• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas obwodnicy za trudny dla kierowców?

Krzysztof
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (325)
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

- Poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta na wysokości węzła Trasy KaszubskiejMapka to problem dla wielu kierowców. Najwyraźniej zapominają o tym, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Krzysztof. Oto jego list oraz film z trasy.



Przeszkadza ci blokowanie lewego pasa na obwodnicy?

Od czasu, gdy w końcu oddano do użytku węzeł obwodnicy z Trasą Kaszubską, regularnie obserwuję ten sam obrazek. Kierowcy nie korzystają z prawego pasa, nawet gdy jest całkowicie wolny i nie ma na nim choćby jednej ciężarówki.

Doskonale widać taką sytuację na powyższym filmie. Wyprzedzam cały sznur samochodów, jadąc prawym pasem. W tym czasie zablokowany jest lewy, który powinien służyć do wyprzedzania, a także środkowy. Na prawym pasie nie ma dosłownie żadnego auta, choć właśnie tam powinny znajdować się jadące najwolniej. A według przepisów nawet wszystkie, które akurat nie wykonują manewru wyprzedzania.

Trzeci pas obwodnicy - skąd problemy?



I nie jest tu tłumaczeniem, że zostawiają prawy wolny dla tych, którzy chcą się włączyć do ruchu, bo przez dobre 2 km nie ma tam żadnego wjazdu. A nawet gdy się zaczyna, to pas rozbiegowy jest na tyle długi i komfortowy, że nawet niezbyt rozgarnięty kierowca potrafi włączyć się do ruchu.



Być może problemem jest to, że trzeci pas zaczyna się po prawej. Czyli jadąc wcześniej dwupasmówką prawym pasem, zostajemy na środkowym. Dodatkowy pojawia się po prawej. OK, nie jest to intuicyjne. Ale przecież każdy, kto ma prawo jazdy, powinien bez problemu umieć zmienić pas. Nawet przy prędkości ok. 100 km/h. Jak widać, nie miałem z tym problemu i spokojnie zjechałem na prawy pas... wyprzedzając nim wszystkich kierowców, którzy bezrefleksyjnie jechali sobie lewym i środkowym.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Jak duża ilość osób ma pj za "kury" to się nie ma co dziwić.

    • 1 1

  • Mandacik (3)

    A może tak mandacik dla pana nagrywającego za wyprzedzanie prawym pasem i prędkość.

    • 11 13

    • (1)

      A może tak sprawa cywilna o zniesławienie dla autora komentarza insynuującego złamanie prawa w momencie gdy wyprzedanie prawym pasem jest w 100% dozwolone? No właśnie autorze, napisałeś tak samo d**ilny komentarz jak mój.

      • 4 4

      • za wyprzedzanie nie, ale za prędkość już tak

        • 2 0

    • Wskaż przepis, który zabrania wyprzedzania na takiej drodze.

      • 5 0

  • Jadac z Gdyni w stronę Gdańska, nie ma sensu w tym miejscu zmieniać pasa na dodatkowy prawy. Jedziesz od Chylonii prawym i nagle jestes na środkowym. Po co zmieniać na ten nowy prawy skoro on się zaraz kończy! Na chwilę???? Bez sensu. Ale to takie typowo gdyńskie. To samo że zjazdem z estakady

    • 16 3

  • Skandaliczna organizacja ruchu (1)

    Nie dziwię się niewykorzystywaniu skrajnego prawego pasa na jezdni w kierunku Gdańska szczególnie przez pojazdy ciężarowe bo ten na ciągłość na odcinku zaledwie 3000 metrów po czym się kończy i to prawie wspólnie z pasem włączeniowym od Trasy Kaszubskiej. Zanikać powinien lewy skrajny pas tak jak na Karczemkach, w ogóle to że cała obwodnica nie ma przekroju 2x3 tylko mieszany to niebezpieczny stan rzeczy.

    • 17 0

    • Brawo, lewe pasy mają się kończyć a nie prawe!

      Dlatego było teraz i będzie w przyszłości tam tak samo, bo nikt nie będzie zjeżdżał
      Dzięki Hans

      • 2 1

  • Prawy pas istnieje przez 1 minutę drogi (3)

    Absurdem tego miejsca jest fakt, że trzeci pas zaczyna się z prawej strony i również kończy z prawej strony i dochodzi do niebezpiecznego hamowania na końcu węzła. A jadąc z Chwaszczyna trzeba 2 razy pas zmieniać w ciągu 10 sekund, to musi być przeprojektowane.

    • 27 2

    • No i tu mamy odpowiedź (2)

      Po co zjeżdżać na prawy jak po chwili trzeba znowu z niego zjeżdżać. To autor artykułu nie pomyślał o powyższym. Średnio inteligentny kierowca.

      • 10 1

      • Minuta to kupa czasu. (1)

        Autor to po prostu kierowca, który potrafi zmieniać pasy ruchu.

        Węzeł jest zaprojektowany specyficznie (delikatnie mówiąc) ale jak ktoś tylko chce i potrafi to zmiana pasa nie będzie jakimkolwiek problemem.

        • 0 9

        • Przy wysokim natężeniu ruchu jakakolwiek próba zmiany pasa to wymuszenie pierwszeństwa

          • 4 0

  • znafca (1)

    a od kiedy wyprzedzamy prawym pasem ?

    • 4 11

    • Proszę wrócić do nauki. Od kiedy nie można wyprzedzać prawym pasem na takiej drodze?

      • 3 0

  • Info

    Oznakowanie jest bardzo ważne, kierowcy musza się przyzwyczaić, może boja się,że prawy pas nagle się skończy, będzie zjazdem z obwodnicy i dla pewności jada środkowym...

    • 6 1

  • Jazda lewym pasem drogi to chyba nawyk z czasów pobytu za pracą na Wyspach?

    • 1 1

  • Wczoraj jechałem tamtędy po raz pierwszy i zjechałem na prawy. Oznakowanie dla mnie jest prawidłowe i wystarczające. (1)

    • 4 7

    • Też tak zrobilam jadąc tamtędy pierwszy raz. Potem nastąpiło moje zdziwienie jak ten pas się nagle skończył. Nigdy tego zbędnego manewru nie powtórzyłam.

      • 10 3

  • Niech policja zajmie się zjeżdżającym z obwodnicy w trasę Kwiatkowskiego. (1)

    To co tam wyprawiają niektóre "asy" woła o pomstę do nieba.Zjezdzaja że skrajnego lewego po przekątnej.Niektore barany nawet oszczędzają na żarówkach i nie włączają kierunkowskazów.Na tym węźle powinny być zamontowane kamery.W jedna i druga stronę.Szybko zaczną przynosić duże pieniądze dla budżetu,bo chętnych do mandatu nie brakuje.

    • 10 4

    • Przecież to jest typowe na obwodnicy

      Ulubiony manewr wiejskich SUV-ów na węźle Osowa - sru z lewego na zjazdowy. Dodatkowe punkty za styl dostaje się za zmieszczenie się dokładnie 10 m przed początkiem bariery rozgraniczającej fizycznie zjazd oraz za zmuszenie TIRa na prawym do hamowania takiego, że aż dym poleci.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane