • Ale zastanawia jeszcze jedno...

    Wygłuszenie dla kogo? Na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Wzg. Św. Maks. (dokładnie odcinek torów od ul. Podjazd do ul. Piłsudskiego ) mamy kilka bloków mieszkalnych przy torach:
    3 maja 36, 37, 38, Obrońców Wybrzeża 10, 12, 13, Batorego 23. Ewentualnie jeszcze Władysława IV 50. Dla kogo to wygłuszać? 5 - 7 bloków?

    Oczywiście - lepiej że będzie ciszej, ale kosztem dzielenia jednej dzielnicy miasta od drugiej - yyy? Nie.

    • 4 3

  • a zaczęło się to tak....

    na spotkaniu lokalnych "biznesmenów" z politykami jeden z biznesmenów mówi:
    - Panie Polityku, my ze szwagrem mamy taką fabryczkę, wie Pan....yyyy.....takie duże płyty z plastiku robimy i nijak nie możemy tego sprzedać........może wie Pan jak temu zaradzić
    Na to miłościwie nam panujący geniusz PR-u odpowiada:
    - Drogi Panie otóż zrobimy tak - tylu ludzi wpada pod koła SKM, do tego hałas straszny no i tereny wokół się uporządkuje, ogólnie wie Pan ekrany takie akustyczne się przydadzą. Przy kolejce je postawimy. Zlecę urzędnikom złożyć ładne wnioski do UE o dofinansowanie i będzie na to kasa na pewno. Także dalej ze szwagrem klepcie te plastikowe płyty a zbyt się załatwi....
    - Panie Polityku a prowizji ile ?? Tak jak zwykle 10 proc ?? Tak będzie dobrze ?
    - Może być. Tylko cierpliwości trochę. Bo to musi potrwać. Unia nam pieniążki musi klepnąć. Potem jeszcze przetarg musimy zakombinować. Ale spokojnie drogi Panie. Załatwimy całą sprawę.
    I tak oto w centrum Gdyni pojawią się ekrany akustyczne przy torach kolejowych.

    • 19 1

  • Wstretne te ekrany, obrzydliwe , paskudne , nastawiali ich pełno po co niech będzie hałas , a czemu nie !!! ???

    Tylko proszę koło mnie niech postawią !!! i juz nigdzie więcej, jestem za demontażem wszystkich, tylko niech postawią między moim domem , a torami :)

    • 6 3

  • i wypaskudza je nastepnego dnia sprayem (1)

    jak dlugo puszka farby nie bedzie kosztowac 300 pln tak dlugo beda bazgrolic po scianach bo przeciez pedzlem nie beda malowac

    • 6 1

    • Ok, ale w ten sposób krzywdzi się ludzi, którzy spray kupują nie w celach malowania po ścianach.
      Jest specjalna policyjna grupa do walki z grafficiarzami - czy można dowiedzieć się ile osób tworzy taką grupę, ile osób ta grupa zatrzymała i jaka jest wycena strat właścicieli w sumie za rok 2013?

      Pewnie nie bo okazać się może, że grupa kosztuje rocznie więcej niż straty właścieli, po drugie - jak kogoś złapią to jest tu o tym artykuł, a te pojawiają się bardzo rzadko.

      • 2 1

  • Więcej ekranów! (1)

    Miedzy Leszczynkami a Chylonia powinni postawić hałas jest czasem nie do wytrzymania jak ktoś mieszka blisko torów...

    • 3 3

    • Nie rozumiem czegoś

      Pierwsza była linia kolejowa czy bloki? Jeśli ktoś kupuje mieszkanie w bloku przy torach to chyba nie liczy na to, że tory zostaną zdemontowane.

      • 7 0

  • Paranoja ... (1)

    mieszkam całe życie w bloku na IV piętrze ulica 3 maja .... coś pomoże te wydane 30 milionów ? sic .....

    • 4 4

    • Pomoże.
      Zobaczysz wtedy, że mimo ekranów nadal ty biedniutki słyszysz pociągi wprowadzając się kilkanaście metrów od torowiska kolejowego, zrozumiesz że nic na to nie poradzisz i w rozpaczy pojedziesz do gdańska gdzie nie będziesz słyszał pociągów, a jedynie sporadycznie wystrzały niewybuchów z II wojny. biedaczku ty

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane