• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas obwodnicy za trudny dla kierowców?

Krzysztof
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (325)
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

- Poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta na wysokości węzła Trasy KaszubskiejMapka to problem dla wielu kierowców. Najwyraźniej zapominają o tym, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Krzysztof. Oto jego list oraz film z trasy.



Przeszkadza ci blokowanie lewego pasa na obwodnicy?

Od czasu, gdy w końcu oddano do użytku węzeł obwodnicy z Trasą Kaszubską, regularnie obserwuję ten sam obrazek. Kierowcy nie korzystają z prawego pasa, nawet gdy jest całkowicie wolny i nie ma na nim choćby jednej ciężarówki.

Doskonale widać taką sytuację na powyższym filmie. Wyprzedzam cały sznur samochodów, jadąc prawym pasem. W tym czasie zablokowany jest lewy, który powinien służyć do wyprzedzania, a także środkowy. Na prawym pasie nie ma dosłownie żadnego auta, choć właśnie tam powinny znajdować się jadące najwolniej. A według przepisów nawet wszystkie, które akurat nie wykonują manewru wyprzedzania.

Trzeci pas obwodnicy - skąd problemy?



I nie jest tu tłumaczeniem, że zostawiają prawy wolny dla tych, którzy chcą się włączyć do ruchu, bo przez dobre 2 km nie ma tam żadnego wjazdu. A nawet gdy się zaczyna, to pas rozbiegowy jest na tyle długi i komfortowy, że nawet niezbyt rozgarnięty kierowca potrafi włączyć się do ruchu.



Być może problemem jest to, że trzeci pas zaczyna się po prawej. Czyli jadąc wcześniej dwupasmówką prawym pasem, zostajemy na środkowym. Dodatkowy pojawia się po prawej. OK, nie jest to intuicyjne. Ale przecież każdy, kto ma prawo jazdy, powinien bez problemu umieć zmienić pas. Nawet przy prędkości ok. 100 km/h. Jak widać, nie miałem z tym problemu i spokojnie zjechałem na prawy pas... wyprzedzając nim wszystkich kierowców, którzy bezrefleksyjnie jechali sobie lewym i środkowym.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Problem jest taki, że pas zaczyna się tuż przed węzłem Karwiny i zaraz za nim kończy i trzeba skakać po pasach.

    • 11 0

  • Chciałem się ustosunkować (1)

    Niech drogowcy, którzy robili ten odcinek, wrócą i odmaluja pasy na "przyczółkach" bo przed wjazdem na "nowy" asfalt wszystkie pasy zostały wymazane. Nie rozumiem, dlaczego malując nowe pasy na nowym odcinku drogi nie pojechał 20 metrów dalej i nie domalował pasów tam gdzie je wcześniej wymazali!

    • 4 0

    • to wymaga pomyślunku odrobinki mózgu nie oczekuj tego od robociarzy ani ich kierowników oni mają zaznaczone zrobić odtąd dotąd i koniec nie interesuje ich nic nawet 10 cm od tego miejsca gdzie robią coś zetrzeć oznakowanie wiedzieli jak namalować już nie umieli

      • 0 0

  • Ja jadę cały czas tym samym pasem

    Jeżeli od strony Chyloni jadę pasem prawym, który nagle zmienia się na pas środkowy, to kontynuuję jazdę pasem środkowym, zwłaszcza że za nowym odcinkiem pas środkowy znowu staje się prawym. Pretensję dla architektów, którzy tak to zaplanowali.
    Oprócz tego że mamy Ruch prawostronny prawo mówi też o nie zmienianu kierunku jazdy bez potrzeby, a jak wiadomo zmiana pasa to zmiana kierunku jazdy... Według prawa oczywiście.

    • 14 1

  • Skakanie po pasach (1)

    A może problem jest to że po 2km prawy pas się kończy i trzeba i tak zjechać? A po co skakać po pasach?

    • 13 1

    • no właśnie jak pierwszy raz jechałem do Gdańska po tych remontach to zjechałem na ten prawy nagle kawałek za wiaduktem patrzę mam zjechać na środkowy a tak kawalkada samochodów bezsens z punktu widzenia płynności jazdy

      • 6 0

  • I już mamy cały artykuł o czyichś żalach!

    Ten węzeł jest spaprany, prawy pas pojawia się nagle przed węzłem (i jest beznadziejnie oznaczony), a za węzłem znika. Samochód jadący prawym pasem nagle znajduje się na środkowym. Wszyscy nagle mają zjeżdżać o jeden pas w prawo? To dopiero byłoby zagrożenie! Ten trzeci pas powinien się pojawiać jako skrajny lewy.

    • 7 0

  • Jeżdżenie lewym pasem jest uzasadnione (3)

    Podzielę się obserwacjami jeżdżąc samochodem w USA. Prawy pas jest w zasadzie wolny lub udostępniony dla pojazdów włączających się do ruchu albo skręcających w prawo(w USA nie ma zielonej strzałki). Kiedy pierwszy raz jechałem samochodem po amerykańskich ulicach prawym pasem odniosłem wrażenie, że inni kierowcy dawali mi znać aby zjechać na lewy. O dziwo taki system jazdy powoduje mniejszą ilość powstawania zatorów drogowych. Oczywiście jest to niepisane prawo drogowe. Dodam, że bardzo dużym plusem są światła umieszczone za skrzyżowaniem.

    • 7 4

    • Ale słabo chyba porównywać miejskie drogi, gdzie są światła itd. do drogi szybkiego ruchu.

      ps. w usa na highwayu potrafią być wjazdy z lewej strony (!).

      • 2 1

    • Tylko nie napisałeś że jechałeś autostradą z 5 pasami ruchu.

      • 0 0

    • Bo jak masz 4 i więcej pasów ruchu to zwykle działają one w systemie local-express i np. dwa skrajne prawe są używane przez jadących krótko (np. jeden czy dwa zjazdy) a dwa skrajne lewe przez tranzyt.

      • 1 0

  • Ten 3-ci pas (1)

    jest zrobiony kretyńsko. Od Gdyni jedzie się dwoma pasami, potem pojawia się 3-ci po lewej, a potem znika prawy, na który dodatkowo włączają się samochodu z Chwaszczyńskiej/S6. To powoduje, że wszyscy jadący z Gdyni w stronę Gdańska muszą przesunąć się o jeden pas w lewo. To jest kompletnie bez sensu. To 3-ci, lewy pas, powinien się kończyć za węzłem tak jak to jest w Karczemkach. Wtedy byłoby wszystkim dużo łatwiej.

    Niestety oba węzły, Karwiny i Chwaszczyno, projektowali gamonie nie mający pojęcia o drogownictwie. Chodziło tylko o to, żeby było jak najdrożej, bo wtedy można najwięcej przekrętów zrobić.

    • 9 0

    • Szczytem szczytów jest brak zjazdu na Chylonię od strony Gdyni i konieczność wciskania się na Nowowiczlińską tylko po to, by zaraz uciec na Chylonię.
      A, i jeszcze projektanci skrzyżowania S6/Nowowiczlińska powinni dostać po 25 lat więzienia.

      • 0 0

  • Pan Krzysztof po prostu zjeżdża na Dąbrowę dlatego nie jest w stanie docenić tego majstersztyku drogowego. Zjedź za Chwarznem na ten prawy pas co zaczyna się nagle znikąd i potem wracaj na środkowy przed samym zjazdem. A jesli nie jechałeś tędy nigdy to uważaj, bo będziesz musiał szybko manewr wykonać, jesli jedziesz do Gdańska, a nie jak pan Krzysztof. A panu Krzysztofowi to powinna się policja przyjrzeć bo chyba ograniczenia prędkości to nie dla niego, a też w przepisach istnieją.

    • 7 1

  • To samo

    Na Ulicy Grunwaldzkiej,prawy pas pusty,a reszta wlecze się środkowym i lewym pasem.

    • 1 2

  • Wyprzedzanie z prawej strony... (3)

    Od kiedy w Polsce obowiązuje zakaz wyprzedzania z prawej strony na drodze z wyznaczonymi pasami??? Jedziesz wolno na prawy pas...

    • 2 1

    • (2)

      Obowiazuje poza obszarem zabudowanym i na drogach szybkiego ruchu. Czytaj kodeks drogowy! A nie wypusuj bzdur! Taki z ciebie profesjonalista

      • 2 0

      • Sam czytaj kodeks amatorze.

        • 0 0

      • Kodeks drogowy miszczu...

        Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu (...): 1) na jezdni jednokierunkowej; 2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane